[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:09

Oja bij Ellen Schuthof, ik ben daar jaren geleden een keer geweest met een barokke paardendag of iets die in die richting.

De nieuwe heuvel bedoelde ik, dat is enorm groot… wel heel mooi!

Succes, leuk!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:16

Nieuwe heuvel is groot en fijn starten inderdaad

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:50

Boeiende discussie over het lichtrijden. Ik vind in de basis ook dat je in het Z zo moet kunnen zitten én ook je paard zo voor elkaar moet zijn en van achter naar voor moet lopen dat je die lijn kan doorzitten. Vind het zelf ook fijner. Maar, als je om specifieke redenen (tijdelijk) dat gewoon niet kan, dan is lichtrijden voor alle partijen de betere oplossing, dat dan ook wel weer. Dus zoals Laura en AD die eerste keren, lekker lichtrijden en je daar niet voor schamen :D

DR, nog wat over Guusje gehoord? Snap idd dat je er voor een eventueel Tokio nog even mee wacht, daarna zadelmak maken is vroeg genoeg als die mensen m niet willen :) En ZZZ is ook weer een leuk vooruitzicht!

AD, vervelend dat je thuis zit. Hoop dat de behandeling je goed gaat helpen, voor nu iig sterkte met de bijwerkingen van je meds. Fijn wel dat je hulp hebt met de knappe dames! En heerlijke foto dat inderdaad, geweldig.

Urosa, die Karel gaat zo fijn met zn wissels, jullie maken echt mooie stappen.

Kim, balen zeg, dat je wedstrijden steeds niet doorgaan. Dan kom je idd niet in dat gewenste ritme.

Laura, fijn dat Douwe weer lekker ging. Maandag puntjes op de i en hopelijk volgend weekend iig meer ontspannen de baan door!

De grote mag ik gelukkig weer onder het zadel stappen, dat scheelt wel weer. Kijk alweer uit naar volgend weekend als we weer wat mogen :D en de kleine begint al wat beter te wennen en blijft me verbazen hoe braaf en goed opgevoed ze is. Vanmiddag even een paar rondjes aan de lijn laten lopen, echt zo zoet (en wat beweegt dat dier <3)

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 06:08

Wat fijn Nouk dat de kleine zo mak is. En weer stappen met de grote is ook mooi.

DR wanneer hoor je of je mag afreizen?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:15

DR, ik ben ook wel benieuwd hoe het nu staat met het Tokio traject :)

Noukie, fijn dat de grote weer mag stappen! Kun je toch lekker weer iets doen. En super leuk dat je heerlijk aan het genieten bent van je nieuwe aanwinst! Leuke collage zo, ze is echt te leuk <3

Laura1982, leuk zo'n barokke wedstrijd! Eigenaren van Karel hadden er ook naar gekeken omdat hun inderdaad de sfeer daar ook altijd zo leuk vonden, maar net als voor Nouvel is het voor ons allemaal erg ver weg.

Nimber, echt balen als je wedstrijdplanning dan zo in de soep loopt. Hopelijk gaat het vanaf nu wat soepeler.

absque_dubio, en joh. Helemaal gezien je situatie gewoon 'schijt' hebben aan de rest. Net zoals je zelf al zegt, paardrijden werkt gewoon therapeutisch, ziek zijn is al zo zwaar. Gewoon de dingen gaan doen die je leuk vind en waar je nog wat energie voor terug krijgt. En prachtige foto <3

Ik heb gisteren weer fijn gewerkt met beide heren. Lakaj wordt steeds stoerder, meer voor het been en ik had vandaag voor het eerst een echte, mooie arbeidsgalop linksom :D Rechtsom vond ie nog even te moeilijk en dan is het of wat te hard, of in draf vallen. Maar blij met stapjes weer!

Met Karel een springtraining gedaan. Kon voor het eerst een in uitje neerzetten en dat deed ie echt niet gek! Vind het zo leuk om met hem te werken aan betere techniek en inzicht. Hij wordt steeds handiger!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:32

https://www.knhs.nl/nieuws/2021/dressuu ... en-bekend/

Lief dat jullie zo meeleven. Helaas zitten Winando en ik er niet bij, we hebben ons best gedaam maar het was net niet genoeg helaas. Afgelopen vrijdag op de laatste observatie hebben we echt twee van onze betere proeven weten neer te zetten maar ik ben heel laag gepunt waardoor we eigenlijk zelf de conclusie al konden trekken. Het is wat het is, uiteraard ben ik een beetje teleurgesteld momenteel maar ook trots op Winando en mezelf :) Even een weekje rustig aan en alles laten landen, ik ga even een paar dagen er tussenuit ook en als ik terug kom ga ik mij weer focussen op het Zz-zwaar.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:34

Heel
Jammer DR ik had het je gegund. Dan maar je zzzwaar debuut plannen. Neem je rust. Je mag er best even flink sip van zijn

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:57

Ohh wat jammer DR, maar wel super knap wat jullie samen al hebben bereikt, daar kun je zeker trots op zijn!
Al kan ik me goed voorstellen dat je nu het meest vooral even baalt…

Urosa, lekker bezig geweest met beide paardjes zo te lezen, fijn!

Noukie, fijn dat je weer mag stappen in ieder geval!
En wat fijn dat die kleine tante het zo goed doet!

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:35

Ik reageer later even op de rest. Ben helemaal gesloopt en misselijk. Dat therapeutisch rijden ging erg goed. Ondanks flink wat 1-2-3en voor de wissels, hebben we 230 en 210 punten gereden. :=

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:19

Wow wat een score, wat knap!
Gefeliciteerd *\o/*

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:05

ASO! Haha wat super joh knap gedaan!

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:45

Noukie wat fijn dat ‘de kleine’ het zo goed doet. Hoelang moet je ‘de grote’ nu opbouwen?

Urosa springtraining is zo goed voor ze! Hier merk ik ook altijd écht profijt ervan (en ook van buitenrijden).

Droversrun hè wat balen. Ik snap dat je teleurgesteld bent en dat mag ook. :(:) Houd vooral vast aan dat trotse gevoel, want je mag echt trots zijn op jullie!

Nouvel en Kim bedankt! Ik vond het een fijne jury. Gaf gerust 1-2-3 maar ook 7-8-9. Ik houd wel van zulke jury’s. Eerste proef was erg rommelig. Tweede proef begonnen we het draf gedeelte erg sterk, daar was ik zoooo blij mee. Helaas vanaf de galop werd de pony zo enthousiast dat ze voor mijn gevoel alles in middengalop heeft gedaan en ik had geen rem meer. :') daardoor zat ik er wel met een grote lach op. :D
Ik heb echt zo onwijs genoten. Pony deed zo haar stinkende best inclusief 30 extra wissels. Knapzak. <3
Na het afgroeten zei ik gelijk al dat dit de ultieme overwinning is. :)
En we weten waar we grondig aan moeten werken. :+

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:16

Super fijn hoor, genieten!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:52

Super leuk! Welke jury had je? Waar ben je gestart?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:05

Even flink bijlezen :oo

Leuk die lachende foto A_D, top scores ook!!
Ontzettend jammer DR -O-
Leuk dat Karel de afwisseling ook leuk vind en Lakaj lijkt een top prospect voor de toekomst!


Hier gaat het op dit moment een beetje meh.

Mijn familie in Limburg heeft het zwaar gehad, maar de schade lijkt gelukkig mee te vallen. Dit was echt een weekend waar ik er enorm van baalde dat ik zo ver weg woon.

Hier in Canada hebben wij het tegenovergestelde probleem met een groot aantal bosbranden in het noordelijk gedeelte van de provincie. Ondanks dat wij hier in het Zuiden gewoon elk weekend regen hebben (altijd fijn op een vrije dag), hebben we nu toch enorm veel rookoverlast. Afgelopen weekend is namelijk de wind gedraaid en vanmorgen hebben ze de situatie geupdate met een "Extreme Poor Air Quality" waarschuwing. Het is niet normaal hoeveel rook er nu in de lucht hangt, echt alles is grijs %)

Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen gebeurd, want mijn stalgenootje heeft haar eerste PSG CDI gereden op het paard wat ik ingereden/getraind heb! Ik had mijn camera afgestofd en ben het nog niet helemaal verleerd, dit was het moment net nadat ze de wissels foutloos reed :D

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:56

aaah DR, wat jammer!! En gun jezelf die teleurstelling he, het was een zeer bijzonder traject om mee te maken en als je dan zó dichtbij zit... En natuurlijk ben je trots, want kijk hoe dichtbij de aller allerbesten van NL jullie zaten. En we weten allemaal hoe goed dat team is.

AD: *\o/* *\o/* *\o/* Jullie helden :) En praat jezelf niet teveel naar beneden he, tis niet de eerste keer dat je zo scoort, dus dat is heus geen toeval! Moet je bedenken als die wissels wel op de juiste plek lukken, haha

De grote mag zaterdag weer rustig aan beginnen. Heel benieuwd, so far houdt ie zich erg goed met stappen. Het is ook wel echt nog de grote en de kleine hoor _O- Ze schelen een cm op 5, maar Dries is gewoon 2x zoveel paard.

SW, taaie week. Snap dat het dan rot is dat je niet fysiek bij je familie kan zijn. En die branden zullen ook heftig zijn, al heb je zelf geen gevaar ervan, de luchtkwaliteit zoals je omschrijft is ook niet best.
Maar die foto is goud waard! Dat is wel weer goed nieuws :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:59

SW, kan me voorstellen dat je familie dan op dit soort momenten echt even heel ver weg voelt. Gelukkig valt het mee voor ze. En wat verschrikkelijk zeg van die bosbranden, altijd vreselijk voor de dieren en natuur ook. Gelukkig ook nog wat leuks, wat moet dat bijzonder geweest zijn om te zien! Echt hele leuk foto met die oprechte emotie.

absque_dubio, wat een mooie scores zeg! Gefeliciteerd echt top, en wat een ruimte heeft ze ook in dat voorbeen. Heerlijk dat je zo kon genieten ook. Mooie foto's :D

DR, leuk dat je nog even langs kwam in de video! Jammer dat je er niet bij zit, maar het is alsnog super knap wat je bereikt hebt er mogen natuurlijk maar zo weinig mee ook.

Noukie, zaterdag is nu echt aftellen! Lekker dat je dan met de grote weer aan de bak mag.

Ik dacht dat het vandaag best ok met me ging, stapte ik op Karel. Had ik het echt mega zwaar. Dus veel gestapt en Lakaj weer (helaas) even laten staan. Heb ook wel druk weekend gehad dus snap wel waar het vandaar komt maar blijft balen. Karel liep echt weer heel fijn. Denk probeer even het lijntje vliegende wissel contra naar contra maar dat is echt even een brug te ver :+ Dus ga eerst lekker met de meer logische lijntjes voor het paard bezig. Donderdag weer rijden en dan doe ik eerst Lakaj, hoop wel dat Karel dan daarna nog lukt. Eigenaren zijn gelukkig heel begripvol en vinden het helemaal niet erg als er eentje blijft staan.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:51

Dat is ook echt een onlogische lijn dus dat is ook niet gek dat Karel m even lastig vind.

SW heftige tijden dus. Wel gave foto en wat leuk een schimmel!

Afbeelding

Ik heb mijn bink afgestaan vandaag. Goed voor de afwisseling

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:10

Nimber toen ik hem las dat ik al ai, en toen ik hem reed had ik echt te weinig ruimte. Moet hem nog wat beter voorbereiden, nu sprong hij hem alleen voor. En toen gingen we ook nog links waar hij rechts dacht, dus grote stress ogen :') maar even gerustgesteld en dat zien we later wel weer :+

En leuk, Ice ziet er heel tevreden uit haha.

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:25

Ad super monsterscore!
DR was jullie zo gegund wees trots 3alles wat jullie gedaan hebben. Even een week teleurgesteld zijn en daarna genieten van je ZZZ debuut.

Ice vind het leuk zo te zien!
Sw vreselijk voor je familie en ja dan is afstand wel echt een ding. Hopelijk zijn jullie veilig voor de branden en machtig mooie foto.
Urosa vervelend dat je het zo zwaar had Hopelijk voel je je snel beter.

Maandag was een groot drama helaas in de les maar goed misschien ook wel goed om even aan andere dingen te werken.
Vandaag proef 25 geoefend aangezien ik die echt probeer te rijden met controle en het juiste gevoel. Ik mag lekker op tijd starten zaterdag dus de warmte zal ons in ieder geval nekken

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:29

Laura, slechte generale, gaat het zaterdag vast goed!
Ik moet zondag eind van de middag, dat is echt drama met die van mij, die is na een warme dag en wei in de middag niet vooruit te kachelen meer…
Succes in ieder geval!

Nimber, lekker even springen voor de afwisseling!

SW, gave foto zeg!
Heftig dit bosbranden, bah wat naar…
En heftig ook voor je familie in Limburg, echt een toestand daar zeg…

A_d, fijne dat je een prettige jury had, mooie plaatjes ook!
Had je 30 extra wissels in je proef?? :wow: :=
En dan nog die punten? Wow!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:50

Nouvel, balen van zondag! En ook lastig met het weer, kan volgens mij best gaan onweren enzo. Hopelijk valt het allemaal wat mee.

Laura1982, jammer dat de les niet helemaal lekker ging maar soms brengt dat ook wel weer veel. Lekker dat jij wel s ochtends start. Hoop dat je zaterdag je doelen kan halen, in ieder geval heel veel plezier alvast!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:50

Laura hoe is het gegaan?
Heb je fijn kunnen rijden?

Ik duim inderdaad dat het weer morgen meevalt en dat het ook niet enorm benauwd is…

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:56

Ik heb 2 hele fijne gecontroleerde proeven kunnen rijden. Hij bleef erbij en bleef op mij letten. Tuurlijk nog genoeg punten om aan te werken maar mijn doelnwas 1 fijne proef rijden en het ging zo fijn dat ik de 2e ook gereden heb na overtuiging door manlief en vriendin. Helaas een nogal zure jury maar goed dat kon mij niet schelen ik heb non spot zitten glimlachen en genieten
Thanks for asking nouvel!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:27

Laura1982 wat fijn om te lezen dat je met zoveel plezier hebt gereden vandaag en dat hij bij de les bleef. Dat is zoveel belangrijker, komen de punten vanzelf!

Ik heb donderdag fijn kunnen trainen met Lakaj, had nu op beide handen een goed tempo in de galop. Vanuit daar weer sterker maken voor meer takt en sprong. Maar blij mee. Wijken gaat al heel netjes, middenstap en draf komt wat. Debuut komt steeds meer in zicht, leuk om weer naar toe te werken ook :D

Karel ging ook goed, die is de laatste tijd zo fijn in de aanleuning, echt heel blij mee. Komen we ook van zover weg mee. Travers deden we al op de volte, draaide hem nu eens kleiner, ging hij al echt zitten <3 Vliegende wissel rechts weer netjes in het Z2 lijntje, appuyeren en dan pas bij C de wissel, linksom blijft puzzelen. Maar routine begint wel te komen, ook bij mij in het trainen ervan. Is toch allemaal uitproberen en dan weer evalueren haha.