[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:24

@Peerappel, de clinic was super leerzaam! Anouk is erg enthousiast, maar ook rechtvaardig. Waar het fout ging, heb ik gewoon een 4 en waar het goed gaat, geeft ze een 8. Daarbij kreeg ik een groot compliment van haar omdat ik zo vriendelijk ben met mijn hand, wat overigens ook echt zo is. Het is voor mij prioriteit nr 1 om haar ontspannen en fijn nageeflijk te rijden.

Vind het wel erg prettig dat het voor een jurylid dan ook opvalt. En ja, met een heks }> is het soms lastig om de ontspanning te houden. Vanmorgen was ik in de manege en daar was een meisje met een kleine pony en dan slaat mijn lieve merrie om als een blad aan een boom...... Ze zal en moet perse naar de kleine pony kijken. Dus van de pony wegdraaien resulteert in staken en ineens omdraaien :j :') . Dat los ik op door haar flink voorwaarts te rijden en na een rondje of 5 is het dan weer over.

Allemaal gefeliciteerd met jullie mooi punten +:)+ +:)+ +:)+ . Het is voor mij een jaar of 6 geleden dat ik een officiële wedstrijd heb gereden, maar ondanks voldoende wedstrijdervaring, blijft er bij mij ook altijd wel wat spanning aanwezig. Helemaal met dit jonge ding.

Ik ben dus 45, mijn paard 5.

Mooi plaatje Ghostattack <3 , ziet er fijn uit :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-18 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:27

Ahh ziet er super fijn uit ghost !

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:31

Leuk om al dier leeftijden en ervaringen te lezen. Ik ben 30 en heb met mijn eigen paard wedstrijden gereden. In het begin tot en met het L1, toen raakte hij geblesseerd. Vorig jaar nog een paar wedstrijden erbij gepikt en met veel moeite wat winst in de L2 gehaald.

Ik rijd de fries nu twee jaar denk ik. Ze was wel ingereden, maar er was verder eigenlijk niks meer mee gedaan. Vorig jaar in de winter zelf een nieuw huis gekocht en daardoor 2 maanden echt niks gedaan, dit jaar in de winter vooral gelongeerd omdat het zo nat is.
Voor de winter zijn we 3x op pad geweest en een jury was erg lief en heeft ons een winstpunt gegeven. Ik ben helaas geen Anky, dus ik moet nog ontzettend veel leren en handiger worden, wil het met dit paard lukken. Ik zal van de week eens een filmpje van ons plaatsen.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:34

Zo weer even bijgelezen, zie weer mooie (oefen)rondjes met leuke punten! Gefeliciteerd allemaal.

Ook een nieuwe outfit voor zowel paard als ruiter voor GA, mooie cap!

Ik word binnenkort 20, mijn paard wordt dit jaar 5. Heb zelf 0 ervaring met jonge paarden en wedstrijden en tot nu toe gaat het best goed :') Ken mn paard wel door en door ( is bij ons geboren ) en hij was nooit moeilijk met inrijden, maar het is met nieuwe dingen aanleren toch vaak een uitdaging! Heb gelukkig hele fijne begeleiding.

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:55

Hoi! Mag ik me hier ook melden? :o

Ik wil graag dit jaar in de B starten met mijn jonkie wanneer we daar klaar voor zijn! Sinds november heb ik een 4,5 jarige. Hij was net zadelmak toen hij bij mij kwam en nog erg weinig gewend dus we zijn lekker aan het oefenen! Met alleen een buitenbak helaas niet altijd de mogelijkheid om te rijden maar voor zo'n jonkie niet heel erg. Meestal heb ik 1 keer in de week les (bij mijn instructeur in de bak) en 1 keer in de week clubles waardoor hij al lekker kan wennen aan het meegaan en andere paarden in de baan.

Zelf ben ik 18 jaar en heb al wel wat meer wedstrijdervaring. Met mijn ene pony heb ik L2 gereden en met mijn andere pony Z2. :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:13

Ik ben 31 jaar en heb een tijdje geleden een paar wedstrijdjes gereden met mijn bijrijdpaard maar die werd verkocht en toen kwam ik bij Vera terecht. Zij wordt dit jaar 16 maar kon heel erg weinig. Nooit gedacht dat ik ooit met haar wedstrijden kon gaan rijden maar toch vorige week mijn eerste winstpuntje gehaald op ons debuut!
Zelf wel veel studentenwedstrijden gereden op onbekende (manege) paarden dus het rijden van proefjes heb ik daarmee wel geleerd maar dan ken je een paard 10 min. Het echt helemaal trainen en samen verder komen ben ik nog heel onervaren in en de pony dus ook.

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:55

Wat een geklets vandaag :D

Ik zit altijd op mijn telefoon dus zn mooie bijleespost maken gaat helaas niet.

Ik zie wel hele mooi punten en (eerste) winstpunten voorbij komen *\o/*
Ook nieuwe caps, handschoenen en een aangepast zadel
Ik zie mooie foto’s voorbijkomen van mooie wedstrijd outfits (outfitten?)

En welkom aan alle nieuwe mensen
Cense ken ik denk ik :)* mag ik vragen waar je haar gekocht hebt? In de buurt van oud Beijerland toevallig?

Vandaag verhuizing gehad. Ze mocht gelijk naar buiten en hebben geprobeerd of ze tussen de 2 andere merries past en dit ging heel goed. Ze kon alleen op stal geen andere paarden zien, want de box naast haar was leeg en daar werd ze heel onrustig van en dus hebben ze een paardje in de lege box gezet en daar leek ze rustiger van te worden. Even deze week afwachten en even lekker een beetje met rust laten, alles moet even in dat koppie verwerkt worden
Afbeelding

Ben heel benieuwd hoe ze er morgen bij staat.

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:03

Lootje1991. Ja wat toevallig zeg! Een bekende voor jou dus?

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:46

DexCense schreef:
Lootje1991. Ja wat toevallig zeg! Een bekende voor jou dus?


Niet echt een bekende hoor. Heb haar eens proefgereden om op te passen als de eigenaren op vakantie waren. Maar toen was ze niet zo lief, ze had me gebeten met poetsen enz. Hoop dat dat bij jou opgelost is want ze scheen het al heel lang te doen bij de vorige eigenaren

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:48

Lootje1991 schreef:
DexCense schreef:
Lootje1991. Ja wat toevallig zeg! Een bekende voor jou dus?


Niet echt een bekende hoor. Heb haar eens proefgereden om op te passen als de eigenaren op vakantie waren. Maar toen was ze niet zo lief, ze had me gebeten met poetsen enz. Hoop dat dat bij jou opgelost is want ze scheen het al heel lang te doen bij de vorige eigenaren


Grappig zeg, ze bijt gelukkig niet maar ze zoekt wel je grenzen op. Als in uitproberen met rijden, uitproberen met trailerladen enz. Ze is niet vervelend gelukkig in de vorm van bijten of schoppen maar zij geeft wel aan wat ze fijn vind en niet, daar houden we rekening mee. Nu ik haar door heb is het echt een fijn paard om mee te werken!:)

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:55

Ik ben 29 en paard wordt dit jaar 8. In 2016 gekocht, maar vanaf de zomer 2017 ben ik 1 keer per week gaan rijden en in september gestart. Vanaf oktober 2 keer per week rijden en in 9 proeven 17 winst. Dat na een pauze van zo'n 4 a 5 jaar niet rijden?
Maar goed, misschien speel ik wat vals. 1e pony heb ik L2 mee gereden, toen was ik te groot en kreeg ik een nieuwe pony, daar heb ik Z2 mee gereden en toen werd hij ingeslapen. Tussendoor op mijn moeders paard, die heb ik een paar proefjes gestart in het L1 tot zij ingeslapen werd. Daarna samen met mijn moeder een jong paard, heb ik M2 mee gereden tot hij afgekeurd werd.
Snel starten, die 2e pony startte ik na 3 weken in het L2 := Jonge paard binnen een maand in de B. Met Flow heb ik zelf qua gezondheid een hoop tegenslagen gehad, waardoor ik er elke keer maanden uitlag en ik nu niet meer dan 2 keer per week kan rijden.

Gefeliciteerd met de resultaten allemaal!

Hier hoop ik vandaag weer te kunnen gaan rijden. Heb de 17e het NK en heb sinds eind januari niet meer kunnen rijden. Als het vandaag allemaal meezit kan ik nog 5 keer rijden :')

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:38

@Kabriogirl, petje af hoor! Een echte beloning zeg na je verhaal, super fijn en ik kan me voorstellen dat je in de wolken bent met je winstpunten! Nogmaals ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen, hopelijk mogen jullie nog meer beloond worden met winstpunten! :)

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:44

MyWishMax Wat leuk dat je het NK hebt! Hopelijk kan je daarvoor nog even lekker wat trainen.

Hier aankomend weekend weer wedstrijd. Hopelijk knallen we dan de B uit. Zou toch leuk zijn om ooit boven die 195 grens te rijden :') 1x 193,5 gereden en hoop dat t dit keer gaat lukken!
Weekend daarop meteen al ingeschreven voor de L1. Paard is er zeker klaar voor en ik ook. Dus hoop dat jury ons in dit b weekend nog beloond :')

Gister een hele fijne training gereden. Zelfs op het eind nog een stukje bitloos, had ze nog nooit gedaan. Maar ook dat deed ze echt super goed. In galop zelfs beter dan met bit..oeps. Beetje vage foto's maar dan krijg je wel een beetje een beeld hoe wij de bak door gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:54

@MyWishMax ik heb net je topic bekeken, ziet er fijn uit! Veel plezier bij het NK!

@Loes1996 leuk hoor! Bitloos is toch weer een soort van afwisseling. Leuk hoor, hopelijk haal je de 195!

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:18

Dank jullie wel Loes 1996 en DexCense!

Hmm, tegenvaller. Moest meer aan gebeuren dan ik ingeschat had, dus zadel is meegenomen. Donderdag misschien weer proberen te rijden en maandag eventueel nog meer aanpassen als het nodig is. Gunstige geval wordt 5 keer rijden, anders maar 3 keer...

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:42

DexCense schreef:
@MyWishMax ik heb net je topic bekeken, ziet er fijn uit! Veel plezier bij het NK!

@Loes1996 leuk hoor! Bitloos is toch weer een soort van afwisseling. Leuk hoor, hopelijk haal je de 195!



Ja ik vind afwisseling in het rijden ook wel echt belangrijk! Helaas komt het er minder vaak van dan dat ik zou willen..

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:32

@ Iedereen die dit weekend is gestart: gefeliciteerd met de behaalde resultaten! +:)+

DexCense schreef:
Hierbij een foto :)


Knap dier!! Succes met starten :)

@ GA, ik ben fan van jullie! Fijn dat het goed gaat! (tenminste, dat maak ik op uit "ik gok dat dat niet heel erg lang meer gaat duren" :) ). Ik heb dus een aantal van je filmpjes op youtube gezien en heb veel respect voor hoe je het allemaal aanpakt! Ik heb het geduld er wel voor, maar goh wat ben ik blij met mijn ongecompliceerde smurf (anders had ik hem ook niet gekocht, want ik vond hem al zo jong :+)

@ lindamusters; succes! Leuk dat je paard bij jullie is geboren, lijkt me heel bijzonder om zo'n dier dan op te zien groeien. Ik sta nu al te kijken bij mijn paard hoe zijn blik is veranderd in die maanden dat ik hem heb. Hij kijkt zoveel wijzer uit zijn ogen. (Is hij natuurlijk ook, hij is immers al wel bijna 4 :') )

@ aj; welkom!

@ lootje; hopelijk vindt ze haar plekje op de nieuwe stal! :)

@ Kabriogirl; ook van mij petje af! Ik snap dat je heel blij bent met je winstpunten en hopelijk blijft het alleen maar bergopwaarts gaan!

@MyWishMax; Oei, dat is toch wel jammer als voorbereiding. Hopelijk kun je toch nog een paar keer fijn rijden voor het NK!

@Loes; Leuk hoor, bitloos! Probeer ik af en toe ook mee te pakken. Leuke combinatie!

Verder;
Ik ben 23 en rijd met mijn pony-paard (zal ondertussen hopelijk net paard zijn, haha) van bijna 4. Ik heb hem sinds juni en vanwege zijn leeftijd (en mijn perfectionisme :o ) totaaaaaal geen haast met starten. Ik ben in het verleden wel gestart in de B en L1, maar door het lange niet starten is de drempel niet echt lager geworden :')

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:26

Zooo dan. Het mogelijke was mogelijk, de buitenbak was nog goed begaanbaar! De wind stond er helaas op dus na 15 minuten kon ik al niet meer, ik voelde mijn handen niet meer haha. Ze voelde direct al fijn en ik krijg steeds meer zin om te starten! Morgen en overmorgen de binnenbak opzoeken brrrrrr

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:32

Vandaag maar eens wat anders gedaan

Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:56

Gaaf Little birdy! Niet bevroren? ;)

Ik ben trouwens heel blij met die enorme bijleesposten. Ik zit 9 van de 10 keer op telefoon en dan lees ik alles bij, maar reageren vind ik dan vreselijk. Zo kan ik op pc nog eens kijken of ik wat mis(als ik daar weer op zit :') )

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:10

Best wel bevroren ja was 1 graad haha

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:33

Hier ook kunnen rijden vandaag! Bak was net niet bevroren meer vanmiddag! Wel wat sneeuwvlokjes moeten trotseren, maar met 100 lagen termokleding heel fijn gereden!
Proeven geoefend, was na 1 proef bekaf :') Mijn conditie is echt totaaaal niet wat het moet zijn, heb nog drie weken dus morgen in badpak hijsen en baantjes zwemmen! :+

Vera: ik ben ook ontzettend dankbaar dat ik hem zo kan zien opgroeien. Hij heeft wel in de opfok gestaan van 6 maanden tot 2,5 dus toen zag ik hem zo'n 2x per jaar. Maar de afgelopen twee jaar zijn echt bijzonder geweest! Als ik op Facebook dan herinneringen krijg van "eerste keer zadel op" ben ik zo trots hoe ver we nu al zijn gekomen! <3

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:54

Jongens, ik word zo blij van al jullie updates! Het is zo leuk om alle ontwikkelingen te volgen, en vooral zo herkenbaar!

Om even in te haken: ik ben 29 en paardlief wordt in april 5 :)!
Ik gok dat onze bak flink hard is nu (weekendje weg geweest) dus waarschijnlijk doe ik morgen ook een rondje strand. Ga mijn skibroek maar 'van stal' halen :D

Hoop dat hij zich gedraagt want vrijdag was hij behoorlijk wappie. Ik heb gekocht: 1 giga warmbloed, maar ik kreeg: 1 uit zijn krachten gegroeide arabier :')

Afbeelding

Hoe doen die van jullie het met de kou? Blij :D?

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:31

Eh ja die kou echt vreselijk! Zaterdag zouden we dus buiten losrijden maar het was echt zo koud dat we dus de twee proefen om en om reden in dezelfde ring zodat we binnen los konden rijden niet dat het erg uitmaakte want binnen vroor het ook.

Wij hebben op onze stal geen eigen binnenbak maar wel een hele goede buitenbak die nauwelijks bevriest dus daar kan ik hele jaar rijden. Ginger heeft geen ijzers dus weinig last van sneeuw ofzo.

En een heel klein stukje stappen is onze rijvereniging met twee binnenbakken daar had ik dus wedstrijd zaterdag. En daar rijd ik ook regelmatig met slecht weer.

En slecht weer is voor mij regen. Onder alle andere omstandigheden rijd ik graag buiten. Goed dik aankleden en paard krijgt dan haar muts op voor haar oortjes en dan kunnen we heerlijk rijden. Zij is met koud weer wat frisser uiteraard en dat uit zich in alertheid en dat is heel handig als je ze iets wilt leren. Ze is wel erg kijkerig dan dus moet ik wel veel moeite doen de aandacht vast te houden. Maar op zich is ze eigenlijk altijd wel braaf en werkwillig wat dat betreft heb ik gewoon mazzel ;o)

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:16

MyWishMax schreef:
Gaaf Little birdy! Niet bevroren? ;)

Ik ben trouwens heel blij met die enorme bijleesposten. Ik zit 9 van de 10 keer op telefoon en dan lees ik alles bij, maar reageren vind ik dan vreselijk. Zo kan ik op pc nog eens kijken of ik wat mis(als ik daar weer op zit :') )


Sluit ik me bij aan. Pas wanneer ik een relaxed plekje achter de laptop heb waag ik me aan bijleesposten.