[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:26

nikkietjuh schreef:
Ik ben stiekem toch wel een beetje blij om te lezen dat ik niet de enige ben die ermee aan het stoeien is :o Misschien is het ook een beetje afhankelijk van je paard of je al start wanneer het nog niet helemaal bevestigd hebt. Kan me voorstellen dat als je paard op wedstrijd snel last heeft van spanning o.i.d. dat je dan thuis wat langer door oefent. Maar kan me ook voorstellen dat je alvast een keer gaat om te kijken wat er gebeurt.
Wij hadden gister onderlinge wedstrijd en daar heb ik even naar een zz licht proefje staan kijken. Daar zitten pas veel wissels in :oo
Zover is het natuurlijk niet maar ik denk wel dat het belangrijk is om te realiseren dat die wissels alleen maar meer en moeilijker terug komen en dat het dus de moeite waard is om er nu wat meer tijd aan te besteden en de basis er goed op te zetten.

Hebben jullie allemaal zelf de wissel 'geinstalleerd'? Of zijn er ook mensen die iemand anders erop laten voor de wissels?


Zelf geinstalleerd. Soms wel lastig want het voor mij ook allemaal de eerste keer, maar ach, zo leren we het samen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:59

Nikki mn instructrice heeft er idd wel eens opgezeten

Die van mij heeft wel een beetje wedstrijdritme nodig. Na vorige week voor het eerst gestart te zijn merk i toch dat het een kwestie van km's maken is en zelf meer vertrouwen krijgen dat het wel kan en lukt. Dat is op moment het grootste probleem. Als ik maar zeker ben springt ze ze eigenlijk ook wel goed. Zodra ik ga twijfelen en niet meer genoeg blijf rijden gaat het mis.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:07

inderdaad dat wedstrijdritme... ik ben eigenlijk nergens geweest afgelopen zomer. weekje almelo en 2x los gestart tot vandaag... moet de baan weer in.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:38

Ja, die van mij heeft ook wedstrijdritme nodig. Daarom twijfel ik ook zo om nog een paar keer Z1 te starten. De wissels gaan wel aardig, maar nog wel te wisselvallig. De overige onderdelen is voor ons geen probleem. Wissels heb ik zelf 'geïnstalleerd'. De wissels zijn voor mij net zo nieuw als voor m'n paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:48

Ik heb vooral zelf wedstrijdritme nodig denk ik haha.

Ik wil geen Z1 meer rijden, daar hebben we al zoveel wp en hij loopt altijd bovenaan mee. Maar zolang ik geen 6en kan rijden voor de wissels... wat ga ik er dan doen?

En inderdaad zijn de wissels ook voor ons beide nieuwe.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:56

springen Vonneke :+

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:23

Wat leuk om te lezen dat iedereen zo super fanatiek is. En ook heel fijn om te lezen dat anderen ook tegen bepaalde problemen aan lopen.
Wissels blijven bij mij ook een puntje, hij springt ze bij mij altijd. Dus ook de contra naar contra. Alleen de kwaliteit kan altijd beter.
Ik heb mijn paardje al zijn leven lang dus ik heb hem alles aangeleerd. We moeten alles wel samen leren, dus ik maak het hem niet altijd makkelijk.

Ik ben op wedstrijd gegaan toen mijn paard de wissels op mijn hulp sprong . Ik ben gewoon gaan proberen en kijken wat ze ervan vonden. Ook ik heb een 6jes paard, dus moet hard mn best doen ;)

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:04

Ik meld me hier ook zo bijna maar om een beetje mee te lezen...
Ik heb inmiddels in korte tijd 8 winstpunten weten te behalen in het Z1 , dus we kijken zo langzamerhand een beetje vooruit naar het Z2..
Alhoewel ik denk dat ik mijn debuut pas ergens volgend jaar zal hebben.. want we hebben nog wel een weg te gaan voordat we Z2 klaar zijn..

Ik heb een 11 jarige fries, ze moet het van de basis hebben en netheid, want het is geen showdier die zn beentjes alle kanten op slingert.. Volgens mij een 6jes paard genoemd.. Maar het is al 1 groot feest voor mij , dus we zien wel waar het schip strand..

