[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:00

Echt een heel gaaf dier heb je Jorien <3
Ben ook benieuwd naar de video hoor Cindy, we moeten het allemaal nog leren toch. Ik denk dat als je hem ergens kan/wil dat het in dit topic is. Maar uiteraard als je je er niet fijn bij voelt, vooral niet doen ;) Het zou fijn zijn als je instructrice weer een keertje met je mee wilt op wedstrijd.
Jammer Janine, mis je wel in dit topic hoor. Maar neem je tijd!
Fijn dat die zo braaf was Noukie!

De bemerking van het paard is Kissing Spines, vind het dus wel een dingetje. Het blijkt ook dat ze er 12,5 voor wil hebben en geen 10 zoals ik dacht... ik vond 10 eigenlijk al te veel dus denk niet dat ik het ga doen... Wel al een paar leuke andere opties voorbij zien komen, maar ik blijf het lastig vinden. Ik weet niet of ik die keuze ooit wel durf te maken.
Gister in ieder geval weer super fijn gelest bij Joyce :) beetje aan de tweede draf proberen te werken, de lengtebuiging en de wissels. Ik start in het midden van het land, maar voor de paradressuur moet ik helaas het hele land door :+

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:10

Droversrun ik zou hem daarop laten staan persoonlijk.

Gisteren zou ik les hebben maar instructie heeft hem even lekker gereden en de dingen waar we tegen aanlopen opgepakt. Kon duidelijk zien dat het een heel ander paars werd ging super sjouwen. Ik zat te genieten langs de kant. Ze was tevreden met de groei die we gemaakt hebben en zei komt wel goed de tijd nemen en zij gaat hem regelmatiger rijden nu ik ga afbouwen dus inplaats van les klimt zij er dan op.

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:30

Ik zou zo'n paard ook laten staan, ik vind het nogal een bedrag voor een paard met kissing spines....
Plus dat je gevoel er ook niet 100% bij is

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:49

Jorienn schreef:
In welke regio starten jullie eigenlijk? :)


Zeeuws-Vlaanderen 8-)

Ik zou t ook niet doen Droversrun.
Ik ken ook een paar paarden met kissing spines en dat is niet wauw.

Fijn dat het een braaf paard was Nouk!

Neem je tijd Janine!

Korte update: wij houden ons aan longeren aan het halster. Niets moet, alles mag. Misschien morgen of zondag kruip ik er nog eens op, als ik een ander bitje heb. Rijd nu met een geleend ongebroken en dat moet terug naar de eigenaar. Even zoeken dus.

Da check-up stond sowieso voor volgende donderdag.
Osteo voor donderdag erna en zadelcheck in mei.

Op de koop toe heb ik zelf nog eens verschrikkelijke tandpijn _-:(

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:52

Midden Nederland regio Utrecht.

Jeetje optiwolk pijn in je mond ergste wat er is. Hopelijk geeft de check up duidelijkheid.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:52

Zonde dat het niet helemaal soepel ging op wedstrijd cindy, toch wel weer puntje erbij. Zou je niet eens een keer mogen rijden daar? Gewoon eens een keer zonder de druk van een wedstrijd, misschien is hij volgende keer dan ook wel makkelijker dan.
Die buitenbaan heeft trouwens ook een hoop bakkabouters rondlopen hoor. Herken dat wel :')

Jorien, wat een fantastische foto's. Echt wauw!

Droversrun (herken nu je naam, pas gestart met de serie :Y)), ik zou hem erop laten staan, persoonlijk. Vind dat er nogal een bedrag gevraagd is voor een paard met deze diagnose. Overigens kan dit qua klinisch beeld alle kanten op. Het hoeft totaal geen problemen te geven, maar ken ze ook die uit het niets ontploften door de ks. Met waar jij hem voor wil gebruiken, lijkt mij de prijs/risico verhouding niet ok, ongeacht de kwaliteit van het paard en of de klik er wel/niet is.

Janine, hoop dat je snel opknapt en weer lekker ook op wedstrijd kan. Snap je helemaal.

Laura verloopt je zwangerschap allemaal soepel? Geen klachten zo ver? Nu dus rijden echt beetje afbouwen? Hoe ver ben je nu?

Hier heel frusterend, nog steeds zadel issues. Moet een ander kopijzer voor mijn zadel komen die ik de pers kan. Maar dat heeft zoveel voeten in aarde door een erg slecht meewerkende leverancier. Zal me er verder niet over uitlaten, zat alleen terug te lezen en ben er blijkbaar sinds januari al mee bezig. Dus sinds januari al amper aan het rijden met hem. Echt, ben het zo zat... _-:(

Normaal gesproken start ik regio noord holland en soms even de dijk over richting flevoland als er een fijne locatie wedstrijd heeft.

Qua bos/strand, ja dat doe ik vaak. Veluwe gaan we vaak heen, strand ook geregeld. Alles weersafhankelijk want hou wel van mooi weer op buitenrit :Y)

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:27

Mellamoshan ja alles gaat goed gelukkig. we zijn bijna 5 maanden zwanger en mijn zenuwpijn is op dit moment nagenoeg weg dus echt een cadeautje.

Jeetje wat ben je al lang bezig met je zadel misschien iemand anders laten komen met ander kopijzer of doen ze vanuit het merk van je zadel moeilijk?

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:45

Oef, zadel gebeuren....
Ik heb net een nieuw zadel besteld (arno brandt zadel) en ben heeeel hard aan het duimen dat dit niet zoveel problemen gaat hebben als het zadel klaar is

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:19

Bedankt voor jullie adviezen, ik heb gezegd dat ik het niet ga doen. Volgende week bij andere opties kijken :)

Wat fijn Laura, heerlijk is dat afentoe he dat iemand anders zit te zweten op jouw paard en jij gewoon lekker kan genieten vanaf de kant. Hoe vaak gaat ze hem straks rijden als jij niet meer kunt rijden?

Haha mellomoshan, had je de serie nog nooit gezien? ik kijk hem ook weer nu die weer op tv is, ik denk voor de 10de keer ongeveer. :+ Vervelend van je zadel.... blijft lastig die dingen

Balen allemaal optiwolk, sterkte ermee!

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:04

Laura, dat vorderd al! Fijn dat allemaal goed gaat. En opzich best nog een tijd door kunnen rijden dus al met al niet gek. :D

Leverancier werkt niet mee. Korte versie is eigenlijk dat hij zegt, je zoekt het maar uit ermee want je hebt hem niet nieuw bij mij afgenomen dis verdien er niet op.
Ben alleen wel afhankelijk van hem voor het kopijzer wel merkspecifiek. Past helaas geen wintec kopijzer in, anders had ik het wel geweten...

Ivy, ab ook wel eens naar gekeken. Lijkt mij zeker wat, maar dit is meer aanpasbaar en daar viel ik wel voor.

Droversrun, nee nog niet. Nu hele serie aan het kijken, hij staat op videoland. Fijne achtergrond serie als je bezig bent in huis. :Y)

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:44

ivy_power89 schreef:
Oef, zadel gebeuren....
Ik heb net een nieuw zadel besteld (arno brandt zadel) en ben heeeel hard aan het duimen dat dit niet zoveel problemen gaat hebben als het zadel klaar is


Ik heb ook een AB zadel, heerlijk! Vind Arno een zeer kundig man, volgende week komt hij voor een checkup van mijn zadel

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:45

miicchhellee schreef:
ivy_power89 schreef:
Oef, zadel gebeuren....
Ik heb net een nieuw zadel besteld (arno brandt zadel) en ben heeeel hard aan het duimen dat dit niet zoveel problemen gaat hebben als het zadel klaar is


Ik heb ook een AB zadel, heerlijk! Vind Arno een zeer kundig man, volgende week komt hij voor een checkup van mijn zadel



Ik ben benieuw, 0 ervaring met AB zadels maar man wat zaten ze lekker!
Ik heb er nu bijna 3 weken wachten opzitten, nog 9 te gaan haha

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:17

haha Jorien, weet je hoe eng bijtende balken zijn? :P
Ik start regio Utrecht, en ook wel echt rond Utrecht zelf

Droversrun ondanks dat ik er zelf 1 heb gehad die KS had en uiteindelijk 26 is geworden, eigenlijk alles geleerd heeft op de passage na, en er vanaf dat we t wisten nooit last van gehad heeft, zou ik t voor nieuwe aankoop niet doen. Die conclusie had je zelf dus ook al getrokken. Fijn dat je les bij Joyce zo goed ging!

