Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 63 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63
Plaats een nieuw onderwerp

Subtop - Wie nog meer

 
Profiel   

Wij waren de sloebers van het evenement Noor :')
Super leuk om je even kort te spreken. Zonde van de series dat kost heel veel punten want dat nemen ze ook nog mee in het artistieke gedeelte van de proef. Maar je reed toch maar mooi mee in de kur.

Ik had een beetje een moeizame wedstrijd. Op maandag met baan verkennen waren we het echt niet met elkaar eens. Dinsdag liep hij met losrijden echt top maar eenmaal in de baan kroop hij wat in elkaar en kon ik even niet bedenken hoe ik dat ging fixen. Daarin merk ik wel echt dat we nog weinig wedstrijden hebben gereden samen want dit soort dingen zijn dan nog niet vertrouwd. Met ruim 64% geen dramatische proef maar niet waar we voor gekomen waren.
Woensdag een stuk fijner kunnen rijden. Wel waren we beide echt een beetje moe, ik had zelf een enorme rotweek met heel veel slecht nieuws en super weinig geslapen en dat komt mijn hersenletsel niet echt ten goede. Maar ondanks dat echt wel een fijne proef gereden in de inter1 en met ergens in de 67% 4e geworden in de kleine finale. Al met al best tevreden ook al had er meer in gezeten.

Nu een beetje doortrainen en dan binnenkort ons inter2 debuut.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 18:37 



 
Profiel   

Jonnekee schreef
Lekker weer wat leven in dit topic.

Wat fijn dat iedereen lekker aan het rijden is ieder op zijn eigen manier, hier gaat het ook zijn gangetje heb de 2x de Special gereden en ik moet zeggen die proef ligt me beter als de gewone Grand-Prix :') het enige is dat we de scores niet omhoog krijgen we blijven een beetje hangen op de 63% en ik weet dat er nog veel meer rek inzit.

Nu ben ik ook een beetje aan het kijken of ik eens bij iemand anders kan lessen maar wat een prijzen soms ik heb geen boom in de tuin haha, Bij wie lessen jullie??


Welke regio zoek je?

Jammer Katja, maar toch weer een ervaring rijker. Sommige dingen leer je gewoon alleen van het doen en kom je ook alleen maar tegen op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 20:09 



 
Profiel   

Wat gaaf Lieskehh, komt vast goed met die droom :D

Jonnekee schreef
Nu ben ik ook een beetje aan het kijken of ik eens bij iemand anders kan lessen maar wat een prijzen soms ik heb geen boom in de tuin haha, Bij wie lessen jullie??

Aangezien ik in het midden van België zit, kan ik je daar vast geen raad in geven maar inderdaad... Ik ben heel blij dat ik twee redelijk betaalbare trainers heb. Hoop dat het een beetje zo blijft nu mijn tweede trainer ook op de OS reed :+ Maar ik betaal bij mijn instructrice 60/uur (was 50, maar ben na de blessure nog niet terug geweest omdat het net even iets beter klikt met de tweede voor het moment) en mijn instructeur komt bij mij op stal voor 40/45 min (rijd zelf los en nu in de opbouw is dit lang zat). Wel ontzettend blij sinds ik in januari van hem ben beginnen les nemen, zit nu weer veel meer vooruitgang in. Merkte bij mijn instructrice toch dat we op dezelfde dingen bleven vastlopen...

Wat zonde Noor, maar wel leuk te weten dat je er de volgende keer met 5 wissels vast betere punten voor krijgt ;)

Jammer dat er meer in zat Katja, maar zal vast goed komen in dat InterII debuut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 20:13 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Jonnekee schreef
Lekker weer wat leven in dit topic.

Wat fijn dat iedereen lekker aan het rijden is ieder op zijn eigen manier, hier gaat het ook zijn gangetje heb de 2x de Special gereden en ik moet zeggen die proef ligt me beter als de gewone Grand-Prix :') het enige is dat we de scores niet omhoog krijgen we blijven een beetje hangen op de 63% en ik weet dat er nog veel meer rek inzit.

Nu ben ik ook een beetje aan het kijken of ik eens bij iemand anders kan lessen maar wat een prijzen soms ik heb geen boom in de tuin haha, Bij wie lessen jullie??


Welke regio zoek je?

Jammer Katja, maar toch weer een ervaring rijker. Sommige dingen leer je gewoon alleen van het doen en kom je ook alleen maar tegen op wedstrijd.



Gelderland, paard staat in Neerijnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 22:02 



 
Profiel   

Leuk dat dit topic weer actief is! Ik ben zelf op wedstrijd even wat minder actief, was van plan inter 1 te starten en het rijden ging ook heel fijn, maar ik ben zwanger en daar best een tijd heel erg misselijk van geweest. En inmiddels voel ik me goed maar merk ik dat mijn lijf protesteert bij te veel doorzitten, dus de wedstrijden worden even uitgesteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 06:28 



 
Profiel   

Wie van jullie gaan er allemaal naar tolbert aankomend weekend?
Wij gaan met een flinke groep... beetje 50/50 subli en subtop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 08:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je zwangerschap Haasje20 ;)
Dat rijden komt later wel weer idd.

@ c_alsemgeest: Geen Tolbert voor ons. We hebben het EK voor Haflingers in Stadl-Paura. Ook geen straf overigens :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 12:29 



 
Profiel   

Nee dat lijkt mij ook zeker niet vervelend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 15:21 



 
Profiel   

Heel veel plezier daar Mirranda!

Ik vind Tolbert echt veel te ver weg voor een wedstrijd. Vroeger gingen we er met springen wel heen voor meerdaagse maar toen vloog de tent een keer de lucht in. Gewoon niet mijn wedstrijd geloof ik.

Is Theo Hanzon iets voor je Jonnekee? Of misschien juist iemand die ook GP jureert en je kan helpen om de afwerking nog beter te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 18:13 



 
Profiel   

Klopt, voor ons ook ruim 3 uur rijden, maar het is een fijne meerdaagse dus voor de gezelligheid doen we het wel :')

Scheelt dat veel bij ons gewend zijn internationaal te rijden, dus dan lijkt Tolbert opeens dichtbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 18:57 



 
Profiel   

Katja schreef
Heel veel plezier daar Mirranda!

Ik vind Tolbert echt veel te ver weg voor een wedstrijd. Vroeger gingen we er met springen wel heen voor meerdaagse maar toen vloog de tent een keer de lucht in. Gewoon niet mijn wedstrijd geloof ik.

Is Theo Hanzon iets voor je Jonnekee? Of misschien juist iemand die ook GP jureert en je kan helpen om de afwerking nog beter te krijgen?



Iemand die zelf jureert is natuurlijk altijd fijn, heb 2x bij Jeff Heijstek gelest tot dat ik ineens niks meer van hem hoorde, ja toen ik een x goed gereden had kreeg ik maanden later een appje zo van wanneer weer lessen dat schoot bij mij een beetje verkeerd eerlijk gezegd vond ik niet heel netjes, had Emmelie een berichtje gestuurd maar die heeft het helaas super druk.

Heb ook zitten denken aan Annemarie of Kirsten Brouwer, Tonnie Huberts 2x clinic bij gereden super fijne man maar wel wat fijner weg, Nicolette van Leeuwen is ook 2x geweest echt een top wijf maar 125 euro voor een les vind ik best veel zeg maar... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:37 



 
Profiel   

Ik vind Tonnie wel echt super fijn lesgeven. Het is ook een beetje wat je eraan hebt. Ik betaal liever wat meer (al vind ik €125 wel serieus veel) of reis wat verder als ik er thuis dan goed mee aan de slag kan. Dan kost het me onderaan de streep minder tijd en geld dan iemand waar ik iedere twee weken naartoe moet.

Jeff is volgens mij een enorme chaoot in dat soort dingen. Wij hebben met een clubje geprobeerd om een keer met hem af te spreken en dat is nooit gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:56 



 
Profiel   

Jeroen Hulsman is nu verhuisd naar Heerde dus dat is misschien wat ver weg? Hem kan ik absoluut aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 22:07 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Jeroen Hulsman is nu verhuisd naar Heerde dus dat is misschien wat ver weg? Hem kan ik absoluut aanraden.



Naam zegt me niks ik ga eens googlen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 22:12 



 
Profiel   

Is een echte trainer met heel veel opleidingservaring. Ziet precies waar de probleempuntjes zitten. En is heel paardvriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 22:18 



 
Profiel   

https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... ogue-niema


Zoo trots <3 **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:21 



 
Profiel   

Jonnekee schreef


Wat leuk! Wat een prachtige prestatie. Knap hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:50 



 
Profiel   

Gaaf! Gefeliciteerd en leuk stukje :)

Zo zie maar weer dat je echt niet altijd een top dressuurpaard hoeft te hebben om toch zover te komen ;)
Geweldig _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 17:23 



 
Profiel   

leven in de brouwerij!!!

Jonnekee, goed zeg; gefeliciteerd!!

Ik heb mijn LT merrie weggebracht , ze hebben haar gestart op het NK LT en mocht te finale lopen om uiteindelijk 10e te eindigen.
Ze gaan haar nu verder klaarmaken richting de zware tour.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 18:17 



 
Profiel   

Leuk jullie weer te 'lezen' knappe prestaties komen er voorbij, proficiat. Ik heb m'n grote vriend waar ik inter1 mee reed moeten laten gaan, ik kan nog steeds niet goed over z'n dood praten, dus dat doen we ook niet. Het is al 1.5 jaar geleden. Een paar maanden voor z'n overlijden had ik een 3.5 jarige onbeleerde merrie gekocht voor de verkoop. Ze is er nog steeds en gaat niet meer weg. Uitgegroeid tot een hele knappe stoere merrie en wat vind ik het weer leuk om een paard op te leiden, maar voor mij voorlopig geen subtop. Ik was bang dat ik de series, passage en piaffe zou missen, dat heerlijke gevoel, alsof je opstijgt en samen 1 bent met je paard. Gelukkig is hier totaal geen sprake van

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 18:02 



 
Profiel   

Wat verdrietig zo'n afscheid. Fijn dat je wel lekker aan het rijden bent. Zo'n jonkie opleiden is ook weer super leuk.

Hoe is het op het EK gegaan Miranda?

Ik had vandaag mijn inter2 debuut met de knappe zwarte. Hij doet alles wat erin zit maar het is allemaal nog een beetje groen. Alleen ik wilde heel graag een keertje starten dus de gok gewaagd. Met losrijden was hij echt in de war dat er zoveel nieuws maar in de ring deed hij onwijs goed zijn best. Er zaten genoeg afstemmingsfoutjes in maar geen echte grote fouten en met 65% voor de eerste keer ben ik echt heel erg blij. Ik merk ook wel dat het een stuk makkelijker is nu ik al met twee paarden die proeven heb gereden. Je krijgt dan toch een klein beetje routine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 20:24 



 
Profiel   

Katja schreef
Wat verdrietig zo'n afscheid. Fijn dat je wel lekker aan het rijden bent. Zo'n jonkie opleiden is ook weer super leuk.

Hoe is het op het EK gegaan Miranda?

Ik had vandaag mijn inter2 debuut met de knappe zwarte. Hij doet alles wat erin zit maar het is allemaal nog een beetje groen. Alleen ik wilde heel graag een keertje starten dus de gok gewaagd. Met losrijden was hij echt in de war dat er zoveel nieuws maar in de ring deed hij onwijs goed zijn best. Er zaten genoeg afstemmingsfoutjes in maar geen echte grote fouten en met 65% voor de eerste keer ben ik echt heel erg blij. Ik merk ook wel dat het een stuk makkelijker is nu ik al met twee paarden die proeven heb gereden. Je krijgt dan toch een klein beetje routine.


Wauw wat goed. Knap hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 20:26 



 
Profiel   

@ tantesam: Verdrietig :knuffel: . Je bent op dat niveau zo een met je paard, dat ik me helemaal kan indenken dat je het er nog moeilijk mee hebt.

@ Katja: Gefeliciteerd !! Geen verkeerd debuut zeg *\o/*

Het EK was weer een fantastische week met overwinningen, maar ook met de jonge hengst voor wie het zo overweldigend was dat hij z'n spanning nauwelijks kon laten afvloeien waardoor hij helaas (maar terecht) lager scoorde dan hij had moeten/kunnen doen. Nu is dat een sportaanleg proef en spraken de jury's zich enorm lovend uit over zijn kwaliteiten, maar dat ze vanwege de spanning op sommige onderdelen gewoon nu niet hoger konden punten. Hij had wel in beide proeven als enige een 8,2 voor zijn draf en daarmee ver boven de rest. Stap liet hij weinig zien (dribbel wel :D ) en galop was ook met spanning. Maar verder was het zeker een goede ervaring voor hem. Aragon was loeiheet in zowel de proef als de kur. Ik denk dat het ook gewoon lastig is een paard in een proef te rijden dat inmiddels ver beneden zijn huidige niveau ligt. Zijn verwachting is nu een lijn eners, passage of piaffe en dat komt dan niet maar heeft hij wel de spanning voor opgebouwd. Heeft verder wel nette punten gelopen hoor. Wij pleiten er al 2 EK's voor om een hoger niveau toe te voegen, maar helaas. Dit was zijn laatste EK. Hij mag nog lekker hier in de GP gaan ontwikkelen. Merrie Bahia won de proef en de kür in de Middenklasse en werd daarmee ook overall kampioen. Al met al prima resultaten, een waar feest maar enkel bagger weer gehad. Ben een jas gaan kopen want had enkel maar shirts en korte broeken ingepakt, maar met regen en 12/13 graden was het nou niet heel lekker :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 21:09 



 
Profiel   

Ik had al gehoord dat het vreselijk weer was geweest. Dat maakt het wel echt minder leuk.
Maar wel een toffe wedstrijd om bij te kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 21:22 



 
Profiel   

*\o/* Vorig jaar voor het eerst ZZL gestart. Toen kwam corona, daarna een blessure en in augustus voor het eerst weer gestart, gister ging ik heen voor een laatste puntje en kwam er met 3 thuis dus dat betekent dat we naar de subtop mogen! Ik vind het zo leuk en spannend want ik heb geen idee wat ik hier van moet verwachten. Hoe hebben jullie de overstap ervaren? Zijn er nog dingen anders? ik heb gelezen dat een hoofdstelnummer verplicht is? Verder kan ik weinig verschillen vinden, behalve dat ze bij mij in de buurt niet heel veel subtopwedstrijden hebben :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 63 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen