[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:30

haha Cindy, is ook wel écht een zegen dat karakter hoor. Ik bedoel, er zijn genoeg gekke dingen en soms vraagt ie een hoop geduld, maar braver dan dit ga ik er echt nooit meer 1 vinden.
Toen met proefrijden (4 jaar, net gecastreerd) de buurman op 4m van t hek zijn kliko met hoge druk ging schoonspuiten en hij er niks om gaf was ik om. Talent etc kon me weinig schelen, eindelijk een keer een brave.

Wat een mega verschil trouwens! Behandeling doet m duidelijk goed ja. En hopelijk snel je zadel!
Fijn dat de medicijnen zo goed aanslaan ook. Wat geef je m?
Als onderhoud supplement ben ik (of mijn paard) bij met TRM GNF of Mastic. De laatste is voor je portemonnee wat fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:37

Hihi dit bedoelde ik in mijn eerste post. Iets met snel lezen, willen reageren maar geen tijd en dan veel achter lopen :o

Niemand hier dus in de regio Zuid-Holland, haha!

Optiwoll is je tandpijn al minder geworden? :(

Succes met de Check up morgen. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Laura wat fijn dat je zenuwpijn weg is! Lijkt me vreselijk, zeker in combinatie met je zwangerschap. Daar hoor je van te genieten!

Ivy fijn een nieuw zadel! Ik hoop dat hij snel binnen is.

Ergens heel positief Noukie, dat het niets nieuws voor je was. Ik heb dat met regelmaat ook met artikelen van Dressuurmagazine. Maar ergens ook jammer... het is toch fijn om nieuwe tips te krijgen om dingen op te lossen.

Laura wat balen dat de jury het niet begreep? Heb je het er nog wel met hem/haar over gehad? Zolang iets bij de KNHS geregistreerd staat zou het fijn zijn als de jury’s dit ook weten en er normaal mee om gaan...
Maar gelukkig was je gevoel wel heel goed! :D En dat blijft toch, naar mijn mening, het allerbelangrijkste.

Droversrun bij wat voor paardje ga je kijken?

Cindy fijn dat de behandeling gewerkt lijkt te hebben!! Ik hoop dat je ohz ook veel verschil merkt. En dan natuurlijk positief verschil, hahaha.

Heerlijk laura een rondje bos!! Lekker van genieten <3

Noukie dat is echt enorm fijn. En stiekem ben ik daar best een beetje jaloers op }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:41

Ik heb de afgelopen dagen thuis wat proeven gereden in 20x40. Gisteren naar de locatie met 20x60 geweest en wat een terror paard kan het toch zijn. }> :+ Duurde even voor we rond kwamen, maar ik weet nu wel waar de letters zitten! Ik was ook mijn laarzen vergeten dus reed heel ideaal op sneakers {:} :')
Zo jammer dat ik er door de spanning van zijn kant niet zo aan kan rijden als thuis. Ben heel benieuwd of dat ooit nog beter gaat worden. Deze week heeft Daan helaas geen tijd om te lessen, pas vanaf 1 mei weer... en heel stiekem wilde ik 1 mei savonds mijn debuut maken. Ik twijfel nog een beetje.

Tijdens de eenvoudige wissels wordt hij op vreemde locatie gespannen en gaat vreemd stappen tussendoor. Daarnaast mag ik echt nog wel een paar keer oefenen waar ik precies de figuren inzet :+ Nog maar even een paar nachtjes over slapen... komende dagen vrij druk, een bruiloft, en mijn broer uit Engeland is hier met mijn nichtje van 3 maanden oud. Dus even kijken hoe ik alles ga plannen, want wil hem ook graag weer meenemen naar het bos/strand. {:}

