Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zomertenue?

 
Profiel   

Ik las ergens dat het vanaf dit jaar vrij is om tijdens het buitenseizoen in zomertenue te rijden tijdens je dressuurproeven.

Wordt dat ook echt gedaan, of rijd iedereen gewoon braaf in z'n jasje met warm weer?
En als je het wel doet, dan alleen een shirt of moet je ook wel je plastron om?
Gilet of bodywarmer erbij, lange of korte mouwen?

Ik ben even benieuwd...
Ik heb al heel lang geen wedstrijden gereden, van de winter pas weer begonnen, dus ik zit nu een beetje te kijken wat er is veranderd en wat er mee wordt gedaan...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:05 



 
Profiel   

volgens mij heb ik toch echt gelezen dat je in zomertunue mag rijden. Afgelopen weekend was ik de enigste die zonder jasje reed, net voordat ik de ring in ging toch maar aangedaan. Dit is overigens wel met springen. Ik volg even..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:10 



 
Profiel   

Volgens mij hoef je geen plastron om als je in zomertenue rijd, zolang je dan maar wel een wedstrijdshirt heb met een hoge kraag (dacht ik hoor). Ik heb straks wedstrijd en ik ga hoe dan ook in m'n jasje want heb m net nieuw :')
Ik denk dat met dit weer wel veel mensen zonder jasje rijden, maar als t niet zo warm is doen ook wel veel hem aan vermoed ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:14 



 
Profiel   

Je mag sinds vorig jaar al zonder jasje rijden wanneer jij dat wilt in het buitenseizoen :)
Heb ik vorig jaar ook gewoon gedaan en dit weekend ga ik dat ook zeker weer doen. Onder de 25 graden rijd ik braaf met mn jasje, maar wanneer de temperaturen daarboven zitten doe ik hem zeker uit. Plastron hoeft inderdaad niet perse, maar dan moet je wel een mooi shirtje hebben met een hoge kraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:17 



 
Profiel   

Zomer tenue mag, zodra het outdoor seizoen van start is gegaan. (vanaf vorig jaar)
Plastron hoeft ook niet, mits je een goed shirt hebt met opstaand bord.
Gilet of bodywarmer is niet toegestaan, enkel als dat clubtenue is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:18 



 
Profiel   

Zomertenue mag sinds vorige jaar in het outdoor seizoen in de dressuur en sinds dit jaar met springen. Het shirt moet (volgens mij) wel een (kap)mouw en een witte rechtopstaande kraag hebben.
Een gilet is volgens mij ook gewoon toegestaan.
Rij zelf ook vaak in zomertenue, vind het echt een stuk aangenamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:19 



 
Profiel   

Gilet ook niet? Ik zie echt iedereen in een giletje starten namelijk en ook kledingmerken die daarvoor nu speciaal wedstrijdgiletjes voor gaan maken :')

Edit; nu we hier toch bezig zijn doen jullie je shirt in je broek of erover? En als jullie hem in je broek dragen, hebben jullie dan ook een riem om?


Laatst bijgewerkt door droversrun op 26-05-17 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:20 



 
Profiel   

Hele outdoor periode mag zonder jasje. Ik doe dat dan ook (bijna) standaard. Ik kan slecht tegen warmte, dus waarom zou ik het mezelf moeilijk maken?

Ik heb gewoon een blauw wedstrijdshirt met korte mouwen en dichte knopen aan de voorkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:21 



 
Profiel   

droversrun schreef
Gilet ook niet? Ik zie echt iedereen in een giletje starten namelijk en ook kledingmerken die daarvoor nu speciaal wedstrijdgiletjes voor gaan maken :')

Edit; nu we hier toch bezig zijn doen jullie je shirt in je broek of erover? En als jullie hem in je broek dragen, hebben jullie dan ook een riem om?


Ik heb hem in de broek met een riem. Vind dat net wat netter staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:24 



 
Profiel   

Wow, bedankt voor jullie snelle reacties!

Gilet of bodywarmer mag, dat heb ik terug gevonden in de reglementen toevallig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 10:34 



 
Profiel   

Ik rij altijd met een bodywarmer in zomertenue, dat mag.

Vaak als er een combinatie met zomertenue de ring in gaat volgen er meer en binnen no-time is iedereen in zomertenue is mijn ervaring. Ik heb mijn shirt in mijn broek zitten.

Ik heb vorig jaar bijna het hele zomerseizoen in zomertenue gereden, veel comfortabeler!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 11:56 



 
Profiel   

Als hier rond de 25 is lekker uit, gaat je jasje ook niet zo stinken :D mooi shirt aan en het is net zo netjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 12:03 



 
Profiel   

Je mag gewoon zonder jasje rijden, neem aan dat een plastron dan ook niet hoeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 13:50 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Wow, bedankt voor jullie snelle reacties!

Gilet of bodywarmer mag, dat heb ik terug gevonden in de reglementen toevallig.

Oh joh, mijn fout :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 21:11 



 
Profiel   

En het zomertenue zelf, is dat welk shirt dan ook, als het maar een kraag heeft of zitten er meer regels aan vast qua kleur?


Laatst bijgewerkt door Yentaah op 26-05-17 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 21:16 



 
Profiel   

Je hebt je antwoord al, laatst had ik een wedstrijd en toen vroeg ik het na bij de organisatie. Deze gaf aan dat het gewoon mag maar dat jurys wel liever een combi met jasje zien? Ik heb toen mn jasje aangetrokken maar voor de wedstrijd van morgen word het zomertenue en paard lekker koelen met water tussendoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 21:17 



 
Profiel   

Ik had vorig jaar 1x in zomertenue gestart. En dan zonder plastron. Had wel mn shirt in mn broek met een riem er om. Eigenlijk was ik eigenlijk van plan shirt uit de broek te doen, maar was t vergeten :'). Vind dat opzich wel netter staan, maar niet bij iedereen :x
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 21:25 



 
Profiel   

Nee je moet dan wel een beetje slank zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 21:33 



 
Profiel   

Ik ga aankomende zondag ook lekker in zomertenue.. Waarom zweten als het niet hoeft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 21:54 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

Gisteren gelijk een paar leuke shirtjes gekocht.
Vandaag toch maar jasje mee genomen, twijfelde zo, maar iedereen die met jasje kwam deed 'm al snel uit, en uiteindelijk reed iedereen in z'n shirtje.
Fijn dat dat kan met dit weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 13:26 



 
Profiel   

Ik ben vorig jaar in september eens binnen gestart in zomertenue. :') Ze hadden de competitie naar binnen verplaatst omdat het de dag ervoor vreselijk slecht was, maar op de dag dat ik moest rijden was het bloedheet. :P

[ img ]

Maar goed, los daarvan: ik heb ook een shirtje aan, zonder plastron, en dan in m'n broek met een riem. Vind een shirtje over je broek vreselijk slordig staan. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 13:39 



 
Profiel   

Ben afgelopen vrijdag ook in zomertenue gestart. Heb een blauw wedstrijdshirt met hoge witte kraag, dus dan zonder plastron. Er waren nog best veel combinaties met jasje, dus ik twijfelde even. Maar dit was wel zo prettig. Jury vond het blijkbaar ook prima, rij in de B en kreeg een 8 voor uiterlijke verzorging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 13:48 



 
Profiel   

Ik vind het altijd een lastige kwestie, heb van het weekend ook even gekeken wat iedereen deed met 31 graden. Nu was ik vooral nieuwsgierig hoe ze het in het Z1 deden.. die klasse is natuurlijk niks anders dan de rest, maar viel me wel op dat de meesten daar toch het jasje aantrokken..
Wat vinden jullie? Aangezien ik ook net Z1 rijdt en dan toch twijfel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 14:05 



 
Profiel   

Mensen hebben int Z soms het idee dat het dan allemaal serieus business is en het dan wel moet haha. Ahja het staat miss sjieker, maar een mooi shirt bij een passend geheel kan een jury echt wel waarderen hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 14:07 



 
Profiel   

Kasty schreef
Ik vind het altijd een lastige kwestie, heb van het weekend ook even gekeken wat iedereen deed met 31 graden. Nu was ik vooral nieuwsgierig hoe ze het in het Z1 deden.. die klasse is natuurlijk niks anders dan de rest, maar viel me wel op dat de meesten daar toch het jasje aantrokken..
Wat vinden jullie? Aangezien ik ook net Z1 rijdt en dan toch twijfel...


Waarom zou je niet in zomertenue gaan? Het mag, je krijgt geen punt voor verzorging meer, dus afgestraft kan je er ook niet op worden.

Wat andere mensen in dat geval doen zou me een worst wezen, als ik last van de warmte heb en door het rijden in zomertenue een betere proef neer kan zetten waarom zou je het niet doen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 14:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen