[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:37

Ik ben net op wedstrijd geweest.
3e keer Z2. mijn pony is 2 weken geleden aan zijn rug behandeld, door de leeftijd is rijden heel belangrijk voor hem en in de vakantie heb ik weinig kunnen rijden.... hierdoor is hij vast gaan zitten in zijn rug.

Helaas de wissels niet veel kunnen oefenen.
De proeven gingen op de wissels na best goed.
in proef 1 heb ik een 2 en 2x een 4 gehad...
proef 2 heb ik een 1, een 2, een 3 en daarna alles tussen een 4 en een 7.5 gekregen
2e proef was hij ook erg moe en liet dit duidelijk weten door de wissels niet te doen.

Alsnog 194 en 187 bepaald. ik heb het nu ook minder druk met school en we kunnen nu weer goed opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:13

Toch goed geprobeerd toch?

Ik zit in dubio wat te doen, morgen nog starten of na mijn 'vakantie'... Hij is wel zo rete heet op het moment dat ik geen kant op kan met hem. Doet alles wat niet goed is haha. Veel te overijverig.

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:04

Netjes gereden. Als de wissels goed gaan is een wp dichtbij.

Lastig en fijn als ze zo heet zijn.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:24

Welkom Leviria! Mooi debuut ondanks de fouten nog!

Tweety jammer dat het niet helemaal fijn ging

Haha Vec ijverig is fijn, maar te is ook niet altijd handig :') Misschien dat een rondje starten dan juist wel even goed is? Even wat anders dan training?

Afgelopen week ging het trainen even wat minder, van het weekend wel weer fijn kunnen trainen :) Volgende week mogen we weer op pad.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:53

Goedemorgen allemaal!

Mexx lekker aan het trainen. Enige tip die ik voor de pirouettes heb is dat je beter hele kleine stukjes kunt doen die goed gedragen zijn en dat uitbouwen dan kost wat kost door willen draaien waardoor ze tegen het been vallen.

Aniek leuke pony heb je!

Levira net debuut hoor! Foutjes gaan er vanzelf uit dus dat gaat goed komen. Jammer dat je binnen geen 20x60 hebt. Opzich hoeft dat voor die wissel niet echt een probleem te zijn toch. Snap dat je de slange volte met 4 bogen er niet in krijgt maar als je gewoon vanuit contra op lijn B E wisselt en dan contra andere kant verder heb je hetzelfde effect. Zo doe ik het tenminste altijd als ik in de kleine bak rij.

Tweety balen dat je pony niet helemaal lekker los is. Hopelijk krijg je m weer lekker aan de gang als je weer wat meer kunt rijden. Is ie al wat ouder?

Vec ben je nog weg geweest? Die hete donders zijn niet altijd makkelijk maar als ze het doen is het wel meteen goed!

Melissa even klein dipje gehad dus maar wel snel weer erdoor.

Ik had de mijne afgelopen weekend voor het eerst in 9maanden weer eens meegenomen voor een dressuur rondje. Was blij dat ik nog Z1 op had gegeven. Tijdens losrijden was ie heel fijn. Helaas toen ik de ring in ging en mijn zweep weg deed sloeg ie compleet af. Hij doet dan alles wel maar het is zoooo dodelijk saai om naar te kijken. Terwijl ie juist eigenlijk de laatste tijd thuis mega scherp is.
Jury commentaar was bij beide jury's (was selectie dus dan altijd 2 jury's) ook dat het geheel met meer afdruk en lef gereden mag worden. Naja dat was terecht. Was alsnog wel 5e van de 15 alleen punten lagen ver uit elkaar 204 en 222.5 :') Had bij beide jury's wel dezelfde plaatsing. Ene zat in geheel wat hoog en de andere wat laag. Naja ik kon me in 204 wel vinden. Nu toch maar wat vaker op pad om te kijken of we de aanknop in de ring ook kunnen vinden want zo hoef ik echt geen Z2 proef te rijden.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:42

Nikkietjuh, mijn pony is inderdaad al wat ouder, 23 namelijk.

Hierdoor wordt hij snel minder goed als hij een paar dagen niet is gereden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:51

Jammer dat het niet helemaal fijn ging vorige week Nikki, hopen dat de go in de proef er ook gauw is!

Ik heb afgelopen weekend gestart voor de 3e keer Z2. Moest eerst de 2 eproef, ging best fijn op wat foutjes na. Binnekomen voor een X een wissel :') Alleen voor mijn gevoel wat apart gepunt. na de galoppuyementen moet je contra en vanuit daar je wissel bij C. Beide kanten sprong ze m ca 1,5-2 meter voor de C voor mij uit. de 1e kreeg ik een 6,5 op de contra en 4 op de wissel met te vroeg (volkomen terecht) De andere kant gebeurde precies hetzelfde, kreeg ik een 3 op de contra en een 0 op de wissel :? 192 punten, had zelf net wel net niet de wp verwacht. Maargoed met een 0 ertussen gaat het hard.

de andere proef was ik zelf veel te veel aan het prutsen en domme fouten aan het maken. Schouderbinnenwaarts waar ik traver moest, wissel totaal bij de verkeerde letter. Oefening veel te laat ingezet etc.. daar 194-2. (zaten ook wel fijne stukken in :P )

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:12

Balen dat het niet zo goed ging Nikki!
Ooh wat jammer van de punten! Gelukkig wel fijne stukken Melissa!

Ik ben gisteren ook op pad geweest, voor de eerste keer bij de paarden in het Z2. Zelf eigenlijk niet tevreden over de proeven, hij had veel last van de warmte en niet scherp genoeg. Ondanks dat niet echt grote fouten en vielen de punten ook mee :D eerste proef zelfs nog een mooie winstpunt met 211 punten! In de tweede proef was ie echt behoorlijk leeg en daar 202 punten. Maar toch wel heel trots op m'n pony die meteen mooi naar winst loopt :D

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:51

Het is rustig hier!

Aniek proficiat met je winstpunt. Netjes! En die andere zit er niet ver vandaan. Het was ook wel flink warm.

Melissa gelukkig ook nog fijne stukken! Deze maar snel vergeten en op naar de volgende.

Wij dit weekend een rondje gesprongen ipv dressuur. In de BB foutloos rondje en een 2e proef. Voor het eerst B gereden. Had 2 balken. 1 omdat commaar nog niet door had dat het hoger stond en 1 omdat ik zelf zat te prutsen. MAar dat was niet erg. Hij sprong heel fijn en zag geen spoken dus ik was er blij mee. Vanaovnd mogen we weer aan de bak want we hebben les.

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:42

Gefeliciteerd Aniek.

Melissen, die fijne stukken zijn dan ook heel wat waard!!

Hier nog druk bezig met de wissels. Spring ook weer meer, dan neem je de wissel wel sneller even mee.

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:03

Wij hebben vandaag de laatste 2 punten in het Z2 gereden! En weer twee keer gewonnen! In juni eerste keer Z2 wat helemaal de mist in ging Haha! Vanaf toen bijna overal 1e of 2e, maandje vakantie tussendoor en nu laatste winstpunten gereden *\o/* . Neem hem maar max. 2 keer per maand mee want ik werk in de zorg. Nu nog even door trainen voor t Zzl! Merk wel dat hij veel beter is in de hogere proeven door t vele galopswerk en dat gaat ons beter af :Y)

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:19

Netjes hoor.

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:21

Gefeliciteerd Conny, knap hoor.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:11

Mooie resultaten weer!

Ik twijfel weer een heftig over het moment van scheren.. onze stal is vrij warm dus speelt hij buiten in zijn regenkleed maar jemig wat een haar alweer.. maar hij moet intraveneus gesedeerd voor het scheren dus liever scheer ik hem maar 1x.. Wat zijn jullie keuzes hierin? Scheren jullie? Of niet? En wanneer en waarom op dat moment?

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:49

Ik heb hem afgelopen maandag geschoren. Hij was zo erg aan het zweten na t rijden en begon ook weer te hoesten dus ik dacht; dat pak haar eraf zodat hij sneller droog is na t rijden. Meestal red ik t met 1 keer scheren per seizoen en eigenlijk altijd rondom herfst vakantie..

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:20

Conny super, gefelicteerd!!