De wissels zijn we in het geheel nog niet mee begonnen... Wel zo nu en dan uitgedaagd en kijken wat ze zou doen of ze overspringt.. maar ik heb een fries die zeer eenvoudig de contra doet.. dus overspringen ho maar... dat wordt dus nog een dingetje, want ook ik heb er geen ervaring mee.
Ik wil het dan ook doen onder begeleiding van mn lesgever , zodat ik geen foute dingen aanleer... Vorige week zijn we lekker bezig geweest met los maken..buigen van de achterhand in galop van links naar rechts, snel maken en zo oefenen we tot de volgende les... volgens de lesgever moet ze het dan straks zo doen...uuuhh ok..jaja.. We zullen zien... En als dat dan helemaal bevestigd is, dan starten we Z2. Ondertussen in de winter doen we zo 1 soms 2 keer in de maand even een Z1 wedstrijd om de routine erin te houden..
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:23

Welkom! leuke fries heb je!

Mijn wedstrijd van vandaag gaat niet door ivm weer helaas.
Toch maar volgende week hier in debuurt een dag van de zilveren ster (3 daagse dressuurwedstrijd) opgegeven. Wilde er eigenlijk niet heen nu ik net Z2 start, komen alle grote namen waar ik me niet zo tussen thuis voel :') . Maar moet toch km's maken en het is lekker dichtbij.

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:59

Welkom Kasty, gaaf dat je zo snel gaat in de Z1.
En Melissa wat jammer dat je wedstrijd niet door ging. Ik ben vandaag weer een keer gestart en weer een goede winstpunt erbij. Andere proef was ik hem een beetje kwijt, Ik heb duidelijk nog een hoop te leren ;)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:15

Ik had vandaag 2x 188.5. Heel terecht. Wissels gingen niet goed. Ben wel heel trots dat ze de galopappuyementen netjes reed want met inrijden was het een drama. Ach we zijn weer een ervaring rijker :+ :D

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:42

Yvon ik heb hetzelfde als jij. Ben de Z1 proeven echt beu en inderdaad punten hebben we voldoende. Dus ik ben inderdaad gaan springen om zo toch weg te kunnen :')

Welkom Kasty. Mijn fries was ook erg bevestigd in de contra dat was nog wel een dingetje om daar de wissel op te krijgen. Al was dat wel formaatje buffel waar ga je met dat meisje heen. Dat hielp ook niet mee.

Melissa balen dat het niet doorging. Tis ook wel vies herfstweer ineens. Gewoon lekker rijden tijdens die zilverenster. Wie weet valt alles op zijn plek en rij je ze er allemaal af :D

Jammer Leonie volgende x beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:19

Idd Nikkie, die Z1 loopt ie met ogen dicht.

PROFICIAT met je verjaardag.

Mijn Vos liep zondag dikke winst met 2x een 2 voor de wissel na het appuyeren. Hij ging alle kanten op.
Maar hij liep zoveel 8en dat hij ruim 63% liep. Zwaar zonde...

Gisteren gelest en toen liep ie alleen maar hele goede wissels vooral ook waar het niet mocht... Hij maakte er een potje van en lachte me gewoon uit. Maar we hebben hem maar beloond omdat hij zo ijverig was ;)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:26

Lekker vonneke! en dat belonen voor overijverig :') :') Hij vindt ze gewoon zo leuk en wil gewoon graag laten zien hoe goed hij ze kan ;)

Ik kon geen keuze maken het weekend waar ik heen zou gaan dus heb me nergens ingeschreven :D Heb toen lekker een rondje door de duinen gemaakt met de paarden :)

Gister in de les weer wezen stoeien met de pirouettes. Vooral linksom vind ik de appuyementen in galop best lastig. Hij doet het wel maar niet helemaal naar mijn zin. Door pirouettes te oefenen moet hij net meer buigen. De kwaliteit van appuyementen gaat nu ook omhoog. Klopt ook wel, waar ik de vorige keer nog 5,5en kreeg voor mijn galopappuyementen had ik de laatste keer 7ens.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:56

Nikki gefeliciteerd!!

Vonneke je hebt je debuut dus gehad? Ondanks de 2 onvoldoendes toch hele mooie score!
Haha ja die wissels overal springen, ook waar niet de bedoeling is heb ik op moment ook een beetje last van :P Als ik me been perongeluk iets verschuif dan gaat ze al :')

Vibabu heerlijk een rondje duinen! Kan daar ook altijd zo enorm van genieten, een rondje naar het bos. (duinen hebben we hier niet :p ) Zo zijn wij vorig weekend lekker naar het veen geweest.

Vandaag sinds lange tijd eens weer wat sprongetjes gemaakt tijdens de clubles. Ze ging dressuurmatig fijn en met het springen was ze een beetje over enthousiast :')

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:03

Vandaag mijn debuut met de vos. Na een lange weg om trailerladen stress vrij te laten verlopen was het vandaag zo ver.. 1e keer mee van huis in zo'n entourage en wat was hij lief.. zelf heel erg tevreden ondanks de rommeltjes en fouten (ik wissel wanneer ik zin heb, en dus eerder dan nodig) net geen winst 201&198.. maar we hebben de foto's nog <3

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rink op 17-09-17 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:05

Toch een hele knappe score! Proficiat!