Laura: succes en veel plezier vanmiddag!! Lekker dat je instructrice m kan rijden, altijd leuk om te zien ook :)

Optiwolk, sterkte met je tandpijn! Hopelijk komt er uit de check-up meer duidelijkheid

Mellamoshan, wat een gedoe met je zadel. Word je idd niet blij van. Lekker meewerkend van die leverancier ook...

Vrijdagavond bij Top of Dressage met Patrick Kittel geweest. Was leuk, maar helaas niet heel veel nieuws gehoord (kan je ook positief omdraaien, blijkbaar heb ik de juiste hulp en instructie om me heen verzameld :D). De problemen waar ik nou graag van had gezien hoe hij dat zou oplossen (paard wat in stap zoveel spanning maakt dat ie alles doet, behalve stappen bijv) werden eigenlijk een beetje genegeerd door maar te gaan draven... maargoed, het was gezellig, hij doet t wel heel leuk en er kwamen erg gave paarden voorbij, dus dat is nooit vervelend om te zien :)

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:39

Zo dat was de laatste noukie is een leuke locatie om te rijden nog wel wat kleine dingetjes maar was de 1e wedstrijd voor hun organisatie. Heel fijn los gereden en bleef beter lopen in de proeven. Helaas een jury die mijn dispensatie niet begreep maar niet vroeg wat het inhoud dus dingen op protocol waar ik niets mee kan. Zelf heel tevreden en trots op naar volgend jaar.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:02

Dat is wel balen zeg, je hebt die dispensatie niet voor niks gekregen natuurlijk.
Was vanmiddag even snel langs de locatie gereden. Denk dat het voor mij wat te ‘rommelig’ is qua erf (niet dat het erg rommelig is, maar voor mij wat onoverzichtelijk) Wel top dichtbij en die baan zo tussen de bomen mooi!
En goed hun best gedaan met parkeerwacht, overal briefjes etc.
Fijn dat je iig gewoon lekker hebt kunnen rijden, dat gevoel kan je mooi vasthouden naar volgend jaar!

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:21

Gelukkig zelf tevreden Laura, dat is het belangrijkste!

Vraagje aan jullie, of jullie misschien nog suggesties hebben...
Gisteren voor het eerst weer een keer met bit gereden. Echt na maanden, omdat henk allemaal plekken van zijn bit kreeg. Kan foto's posten als jullie benieuwd zijn.
Lijkt wel beetje een allergische reactie op zijn bit, het beperkt ook niet alleen tot mond zelf maar ook bitring reageerde hij op. Alles was rustig nu, maar zag toch weer dat het wat rood werd op de bitring gister. Iemand nog ideeën? Bijvoorbeeld een bit waarvan de ringen ook van ander materiaal gemaakt wordt?
Lastig dit weer...

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:19


mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:00

Hierbij zijn de ringen gewoon van rvs dus ben bang voor dezelfde reactie. Ik kan nog wel eens rubberen bitringen ertussen proberen, misschien reageert hij daar nu minder op nu de boel wel al een stuk tot rust gekomen is. Dat is wel weer een idee in ieder geval! :)

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:38


Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:54

mellamoshan schreef:
Hierbij zijn de ringen gewoon van rvs dus ben bang voor dezelfde reactie. Ik kan nog wel eens rubberen bitringen ertussen proberen, misschien reageert hij daar nu minder op nu de boel wel al een stuk tot rust gekomen is. Dat is wel weer een idee in ieder geval! :)

Klopt idd, als ie daar alsnog plekjes van krijgt is dat ook lastig. En het is wel vrij ‘veel’ bit zeg maar, dst vond die van mij niet fijn..
Misschien idd appelbitje met bitringen?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:57

Balen Laura..... :(

Leuk dat je daar geweest bent Noukie, ik vind dat patrick het altijd heel grappig en leuk kan overbrengen op het publiek. Ook heel duidelijk. Maar wel jammer dat je er voor je gevoel niet zoveel aan gehad hebt ;)

Mellamosham, als die ook nog blijft reageren op dat Trust bitje uit de link wordt het wel heel lastig... kun je niets iets van tape/leer/stof om de ringen doen?