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:05

Ladies ik heb jullie advies even nodig... ;(

Ik zit met het hele nieuwe paarden dilemma en ik kan er zelf maar geen beslissing over nemen. Nou verwacht ik niet dat jullie dat voor mij gaan doen maar ik ben wel heel benieuwd naar jullie mening of wat jullie denken jullie zouden doen in mijn positie:
Ik heb dus 2 friezen paarden op het moment, waar ik echt dolgelukkig mee ben opzich. Mijn ruin heb ik al 9 jaar en is echt mn kind, ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en we kennen elkaar echt door en door. Mijn merrie is eigenlijk van mijn stiefvader en rijd ik nu 5 jaar. Pittige tante maar wel super betrouwbaar, met rijden pakt ze alles super snel op en ze is echt perfect op mij afgesteld. Voor het mooie had ze even 5 cm groter moeten zijn maar we zijn best een leuke combi al zeg ik het zelf. We rijden nu Z2 en zijn naar mijn idee ook nog lang niet uitgegroeid. De friezen heb ik er dus door mijn stiefvader een beetje ingekregen, ik had er zelf nooit zoveel mee. Nu ben ik wel gevallen voor het ras en vind ik het prachtige beesten en jammer dat ze nog niet zo geaccepteerd worden door iedereen als ik vind dat zou moeten, maar dat is nu eenmaal zo. Ik dacht altijd; later als ik groot ben ( ;) ) koop ik wel een KWPN'er en tot die tijd leer ik gewoon van mijn merrie. Toen kreeg ik afgelopen jaar mijn diagnose, die er voor zorgde dat ik eerst compleet al mijn motivatie in de paarden verloor. Ik vertrouw mijn eigen lijf niet meer en de toekomst ook niet. Met een paar schoppen onder mn reet en de lessen bij Joyce Heutink heb ik weer de motivatie terug gevonden. De parawedstrijden hielpen mij daar ook bij, had het gevoel dat ik best nog even mee kan. Het heeft me alleen ook wel aan het denken gezet....
Hoe lang ik nog zal kunnen rijden op dit niveau weet niemand, maar ik denk echt dat ik in mn handjes mag knijpen als dat nog 5 jaar zo mag zijn. Ik zal met een fries nooit in het kader komen van de parasport terwijl ik (niet arrogant bedoeld) zelf wel denk dat ik daar de potentie voor heb. Het begint dus te kriebelen om voor een kwpner te gaan en daar ben ik dus nu bij 2 paarden gaan kijken. Maaaaar als ik een paard erbij koop moet er ook één weg, want 3 paarden is met mijn ziekte echt niet te doen. Dan zou ik mijn ruin weg doen omdat ik met mijn merrie nog niet ben uitgereden, alleen van het idee alleen al heb ik gewoon pijn in mn hart en voel ik me egoistisch dat ik voor mijn eigen geluk hem weg zou doen. Hij is zo gelukkig bij ons thuis en dat neem ik dan na al die jaren van mij af. Aan de andere kant is dit altijd mijn droom geweest, maar heb ik nu geen tijd meer om te wachten tot het een keer wel zou kunnen....

Gister ben ik dus weer bij een paard wezen kijken; prachtig dier, super braaf en kent alles al (PSG gelopen). Maar wel al 18 jaar en nog hengst... Ik stapte op en ik dacht eerst; ik kan niet meer paardrijden, ik kon hem niet uitzitten en hij trok me zowt uit het zadel. Maar na wat hulp van de eigenaresse uiteindelijk heerlijk gereden. Maarja dus wel hengst (niet handig met merries op stal) en al 18 jaar... Aan de andere kant zoek ik een paard wat al wat ouder is want gezien mijn diagnose moet die gewoon en stik braaf zijn. Hij moet licht in zn mond zijn en scherp op de hulpen en het liefst rond de 1.70 groot. Hij moet ook minimaal Z2/ZZ-licht hebben gelopen en mijn budget is zeker niet boven de 20K. Dat zijn best een hoop wensen voor, wat lijkt een hoop geld, maar ik ben er achter dat ik nog een verdubbeling van dit bedrag zou moeten hebben.

Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen, aan de ene kant was dit zo'n fijn dier en heb ik heerlijk gereden. Aan de andere kant is, hoe braaf die ook is, een hengst, 18 jaar en leek het het eerste kwartier nergens naar... Is dit wat ik wil, ga ik hier gelukkig van worden of denk ik dat alleen maar en heb ik straks mn allerbeste maatje voor niets weg gedaan? Hebben jullie nog adviezen pleasseeeee....?

(sorry voor de egopost :o )

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:13

Droversrun ik snap je helemaal. Bij jou gevoel over je ruin herken ik heel veel En kan ik je dus ook geen goed advies geven. Ik zou die keuze niet kunnen maken. Het idee dat ik Douwe zou moeten missen zou zijn als mijn been afhakken. Je zegt de ruin is van mij en de merrie van je stiefvader. Kan het fysiek niet een 3e of financieel. Is verleasen een optie m e t je ruin? Of een bijrijder? Ik zou ook met je stiefvader gaan zitten omdat se merrie van hem is misschien kan hij wat voor je betekenen. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:56

Jeetje wat een dilemma dr. Wat ontzettend moeilijk.

Ik vind Laura wel met een goed idee komen. Is dat een optie?

Verder, heel zwart wit gezien, als je je ruin weg doet, gaat hij heus een fijn plekje vinden en zal het ook bij andere mensen prima naar de zin kunnen hebben. Het is alleen voor jouw eigen gevoel om daar niets mee te doen dan.

Dan komt de keerzijde van de medaille. Het is nu of nooit om deze stap te zetten. De paarden die aan jouw eisen voldoen, liggen niet voor het oprapen. Als jouw ambitie zo groot is, zou ik de ruin ervoor wegdoen als er geen andere optie is.
Later hoef je dan niet te denken, had ik maar die stap genomen en gekeken of ik in het kader kon komen.
Dat is niet egoïstisch, zo ziet je paard dat ook niet, dat is een menselijke gedachtegang.

De ene hengst is de andere niet, ik weet niet hoe hij nu gehouden is dus of hij goed gaat op het land bijvoorbeeld als er andere paarden buiten staan. Dit is denk ik wel nog even het bedenken waard, of je wel hem kan houden, op een manier die voor jou fijn is, met het oog op zijn hengst-zijn.

Heel veel succes in je keuze!

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:58

Lastig Droversrun, maar is het echt een kwestie van nu of nooit? Je kan toch ook nog 20 jaar deze situatie houden? Ik ben altijd van mening dat als je het juiste paard tegenkomt, het meteen goed zal voelen. En je ook makkelijker (easy peasy zal het nooit worden) afscheid kan nemen van je ruin.
Verder denk ik ook richting het verleasen van hem... Zodat je af en toe, als je energie het toelaat, je nog een ritje met hem kan maken.

Voor mij persoonlijk geldt; once you go black, you never go back...

Ik heb ook gezien wat er de afgelopen 15 jaar is gebeurd met het Friese paard in de dressuursport. Wat als jij nu wél in het kader komt met een Fries én hiermee kan zorgen voor internationaal meer interesse/acceptatie in/van het Friese paard. Lekker against all odds...

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:08

Maar misschien zeg ik nu iets heel geks hoor. Ben namelijk absolute Friezenfan, maar ik zie juist steeds meer Friezen in het hoge(re) segment meelopen.

Misschien, en alleen jij kan dat aanvoelen en beslissen drover, is het, voor het rijden in het parakader een iets te grote uitdaging met een fries, dat weet ik niet. Maar tussen nu z rijden met de merrie en een psg paard kopen zit een wereld van verschil en jaren training. De capaciteit van de merrie daargelaten nog eens.

Kan je nog eens proefrijden op het paard om te kijken hoe het zonder aanwijzingen voelt? Thuis zal je het ook alleen moeten doen, om nog eens een keer te voelen of het klikt

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:26

Klopt hoor Mella, maar internationaal zijn ze in de sport nog wat minder geaccepteerd.
Maar goed, voor kaders zijn volgens mij redelijk duidelijke regels.

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:48

Heeft Joyce gezegd dat ze niet geschikt is voor kader?
Want laatste keer dat ik haar zag vorig jaar was ze erg enthousiast over Douwe met een vriendin van mij in grade 2. Of zitten er zoveel goede ruiters in jou grade dat je denkt ik red het niet met mijn Friesje.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:04

Ik wil even heel ego dit delen:
https://www.instagram.com/p/BwVCQF-HrpP/

Was mega blij na mijn les afgelopen dinsdag, wel een beroerde week gehad :') Gelukkig heb ik vakantie.
Zondag kon ik niet slapen, uiteindelijk rond half 5 's ochtends in slaap gevallen. Maandag naar Tuinland, dinsdag thuis weer aan het schuren geweest, 's avonds dus les daarna moeilijk in slaap komen, vrij pittig. Gisteren naar de bedrijfsarts (die had niets nieuws voor me), daarna nog in de tuin bezig geweest en nog weg geweest. En vandaag eindelijk een dag voor mezelf, dus weer lekker aan het schuren geweest en van het weer genoten. En nu ga ik afzwaaien om lekker te gaan slapen en morgenochtend maar even rijden. Hopelijk allebei van onze spierpijn af. :D

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:24

Ik ga mee met Janine droversrun. Er zit geen Fries in het kader ... nee er zit NOG geen Fries in het kader, misschien?

Maar ik zou ook eens met je twijfels naar je stiefvader gaan, zien of er voor de merrie geen oplossing is.


Bon, ik heb mijn zwarte ander halve week aan de longe gehad. En toen liep hij weer oké. Na drie dagen oké aan de longe was het onder het zadel ook oké.
Ja pokkkestijf maar wat wil je.
Gisteren bij de vet toch het verhaal gedaan en die ging akkoord met even bloed trekken om te kijken naar een ontsteking en vitaminetekort.
Ook krijgen we iets spierversterkend bij want de opbouw daarvan is bij hem echt een moeilijk punt.

En met mijn tandpijn - die is er nog. Het is niet zo erg meer hoor.
Er was iets tussen tand en tandvlees gaan zitten en dat was gaan irriteren. Dat is (onder verdoving) allemaal opengemaakt en gepoetst, maar dat groeit nu langzaam toe omdat ik die zone dus goed moet poetsen en spoelen.
Ik kan al bijna terug aan twee kanten eten !

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:41

Lastig Droversrun.
De vragen die bij mij opkomen zijn of je deze keuze nu wil maken ivm parasport. Is de mogelijkheid van het kader de reden dat je toch nu graag een hoger niveau wil kunnen rijden? Of is het meer dat je die lange termijn droom op lange termijn niet meer kan halen en daarom er op korte termijn voor moet gaan vanwege je ziekte?
En als je (ik hoop het echt niet) sneller achteruit gaat dan verwacht, met welk(e) paard(en) zou je dan het meest happy zijn?
Het blijven super lastige keuzes, zeker omdat je niet in de toekomst kan kijken.... en ik snap ook dat je nu het nog kan er zoveel mogelijk uit wil halen
Ik heb vanwege mijn gevolgschade juist gekozen voor een brave ipv talent, maar die situatie is wel heel anders, dus dat zegt niks voor de keuze die jij wil maken.. Kortom, ik kan je niet adviseren, anders dan je gevoel te volgen. Wat Janine ook zegt, als he hét paard tegen komt, dan weet je het denk ik wel. En dan geloof ik echt wel dat 1 van jouw nu paarden iemand anders gelukkig gaan maken.

Lekker druk Jorien! Weet je al of je gaat starten de 1e? Lastig he, dat t op locatie er nooit uitkomt zoals het kan :D Maar veel meenemen, op locatie trainen, etc... Wordt t iig beter van :)

Lekker bezig Janine!!

Gelukkig je tandpijn iets beter Optiwolk, maar klinkt naar ja! Benieuwd naar de uitslag van het bloed onderzoek, hopelijk krijg je daar meer duidelijkheid uit.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:24

Hmm, nu ik t zo terug lees klinken mn vragen wat bot. Hoop dat t voor jou niet zo overkwam, maar if so, sorry, niet zo bedoeld.

Nog mensen op pad geweest t weekend? Ik had wel plannen, maar uiteindelijk lekker thuis, was vrijdag jarig, gister gevierd, dus ook leuk!
Vrijdag was ie wel echt bijzonder goed weer, maar gek genoeg krijg ik dan juist minder zin om te starten :+ Wil ik eerst dat weer verder uitwerken :) Klein stukje op film, maar dat was eigenlijk nog lang niet zn beste stuk. Gister simpel losgereden en vandaag rondje bos, genieten van t mooie weer! Morgen mag mama, woensdag weer les :)

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:17

Douwe had deze week onverwachts vrij door werk en weer en vandaag lekker 30 minuten buiten wezen stappen in de zon lang teugeltje heerlijk genoten.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:19

Ik heb nu 30 mei starten in mijn hoofd...

Kreeg dit vanavond toegestuurd van de coupeuse...
Afbeelding

Nu hopen dat de knopen op tijd aankomen uit China :P

Droversrun, ben je al wat verder gekomen?

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:56

Janine1990 schreef:
Ik heb nu 30 mei starten in mijn hoofd...

Kreeg dit vanavond toegestuurd van de coupeuse...
[ [url=m/uY306D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu hopen dat de knopen op tijd aankomen uit China :P

Droversrun, ben je al wat verder gekomen?


Ga je naar Roden?

Mooi jasje!!!

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:55

Mooi jasje!

cindyy_1993

Berichten: 438
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:07

Noukie Super fijn zo braaf! Snap dat je daardoor gelijk om was haha.
Fes staat nu op de Abprazole. Onderhoud supplement voor na deze kur moet ik ook even naar gaan kijken inderdaad. Zal die eens opzoeken! Thanks.

Jorienn wat lastig zeg dat het zoveel moeite kostte om hem de baan rond te krijgen afgelopen week! Ben je er al over uit of je gaat starten 1 mei?

droversrun wat een enorm lastige keuze... Vind het heel lastig om daarin advies te geven, maar denk dat het meeste al wel gezegd is. Misschien idd iets met verleasen? Heel veel succes iig met deze lastige keus!

Janine ziet er super goed uit zeg! Fijn dat het langzaamaan weer beter met je gaat. Je jasje ziet er goed uit!

Optiwolk heel benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek. Hopelijk komt daar iets uit waar je wat mee kunt. Gelukkig is je tandpijn wel minder, klinkt wel heel naar zeg..

Wat een heerlijk weekend wat het toch :D Eindelijk is het weideseizoen weer begonnen en staat meneer sinds gister weer heerlijk op de wei. Met een nieuw vriendinnetje! Voorheen moest hij altijd alleen op het land, omdat we nooit een geschikt maatje voor hem hadden.. Hij is nogal dominant en wil altijd graag spelen. Maar tot nu toe heeft hij enkel met paarden samen gestaan die hem niet vertellen wanneer het genoeg is... Dan blijft hij er maar achteraan lopen, met als resultaat dat Fes mager wordt omdat hij niet eet, en het andere paard mager wordt omdat die de kans niet krijgt om te eten _O- Afgelopen zondag een nieuwe match geprobeerd; en dat gaat eindelijk goed! Merrie hoeft maar even lelijk te kijken en hij loopt al de andere kant op :=
Verder zitten we nu op 8 weken voor ons zadel... Helaas gaat dat dus minstens 9,5 week worden, want zag op facebook ineens staan dat m'n zadelmaakster tot 1 mei vakantie heeft |( Vrees dus ook dat het zadel er niet is voor ons Z1 debuut op 5 mei... ;( Dus dat is even flink balen...
Zondag en gisteren voor t eerst weer gereden sinds de cranio behandeling... Maar hij liep echt te klooien :roll: In de buitenbak ging het absoluut niet, uiteindelijk binnen wel iets beter, maar ook niet geweldig. Hopelijk komt het met de les vanavond wel weer goed.
Wel gister voor het eerst een rondje gestapt over het land. Zo'n beetje de enige soort buitenrit die wij kunnen maken :') (Jaloers op degenen die regelmatig naar het bos of strand gaan :o) Hij was echt mega braaf en heb met een lang teugeltje rond kunnen stappen. Wel werd ie weer helemaal gestoord door de vliegen. Halverwege maar wel omgedraaid, want er zat een zwaan op z'n nest te broeden en die begon flink te blazen :')

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:05

Ik had een heel verhaal getypt en toen gooide mn computer mij eruit... -O-Tweede poging!

Bedankt voor jullie lieve woorden <3 had ik echt even nodig!
Een derde paard aanhouden is fysiek niet mogelijk. Ik zou hem natuurlijk qua rijden kunnen ondervangen met meerdere bijrijdsters. Maar als zij niet kunnen/ziek zijn/met vakantie/ zwanger etc dan zal ik altijd de eindverantwoordelijke blijven. Ik zit er nu aan te denken om hem te 'doneren' aan een VPG manege. Hij is zo lief en vindt kinderen echt fantastisch en de paarden hebben het daar gewoon heel goed. Ik zou dan een regeling willen afspreken dat ij hem weer terug kan krijgen wanneer het mijn therapie paard moet worden zeg maar.
Nee klopt ze zitten nog niet in het kader nee, ik weet zeker dat het ooit wel gaat gebeuren hoor ;) Ik moet eerlijk zeggegn met eerste selectie voor de Witte van Moort trophy waren we gewoon tussen de grote namen geeindigd dus het moet echt kunnen. Daarom wil ik de merrie ook graag wel gewoon aanhouden om te kijken hoe ver ik met haar kan komen. Maar ik vind het ook wel eens fijn om een paard te hebben waar ik minder struggles heb en gewoon kan gaan zitten en zlef iets minder hard hoef te werken voor beter resultaat. En er zitten inderdaad zowel goede ruiters in mijn grade dat ik denk dat we het net niet zullen gaan redden samen.

En qua tijd dat ik nog heb... tsja valt niet zoveel over te zeggen, behalve dat je pas merkt hoe zwaar paardrijden is als je lichaam je in de steek laat.... ( en nee zo kom je niet over Noukie :) ) En inderdaad zonder para dressuur had een optie in het kader nooit een optie geweest denk ik, maar nu het wel kan wil ik er wel alles aan gedaan hebben om het te proberen.
Ik wil in ieder geval nog een keer bij die hengst gaan kijken, maar dan met mn instructrice want zij weet beter wat ik nodig gheb dan ik zelf ;)

Wat een heerlijk weer hadden we trouwens he, ik moet zeggen dat mijn paarden en ik wel weer even moesten wennen haha :+ Vrijdag dan ook niet zo heel fijn met Jonne kunnen rijden, volgens mij had zij er nog een beetje moeite mee. Gister wel lekker met beiden kunnen rijden, deden alle twee super hun best.
Ik ga pas weer starten als ze de wissels vlekkeloos kan, ik hoop dat dat in juni is ongeveer :)

Optiwolk het zit jullie niet mee.... sterkte ermee!

Je jasje wordt super gaaf Janine, ik ben benieuwd naar het eind resultaat :D

Balen van je zadel Cindy, maar is het geen optie om hem met je huidige zael te starten dan op 5 mei?

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:46

Doneren aan VPG os best hard werken voor de paarden daar hoor ondanks dat ze ook heel gek op hem zullen zijn. Zou dan eerder bruikleen doen en goed op papier de afspraken zetten. Ik snap je dilemma wel en ook stoer dat je ervoor wilt gaan. Heel veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:06

Droversrun heel lastig. Ik zou nooit mijn paard kunnen verkopen. Dus voor mijzelf zou de keuze simpel zijn... maar dat is per persoon enorm verschillend. Ik zou persoonlijk ook nooit een 18jarige kopen, meer omdat ik dat zelf echt te oud vind. :o Dan krijg je weer het stukje persoonlijk dus... aan de andere kant: het is jou leven en jou droom. Als jij dus bereid bent om bepaalde dingen daarvoor opzij te zetten, moet je het zeker doen!! Ik zou veel overleggen met je instructrice. Zij kent jou het allerbeste!

Janine fijn om te lezen daf je zo lekker bezig bent! En nu vakantie hebt. Even bijkomen van alles! En fijn van je les!! :D

Optiwolk heb je al uitslag van het bloed? Klote dat je nog steeds tandpijn hebt. Dat is echt een van de ergste pijnen die er bestaat geloof ik.. wel fijn dat je weer kan eten!

En je jasje vind ik heel mooi Janine! 8-)

Cindy heerlijk de wei op!!! En een maatje! Die van mij staat sinds twee weken weer halve dagen op het land en heeft ook eindelijk weer een maatje. Een oude, mega onderdanige Fries. Volgende week komt er een tweejarige bij, ik hou mijn stiekem wat vast. En wat ruk van je zadel zeg.... van je zadel zeg... jeetje.... belachelijk eigenlijk dat het zolang mag/kan duren. En lekker buiten gestapt! Die vliegen zijn echt ruk dit jaar... ik wordt er nu al gek van, en Ev ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:07

Korte bijlees ivm mijn telefoon!
Ik ben er jog niet uit... ik had het zo druk de afgelopen dagen dat ik ook al vier dagen niet gereden heb, dus hij staat nu te springen naast me :D Ik ga ze eerst even mailen vanaf hoe laat het Z1 wordt verreden omdat ik om 14.00 een belangrijke zakelijke afspraak heb in Amstelveen... en wil absoluut niet hoeven haasten / stressen. Dat werkt niet..

Ben benieuwd (en nu al mega zenuwachtig)

cindyy_1993

Berichten: 438
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:07

DR ik snap inderdaad heel goed dat je er alles aan gedaan wil hebben om te proberen in het kader te komen nu daar de mogelijkheid voor is. Blijft wel een enorm lastige keus, heel benieuwd hoe het met die hengst gaat als je instructrice mee is.
Met ons huidige zadel starten 5 mei kan wel hoor, maar is verre van ideaal omdat deze gewoon niet meer goed ligt. Dus had de hoop dat ons nieuwe zadel er dan zou zijn (8 tot 10 weken wachten, op 6 mei zitten we op 10 weken). Maar daar heb ik nu dus wel een hard hoofd in.

Ja die vliegen zijn nu al echt ruk... Die van mij is vorige week ook een dag eerder binnen gehaald van de paddock omdat hij toen nog geen vliegendeken en masker om had en helemaal gek werd van die rot beesten. Nu gelukkig wel weer helemaal ingepakt op de wei en dan gaat het goed, maar met rijden buiten is het nog wel een ding... 2 jaar geleden met het outdoorseizoen nog het kringkampioenschap verpest doordat hij de hele M2 proef met zijn hoofd aan t schudden was door die rot beesten... Ja dan krijg je natuurlijk een 3 voor je aanleuning... Ben benieuwd hoe dat dit jaar in het outdoorseizoen gaat... Het nu wel een oornetje voor m en uiteraard zo'n roller vliegenspul, maar denk dat dit niet gaat helpen. Iemand nog andere tips?

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:13

Mooi geworden Janine! Benieuwd naar foto's van tijdens de proef! :P

Heerlijk iedereen weer de wei op! Hier helaas nog niet, we grazen m veel aan de hand in t park Vindt paard ook een prima alternatief.
Zwanen zijn altijd wel spannend ja Cindy, daar ga ik ook liever voor aan de kant. Lekker dat je iig wel een soort van buiten rijden hebt, alleen jammer dat ie in t rijden nog niet zo fijn is na de behandeling!

Slim om nog een keer met je instructrice te gaan kijken Droversrun. Benieuwd wat het wordt uiteindelijk! Snap je afweging ook hoor, als t nu nog kan en je weet dat je daar van gaat genieten, dan is de keus helder.

Tips tegen vliegen niet echt. Anders dan idd orennetje en vliegenspray. Maar ok met spray vliegen er gewoon continu beestjes tegen hun hoofd aan en ik snap dat paarden daar gefrustreerd van raken..
Moet ook weer op zoek naar een vliegendeken, zn oude past niet meer dicht :+ Iets met teveel uitgezwaard in zn hals :D

Vanmiddag weer les gehad en proef door gereden. Pijnlijke conclusie dat ik dus echt wel te lief blijf en te veel compenseer voor m. Komt stiekem ook wel voort uit dat ik eigenlijk altijd dacht dat ik 'gewoon een zesjes paard heb'. Heel slecht... maar nu moest ik dus alles wat niet goed was opnieuw en hij werd zó ruig. Misschien moet ik zelf toch ook ietsje meer in m gaan geloven en daar ook de eisen naar gaan stellen. Want heb t nu gevoeld, de meeste Z2 onderdelen kunnen voor mínstens een 7 en dan doe ik ons beide te kort door een zesjes te accepteren (wat dan met een rommeltje en een dingetje al snel een vijfje wordt en..)
Nu nog zo consequent als ik alleen rijd en op concours :+ :')