Zag je de fotograaf tijdens je galop ? 8-)

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:18

Ben ook absoluut tevreden! Was nog rondje ring verkennen en de fotograaf was mijn support :D en ik heb zo optimaal genoten van vandaag dat ik hem even gesmiled heb :')

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:06

Niet slecht voor de eerste keer toch?

Ik ben zaterdag weer geweest. Het ging niet naar mn zin, hij vond de bak spannend en sloot zich daardoor wat af. Ik ging daarop veel te hard werken en hij liep daardoor teveel van het achterbeen af en werd te strak. Goede tips van de jury gekregen en toch nog 204 en 211,5 gereden. Wij zijn alweer Z2+6 in een paar wedstrijden dus.
Volgend weekend tweedaagse cup, eens kijken of we daar wat meer controle kunnen houden :)

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:04

Dat gaat goed! Start je in 2 dagen 4 proeven? Dan zit je straks zo aan je punten voor het ZZL!

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:05

Donderdag mijn stang en trens. Ben benieuwd. Wacht nog op mijn zadel en daarna wil ik toch wel weer gaan starten.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:36

vonneke schreef:
Dat gaat goed! Start je in 2 dagen 4 proeven? Dan zit je straks zo aan je punten voor het ZZL!


Za 2 proeven en zo 1.
Mijn doel is eind dit jaar zz licht startgerechtigd dus dat moet te doen zijn :)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:19

Ik lees al een tijdje mee, maar mag ik me ook melden? :)

Ik ben Britt, en ik rij nu een jaar Z1 met mijn paard Don Sandreo. We halen vrijwel altijd wel winstpunten en vaak ook prijsjes, maar er valt nog wel genoeg te verbeteren in het Z1 (lengtebuiging, keertwendingen...). Inmiddels zit de stand op 32 winstpunten, en we zijn er nu ook wel aan toe om te trainen voor het Z2.
Spelenderwijs wel wat wissels en galopappuyementen aan het meenemen en stiekem soms ook (hele) kleine stapjes richting een arbeidspirouette, maar deze oefeningen zijn nog lang niet bevestigd. O:)

Zie het Z1 echt als basis voor de klasses die hierna komen, dus wil wel echt alle puntjes op de i voordat ik naar het Z2 overga, maar hoop dat toch na dit indoorseizoen voor elkaar te hebben! (Ik neem nu even 3 maanden wedstrijdpauze)
Vind het wel leuk om jullie ervaringen en progressies van het Z2 te volgen voordat ik zelf de sprong in het diepe maak :P

Dit zijn wij trouwens:
Afbeelding
Afbeelding

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:10

Rink mooie combi zijn jullie. Toch nette punten voor de 1e keer. Je zit er niet ver vandaan. Iets meer km's maken dan komt het zeker goed.

Superzodiax jullie gaan hard! Gaaf hoor. Als het zometeen op zijn plek valt worden het monsterscores.

Vonneke wat is er met je zadel?

Welkom Britt. Leuk paard heb je.

Ik heb vanavond weer les. Hij pakte deze week wel fijn aan. Het cross seizoen zit erop dus we hebben nu iets meer tijd om dressuurmatig te trainen. Dat verschil merk ik toch wel goed.
Zijn wat aan het klooien met meer gedragenheid in draf en dat dan ook in de oefeningen erop houden.
Gevoelsmatig zitten we nu gelukkig wel weer in een stijgende lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:57

nikkietjuh schreef:
Rink mooie combi zijn jullie. Toch nette punten voor de 1e keer. Je zit er niet ver vandaan. Iets meer km's maken dan komt het zeker goed.

Superzodiax jullie gaan hard! Gaaf hoor. Als het zometeen op zijn plek valt worden het monsterscores.

[naam] wat is er met je zadel?

Welkom Britt. Leuk paard heb je.

Ik heb vanavond weer les. Hij pakte deze week wel fijn aan. Het cross seizoen zit erop dus we hebben nu iets meer tijd om dressuurmatig te trainen. Dat verschil merk ik toch wel goed.
Zijn wat aan het klooien met meer gedragenheid in draf en dat dan ook in de oefeningen erop houden.
Gevoelsmatig zitten we nu gelukkig wel weer in een stijgende lijn.


Nieuwe besteld.