Ik ga woensdag weer bij een paardje kijken en ben nu al stiekem een beetje verliefd op hem, wat een dier.... Nu maar hopen dat het niet tegen valt

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:44

Ja droversrun is niet de 1e keer dat een jury het niet weet maar vraag het dan aan de persoon.

Vandaag even snel als stal gereden Hij liep heerlijk in de wei zonder deken en genoot zichtbaar kwam even een knuffel halen en koekje en kachelde vervolgens weer lekker naar zn vrienden. Heerlijk gezicht.

Veel plezier woensdag met kijken ben heel benieuwd of het wat is laat je weten hoe het ging?

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:18

Ik ga wel even puzzelen nog met hem. Zie wel even nog. Thx voor het meedenken. Misschien aurigan, ringen zelf ook. Maar is niet super makkelijk te vinden.

Heel gaaf drover! Ben heel benieuwd of het wat wordt. Succes!

cindyy_1993

Berichten: 438
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:36

Wat vervelend dat de jury je dispensatie niet snapte Laura... Wel fijn dat je zelf lekker hebt gereden! Is toch wel het belangrijkste vind ik.

Noukie wat super dat hij zo braaf bleef met al die heisa rond de bak! Mag die van mij daar wat van hebben? :')

Ja maar Jorienn, als de balken anders liggen is dat lévensgevaarlijk! We hebben een Schutte zadel gekocht :j Kan echt niet meer wachten... Nog 1 tot 3 weken! Wij starten trouwens in Noord-Holland :)

KS is idd wel iets waar ik een paard op zou laten staan droversrun, maar gelukkig had je die conclusie zelf ook al getrokken. Heel benieuwd wel naar de andere opties! Fijn ook dat je les weer goed ging.

Optiwolk heel benieuwd naar je check-up van de week. Hopelijk komt daar nu eindelijk iets uit waar je wat mee kunt! En poedersuiker, tandpijn is echt heel naar ;(

Mellamoshan Ik kan vast wel eens bij Bon Ami gaan rijden! Zijn ze volgens mij niet zo moeilijk mee, gaat denk ik alleen niet meer lukken voor de wedstrijd van 5 mei. Maar inderdaad, een aantal bij mij op stal willen daar niet meer starten omdat ze allemaal een beetje jumpy zijn daar :')
En wat vervelend zeg van je zadel en bit issues! Lastig ook dat Henkie zo op het bit reageert :oo Heb helaas geen tips ;(

Jeetje ivy_power89 jij moet helemaal lang wachten op je zadel :oo dacht dat mijn 8 tot 10 weken lang duurde maar 12 weken is helemaal lang... Hopelijk is het wachten niet voor niets straks!

Zo, nu nog even een update van mijn kant. Meneer staat nu 2 weken op de maagzweer medicijnen en ik denk wel dat ik verschil merk aan hem. Hij wordt minder nukkig en begint eindelijk écht wat ronder te worden. Dus hopelijk zet dit zich zo door! Verder heeft hij gister weer een cranio sacraal behandeling gekregen. Blijft toch bijzonder iedere keer om zijn reacties en vooral de verschillen van voor en na de behandeling te zien. (https://www.instagram.com/p/BwShpnUnEtA/)
Nu even 2 dagen in de molen, dan 2 a 3 dagen aan de lijn en dan weer rustig oppakken. Hopelijk hoeven we hem niet zo heel vaak met ons huidige zadel op te pakken, maar komt volgende week gewoon ons nieuwe zadel :D

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:46

Ga voor je duimen Cindy dat je zadel er snel is.

Wat een heerlijk weer en dit weekend word ook prachtig. Ik ga lekker een rondje bos maken zaterdag.

Geniet allemaal van de paasdagen