Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 61 [ 1524 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

 
Profiel   

Op zich wel :) Qua paard heb ik nog dezelfde mogelijkheden als normaal, zonder concoursen dan, en daar ben ik gewoon lekker mee aan het trainen. Ik heb altijd een planning per week met trainingsdagen/vrije dagen en dat voelt eigenlijk niet anders dan anders. Tja, normaal sta je af en toe wat meer op scherp omdat je de ring in moet. Maar zo vaak ging ik dat niet afgelopen jaren, al had ik dat dit jaar wel willen doen (check mijn post van 2 januari “dit wordt mijn jaar!” :') ).
Ik weet voor mezelf wat ik op lange termijn wil verbeteren en waar ik aan wil/kan werken!

Ook heb ik door het thuiswerken nu een betere balans in werk-privé en veel meer tijd en rust, kan nu meer genieten van mijn paard elke dag :) normaal is dat doordeweeks wat meer gehaast en heb ik ook minder energie ‘s avonds.

Verder is paard is bij de fysio geweest met goed effect! Sindsdien weer druk bezig met het goed krijgen van m’n rechterwissel en dat gaat al beter! En hij is verwend met een nieuw hoofdstel :o.

En jij?
Kunnen jullie allemaal nog steeds lessen enz of niet? Ik ben ook lid van Team by Jill en haal ook wel veel waarde uit haar filmpjes :) (tip!)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 13:00 



 
Profiel   

Lekker dat er nu meer balans is tussen werk en privé! Voor mij helaas geen thuiswerken en gelukkig mogen we weer volledig aan het werk.

Was net weer actiever met springen, maar aangezien er geen concoursen zijn is dat nu 1x in de 2 weken. Dus dressuur heeft weer wat meer aandacht. Hij gaat gelukkig weer steeds fijner, wissels worden steeds simpeler. Alleen door zijn grootte is het wel eens wat lastiger om het scherp genoeg te houden.

Wat leer je zoal uit de filmpjes van team by Jill?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 16:25 



 
Profiel   

Wat voor werk doe jij?

Ik heb een beetje hetzelfde probleem in de wissels denk ik. In de galop zit mijn probleem vooral in het vlug houden als ik hem sluit.

Jill kan technische dingen heel duidelijk uitleggen. Soms gewoon heel simpel in de basis over bijv. lengtebuiging en schoudercontrole maar ook in oefeningen zoals de pirouette en vliegende wissel etc.
De meeste oefeningen had ik mijn paard al geleerd voordat ik lid werd maar ik begrijp nu wel beter wanneer ik bijv een bepaalde hulp geef of juist niet moet geven. En daarnaast is er net zoals hier een soort forum waar zowel Jill als andere forum gebruikers kunnen reageren op je berichten met tips. Fijne sfeer! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 17:19 



 
Profiel   

Daarnaast als ie te vlug is, dan bokt ie enorm. Middenweg vinden is soms wat lastig.

Dus zeker het overwegen waart om lid te worden, begrijp ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 17:30 



 
Profiel   

Gaan jullie binnenkort weer starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 20:49 



 
Profiel   

He wat leuk! Een Z2 topic, mag ik mee kletsen?

Ik heb in januari mn 6 jarige pup Z2 gestart, nog wat groen maar wel mooi winst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 22:01 



 
Profiel   

Dat is wel een mooi debuut!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 06:38 



 
Profiel   

Welkom! :D

Ik ga vooral op wedstrijd voor de proefervaring in de ring en de sfeer eromheen. Dus ik start pas weer als de situatie weer redelijk normaal is :o

Jullie wel online proeven gereden of weer “concoursen” gepland? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 13:03 



 
Profiel   

Dank!
Wie zijn jullie? :D

Ik moet vooral een beetje kilometers gaan maken op vreemd terrein, al met al heeft dit paard nog geen 15 wedstrijden gelopen waarvan een gedeelte thuis dus ik wil wel weg, oefen of meet moment maakt me weinig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 13:23 



 
Profiel   

Heb concours gepland voor volgende week. Dat online gedoe trekt mij niet zo.

Ben bang dat het nog lang gaat duren voor het normaal wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 18:22 



 
Profiel   

En hoe ben je gegaan?

Wij zijn ook gestart vandaag. Ze vond het echt heul spannend. 1e proef wat te scherp en 2e proef wat te leeg. Dat gaan we alleen maar leren door meer te doen.
Met 213 en 198,5 geheel kloppend bij mn gevoel. Nu een beetje ritme krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 22:02 



 
Profiel   

Eerste proef ging redelijk, 2e was teveel spanning. Net geen winst. Met losrijden liep hij heel fijn, maar helaas moesten we een kwartier wachten voor we konden starten. Toen was het goede gevoel wat weg.

Wel nette punten had je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 06:37 



 
Profiel   

He wat balen zeg. Heb je nog meer op de planning?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 07:23 



 
Profiel   

Nee nog niet echt. Voorlopig alleen een meetmoment springen. Spanning met springen wordt niet afgestraft. Kan hij volgens mij beter daar even wat kilometers maken.

Jij nog weer wat op de planning?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 18:52 



 
Profiel   

Klinkt wel verstandig! Ben benieuwd of het werkt.

Ik ga volgende week nog eens op vreemd terrein. Kijken of ze dan beter is. Dan binnenkort nog eens thuis. Beetje knutselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 21:05 



 
Profiel   

Voor training ging en ga ik wel steeds naar vreemd terrein. Ach, hij is gewoon een beetje typisch. Niets aan te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 21:14 



 
Profiel   

Eigenlijk hoor ik hier niet meer thuis nu Dior verkocht is, maar ik vind het toch wel leuk om nog mee te kletsen. :)

Welkom Iris!

Lithya, weet je waar de spanning vandaan komt?

Ik heb sinds 2 maanden een nieuw paard, 4jarige ruin van Grey Flanell. Hij is nu een klein half jaar onder het zadel en pakt alles enorm fijn op. 't is alleen wel een behoorlijke boevenkop haha. Binnenkort ga ik met hem pad voor wat meetmomenten in het L1, niet voor de punten maar voor de ervaring want ik verwacht dat ie het allemaal nog wel reuze spannend zal gaan vinden. :P

Dior doet het heel goed in Amerika, hij is nu al het oogappeltje van stal. <3 Dat doet me goed want ook al is het een weloverwogen beslissing geweest, ik mis hem enorm. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 11:24 



 
Profiel   

SannevdM schreef
Eigenlijk hoor ik hier niet meer thuis nu Dior verkocht is, maar ik vind het toch wel leuk om nog mee te kletsen. :)

Welkom Iris!

Lithya, weet je waar de spanning vandaan komt?

Ik heb sinds 2 maanden een nieuw paard, 4jarige ruin van Grey Flanell. Hij is nu een klein half jaar onder het zadel en pakt alles enorm fijn op. 't is alleen wel een behoorlijke boevenkop haha. Binnenkort ga ik met hem pad voor wat meetmomenten in het L1, niet voor de punten maar voor de ervaring want ik verwacht dat ie het allemaal nog wel reuze spannend zal gaan vinden. :P

Dior doet het heel goed in Amerika, hij is nu al het oogappeltje van stal. <3 Dat doet me goed want ook al is het een weloverwogen beslissing geweest, ik mis hem enorm. -O-


Je zal hem zeker missen, maar het is heel wat waard dat je weet waar hij staat en dat hij het goed heeft.

Ik heb juli vorig jaar mijn merrie verkocht en eind okt een 6 jarige ruin (springgefokt) gekocht. Hij bouwt heel veel spanning op met springen en kan wel lekker sjouwen dus hij mag bij mij dressuurpaard gaan spelen :)
Hij loopt op ongeveer z2 niveau nu maar even pecht gehad, door aantikken beschadiging in de oppervlakkige buigpees en daardoor een maand eruit gelegen. Nu ben ik weer rustig aan aan het opbouwen. Hopelijk kan ik deze zomer wat wedstrijden mee gaan pakken. Eerst even in het z1, hij is nog jong zat.
Merken jullie dat je minder gemotiveerd bent geweest zonder wedstrijden? Ik voel me dan toch een beetje doelloos, zeker met een blessure erbij, al ga ik normaal gesproken maar max 1 x per maand op wedstrijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 08:27 



 
Profiel   

Wat jammer dat je hem verkocht hebt Sanne, wat een blikvanger was dat zeg. Maar goed dit hoort er wel een beetje bij en je zal niet over 1 nacht ijs gegaan zijn :) gelukkig heb je een nieuw vriendje.

Jammer van de blessure maar je hebt wel echt een allrounder dan Superzodia. Ik vind het wel eens jammer dat die steeds meer verdwijnen. Hoe is deze gefokt?

Ik viel wel een beetje in een gat, mijn baas rijdt jachten, dat seizoen werd vervroegd afgelast dus daar conditie gaan afbouwen met de paarden, Sjaantje had ik net mee gehad in het Z2 en wilde ik eindelijk meer mee gaan nemen voor de kilometers, daar heb ik ook wel even motivatieloos mee gereden, uiteindelijk weer opgepakt en leuke dingen mee gaan knutselen met als gevolg dat nu wel mn series en piro’s het doen maar goed daar heb ik nog niets aan.
Alleen mn lichte tour merrie heeft het onwijs goed gedaan, die is heel veel het bos in geweest en daar ontzettend van opgeknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 09:10 



 
Profiel   

@Iris, mooie punten eerste proef! Jij bent ook werkzaam in de paarden? Ik heb denk ik weleens topics gezien van jouw Sjaantje, ga je nog ver mee komen :)

@Lithya, jammer, net geen winst. Altijd balen als je dan net langer moet wachten (of juist opgejaagd wordt), ik kan daar niet zo goed mee omgaan :o. Hoe gaat het met springen?

