[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:16

Ik hoop met je mee Demi! En dat deze medicatie beter werkt voor je sowieso
Gaat snel allemaal idd. Watse blijft gewoon 'thuis' toch? Heb je daar nog ambitie mee of gewoon lekker van genieten?

Fijn dat je les zo goed voelt Janine! (en stiekem ben ik jaloers :+)
Hoe is t met de moeheid? ;)

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:29

Hopelijk werkt de nieuwe medicatie droversrun!
Janine, knap hoor! Als ik met franklin ballen rijd kan ik meteen niet meer lopen :')

Ik heb de laatste tijd zelf wat moeite met het geven van correcte hulpen op de rechterhand. Gisteren dus maar even bij de fysio/osteo langs geweest. Blijkbaar zijn er "many layers of wrong" :+

Gelukkig gedraagt mijn merrie zich de laatste tijd voorbeeldig en hadden we gisteren een aantal mooie wissels & een paar stapjes werkpirouette <3

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:41

DR hoe gaat het met de nieuwe medicijnen? Jonne goed afgeleverd? Vind watse het niet erg om achter te blijven?

Janine wat zijn dat voor ballen en wat is de gedachte er achter?

SW even lekker bij de fysio geweest hopelijk heb je er snel baat van.
Brave merrie klinkt heel fijn of is dat stilte voor de storm?

Vandaag weer bij Douwe geweest en gelongeerd ik kwam met regen maar had geluk toen we naar buiten liepen ging de zon schijnen!
Ik hoop eerdaags even erop te klimmen om rondje te stappen en hem beetje aan te voelen. Werd al blij van het beeld aan de longe liep lekker met neusje naar de grond en billen er goed onder.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:04

SW, beetje opgeknapt door de fysio of vandaag juist extra beroerd? Wel fijn dat de merrie zo goed gaat! Is ze een beetje relaxter?

Het was vandaag echt top tussen de buien door he Laura? Wat lekker dat Douwe zo goed in zn vel zit, snapt dat het dan extra kriebelt! Maak ik uit je post op dat jij je ook best oké voelt?

Ik heb vandaag (ook in de zon!) mn zadelmaker weer een uurtje bezig gehouden :') Wel weer heel blij met het resultaat van onze samenwerking :)

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:15

Ja noukie ik voel mij ook goed. Einde van de dag doet de wond wel wat jeuken en voelt wat gevoelig aan. Het was echt top weer vandaag.
Had je zadelmaker veel werk of viel het mee?

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:36

Mijn schouders zijn een stuk losser, maar de rest heeft waarschijnlijk een aantal sessies nodig. Ik zit zo vast in mijn linkerkant dat ik totaal niet naar rechts kan draaien. Ben wel behoorlijk moe vandaag, maar dat kan ook komen doordat het weer een grote omslag gemaakt heeft (gisteren 37 graden, vandaag 18 := )


Noukie schreef:
Is ze een beetje relaxter?


Ja en nee... :')
Met 76% volbloed zal ze altijd heet blijven, maar we kunnen de stress wel steeds makkelijker verwerken. Bijvoorbeeld gisteren 10 minuten hard gewerkt aan de overgangen uitgestrekte draf naar verzameling. Dit vindt ze moeilijk en dan is het relaxte even weg, maar daarna kunnen we nu wel terug naar de stap en blijven stappen (voorheen zou ze door blijven dribbelen).

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:41

Wat fijn!

Ja, best wel. Hij is wel weer veranderd, mede door de nieuwe stal denk ik, dus moest wel aardig aangepast. En dan kom je dus op t punt dat het zadel veel veranderd is en meneer niet zo van verandering op zn rug houdt _O- Dus nog wel even bezig geweest met finetunen tot hij er ook happy mee was. Millimeter werk soms, maar blij dat dat kan!

Maandag mag ie weer voor check bij Den Hoek, dan moet alles weer ready zijn om te shinen (oké, op zn baas na wellicht :')) gelukkig weet ie dat ik mn best doe :D)

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:45

Oh SW, ik had jouw bericht helemaal over het hoofd gezien, sorry! Van zo’n fikse fysio behandeling kan je ook best moe zijn hè? Hoe is het nu?
Fijn dat je wel makkelijker de ontspanning weer kan vinden, dat scheelt al een hoop in het trainen

Hebben de mensen in Nederland nog droge voeten? :') ik ben vandaag toch maar naar de binnenbak gegaan, buienradar kende alleen nog maar nat, natter en nóg natter :+ Alsnog dikke mazzel gehad met trailer aan- en afkoppelen en lekker droog gereden!

Maar ik vond het twee weken geleden een stuk beter buiten :D
Afbeelding
Spekkie <3

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:43

Sw, fijn dat je merrie zo goed goed :D Beetje heet is natuurlijk harstikke fijn maar het moet wel werkbaar blijven anders is de lol er snel vanaf.
Laura, wat fijn dat het zo goed gaat met je en dat je afentoe lekker naar Douwe kan. Wanneer verwacht je er weer langzaam op te kunnen stappen?
Gave foto Noukie <3. Lekker dat jij kan uitwijken naar een binnenbak, ik ben deze week denk ik net zo vaak tot mijn onderbroek nat geregend als in heel 2018 :+ Vreselijk!

Hier vorige week lekker 2 daagjes naar de Cantharel geweest met mn moeder en Jonne. Heerlijk gereden en genoten <3. Gister Jonne weggebracht naar Amber. Ze staat super relaxt en heeft een mooie ruime box gekregen. Het viel me wel even tegen om haar weg te brengen, het is echt mijn vriendinnetje... Maar ik weet dat ze het daar goed gaat hebben en ik ben ook echt toe aan wat rust dus het is goed, maar het valt even zwaar.
Watse staat niet alleen hoor Laura, we hebben er nog 4 op stal staan dus genoeg andere vriendjes voor hem gelukkig :)

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:16

DR oh wat fijn dat hij keuze heeft uit meerdere vriendjes. Ja het zal vast een lastig moment geweest zijn. Je weet dat het tijdelijk is maar ik pink toch ook altijd een traantje weg als ze tijdelijk ergens anders heen gaan.

Noukie super mooie foto van jullie 2. Lekker naar de binnenbak gegaan jaloersmakend hahaha.

Ik heb wel de jackpot zeg iedere keer als ik douwe zelf even kan doen regent het zo hard niet normaal. Laat Douwe daar nu mega hekel aan hebben hahaha. Gisteren was het ook weer feest maar hij deed extreem goed zn best aan de longe met bijzet. Morgen is Dex 4 weken ik hoop er over 2 weken weer op te stappen al is het maar even stappen maar moet echt groen licht van de arts hebben wil mijn herstel niet tegen werken ook al voel ik mij erg goed. Ik heb een erg hoge pijngrens en wil niks stuk maken.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:38

Al is het natuurlijk zwaar, wel fijn dat ze goed heeft Droversrun! Cantharel lijkt mij ook echt heerlijk :j
Noukie, ik woon niet in Nederland, maar hier hebben we ook geen droge voeten meer :')

Qua fysio moet ik nog wel even hard aan de bak denk, er zat toch meer fout dan ik dacht. Ik mag volgende week weer terug en we gaan dan ook een langdurig behandelplan bespreken.
Ik ga ook met mijn huisarts een nieuw medicatieplan bespreken, want ik ben sinds de switch in juni bijna 10kg aangekomen -O-

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:45

Sw mag ik vragen waar je woont? Is het wedstrijd systeem bij jullie heel anders dan in Nederland? Fijn dat de fysio een en ander gevonden heeft kan je gericht aan de bak.
Aankomen door medicatie dat herken ik direct. Ben sinds een week helemaal van medicatie af ik hoop dat nog even vol te houden tot de hormonen weer vertrokken zijn. Ook hier druk met afvallen en weer wat terug in vroegere vorm komen hopelijk lukt dat.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:12

Laura1982 schreef:
Sw mag ik vragen waar je woont? Is het wedstrijd systeem bij jullie heel anders dan in Nederland? Fijn dat de fysio een en ander gevonden heeft kan je gericht aan de bak.
Aankomen door medicatie dat herken ik direct. Ben sinds een week helemaal van medicatie af ik hoop dat nog even vol te houden tot de hormonen weer vertrokken zijn. Ook hier druk met afvallen en weer wat terug in vroegere vorm komen hopelijk lukt dat.


Ik woon in Toronto, Canada.
Het wedstrijd systeem is inderdaad totaal anders. In de winter gaan alle profs naar Florida, dus we hebben eigenlijk alleen een zomerseizoen. Sinds er niet genoeg wedstrijden zijn voor een winstpunten systeem, mag je gewoon iedere klasse starten wanneer je dat zou willen (incl. Grand Prix := ).
Wel zijn er veel meer klasses inclusief een splitsing van het B in 3 klasses: walk/trot, walk/trot/canter (introductory), en training level. Vanaf "first level" heb je 3 verschillende moeilijkheidsgraad proeven waar de 1e proef makkelijk is en er daarna iedere proef oefeningen worden toegevoegd.
Bijvoorbeeld, "2nd level" proef 1 is M1 niveau (+ stap/galop overgang, schouder binnen, achterwaarts, verzamelde draf/galop), proef 2 is Z1 niveau (+ keertwending, travers, eenvoudige wissel), en proef 3 is Z1 niveau (+ slangenvolte in contra galop & slangenvolte met eenvoudige wissels).
Ook zijn er western dressage & Hunter under saddle proeven.

Hierdoor is het wedstrijd niveau wel duidelijk lager dan in Nederland. Ik reed in Nederland op M2 niveau en toen ik naar Canada verhuisde kreeg ik tijdelijk een top leerpaard te rijden. Wij zijn toen een keer Z2 gestart om daarna direct een PSG young rider proef te rijden :')

Verder zijn er natuurlijk ook kleine verschillen zoals rijden met zweep is altijd op ieder niveau toegestaan behalve op kampioenschappen of FEI wedstrijden, dan is het niet toegestaan (incl. B niveau kampioenschap).

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:31

SW wauw dat klinkt inderdaad heel anders. Canada wat gaaf dat je daar woont. Zal wel even schakelen geweest zijn als je KNHS gewend bent. Wel stoer dat je een leerpaard heb gereden dat voelt heel anders denk ik zeker als die erg fijn afgesteld is. Ja ik begreep al dat veel mensen naar Florida gaan omdat ze daar hele jaar door kunnen rijden. Gaat dan vooral om mensen met een grotere beurs dan die van ons begreep ik. Is daar echt voor de elite mensen. Woon je er al lang?

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:23

Ik woon hier sinds 2012.
Leerpaard was inderdaad top! Hij had in Duitsland tot I1 gestart, dus eigenlijk alle knopjes zaten erop. Al was een paard van 1.81 wel erg groot :+

De paardensport an sich is voor de elite hier... Ik heb afgelopen seizoen dus ook maar één dressuur (~$900) en één springwedstrijd (~$250) kunnen rijden. Er zijn wel wat wilde wedstrijden te verrijden, maar dat is vaak heel slecht georganiseerd én alleen voor de beginnende klasses.

De springsport is iets beter te doen, maar dat komt omdat ze veel meer wedstrijdsponsors kunnen krijgen en het is iets populairder bij het publiek.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:01

DR, hoe was het vrijdag in t ziekenhuis?
Snap dat het pittig was om Jonne weg te brengen. Tuurlijk weet je waarom je dit doet, is de rust voor jou even goed en komt ze weer terug, maar toch.. Blijft sowieso ruk dat t nodig is.
Binnenbak was idd wel even luxe hoor! Op werkdagen gaat t ook niet, maar gelukkig was het zondag :) Wel aan aantal stallen met binnenbak op max 20min rijden ofzo, dus dat scheelt

Bij jullie ook zo nat ja SN? Wat balen van die medicatie, hopelijk kom je op iets met minder impact qua gewicht. En die lange fysio trajecten ken ik... sterkte daarmee!
Fijn zo'n leerpaard! Kan je zoveel brengen!
Ik heb zelf (pfff, 17 jaar geleden, hoezo ik word oud :+) een paar maanden op een stal in Canada gezeten en herken wel wat je zegt mbt niveau verschil. Hadden er daar 1 die qua lichaamsgebruik hier net M zou lopen, maar hij sprong een aardige serie en ging sort of opzij, dus die heb ik als PSG paard verkocht _O- En ook die temperatuur verschillen! In een maand van +25 naar -5, was blij dat ik toen terug naar NL kon :')
Wat een prijzen om te kunnen starten zeg... Klagen wij over 12,50 per proef :+

Hier paard vandaag voorlopig voor t laatst behandeld bij Den Hoek. Hij zag er goed uit, bekken etc nog een keer losgemaakt en verder lekker door op deze weg :) Hij was kneiterfris, geen idee waar dat vandaan komt, dus hij vond zichzelf echt mega tof toen ik m moest voordraven _O- lekker ding :D

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:09

Noukie schreef:
Bij jullie ook zo nat ja SN? Wat balen van die medicatie, hopelijk kom je op iets met minder impact qua gewicht. En die lange fysio trajecten ken ik... sterkte daarmee!
Fijn zo'n leerpaard! Kan je zoveel brengen!
Ik heb zelf (pfff, 17 jaar geleden, hoezo ik word oud :+) een paar maanden op een stal in Canada gezeten en herken wel wat je zegt mbt niveau verschil. Hadden er daar 1 die qua lichaamsgebruik hier net M zou lopen, maar hij sprong een aardige serie en ging sort of opzij, dus die heb ik als PSG paard verkocht _O- En ook die temperatuur verschillen! In een maand van +25 naar -5, was blij dat ik toen terug naar NL kon :')
Wat een prijzen om te kunnen starten zeg... Klagen wij over 12,50 per proef :+

Hier paard vandaag voorlopig voor t laatst behandeld bij Den Hoek. Hij zag er goed uit, bekken etc nog een keer losgemaakt en verder lekker door op deze weg :) Hij was kneiterfris, geen idee waar dat vandaan komt, dus hij vond zichzelf echt mega tof toen ik m moest voordraven _O- lekker ding :D


Hier is het inderdaad ook erg nat, maar ik heb liever regen dan die witte zooi die er ook weer aan komt :+
Dat niveau verschil is inderdaad wel handig voor de verkoop. En als het dressuur/springen echt niks wordt kunnen ze altijd nog voor de hunter/equitation gebruikt worden :')
Het zijn helaas vooral allemaal verschillende administratiekosten, de proef zelf kost "maar" $60...

Fijn dat hij weer lekker loopt! :D

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:26

Snow White, super tof dat we een topicgenoot aan de andere kant van de wereld hebbe! Is dit tijdelijk of woon je daar permanent?
En wat een prijzen zeg... :oo Ik begrijp dat geklaag hier al niet :') En nu helemaal niet meer _O-

DR, hoelang blijft Jonne weg? Lijkt me heel erg zwaar!


Ik was even afwezig... :') Te druk in mijn hoofd :')
Gisteren het eerste binnenconcours, oké... Half binnen :') Een proef binnen en een proef buiten.
Na de laatste wedstrijd geen les meer gehad gericht op wedstrijden, wel een clinic van een centered riding instructeur, waar ik over twee weken weer heen ga. Dus voornamelijk gefocussed op mijn zit.
En toen gisteren op concours... Hollen of stilstaan... Hij was lekker voorwaarts, dat was positief. Alleen in werkelijk elke wissel ging hij stilstaan :+ Ik had iets te veel controle in galop denk ik :')

Dus ik ging er vanuit dat we in beide proeven van geluk moesten spreken als we 190 hadden gescoord... Zeker omdat die lengtebuiging ook niet zomaar in orde is :+

Maar tot mijn verbazing hadden we in de eerste proef nog 196 en in de tweede proef zelfs 197,5!

En ik word ook weer verleid tot het kopen van foto's... :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat bit stoort me wel behoorlijk :')

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:43

Dames hoe gaat het met jullie. Ik hoop volgend weekend er weer op te mogen en weer voorzichtig wat te kunnen gaan doen werk aan de longe gaat erg goed.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:10

Ik hoop met je mee Laura, zou lekker zijn als je er weer op kan!

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:48

Dat zou fijn zijn Laura!

Hier niet meer gestart de laatste weken, gewoon lekker aan het rijden en nu een paar daagjes naar het bos.

roosje78

Berichten: 2274
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:57

Goedemorgen dames, mag ik mij ook bij jullie melden? Ik lees al :o een poosje mee, maar durfde nog niet de stap te nemen om daadwerkelijk mee te praten.

Met mijn 8-jarige ruin Forza heb ik ondertussen de punten gehaald voor het Z1 en heb ik ook onze eerste wedstrijd gepland. Alleen heb ik enorme schrik van de grote baan. Nu is alles klein en fijn.
Dit is nog een foto van vorig jaar:
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:06

Welkom roos met je knappe vosje

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:24

Gaat ie wel fijn Nouvel? Ook qua weerstand/fitheid? Bos is ook lekker :)

Roosje welkom! Ik heb een zwak voor vossen, dus je paard is al direct helemaal goedgekeurd :D
De baan gaat wel wennen hoor :) Kan je thuis of ergens wel 20x60 oefenen? Dat scheelt al vaak. Wanneer mogen jullie?

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:26

Nouvel oee lekker naar het bos klinkt fantastisch zeker nu hahaha