[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:31

Kost allemaal veel teveel tijd helaas. We zijn nu op vakantie en na de vakantie heb ik gelijk een week vol ziekenhuizen en artsen dus hopelijk komt daar iets zinnigs uit.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:10

Hallo allemaal, ik lees nog wel mee, maar zal niet meer reageren voorlopig. Ik heb ongeveer 1.5 mnd geleden mn merrie verkocht. We hadden net niet de klik die we moeten hebben, dus ik hobby gezellig verder met mn andere paarden. Mn project PRE is nu bijna Z1 klaar, dus wellicht kom ik me volgend jaar hier wel weer melden als we richting het z2 gaan! En verder ben ik rustig op zoek naar een nieuwe topper.
Dus als iemand nog iets weet haha.. tussen de 5 en 10, niveau naar leeftijd, talentvol en braaf te rijden, absoluut niet kijkerig, heet geen probleem. Ras maakt mij niet uit!
Succes verder allemaal!

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:29

We zien je vast snel weer terug SuperZodiak!

Ik ga langzaamaan door naar het ZZ-licht topic. Heb 2 jaar tegen de overstap naar het Z2 lopen aanhikken omdat de wissels en galop Appuyementen niet wilden, maar ben nu in 1 maand al door het Z2 heen. Wil nu gewoon maar een keer ZZ-licht starten om te kijken hoe dat gaat. Wil het helemaal niet gaan we gewoon nog even verder knutselen en weer Z2 starten. Wel fijn hoor dat flexibel starten!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:21

@katja, balen dat het allemaal zo lang duurt en tegenvalt. Ben je inmiddels alweer in het ZH geweest?
@SuperZodiak, jammer dat het niets is geworden tussen jullie. Ben benieuwd of je snel een opvolger vindt, succes in ieder geval :)
@Mloui, succes in het ZZlicht!

Ik ben gister weer gestart, na de meest slechte voorbereiding :Y) . Had Horse Event vanaf donderdag dus heb alleen dinsdag en zaterdag gereden. Maar we gingen niet echt voor de punten, gewoon even kijken waar we stonden en nog een keertje samen genieten voordat ze straks naar Amber gaat. Met losrijden was ze fantastisch, zo relaxt en sprong echt alle wissels. Thuis heeft ze hooguit 3 wissels naar rechts gesprongen in een half jaar tijd en nu 3 in 5 minuten haha. In de ring wordt ze alleen altijd weer veel te ijverig. Harstikke lief maar niet altijd even handig :+ Proeven waren daardoor wel goed maar ook een paar dure fouten. Wel ook 6,5’en voor een paar wissels gekregen dus daar onwijs blij mee. En als op klap op de vuurpijl waren we samen met het Z1 geeindigd op een derde en tweede plaats met 198,5 en 209 punten! Dus we zijn officieel Z2!! *\o/*

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:26

Wat onwijs goed! Gefeliciteerd!

Ik ben afgelopen week bij de oogarts geweest en die kon geen verklaring vinden waarom ik zo’n moeite met mijn ogen had en schoof het af op oogmigraine. Nou heb ik dat al ruim 20 jaar en dit lijkt er niet op dus wat dat betreft geen steek verder gekomen.
Wel hebben ze per toeval ontdekt dat ik trombose in mijn ene oog hen dus voorlopig is alle aandacht daarop gericht.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:22

Jeetje, blijft een nare en lange nasleep zo zeg.

@mloui al een datum op het oog?
@droversrun, gefeliciteerd! Op zich wel fijn om zo zonder verwachtingen de ring in te gaan.

Ik ga over 2 weken weer, 2 dagen naar Hazerswoude. Tenminste afhankelijk van Darco zijn gedrag de komende dagen. Thuis is hij slecht te rijden, ziet allerlei engen dingen en kom haast niet rond, dus trainen lukt amper. Vorige week met Karel Bauer aan de slag geweest en dat heeft al wel geholpen. De week voor de Hippiade was het zo erg dat ik alleen maar ergens ben gaan rijden om normaal te kunnen trainen.

Zondag wel weer fijn bij Tonnie getraind, paar goede huiswerk tips mbt de pirouettes en keertwendingen. Dus hopelijk kan ik hier daadwerkelijk mee aan de slag.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:38

Hoe gaat ie hier? :)

Michelle, hoe komt het dat je hem thuis zo moeilijk rond krijgt? Bedoel je dan verzet of telkens schrikken oid?

Katja, hoe gaat het nu met je oog?

Wij rijden thuis momenteel in de modderplassen. Moet veel poetsen elke dag :Y)
Ik heb ook een nieuwe baan (ik studeer maandag af :) ), dus het is even wennen om na een lange werkdag nog geconcentreerd op het paard te gaan zitten. Concours deze maand daarom even afgezegd, optimaal voorbereiden lukt zo niet echt. Even kijken hoe ik dat ga oplossen voor het gaat vriezen.. zit rond te kijken naar een pensionstal maar of is vol, of bevalt niet. :(

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:16

Van harte met je afstuderen! En je nieuwe baan. Dan staat trainen en starten idd even op een laag pitje.

Darco doet het gelukkig weer. Maf paard. Het is/was niet zozeer schrikken, maar gewoon een hele lange zijde niet langs willen. Omdat hij vindt/vond dat daar iets engs is.
En dan stilstaan, totaal blokkeren en als ik hem er deels langs kreeg, niet over de hoefslag te krijgen, met heel veel stelling/kracht naar binnen buigend om er een beetje te kunnen rijden, zijn rug volledig weg drukkend.
Dus dat is verre van fijn rijden.

Maar het lijkt erop dat het zo goed als over is.
Hij doet het wel echt heel fijn nu. Ook de pirouettes gaan steeds beter, ik begin het meer te snappen.

Hebben nu 7 punten uit 7 proeven. 1x geen winst vorige keer, hij schrok 2x, in mn uitgestrekte draf en vh veranderen uitgestrekte galop met wissel. Dat waren zulke zware onvoldoendes, die haalden we niet op en kwamen 3 puntjes te kort voor winst. Maar de dag ervoor 65% gereden :D

We gaan toch de selecties rijden en daarna eens kijken voor de overstap naar het zzz. Maar eerst wil ik in de proef echt meer de verzameling en gedragenheid volhouden. Niet te hard rijden, rust, voelen en afwerken. Thuis gaat dat echt al heel goed, maar op wedstrijd vergeet ik dan nogal eens.

Ook hebben we een huis gekocht, 31/1 de sleutel, dus ook druk daarmee.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:36

Gefeliciteerd met je afstuderen BrittOllie! Herken je situatie, maar waar een wil is, is een weg. Ook kwestie van wennen.

Je gaat maar weer lekker Michelle! Zzz alweer bijna!

Afgelopen weekend gestart en 2 winstpunten. Niet dik of overtuigend, maar na de laatste start met volgens de jury maar 3 onderdelen goed doen van de 30, was ik hier heel blij mee. In de 1e proef geen fouten, 2e proef even weer klieren met de laatste 2 wissels. Hij zal de hindernissen wel gemist hebben. Loopt ook nog niet helemaal zoals hij kan, dus hopelijk op de weg omhoog.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:09

Ik lees hier al een poosje mee, maar kan nu ook mee praten :D

Ik heb afgelopen zondag mijn Z2 debuut gemaakt (zowel voor mij als mijn paard de eerste keer := )
Was zooo zenuwachtig haha :')
Maar het ging echt top!

We hadden 207 & 214 en 2x de 2e prijs :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:37

Wat goed Ultimo! Gefeliciteerd

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:34

Gefeliciteerd Ultimo! Lekker begin zo.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:53

Zo, vandaag mijn kür gereden.

Was iets te lang, dus de draf muziek maar iets eerder laten starten na de galop dan nu op de film te zien is, na mijn laatste wissel dan bij F maar gelijk in draf en de draf muziek maar stuk inkorten. Dan ga ik dat tijdens het rijden gewoon aanpassen. Schouderbinnenwaarts over de 3e hoefslag, ter hoogte van de I halve volte halve baan en terug appuyeren en dat aan de andere kant ook doen. En afgroeten na een halve volte halve baan vanaf de R ofzo.

https://photos.app.goo.gl/2T27vFj4T9nHf84h8

Ok lekker bezig met de series, het tellen van mij gaat steeds beter: D

https://photos.app.goo.gl/MKQQCZSiCcxGZmNt6

https://photos.app.goo.gl/DxNaXPXDYgG83Dpd9

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:40

Stille meelezer!

Mijn naam is Marilyn en start nu Z2 met mijn Merrie Syl v. Sir OldenburgxLancet. Ze is super lief maar niet de makkelijkste ;)

Wij hebben afgelopen weekend ons Z2 debuut gemaakt... (beetje sneller dan verwacht, maar er was een thuiswedstrijd dus dacht waarom ook niet).
in 3 weken de vliegende wissels aangeleerd. nog steeds moeten ze beter natuurlijk, maar ze pikte het zeer snel op!

We waren 2x 1e met 211 & 209.5 *\o/*
Vondt het super spannend, maar ze deed zo haar best! echt super blij mee :D

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:20

Stil hier! Allemaal de beste wensen voor 2020! **\O/** Nog goede paardenvoornemens?

Welkom Marilyn! :)

Ik ben inmiddels van stal verhuisd en heb de smaak weer goed te pakken met trainen. Afgelopen weekend op concours geweest. Had een aantal mooie cijfers en complimenten maar ook een aantal erg lage cijfers dus niet genoeg punten, maar blij dat ik weer gegaan ben en trots op mijn 7ens en 8en (en weer aan de slag met de 2en en 3en :7 ).
Nu ook weer meer concoursen gepland en lessen: dit wordt mijn jaar :))

Nog een paar foto’s van afgelopen weekend
Afbeelding
Afbeelding

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:27

Gefeliciteerd Marilyn!!! Dat is wel een mooi debuut!

BrittOllie, dat moet te doen zijn, wanneer je die 2 en 3en weg kunt poetsen!

Ben laatst nog gestart, maar ik kwam opeens, vanuit de uitgestrekte galop een bakkabouter tegen. Krijgt blijkbaar niet eens bonuspunten voor een slidingstop.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:28

Beste wensen allemaal voor 2020!

Bedankt!

Mooie foto's BrittOllie!

Ik hoop het trainen weer wat op te pakken... had zelf even een dipje en weinig zin om te rijden met die drukke feestdagen!

Accepteerde jullie paarden allemaal makkelijk een stang en trens?
Die van mij vindt het helemaal niets... (ja alleen de 1e keer, daarna was ze er klaar mee...) Dan maar op trensje.. wat ik ook prima vindt natuurlijk :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:52

Heb nog nooit met stang&trens gereden :o

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:31

Mijne krijgt een bek van beton met S&T. Op trensje gewoon fijn licht, dus makkelijke keus toch? Gewoon kiezen wat het fijnst is voor beide!

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:12

Was voor ons beide even wennen natuurlijk maar kan er erg fijn mee rijden. Heb er wel een bitfitter bijgehaald. :)

Rijd ook regelmatig met trens alleen en dat wil ook prima, maar met stang en trens zijn de hulpen veel subtieler.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:09

Gisteren weer gestart!
Nu was ik al een beetje zenuwachtig en was er op locatie door uitvallers ook ineens een vervroegde starttijd... dat was ineens heel erg haasten en niet kunnen concentreren, niet zo lekker voorbereid de ring in.
Toch wel de puntjes waar ik mee aan de slag was de afgelopen weken veel verbeterd voor mijn gevoel, en de wissels gingen ook erg goed :). Maar doordat het zo onrustig was in m’n hoofd reed ik ook echt slordig :') . Gelukkig toch nog wel 2 winstpunten thuisgekomen! :D

Ik had deze keer ook gewoon met mijn “thuissporen” gestart en hier liep hij eigenlijk veel beter op dan op mijn wedstrijdsporen. Dus dat heb ik in ieder geval weer geleerd, gewoon mijn simpele sporen blijven gebruiken ;).


Hoe is jullie Z2 leven? :)

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:15

Jammer van de inloop en uitvallers. ik zou daar ook wat gestresst van raken...
Top van je punten!!

Wij gaan zondag weer eens starten...
De wissels gaan steeds beter, 1 kant doet ze super makkelijk en de ander moet nog beter afgestemd worden!
maar vindt het altijd weer heel spannend of het op wedstrijd dan maar weer lukt op dat moment :=

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:12

Even een berichtje vanaf mijn kant, gekopieerd van mijn facebook...

------------------------------------

Dag lieve Dior..

Met een dubbel gevoel, veel tranen en liefde heb ik afgelopen week afscheid genomen van mijn allerbeste maatje. Dior gaat zijn sportcarrière voortzetten in Amerika, Florida. ✈️ ✨

Wat ben ik dankbaar voor alles wat we de afgelopen 9 jaar hebben mogen meemaken en wat zijn we (letterlijk) en figuurlijk gegroeid samen. Dior heeft me zóveel gegeven; levensvreugde en houvast in de meest moeilijke tijd in mijn leven. Maar ook heel veel inzicht op rij-technisch en sportief vlak, door en met hem heb ik écht leren rijden. Ik heb momenten met hem mogen beleven waarvan ik vroeger alleen maar kon dromen; vele overwinningen, het mogen rijden op het NK tot het succesvol meekomen in het Z2. En dit alles als kleine gouden kanon tussen de paarden. <3

Dior is zijn gewicht letterlijk in goud waard. Ik ga hem immens missen want wat is hij bijzonder. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij voor zijn nieuwe baasje net zo speciaal gaat worden als dat hij voor mij is geweest. Want ook dat is Dior; de gave om iedereen verliefd op zich te laten worden.

‘’Trust that an ending is followed by a beginning.’’


Afbeelding

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:38

Jullie waren zo’n gave combinatie Sanne. Zo snel jullie overal hoge punten scoorden, petje af.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:33

Kunnen jullie de motivatie nog wat Vi den/vasthouden?