@Sanne, kan me goed voorstellen dat je je maatje mist :( Heb je beeldmateriaal van je nieuwe?

@Superzodiak: Fijn dat je weer op kunt bouwen! Z1 is ook een mooie klasse om kilometers in te maken, ik zou soms zo graag weer terug willen...
Ik voel me niet minder gemotiveerd, train normaal ook best veel basis. Ik heb nu wel zo'n meetmoment over 1 maand gepland, dus ik heb nog 1 maand om me heel proefgericht voor te gaan bereiden haha :Y). Normaal start ik niet zo vaak eigenlijk, wilde ik dit jaar wel maar ja..

Mijn rijden gaat altijd met ups en downs, nu ga ik weer richting een up voel ik :D Hij heeft soms echt fijne stukken en dat ik denk het zit er toch in! Maar ik weet ook wel dat ik dat in de proef nooit zo voor elkaar ga krijgen. Maar dat geeft niet, zo heb ik er thuis in ieder geval wel plezier aan en zolang ik weet dat er ruimte voor verbetering is hou ik motivatie :)

De corona tijd maakt me ook weer pennymeisje, zo hebben we onlangs al een fotoshoot in de Sahara gehad en vorige week in een klaprozenveld :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 11:08 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Wat jammer dat je hem verkocht hebt Sanne, wat een blikvanger was dat zeg. Maar goed dit hoort er wel een beetje bij en je zal niet over 1 nacht ijs gegaan zijn :) gelukkig heb je een nieuw vriendje.

Jammer van de blessure maar je hebt wel echt een allrounder dan Superzodia. Ik vind het wel eens jammer dat die steeds meer verdwijnen. Hoe is deze gefokt?

Ik viel wel een beetje in een gat, mijn baas rijdt jachten, dat seizoen werd vervroegd afgelast dus daar conditie gaan afbouwen met de paarden, Sjaantje had ik net mee gehad in het Z2 en wilde ik eindelijk meer mee gaan nemen voor de kilometers, daar heb ik ook wel even motivatieloos mee gereden, uiteindelijk weer opgepakt en leuke dingen mee gaan knutselen met als gevolg dat nu wel mn series en piro’s het doen maar goed daar heb ik nog niets aan.
Alleen mn lichte tour merrie heeft het onwijs goed gedaan, die is heel veel het bos in geweest en daar ontzettend van opgeknapt.


Het is een tangelo vd zuuthoeve x roven xx. 60 procent volbloed, maar als je hem ziet onder het zadel doet hij echt niet onder voor een goed dressuurpaard :)
Het is wel echt zn vader. Vos met bles en hoge witte benen, ik hou er wel van haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 21:31 



 
Profiel   

Ik heb ook ooit een Tangelo gereden en die kon ook fijn lopen!
Ik hou echt van vossen met bles en 4 witte benen!

@BrittOlie ja klopt, die reltopics waren van mijn Sjaan :') gelukkig houdt ik wel van een beetje discussie.

Nog wedstrijdgangers dit weekend? Of meetmoment-gangers eigenlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 09:03 



 
Profiel   

Springen ging afgelopen weekend goed, dus stoute schoenen aangetrokken en voor komend weekend een meetmoment dressuur opgegeven.

Wij hebben een tangelo x Wolfgang gehad. Kon fijn lopen en springen. Wel echt een kopstuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 09:40 



 
Profiel   

Wat fijn! Hopelijk kan je op dezelfde voet door volgend weekend.

Wij zijn zondag weg geweest. Ik vond dr zelf echt een slag beter dan vorige week, had wel 2 echte fouten en kwam uit op 2 kleine winstpunten.
Viel me iets tegen want ik vond het op film er echt goed uitzien maar goed, enorm blij met mn rode prinses, ik denk echt een paard voor de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 10:15 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Wat fijn! Hopelijk kan je op dezelfde voet door volgend weekend.

Wij zijn zondag weg geweest. Ik vond dr zelf echt een slag beter dan vorige week, had wel 2 echte fouten en kwam uit op 2 kleine winstpunten.
Viel me iets tegen want ik vond het op film er echt goed uitzien maar goed, enorm blij met mn rode prinses, ik denk echt een paard voor de toekomst.


Klinkt wel als ruimte voor veel meer punten!

Had vandaag net wel en net niet winst. Hij ging helaas er iets in hangen, dus denk dat dat het algehele beeld wat verstoorde. 2e proef ging iets beter. Blijf gewoon rustig door trainen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 13:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 61 [ 1524 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen