[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:16

Larissa dat zijn zeker geen amateurspunten! Ik vind dat we met zn allen trots mogen zijn dat we dit al bereikt hebben!

Mloui wat ontzettend zuur zeg.. :(:) Veel pijn?
Hopen dat je snel hersteld!

Hier afgelopen week fijn kunnen trainen. Morgen gaan we weer starten :)

Anoniem

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:17

Jij al Z2 Melissa?

Ik vind het zo moeilijk debuut te plannen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:20

Nee blijf voorlopig nog wel even Z1 rijden. Ga begin augustus regiokampioenschap in t Z1 starten.
Wel bezig met de wissels, maar blijf dat maar lastig vinden. Het bokken is er nu wel af maar soms rennen of na mijn hulp springen en dan springt ze ze uitelkaar. Enkele keer ook wel een goede.
Wil ze toch thuis wel eerst redelijk bevestigd hebben.

Denk/hoop ergens eind dit jaar.

Ga jij al Z2 Vonneke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:27

melissa_93 schreef:
Nee blijf voorlopig nog wel even Z1 rijden. Ga begin augustus regiokampioenschap in t Z1 starten.
Wel bezig met de wissels, maar blijf dat maar lastig vinden. Het bokken is er nu wel af maar soms rennen of na mijn hulp springen en dan springt ze ze uitelkaar. Enkele keer ook wel een goede.
Wil ze toch thuis wel eerst redelijk bevestigd hebben.

Denk/hoop ergens eind dit jaar.

Ga jij al Z2 [naam]?


Nee nog niet. Paard moet eerst 50kg zwaarder worden. Dan doortrainen. Maar het Z1 inmiddels wel gezien hihi

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:49

Lastig he, bepalen wanneer je echt de overstap maakt. Flexibel starten heeft mijn inzien wel stap kleiner gemaakt. Kun je bijvoorbeeld 2e proef een stapje hoger proberen en als t niet lukt volgende keer weer vertrouwd in de oorspronkelijke klasse.

Prognose is goed gelukkig, pijn is te handelen. Wil alleen op het paard! Nog maar even niet.... gelukkig wil mijn instructeur m 1x per week bootcampen (kunnen wissels mooi geïnstalleerd worden) en 2x in de week nog vriendinnetje bereid gevonden te rijden. Valt t gelukkig mee hoe hij terug valt in training!

Anoniem

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:51

Fijn dat je iemand hebt die verder kan werken.

Flexibel starten heb ik eigenlijk nooit gedaan. Ze zijn er klaar voor of niet.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:21

Vonneke 50kg in de vorm van gewoon sterker worden of?
Vind de Z1 wel erg leuk, alleen de proeven van deze maand wat minder :P

Mloui Flexibel starten is dan idd wel een voordeel, al heb ik het nooit gedaan en denk ook dat als ik de overstap naar t Z2 ga maken dan ook niet meer terug ga naar t Z1. Tegen die tijd zien we wel waar we tegenaan lopen.

Hoelang gaat het herstel ongeveer duren? Kan me voorstellen dat je maar wat graag te paard wil.. Wel fijn dat je iemand hebt die m wat kan doortrainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:24

melissa_93 schreef:
[naam] 50kg in de vorm van gewoon sterker worden of?



50 kg vet! Hij is ongemerkt aardig afgevallen en toen een weekje Almelo was een flinke aanslag.

Nu staat hij op onbeperkt hooi/voordroog.

Hoop met maandje of 2 wat er aan te hebben

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:41

Flinke scheut olie door het voer kan ook helpen aan te komen zonder significant extra volume toe te voegen (Mocht je het proces wat willen versnellen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:01

Mloui schreef:
Flinke scheut olie door het voer kan ook helpen aan te komen zonder significant extra volume toe te voegen (Mocht je het proces wat willen versnellen)


Daar zat ik ook aan te denken. Of omega 369 maar ik moet een beetje aan zijn temperament.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:05

Dat omega369 is wel fijn spul, geen gedoe met olie.. maar wel een energiebom.. en een bietenpulp product? Of is hij kieskeurig met eten? En op zich 2 maanden op onbeperkt voordroog 50kg mogen aankomen is ook geen lange periode, wellicht is dat nog wel grwoon de beste optie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:15

rink schreef:
Dat omega369 is wel fijn spul, geen gedoe met olie.. maar wel een energiebom.. en een bietenpulp product? Of is hij kieskeurig met eten? En op zich 2 maanden op onbeperkt voordroog 50kg mogen aankomen is ook geen lange periode, wellicht is dat nog wel grwoon de beste optie


Hij hoeft over 2 maanden ook niet aan de max te zitten maar dan mag ie er wel al wat knapper op staan.

Hij eet nu
onbeperkt kuil/hooi
1.5 kg draversbrok
1.0 kg lucernebrok
0.5 kg fiberforce

De lucernebrok is extra dat was eerst draversbrok.

Hij is redelijk kieskeurig in eten helaas. De lucernebrok vreet ie met lange tanden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:16

Lastig is dat he als ze zo kieskeurig zijn. Is draversbrok ook met een speciale toevoeging?
Kan me voorstellen dat zo'n week Almelo ook veel energie vreet, andere omgeving, drukte etc. Wel goed bevallen?

Ik had m voorheen op 2x daags 1,5 Granenmix van Havens staan maar nu sinds een halfjaar 1x daags 1,5 granenmix en 1x daags 1,5 sportbrok. en een scheutje lijnzaadolie. Lang bezig geweest om het juiste voer en de juiste balans te vinden. Maar hier doet het ze gelukkig goed op. Al gingen de granen in het begin niet zo heel makkelijk.
En daarnaast 2x daags hooi en een paar uur weidegang. In de winterperiode als ze minder lang op de wei gaan krijgen ze 3x daags hooi.

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:44

Pfffff gister les gehad en dat was hard werken. Wissels gingen niet soepel, ik was van plan om eind juli eens Z2 te starten maar nu twijfel ik toch wel heel erg. Mijn instructrice zegt gewoon proberen, maarja ik heb niet zoveel zin in een afgang...

Die van mij staat de hele dag buiten, krijgt een halve basisbrok, een hele prestatiebrok en ik gaf hem granenmix maar daar werd ie iets veelste heet van. Dus daar ben ik nu weer mee gestopt. Mijn paardje wordt makkelijk dik dus ik heb geen 'aankom' probleem. Lijkt me best lastig. Wij gaven de hengsten nog weleens maïs bij.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:54

Ik was van de week een paar dagen naar schier en meteen de 1e dag al flink ingevallen. Ben toen maar meteen 3x per dag gaan voeren ipv 2x. Daarnaast onbeperkt kuil en toen is hij snel weer bijgetrokken. Die van mij is ook zo kieskeurig en op andere stal eet hij heel slecht. Ik probeer dan ook altijd genoeg eten mee te nemen wat hij wel lekker vindt zodat hij in ieder geval iets eet.

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:12

Bedankt voor de tips! Met al deze zaken ben ik al aan de slag. M.b.t. tot mijn zit: langzaam maar zeker word het iets beter, naar mate het paard beter loopt lukt het ook steeds meer om wat fijner te zitten. Als reactie op Vonneke, zo snel vind ik iemand niet aardig hoor! Ik heb zelf om commentaar gevraagd. Ik vind persoonlijk wel dat het een goed proef is (voor mij) en natuurlijk zijn er genoeg dingen om te verbeteren.Dit was ook echt het filmpje van vorige week. Ik laat jullie niet me beste proef zien ofzo.

Ik ben lekker een weekje naar Limburg geweest om door het bos te rijden. Paardje is in haar hoofd weer fris en fruitig. Nu gaan we van de week maar eens rustig beginnen met het trainen voor het Z2.

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:15

Ik heb trouwens ook zo'n paard wat afvalt als je even niet oplet. In de slechtere tijden gaf ik door de slobber wat maismeel.

Ik heb het probleem van afvallen de afgelopen 3 jaar eigenlijk altijd gehad. Vooral als ik dan een paar dagen naar een andere stal ging of extra stress had. Sinds kort sta ik op een andere stal waar ze 3 x per dag kuil krijgen en komt ze spontaan aan.
Waar ik hiervoor stond 4 x per dag, maar kwam ze niet aan..

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:26

toch misschien meer voedingsstoffen in de kuil Larissa?

Ben afgelopen donderdag gestart in de Z1. 1e proef hadden we ietsje last van spanning, daar een wat tegenvallende 197. 2e proef 215,5 en een 4e prijs :)
Nu lekker trainen voor de regiokampioenschappen over ruim 1,5 week :)
Vandaag nog even naar het bos geweest, ook altijd lekker.

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:07

Nette punten die 215,5. Succes op de regiokampioenschappen!
Iemand al Z2 gestart?

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:08

Bos is heerlijk! En nette punten weer :)
Succes alvast!

Ik heb besloten echt even te wachten. Ga Z1 kür laten maken en nog een tijdje finetunen en hopelijk veel genieten in het Z1 tot hij net een slag verder is.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:43

Ik ga na een half jaar blessureleed van mezelf en mn paard deze zaterdag weer eens op pad. Heb er zin in!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:33

Ik heb van de week de onderdelen uit de proef geoefend nadat hij echt weken niet te rijden was }:0 viel me nog mee hoe het ging. Mijn paard moet vooral weten wat hij kan verwachten anders snapt hij het niet en slaat dicht. Nu moet ik alleen nog schouderbinnenwaarts ober de ac lijn een keer meepakken en dan zijn we er weer klaar voor :)

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:15

Ik meld mij ook :) Ik heb een 11 jarige merrie genaamd Ballerina HS ( Santo H x Wolfgang). Teller staat momenteel op Z1 + 8. We zijn nu eerst weer aan het opbouwen. Vorig jaar blessure aan collaterale bandjes heeft drie maanden geduurd, daarna werd ik zelf zwanger dus al met al heeft ze eigenlijk een jaar niet echt iets gedaan. Ze is ook nog drachtig geweest, helaas is dit mislukt. Dus nu zijn we weer bezig om op niveau te komen. Gelukkig pakt ze alles makkelijk en snel op. Ik heb haar als drie jarige gekocht dus inmiddels al 8 jaar in mijn bezit *\o/*. Nu hoop ik volgende week de laatste puntjes voor het Z2 te kunnen pakken. We zijn wel bezig met de wissels, ze snapt het nu wel alleen springt ze nogal groot en ze krijgt nog snel spanning. Dus hier gaat nog even tijd in zitten :j

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:17

Hier ook nog even niet. Laatste weken ook niet heel veel met de wissel bezig geweest.
Na de kampioenschappen maar weer meer mee pakken en dan zien we wel wanneer we de overstap maken. Hoop dat we ergens oktober/november zo ver zijn.

vibabu sb op ac lijn zit er niet meer in toch? Of is dat een Z2 oefening?

Welkom Amy!

Ik heb afgelopen dinsdag een proefgerichte clinic gereden. Eerst 25 minuten onder begeleiding losrijden en daar 2x de proef doorgereden bij een jurylid. Ze had teveel spanning waardoor ze zich behoorlijk afsloot. Was dus niet zo fijn te rijden maar wel hele fijne en handige tip meegekregen.

Vandaag in de les ging ze wel weer fijn :)

Anoniem

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:32

In het Z2 zit inderdaad sb over de middellijn. Beide kanten om