[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:23

allemaal goed het nieuwe jaar ingekomen?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:31

Iets minder, ik stortte op oudjaarsavond 2 meter naar beneden van een ladder, enorm dikke stijve knie. Eigenwijs dat ik ben, doorgelopen maar nieuwjaarsdag kon ik geen kant meer op, huisarts en fysio twijfelde of mn knieschijf gebroken was, gelukkig was dat niet zo dus vandaag met een stapel pijnstillers heeeel voorzichtig gereden, dat ging gelukkig!
Rustig bewegen mag dus ik hou dit maar even voorzichtig vol.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:37

Jeetje wat een pech. Hopelijk knapt het snel op.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:46

Oh wat zuur Iris.. Hopen dat gauw beter wordt!!

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:19

Iris ZZ licht, gaaf hoor. Maar wat balen van je val, rustig aan doen.

Voor iedereen natuurlijk een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:53

Gaat het inmiddels beter Iris?

Ik ben gisteren op pad geweest met Eros voor zijn debuut en ben reuze trots op hem. Hij was echt onwijs braaf voor een paard wat nog nauwelijks mee is geweest en deed super goed zijn best.
Het was in de ring allemaal nog een tikkeltje groen en soms wat woest met links en rechts wel hele dikke fouten maar tussendoor ook weer stukken die heel fijn voelde. Beide proeven hadden winst en de tweede proef zelfs gewonnen. Dus super blij voor de eerste keer.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:09

Knap gereden Katja!
Wordt iedere keer wat beter.

Ik ben al maanden niet weg geweest... wordt echt weer tijd maar heb het zo druk.

Heb een leuke Harly bij te rijden die het ook aardig doet.

Vanaf deze week gaat de vos weer vol aan de bak.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:29

Super debuut Katja! En nog heel veel ruimte voor verbetering dus!

Vos weer wat makkelijker te rijden Yvon? Leuk dat je er een bij hebt te rijden! jonkie of?

Don doet het erg fijn de afgelopen dagen. Gister na een paar fijne dressuurdagen maar eens weer gesprongen. Ze was niet meer te stoppen :')

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:00

Ik zat er vandaag weer op sinds dinsdag... dinsdag liep hij super nu was hij vooral scherp haha.

Een 4jarige. Heel scherp maar super eerlijk. Is te koop.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:12

Lithya ik heb er zelf geen ervaring mee. Echter sprak ik laatst een collega zadelpasser die al een aantal beschadigde zittingen tegen was gekomen daar het gebruik van die ballen. Schijnbaar moet je er ook in je zadel opzitten? Dat is wellicht wel iets om even in je achterhoofd te houden.
Flexchair heb ik zelf wel een aantal keer gedaan. Heeft mij wel geholpen om de slag van het meezitten in de zijgangen onder de knie te krijgen.
Ben het er wel mee eens dat het met dit soort trainingen afhangt van wie het geeft.

Iris mooi debuut gereden! Met wat meer km in de benen gaat dat helemaal goed komen.
Wat balen dat je bent gevallen. Wat doe je in godsnaam met oudjaar op een ladder? Gelukkig geen breuken maar kan me voorstellen dat het niet fijn is.

Katja mooi debuut. Proficiat met je punten en de overwinning!

Is dat een springen yvon? Leuk voor de afwisseling zo'n jonkie. Vos ook maar weer temmen kan ie weer mee op pad. Over 2.5 maand begint het buitenseizoen alweer *\o/* .

Hier btje rustig aan gedaan afgelopen 2 weken met rijden. Allerlei verplichtingen rond de feestdagen en afgelopen week erg druk met de zadels.
Gister wel nog een rondje gesprongen met Commaar. 1 balkje maar wel mooie stijlpunten waardoor we toch nog winst hadden.

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:23

Zal het zeker in mijn achterhoofd houden, bedankt!!

Gaat je knie al beter Iris?

Ben zo blij dat ik geen stijlpunten meer krijg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:35

Het buitenseizoen begint alweer op te schieten.

Het is idd een springer maar ik rijd hem dressuurmatig.

Afbeelding

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:24

Daar kun je inderdaad blij om zijn lithya. Opzich heb ik geen moeite met een punten systeem maar dan zouden de criteria ook iets concreter omschreven moeten worden en zou je ook onderbouwing van je punten moeten krijgen. Maar goed het is niet anders.

Leuk paard yvon!

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:37

Met de punten heb ik ook geen problemen. Waar ik wel problemen mee heb, is dat ik steeds dezelfde jury’s tegen kom, en dat de punten eigenlijk al vaststaan. Of het rondje dan goed, matig of slecht gaat, bijna altijd dezelfde punten.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:19

Dat is wel herkenbaar ja. Wat meer variatie in juryleden zou wel fijn zijn.
Gelukkig zit ik redelijk centraal in mijn provincie waardoor ik heel makkelijk in verschillende kringen kan starten zonder al te veel reistijd. Dat scheelt wel merk ik.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:52

Yvon vos lekker heet dus! Klinkt goed de 4-jarige! Geen belang bij om m zelf erbij te blijven doen?
Knap dier!!

