Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:39

Nette score Marjolein!

Ik zou mij ook opgeven met zulke score Katja :D

Wij mogen aankomend weekend weer een poging wagen. Zowel zaterdag als zondag. Ik ben benieuwd hoe de pet staat. Als ik ook z’n mooie score mag rijden als Katja, zou ik meer dan tevreden zijn.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:52

@Celine: Wat heb je knappe paarden <3

Heb even op je Blog gespiekt :D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:19

Succes van Duijfje. Wat ga je starten?

En als ik de volgende keer in de buurt van deze score rijd dan ben ik ook meer dan gelukkig. Had het er gisteren met een vriendin over dat de lat nu wel gelijk heel hoog ligt en dat ik daar dan alweer stress over heb voor een volgende wedstrijd.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:13

Katja schreef:
Succes van Duijfje. Wat ga je starten?

En als ik de volgende keer in de buurt van deze score rijd dan ben ik ook meer dan gelukkig. Had het er gisteren met een vriendin over dat de lat nu wel gelijk heel hoog ligt en dat ik daar dan alweer stress over heb voor een volgende wedstrijd.


Focussen op waar je invloed op hebt, het rijden en het goede gevoel. En niet op de punten waar je geen invloed op hebt. Het streven moet zijn om weer net zo fijn rond te rijden en niet om weer die punten te rijden.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:29

Ik ken het hele riedeltje en dat kan ik heel goed tegen mijn leerlingen zeggen maar soms heb je toch zo'n stemmetje in je hoofd. Gelukkig is die altijd weg zodra ik op wedstrijd erop zit.
Vroeger had ik totaal geen wedstrijdstress en dat was veel ellendiger want met een beetje adrenaline rijd je wel beter.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:52

Katja schreef:
Ik ken het hele riedeltje en dat kan ik heel goed tegen mijn leerlingen zeggen maar soms heb je toch zo'n stemmetje in je hoofd. Gelukkig is die altijd weg zodra ik op wedstrijd erop zit.
Vroeger had ik totaal geen wedstrijdstress en dat was veel ellendiger want met een beetje adrenaline rijd je wel beter.


Ik was altijd heel zenuwachtig. Zoveel dat het niet meer leuk was. Maar dat legde ik mezelf op. Ik zag het niet als leermomenten.
Ik heb maar 1 X echt kunnen genieten van een wedstrijd en dat was de allereerste wedstrijd met mijn toenmalige fokmerrie. Zij had als 3 jarige een ongeluk gehad en haar pezen waren zodanig stuk dat niet werd gedacht dat ze ooit weer onder het zadel zou kunnen. Als 6 jarige zag ik haar ronddraven door de wei en dacht ik; nou daar kan ik misschien wel weer op. Toen ben ik er heel voorzichtig weer mee gaan rijden maar meer dan 2 X in de week ging niet. Ze was zo waanzinnig talentvol dat ze zonder training zo een Z proef in kon dus ik heb toen ingeschreven en ik was zo dolblij dat ik daar aankwam op wedstrijd en ze rad liep en ik dus kon starten. Ik heb daar met zo’n grote glimlach rondgereden en van elk moment genoten. Wat een paard was dat, echt een wereldtalent. Maar daar lag toen ook totaal geen druk op, dat ik daar reed was al een cadeau.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:04

Zoiets is dan ook wel echt een feestje.
Bij mij zit de spanning vooral vooraf voor een gedeelte inderdaad wat druk die ik mezelf opleg en voor een gedeelte dat ik de meest ongeorganiseerde ADHD'er ooit ben dus ik altijd weer opgelucht ben als ik erop zit en alle spullen bij me heb die ik nodig heb. Niet dat je op de indoorkampioenschappen staat met je paard opgezadeld en erachter komt dat je je rijbroek en shirtje vergeten bent. (thank god voor de PK stand die ze daar toen hadden)
Tot een paar jaar geleden was ik echt veel te makkelijk in de ring. Ik zag alles als training en vond dat er niets vanaf hing en was met 100 dingen bezig tijdens de proef. Nu ik meer focus daarin heb merk ik wel dat ik daardoor ook meer zenuwen heb maar wel op een manier dat ik beter rijd erdoor.
Ik was voor afgelopen zondag best zenuwachtig omdat ik het lastig vond om in te schatten waar ik zou staan met een paard wat ik nog nooit gestart heb en ik het ook wel echt spannend vond of ik goed door de proef heen zou komen. Doordat mijn hoofd anders werkt dan vroeger is lang concentreren wel echt lastiger en ik wist niet hoe dat in de proef zou gaan.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:52

Katja schreef:
Zoiets is dan ook wel echt een feestje.
Bij mij zit de spanning vooral vooraf voor een gedeelte inderdaad wat druk die ik mezelf opleg en voor een gedeelte dat ik de meest ongeorganiseerde ADHD'er ooit ben dus ik altijd weer opgelucht ben als ik erop zit en alle spullen bij me heb die ik nodig heb. Niet dat je op de indoorkampioenschappen staat met je paard opgezadeld en erachter komt dat je je rijbroek en shirtje vergeten bent. (thank god voor de PK stand die ze daar toen hadden)
Tot een paar jaar geleden was ik echt veel te makkelijk in de ring. Ik zag alles als training en vond dat er niets vanaf hing en was met 100 dingen bezig tijdens de proef. Nu ik meer focus daarin heb merk ik wel dat ik daardoor ook meer zenuwen heb maar wel op een manier dat ik beter rijd erdoor.
Ik was voor afgelopen zondag best zenuwachtig omdat ik het lastig vond om in te schatten waar ik zou staan met een paard wat ik nog nooit gestart heb en ik het ook wel echt spannend vond of ik goed door de proef heen zou komen. Doordat mijn hoofd anders werkt dan vroeger is lang concentreren wel echt lastiger en ik wist niet hoe dat in de proef zou gaan.


Hier heb ik inderdaad ook last van. Normaal gesproken gebruik ik mijn ADHD medicatie, maar op de een of andere manier vindt ik dat niet fijn i.c.m. de wedstrijdstress/zenuwen.
Hier in Canada zijn de meeste wedstrijden een compleet weekend met overnachting, dus nu helpen mijn vriend en goede vriendin altijd even om te kijken of ik alles ingepakt heb. Ik zorg ook altijd dat ik genoeg tijd heb, want zolang ik mijn persoonlijke (beetje chaotische) routine kan volgen, heb ik het relatief onder controle. Al vind ik het wel erg fijn dat ik in het Z2 nog steeds voorgelezen mag worden. Toen ik PSG reed kende ik mijn proef door en door, maar was altijd bang dat ik verkeerd zou rijden omdat als er een foutje insloop mijn hele concentratie veranderde.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:32

Mirranda, ah dankjewel!
Oh ja mijn blog staat er nog onder. Die is niet helemaal up to date :Y)

Katja, thanks! Ik ga zz zwaar starten.

Ik werd in het begin altijd "zenuwachtig" als mijn ouders kwamen kijken. Die komen meestal niet kijken bij trainingen ect. Dan heb ik op wedstrijd zoiets van... toch even laten zien wat ik uitspook met die paarden op stal.

Wat ik altijd heb tijdens de proef, is dat ik een domme fout moet maken, dan ben ik daarna een stuk scherper. Zo van potverdrie en nu rijden.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:36

Ik lees hier graag mee..

Wij hebben afgelopen weekend onze laatste punten gehaald om ZZ-zwaar te mogen starten en hebben de 30e ons debuut gepland staan.

Best spannend maar wil het heel graag en opzich kent ze alle oefeningen, heeft met mijn vriendin al winst gelopen in de PSG. Ze staat te koop dus dat deze kans zich nu voor doet gaan we het gewoon doen!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:49

Ga je morgen in Heiloo starten?

Was je al op wedstrijd geweest Duijfje?

Ik hoop maar op het principe dat je geen goede generale moet hebben. Hij was vandaag veel te wakker en veel te brutaal. Hoop dat het morgen beter gaat.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:22

Katja, Ik ben uiteindelijk alleen zaterdag gegaan. Ik kwam binnen en kon na groeten ook meteen af groeten, hij ging uh.. een beetje af :Y)

Ik zou vandaag wedstrijd hebben gehad maar ook die had ik afgezegd. Hij deed zo debiel dat ik dacht eerst thuis maar normaal binnenkomen en voorbij x komen. Heb daarin wel gemerkt dat het een psyche dingetje is. Gaat nu wat beter. Ik ga volgende week naar Tolbert. Hopelijk kom ik daar wel normaal binnen.

Waar was jij heen? En ga je heen?
Weet je waardoor het kwam?

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:44

Katje... klopt, wij starten morgen in heiloo.. jij ook?

Duifje.. fijn dat het nu toch wat beter gaat!

Wij hebben vandaag de proefjes nog even door gereden en viel me opzich mee, moet vooral zelf niet te moeilijk denken.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:49

Ja zeker fijn. Ik vraag mij wel af of het nu ook tussen de hekjes beter is. Hij is een compleet ander paard met inrijden vergeleken met in de ring... wat eigenlijk al een stuk beter ging, alleen sinds het zzz moet je natuurlijk halthouden en groeten in het begin. Blijkbaar triggerddat iets.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:05

Dan blijf je toch een soort van bewegen met binnenkomen? Ik heb er wel eens eentje gereden die heel erg staakte met binnenkomen en die liet ik aan het begin nooit helemaal stilstaan. Je begint dan met een 3 of een 4 maar dat is dan maar niet anders.

Ik ga morgen naar Soest. Vandaag was ik gewoon thuis aan het trainen en stiekem ben ik heel blij met hoe hij was want ik ben sinds ik hem rijd al bezig om ervoor te zorgen dat hij brutaler wordt en meer uit zijn schulp komt. Maar de timing net voor een wedstrijd waar ik heel graag boven de 67% wil rijden is niet helemaal ideaal. We gaan het zien morgen, twee weken geleden had ik totaal niet aan meedoen aan het NK gedacht dus als dat niet lukt is het ook geen drama natuurlijk.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:03

Het is voor mij helemaal nieuw op dit niveau, heb hiervoor een fries gehad en die heb ik tot het z1 gereden. Verwacht dus ook helemaal niks van morgen maar vooral een beetje in de proeven komen en lekker rijden, scheelt dat die van mij op wedstrijd hetzelfde is als thuis.

Begrijp ik goed dat als je op dit niveau boven de 67% scoort je dan mee mag doen aan het NK katja? Dat zou wel heel gaaf zijn natuurlijk voor jullie!

Duifje... op die manier, misschien is wat katja zegt niet zo een gek idee om een keer uit te proberen?

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:27

Katja, Ja dat is ook een optie denk ik. Dat moet ik nog uitproberen, meerdere hebben dat ook gezegd. Ach laatste keer had ik een 2 -2, dus 0 voor binnenkomen :') Ik dacht kan niet erger dan dit toch?

Tot de volgende keer en ik niet voorbij X kwam, met wat stunt sprongen tussendoor...
Succes en plezier morgen!

Carmuh, ook plezier en succes morgen! Ja ik ga het wel eens uitproberen.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:33

Ik krijg helaas net mail dat de wedstrijd is afgelast i.v.m dat ze de banen niet droog krijgen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:55

Wat jammer Carmuh. Heb je al iets ingeschreven staan voor een nieuwe poging?


Duijfje schreef:
Katja, Ja dat is ook een optie denk ik. Dat moet ik nog uitproberen, meerdere hebben dat ook gezegd. Ach laatste keer had ik een 2 -2, dus 0 voor binnenkomen Ik dacht kan niet erger dan dit toch?
Ik heb ooit 0 -2 gehad. Stonden er ook nog twee van op mijn protocol maar ik denk dat dat wel het absolute dieptepunt was.
Het is met zulke dingen even zoeken wat je kunt doen om het gedrag te doorbreken.

Carmuh schreef:
Begrijp ik goed dat als je op dit niveau boven de 67% scoort je dan mee mag doen aan het NK katja? Dat zou wel heel gaaf zijn natuurlijk voor jullie!
Voor het NK zijn er per klasse minimale scores die je dan 2x gehaald moet worden. Voor het ZZZ is dat 67% en aangezien ik de vorige wedstrijd 71,5% had zou ik het super leuk vinden als dat zou lukken. Het is maar 10 minuten van onze stal vandaan en ik zou daar heel graag een keertje rijden. Is toch een beetje een bucketlist dingetje.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:02

Katja.... op het nk rijden zou toch ook super gaaf zijn! Succes straks.

Heb nog niks ingeschreven verder, even kijken vandaag waar we allemaal heen kunnen.
Laatst bijgewerkt door Carmuh op 30-08-20 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:19

Ik meld me hier alvast. Ben me aan het voorbereiden op onze 1e zz-zwaar start. Heb nog niks ingeschreven maar ben al wel met een schuin oog aan het kijken naar de kalender. Mogelijk dat ik wacht tot het binnenseizoen is begonnen. Vaak rijd ik daar wat fijner dan buiten. Maar weet het nog niet. Moet wel opschieten als ik nog buiten wil starten trouwens. Maar goed, ik vind het leuk om hier mee te lezen en ervaringen te horen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:44

Beetje meelezen is best fijn als voorbereiding.

Ik heb iets minder briljant gereden dan de vorige keer maar alsnog super tevreden. 1 pirouette ging een beetje stuk maar verder geen grote fouten wel veel rommeltjes en dingetjes. Maar met 68,9% ruimschoots mijn doel gehaald en ook een mooie tweede plaats.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:07

Super, gefeliciteerd katja!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:46

Super score Katja, gefeliciteerd!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:09

Afbeelding

Gisteren lekker getraind in Ermelo van vanmiddag gaan we ervoor.