Zomertenue?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:17

Willemiens schreef:
tienus63 schreef:
Ik zat laatst te schrijven bij het ZZL, daar was één iemand die startte in zomertunue.
Die outfit was geen porem.
Broek leek niet schoon, het witte wedstrijdshirt evenmin.
Het leek één grauwe bende. Jury was er niet van gecharmeerd.
Die zei inderdaad ook trek dan een fris shirt aan of een gilet.

Zo bloedje warm was het die dag niet, overige deelnemers reden gewoon in volledig tenue.
Dit was een grauwe verwassen outfit.

Ik zat vandaag op wedstrijd te kijken en een meisje kreeg van de jury ook commentaar op haar vieze witte broek en shirt.
Alleen was ze er tijdens het losrijden vanaf geknikkerd :+

Persoonlijk vind ik zomertenue erg leuk, maar wel tot een bepaalde klasse.
Vanaf de M zie ik toch graag iemand met een jasje aan, because things are getting serious you know...


Volgens is het in het M en hoger net zo warm als in de B?

Ik ga volgende week naar Almelo en echt niet in een jasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:20

Sanet schreef:
Ja ik heb dat ook gehoord. Maar dat hadden die jury's zelf besloten. Volgens mij is dat niet volgens de KNHS richtlijnen en volgens mij mogen juryleden dat ook niet zomaar verplichten. Maar goed er staat dus niets over in het reglement.


Als het onder de vlag van de KNHS georganiseerd is dan mag je inderdaad in zomertenue. FEI niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:23

Myca schreef:
Myca schreef:
Ik heb een paar Fb vrienden die twee weken geleden in de subtop moesten starten in vol ornaat ondanks de hitte (Subtop Soest - Johan Lasseur). Het stoom kwam zo ongeveer uit hun oren. Ik begreep van hun dat de subtop niet meer in zomertenue mocht starten.


C_alsemgeest: Nee hoor, ook subtop mag je gewoon in zomer tenue, het is alleen niet zo dat mensen dat snel doen. Vriendin van me heeft vorige week nog inter 1 gestart in zomer tenue.


Tja, blijkbaar staat het niet in het KNHS reglement, maar als de jury er op staat...
Dat was hier dus wel het geval.
Dan kan je op je strepen gaan staan en in zomertenue gaan starten, maar het blijft een jury-sport en als je die passeert dan zal dat in de puntenscore wellicht niet in je voordeel zijn.


Moet je een officiële klacht indienen die je zeker wint. Overigens vind ik dat ook de organiserende vereniging hun juryleden wijzen op de reglementen.

ambre schreef:
In zo'n geval zou ik uit principe helemaal niet starten en een officiele klacht indien bij het secretariaat.


Precies zo.


Jester_ schreef:
Ik ook niet, maar geloof dat dat tegen je gaat werken met een jurysport :=


Waarom zou dat tegen je werken? Omdat je gelijk hebt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-17 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:27

@Suikermeisje, dat vind ik wel chique als wedstrijd shirt, met die knipoog naar een plastron.

Die foto paar blz terug van K.??? vind ik best netjes zo, kan me best voorstellen dat het met shirt over in dit geval netter is dan met shirt in broek.

Heb zelden in zomertenue gestart, heb ook geen geschikt shirt denk ik en zou riem moeten kopen, vrees dus dat het jasje wordt als ik weer ga starten :+ .

Wat ik me afvroeg gilet mag, mag je ook een iets langer gilet dragen? Dus eentje die zeg maar beetje jasjes achtig is maar dan zonder de mauwen en kraag? Heb nog een mooie (Vind ik dan he!? :Y) ) liggen.

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 16:32

Is een gilet niet nog best warm?

Als je net shirt hebt en je hele outfit en optoming ziet er netjes en schoon uit moet het toch prima zijn?

Ik heb er pas wel een paar gekleurde shirtjes voor gekocht, vind ik dan toch weer beter staan dan alles wit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:35

Nouvel schreef:
Is een gilet niet nog best warm?

Als je net shirt hebt en je hele outfit en optoming ziet er netjes en schoon uit moet het toch prima zijn?

Ik heb er pas wel een paar gekleurde shirtjes voor gekocht, vind ik dan toch weer beter staan dan alles wit...


Ik toevallig ook gedaan afgelopen week. In Almelo zal mijn jasje aan het hangertje blijven hangen denk ik

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:37

Ik neem morgen en vrijdag mijn jasje geeneens mee naar Almelo :=

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:40

Nee joh gewoon een mooi donkerblauw of rood shirt net wat je mooi vind aan doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:41

Yvank_ schreef:
Ik neem morgen en vrijdag mijn jasje geeneens mee naar Almelo :=


Groot gelijk! Hij zit al in mijn concourskast anders had ik ook thuis gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:41

Jester_ schreef:
Nee joh gewoon een mooi donkerblauw of rood shirt net wat je mooi vind aan doen :j


Zeker!!!!

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:43

Ik voel me nooit zo gelukkig in een witte rijbroek met alleen een shirtje... eerlijk gezegd....

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 16:45

Maar het scheelt wel een stuk overhitting en een doorgezweten jasje....

Ik twijfelde ook erg, maar als je om je heen kijkt op een wedstrijd en je ziet iedereen het doen, waarom dan niet als je een net shirt hebt...

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:48

Het wordt hier gedaan.. en heel veel ook... ik vind dat de regel weer terug mag..
het jasje ziet er veel verzorger uit.

Ik rij altijd met jasje, nog nooit in zomer tenue gestart.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:52

Cheminee schreef:
Het wordt hier gedaan.. en heel veel ook... ik vind dat de regel weer terug mag..
het jasje ziet er veel verzorger uit.

Ik rij altijd met jasje, nog nooit in zomer tenue gestart.


Een net wedstrijdshirt is toch ook prima? Het gaat om hoe je rijdt en niet om het mooiste jasje.

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:01

Cheminee schreef:
Het wordt hier gedaan.. en heel veel ook... ik vind dat de regel weer terug mag..
het jasje ziet er veel verzorger uit.

Ik rij altijd met jasje, nog nooit in zomer tenue gestart.

Lekker ouderwets! Een heet jasje aan. Liever mensen die niet goed worden van de hitte dan meegaan met de tijd. In andere sporten is het ook normaal dat de kleding je niet hindert.

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:07

Nouvel schreef:
Maar het scheelt wel een stuk overhitting en een doorgezweten jasje....

Ik twijfelde ook erg, maar als je om je heen kijkt op een wedstrijd en je ziet iedereen het doen, waarom dan niet als je een net shirt hebt...


Of alleen in de winter starten :Y) ga eens op zoek naar geschikt shirt, vind wit op wit dan niet mooi en heb alleen een wit blousje met licht blauw streepje volgens mij.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:12

Ik heb gewoon een softshell jasje van spooks.. tijdens inrijden gewoon jasje uit, tijdens peesbeschermers eraf halen jasje aan en even 8 minuten knallen met jasje aan..

Ik ben echt voor het behoudt van de etiquette!

Alleen bij springen heb ik mijn knotje niet in maar een staart.. maar dat komt omdat ik hem onderweg toch altijd verlies door mijn lange haren :+

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:15

Ik ben voor het normaal kunnen presteren := wat jij zegt deed ik ook toen het nog niet mocht. Ben toen midden in de proef flauwgevallen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:19

Fijne regel. Zolang je maar netjes gekleed gaat, toch? Waarom zouden er mensen moeten bezwijken van de hitte, als het probleem opgelost is door een jasje te lozen? :) (i know laarzen zijn ook warm)

Anoniem

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:22

Enorm ongezond ook.

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 17:43

Nou inderdaad, ik ben ook zeker voor netjes, maar het blijft ook een sport en om nou te bezwijken inderdaad...
Met andere andere sporten kleed je je toch ook luchtig om warmte kwijt te kunnen.
En een net shirt en de rest op orde zou toch keurig genoeg moeten zijn voor warme dagen.

Ik zou me wel voor kunnen stellen dat ze een minimum temp instellen voor het rijden zonder jasje.
Met 15 graden kun je prima je jasje aan, ook in de zomer...

Sjolvir, ik ben toen ik las dat het mocht ook op een paar gekleurde shirtjes uit gegaan, had ook alleen een witte...

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:47

Wat maakt iedereen zich er druk om zeg. Ik vind het een verademing zonder jas starten. Al wacht ik wel tot het bijna 30 graden is voor ik hem uit trek. Ik rij gewoon met mijn witte shirts aangezien ik het meestal last minute beslis en gekleurde shirts geen gezicht zijn onder mijn jasje. En wit is toch altijd wat koeler :)
Wat ik dan niet snap is als zo'n stretch shirt niet zo mooi bij je staat en je daarom hem over je broek doet. Waarom koop je dan niet zo'n ouderwetse blouse daar zie je niks onder zo breed waren die dingen

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:55

En dan nu een andere, wie past zijn shabrak aan aan heet weer? Dus geen vierkante grote die onder het zadel uitsteekt, maar een zadelvormige eronder als het 30 graden is :D .
Dit in het kader van paard wil zich ook uitkleden, dan kan ie luchtiger zweten als het heet is. :+ }> :Y)

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:00

Sjolvir schreef:
En dan nu een andere, wie past zijn shabrak aan aan heet weer? Dus geen vierkante grote die onder het zadel uitsteekt, maar een zadelvormige eronder als het 30 graden is :D .
Dit in het kader van paard wil zich ook uitkleden, dan kan ie luchtiger zweten als het heet is. :+ }> :Y)

Ik start altijd al met dit dekje op mijn schimmel :Y)

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 18:07

Gelukkig zijn de meeste wedstrijddekjes wit, dat scheelt al weer wat... 8-)