Nikki heerlijk gesprongen, super!!Li

Buitenseizoen mag van mij heel snel weer komen, veel leuker de buitenconcoursen. (als het droog is :') )

Lithyia dat hebben we hier in de dressuur helaas ook regelmatig. Er zijn maar weinig ZZ-licht juryleden in de regio en vaak doen ze de Z2/ZZ licht in 1 groep. Kan hier zowel Overijssel als Gelderland in om concoursen te rijden op normale afstand (en dan ook nog meerdere kringen in overijssel) en zelfs dan kom je nog dezelfde tegen.

Vanmiddag weer op de flexchair gezeten, merk echt dat het beter begint te worden. Volgende week nog een keer en dan wss afbouwen.
Vanavond clubles gereden, ze ging fijn :)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 05:11

Dat zijn mooie resultaten voor een eerste keer Katja! Moet je bedenken hoe het wordt als hij wat kilometers in de benen heeft!

Wat fijn dat het zoveel effect heeft Melissa, merk je het verschil ook zo duidelijk in het zadel?

Dat is wel heel zuur Lithyia, heb je dat alleen in het springen?
Ik roep altijd: je moet rijden voor wat je op dat moment waard bent. Maar dat gaat dan mooi niet op bij zulke juryleden als je toch niet krijgt wat je verdient.

Ben je inmiddels ook dressuurmatig aan de gang Nikkietjuh?

Wat leuk dat je een jonkie te rijden hebt Yvon!
Hoe is de vos? Al iets minder scherp?

Mn knie valt tegen, behoorlijk wat warmte zit erin en hij is snel stijf. Ik rij normaal een stel paarden op een springzadeltje, dat is echt een no go, dressuurzadel gaat redelijk maar na 1 a 2 paarden is het wel klaar. Lastig als je er eigenlijk 5 hebt staan om te rijden. Ik doe dus een beetje wisselen, wat longeren en mn ponymeisjes inzetten (oke, inmiddels zijn ze ook 18 maar ze rijden al zo lang bij me)
Sjaan, de jonge Negro wilde ik graag deze week weer op maar die longeer ik totdat ik zelf er weer op kan, die is zo scherp dat doe ik liever zelf, die heeft ook alweer een maand rust gehad na die lelijke schaafwond.
En met Furby heb ik zondag wedstrijd, eens kijken hoe ik dat ga fixen..

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:56

Dat zeg ik ook hoor, maar dit is vooral bij het springen. Friesland is gewoon klein met springen. We kennen bij dressuur ook allemaal die ene jury..... maar dat is dan meer sporadisch dat je die treft.

Hopelijk hersteld je knie snel!

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:40

Melissa doe mij ook maar buitenconcoursen! Lekker met een temperatuurtje van 20 graden erbij.

Iris balen dat je knie nog niet meewerkt. Hopelijk is er niks beschadigd. Handig dat je nog wat hulp achter de hand hebt. Sjaan is niet heel zuinig op zichzelf wel? Snap wel dat je daar zelf eerst op wil. Zou ik ook doen.

Dressuurmatig zijn we idd ook nog bezig. Aankomend weekend wedstrijd en aanstaande maandag heb ik mijn eerste les bij Theo Hanzon. Ben wel benieuwd.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:05

Nee, Sjaan is een soort van olifant in een porseleinkast. Heel lief maar zo lomp en ik denk dat ze het geluksgen van haar moeder geerft heeft.
Daar heb ik in de tijd dat ik dr gehad heb, ook net zoveel naast gelopen als erop gezeten.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:15

Wat balen Iris. hopelijk kun je snel weer wat meer vooruit!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:06

Iris ja merk idd ook verschil in het zadel, ik ging altijd behoorlijk scheef zitten/hangen in de zijgangen, als ik mee moet zitten op rechts ging ik naar links hangen en dat weer willen corrigeren met mn bovenlichaam. Alles behalve zoals t moet dus :') Was me er ook wel bewust van maar dat oplossen wat makkelijker gezegd dan gedaan :P
Het scheefzitten/hangen is al een heel stuk minder geworden, het is nog niet wat het zijn moet maar vergeleken met 1,5 maand terug een heel stuk beter. Meer van bewust wat ik doe en hoe op te lossen. Soms val ik tijdens een oefening nog wel even terug daarin maar kan het dan wel makkelijker corrigeren.

Wat rot dat je nog zoveel last hebt van je knie.. Niet iets kapot van binnen?
Wel fijn dat je de paarden wat in beweging kan houden door de meiden. Snap dat je sjaan dan nog wel even laat staan totdat je zelf weer kan. Schaafwond helemaal weer genezen?

Nikki ga je Z2 of nog een keer Z1 van het weekend? Spannend altijd een eerste les, hopen dat het goed klikt!

Iris hopen dat dit het laatste ongemak is bij Sjaan.. Niks vervelender dan dat je er elke keer weer uit ligt..

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:46

Foto van afgelopen zaterdag. Ben best een beetje verliefd op hem. Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:43

Wauw! Hij is echt cool!

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:17

Mooi Katja!!