Rink ik probeer net als de afgelopen jaren niet te scheren. Paard blijft redelijk dun in zijn vacht. Als ze er geen last van heeft met rijden etc dan scheer ik niet

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:51

Super hoor Conny!
Ik heb mijn pony nog nooit geschoren dus heb daar bverder ook geen ervaring mee :o

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:12

Troost je Aniek, ik heb geen van mijn paarden ooit geschoren.

Gefeliciteerd Conny!! Als ik dat zo lees hoop ik zo dat het gaat lukken eerst maar eens een winstpunt te rijden.

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:31

Ik heb die van mij afgelopen woensdag geschoren. Hij was binnen 10 minuten al kletsnat van het zweet. Die van mij kan ik gelukkig slapend scheren, dus ik vind het ook geen probleem om hem meerdere keren te scheren.
Als je je paard iv moet sederen zou ik nog een maandje proberen te wachten zodat je maar 1 keer hoeft te scheren.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:20

Gefeliciteerd Conny! Mooi resultaat.

Hier ook aan het twijfelen wel of niet scheren. Ik kijk het nog even aan. Doe nu na het rijden meteen zadel eraf en stap buiten aan de hand uit. Dan is ie over het algemeen wel droog tegen de tijd dat ik weg ga en kan hij zijn jas weer aan. Opzich krijgt ie niet meer haar dan dat ie nu heeft alleen is het voor deze temperatuur gewoon net te veel. Als het over 2 weken ineens winter wordt is het niet nodig. Marja blijft het hele winter 12 graden wordt het een ander verhaal. Lastig!

Verder niet zoveel nieuws. We trainen rustig verder.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:38

de mijne is vanochtend al geschoren,
dit jaar kwam hij erg goed door zijn haren, gezien zijn leeftijd was ik daar erg blij mee.

wessjuhh

Berichten: 462
Geregistreerd: 23-06-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:55

Hier ook een (tot nu toe) meelezer).
Maar hoe trainen jullie de galopsappuyementen?
Om er afwisseling in te houden en dat het niet te voorspelbaar wordt voor jullie paarden?

Wess wil nu vaak (op de linkerhand) direct op de schouder vallen zodra ik hem wil inzetten. Dus elke keer weer rechtstellene n rechtuit en opnieuw proberen, maar misschien hebben jullie nog leuke train ideeen.

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:21

Ik wissel het wat af met bij a of C afwenden of vanuit volte halve baan. Daarnaast soms het appuyement inzetten en soms in stelling doorrijden.

Gister eindelijk een echt goede wissel die met een 8 beloond werd (in training thuis, maar instructie is ook jury). Omstanders vonden hem echt heel duidelijk verbeteren en fijn lopen, maar mijn gevoel laat mij wat in de steek. Eerst zonder weer eens springwedstrijd en dan weer verder.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:24

wessjuhh schreef:
Hier ook een (tot nu toe) meelezer).
Maar hoe trainen jullie de galopsappuyementen?
Om er afwisseling in te houden en dat het niet te voorspelbaar wordt voor jullie paarden?

Wess wil nu vaak (op de linkerhand) direct op de schouder vallen zodra ik hem wil inzetten. Dus elke keer weer rechtstellene n rechtuit en opnieuw proberen, maar misschien hebben jullie nog leuke train ideeen.


Je oplossing zit in de inzet. Altijd eerst iets schoudervoor zetten voor je verder inzet. Als hij dan al teveel op de binnenschouder valt omdat hij meedenkt, gewoon doorgalopperen in schoudervoor. Tot hij daar goed is en dan pas inzetten. Verder wissel ik af tussen van hoefslag naar binnen en vanaf de ac lijn naar de hoefslag

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:00

Ik train de appuyementen ook wel op de volte, ook spelenderwijs naar een pirouette toe te werken..

Ik had gisteravond weer een Z2 wedstrijd gepland. In Exloo die de ring had aangekleed alsof het een internationale ring was.. ik deed vlak voor C na een appuyement een keertwending in draf := gevolg -2.. maar ondanks dat we oefeningen verprutste door de spanning hadden we ook hele fijne stukken! Veel 4en op mijn protocol maar naast een aantal 8en gingen we met uiteindelijk met 212-2 naar huis!