[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:21

xVera94 schreef:
@ GA, ik ben fan van jullie! Fijn dat het goed gaat! (tenminste, dat maak ik op uit "ik gok dat dat niet heel erg lang meer gaat duren" :) ). Ik heb dus een aantal van je filmpjes op youtube gezien en heb veel respect voor hoe je het allemaal aanpakt! Ik heb het geduld er wel voor, maar goh wat ben ik blij met mijn ongecompliceerde smurf (anders had ik hem ook niet gekocht, want ik vond hem al zo jong :+)


Haha dankje! Ja we gaan best aardig vind ik, zeker nog genoeg werk aan want het is inderdaad zeker geen makkelijke pony. Het was ook niet de bedoeling om zo'n moeilijk dier te kopen :o Mijn eis was onder andere 'braaf, opstappen en wegrijden'... Well, mission failed I guess? _O- Inmiddels heb ik haar wel zo kunnen maken dat het in principe opstappen en wegrijden is hoor, zeker zonder zadel. Mijn nieuwe 10-jarige bijrijder rijdt er zo mee weg, heeft er zelfs al zonder zadel mee gesprongen.

Maar to the point, ondanks de vorst gisteren toch kunnen rijden in de bak! Hij was helemaal niet hard bevroren, maar ik heb het toch rustig aan gedaan. Toch alle gangen meegepakt en zelfs de galop doet ze zonder mokken! Best bizar, want dat gaf toch altijd wel problemen. Ze probeert het af en toe nog wel, maar ik merk een groot verschil met maanden geleden. Toen was het nog serieus 'paniek' en nu is het meer uitproberen. Voorheen stopte ik vaak met rijden omdat ik onzeker werd, daar kon ze goed misbruik van maken. Tegenwoordig boeit het me allemaal niet meer en heeft ze pech :')

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:33

Nou zondag mogen we weer .
Gisteren is de tandarts geweest alleen maar een paar kleine haakjes gelukkig .
En een bredere voorboom in mijn wintev gezet ze is een volle maat gegroeid :oo

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:48

Ik mag dit weekend ook weer, spannend! Hij gaat wel steeds lekkerder lopen, kunnen alleen niet echt lekker rijden door de bevroren bak maar het is even niet anders, wie verwacht er ook -9 in maart..

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:10

Ga fijn dat het zo lekker gaat. En gefeliciteerd met je nieuwe bijrijdertje
Lb WoW dat is wel serieus dan, een bredere voorboom hahaha en succes zondag
Vharizard ook succes dit weekend!

Hier verhuist en paardlief is beetje van de wereld |( ook merk ik dat ze ook hier te weinig hooi krijgt dus nog maar eens over hebben. Het lijkt nooit goed genoeg te zijn, stomme stallen ;( zo klaag modus weer uit

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:49

Ah gat, altijd zo'n gedoe met dat hooi. Ik vind het bizar hoeveel mensen nog steeds veel te weinig ruwvoer voeren :(. Verder wel een fijn plekje Lootje1991?

Nou Kabriogirl, normaal gesproken sluit ik me daarbij aan, maar die oostenwind is wel echt naar. Ik heb vandaag een rondje strand gedaan (heerlijk leeg strand!) en dat was met de wind in de rug goed te doen, maar door het duin terug was echt niet leuk. Terwijl ik nog een hoofdband onder mijn cap had!

Leuk die ventilerende lichtgewicht caps, maar vond het nu wel flink koud haha. Het was wel echt waanzinnig mooi in de duinen! Zal straks even een foto plaatsen.
Vorige week per ongeluk een rengalopje meegepakt (vriendinnetjes pony nam een sprintje en meneer moest er natuurlijk achteraan). Vond ie heul eng en spannend, maar vandaag bood hij de hele tijd een flinke galop aan. Hij heeft de smaak dus wel te pakken! Kan steeds meer wat schakelen, echt super fijn :)!

Iemand nog een idee voor een mooi nieuw hoofdstel? Ik zoek een donkerbruine, met anatomisch gevormd kopstuk. Lastige is dat ik een extra full moet hebben (de Micklem die ik nu heb heeft zelfs in extra full een wat te krappe frontriem :+ ).

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:45

Een mooie nieuwe bling frontriem op he micklem zetten ?

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:52

De Micklem ga ik verkopen; paard loopt er niet fijn op. Hij past hem net niet lekker. Vandaar dus op zoek naar een nieuwe!

Erg balen want heb zo'n mooie van hv polo liggen. Maar ja, te klein |(

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:53

@ MWM; herkenbaar, ik bekijk het topic ook regelmatig op mijn telefoon, maar reageer alleen via de computer. Soms loop ik dan ineens 2 pagina's achter :')
@ Saar; die van mij was inderdaad héél blij. Maar ik hoorde op stal dat ze allemaal zo heppiedepeppie stonden. Gisteren en vandaag gelongeerd en ik merkte vandaag dat de rust al weer een heel stuk was teruggekeerd. Het was niet alleen de kou, maar ook de verandering die het met zich meebracht waarschijnlijk. Tussendeuren dicht (die ook wel weer open moeten af en toe, dus veel kabaal), heater aan (veel geluid), ineens de hoogwerker verplaatst (spanneeeeend) :(:)
Ik heb geen hoofdstel-tip, ik rijd met een micklem.
@ Kabriogirl; grappig, ik rijd juist liever in de regen dan met harde wind. Dan hoor ik mezelf niet meer denken, daar raak ik heel erg afgeleid van :Y). Ach, hier was zelfs in de binnenbak het bovenste laagje wat hard geworden.
@ lindamusters; dat snap ik, magisch mooi lijkt me dat! Ik vind het nu al super om terug te kijken of om foto's onder elkaar te plakken met een paar maand verschil.
@ GA; Hahaha herkenbaar, zo had ik als eis: "braaf, ervaren sportpaard met ervaring op buitenrit en in de wedstrijden" en kwam ik thuis met Jippie die al wel 2 hele maanden zadelmak was -:). Gaaf dat je bijrijder er nu zo op weg kan rijden!
@ LB; zo dat scheelt inderdaad echt veel!! Succes zondag!
@ Charizard ook succes dit weekend!
@ Lootje; ah balen zeg. Hopelijk kun je het oplossen met de stal! Ruwvoer is wel echt heel belangrijk.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:16

Ik ga van af nu meelezen met jullie. Canto is van de week enorm gegroeid door haar zwangerschap en krijgt moeite met buigen en voltes rijden dus ga ik niet meer op concours en met rijden gaan we voor de beweging dus lekker rustig aan . Ze moet nog 10 weken dus beginnen nu met de zwangerschapsgymnastiek ik wil wel zolang mogelijk blijven rijden maar niet zo serieus meer. Lekker beetje rijden voor de lol
Dus iedereen succes met de wedstrijden en als veulentje er is en ik Canto weer opgepakt heb kom ik graag weer mee kletsen

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:17

Is het hoofdstel uit het hooks bestel topic niets?
Ik heb met mijn stalbaas kunnen afspreken dat ik voor savonds een hooinet klaar zet, dus dat vind ik erg fijn. Verder komen ze lekker op de wei dus dat is echt een vooruitgang met de vorige stal. Ze toonde vandaag ook wat rustiger gelukkig.

Kabriogirl ik wil even zeggen dat ik je doorzettingsvermogen echt top vind +:)+ knap wat jij allemaal voor je kiezen hebt gekregen

gea_thora

Berichten: 309
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:14

Hoi!
Ik kom me hier ook even melden! (Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, heb het bij de laatste paar bladzijdes gehouden voor nu ;) )

Ook voor mij staat mijn B-debuut in 2018 op de planning!
Een maand geleden mijn allereerste eigen paard gekocht. Wat bij het proberen eigenlijk een heel project leek te zijn, maar nu binnen een maand is hij al zoveel in positieve zin veranderd!
Hij lijkt het werken oprecht leuk te vinden en doet heel hard zijn best!
Waar ik toen ik hem kocht nog luidkeels verkondigde 'Ik hoop dat het van het zomer nog lukt om eens een B-proefje te gaan starten', heb ik me inmiddels al opgegeven voor een wedstrijd! :Y)
18 maart moet het gaan gebeuren..
Onder het motto, wie niet waagt, wie niet wint!
Tot die tijd ga ik hier lekker meelezen en tegen die tijd hoop ik vol trots te kunnen vertellen dat we super lekker hebben gereden. Natuurlijk zou het fijn zijn als de punten dan ook goed zijn, maar vooralsnog gaat het me er vooral om om kilometers met hem te maken.

(voor de punten rij ik nog een ander paard, daar ben ik inmiddels Z2 mee)

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:53

Saar88 schreef:
Nou Kabriogirl, normaal gesproken sluit ik me daarbij aan, maar die oostenwind is wel echt naar. Ik heb vandaag een rondje strand gedaan (heerlijk leeg strand!) en dat was met de wind in de rug goed te doen, maar door het duin terug was echt niet leuk. Terwijl ik nog een hoofdband onder mijn cap had!


Haha ja dit weer is echt niet meer leuk hoor helemaal mee eens, tijd voor zon en warmte!!


Saar88 schreef:
Iemand nog een idee voor een mooi nieuw hoofdstel? Ik zoek een donkerbruine, met anatomisch gevormd kopstuk. Lastige is dat ik een extra full moet hebben (de Micklem die ik nu heb heeft zelfs in extra full een wat te krappe frontriem :+ ).


Mocht je een andere frontriem nodig hebben ik maak ze met Swarovski in alle maten/kleuren ;o)) Smal/breed wat je wilt xxx *reclamemodusaf*

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:30

Citaat:
Verder;
Ik ben 23 en rijd met mijn pony-paard (zal ondertussen hopelijk net paard zijn, haha) van bijna 4. Ik heb hem sinds juni en vanwege zijn leeftijd (en mijn perfectionisme :o ) totaaaaaal geen haast met starten. Ik ben in het verleden wel gestart in de B en L1, maar door het lange niet starten is de drempel niet echt lager geworden :')


Leuk je tegen te komen! Lekker rustig aan trainen en starten als je er klaar voor bent ;)
Volgens mij kunnen jullie het allebei goed aan hoor, ik vind jullie in ieder geval een mooie combi (voor zover je dat van foto’s kunt zeggen natuurlijk)

Ik ben zelf 10 jaar gestopt geweest met rijden, en ben vorig jaar voor het eerst officieel gestart. Voorheen ook nooit wedstrijden gereden dus voor mij is alles nieuw! Ik ben ontzettend onzeker wat het allemaal niet makkelijker maakt :')

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:49

Saar88, is Bridle2Fit niks? Je kan je hele hoofdstel zelf samenstellen en ze hebben ook bruin.
Nu heb ik het hoofdstel voor het derde jaar en super tevreden! Een heel goede pasvorm en ook grotere maten.

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:59

@Gea-Thora: Van harte welkom. Super om te horen dat je ''projectje'' het zo goed doet en zich zo snel heeft ontwikkeld. Heb je foto's van jullie?

@Ykelover: Spannend! Veulentje op komst; daar hoop ik over een aantal weken wel een foto van tegen te komen. <3

@Saar: Inderdaad.. te weinig hooi. Vooral met de kou hebben ze gewoon veel nodig om op te knabbelen om warm te blijven. En wat een toffe arabier-foto {:}

@Ghostattack: Een 10-jarige bijrijder, wat leuk! Bevalt het wat om zo'n jong meisje er bij te hebben rijdn?

@LittleBirdy: Lekkere strandrit gemaakt. Daar waag ik me maar niet aan deze en afgelopen dagen. brr :brr:


Laatste tijd heel fijn gereden, Nevele is lekker los en laat zich steeds fijner rijden. Zitten hele goede en mooie stukken tussen. Geeft alleen maar meer vertrouwen om straks samen te knallen!

Twee leuke clinics in het vooruitzicht. 9 maart een ruiterfit-workshop en 24 maart een ''Beter in Balans'' gericht op de zit. Leuk om deze maand vooraf aan het starten te kunnen overbruggen. Geloof dat ik nog veel eer kan behalen op mijn eigen zit en balans. Vooral het goed onafhankelijk zitten kan ik soms lastig vinden.
Wie heeft er ook wel eens zo'n workshop of cursus meegemaakt? En wat was je ervaring?

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:47

@gosthattack ondanks de vorst kunnen rijden, fijn!! Mijn paard is ook echt zo'n goedzak als er andere mensen op zitten dan ik. Iedereen kan er opstappen en mee wegrijden, ook als het niet de beste ruiters zijn. Maar als mijn instructeur of ik er dan op zit en wat meer gaat vragen denk ik wel eens, maar goed dat hij deze streken alleen bij ons uithaalt.. :+

@little birdy Succes dit weekend, en een volle boommaat gegroeid dat is de moeite!

@charizard succes dit weekend!

@Lootje1991 Lastig de hooikwestie, gelukkig opgelost met het hooinet savonds. Is je paardje er al wat meer op zn plek?

@Saar88 Brrr koud om naar het strand te gaan hoor!! Vind het strand ook altijd fijn om galopwerk mee te pakken, op buitenrit is dat altijd veel makkelijker dan in de bak.

@xVera94 Ik probeer ook nog maandelijks te vergelijken met foto's ja! Altijd leuk om op terug te kijken.

@yfkelover Leuk de laatste lootjes! Die 10 weken vliegen voorbij hoor! En zwangerschapsgymnastiek is ook leuk. De laatste weken doe ik altijd vooral veel wandelen, soms wel 2x per dag. Maar zo lang mogelijk door rijden helpt echt heel goed bij de bevalling! Benieuwd wat eruit komt, ik vind Dallas VDL (even in je onderschrift gespiekt) een fijne uitstraling hebben.

@gea-thora Spannend met je eigen paard, welkom!

@Avalon leuk clinics! Heb zelf nog niet aan zulke dingen meegedaan. Wel een keer op zo'n stoel gezeten waarmee je op zo'n computer moet kijken waar het stipje naartoe gaat als je beweegt. ( lekker duidelijke uitleg ook :') ) Was heel interessant. Ik moest vooral erop letten dat ik m'n bekken gebruik, de balans is er maar ik moet mn bekkengebruik optimaliseren. En meer met mn linkse arm doen, dus tandenpoetsen, eten snijden etc omdat ik veel sterker ben rechts en geen controle heb over mijn linkse arm/hand. Vind zulke dingen altijd wel heel interessant!

Hier gisteren les gehad, lekker met de trailer naar een binnenbak gereden, vond het zo sneu voor m'n instructrice om haar in de kou te laten staan. (Oke ook een beetje eigenbelang, want binnen rijden is eigenlijk wel heeuuul fijn met dit weer) Irocco heeft de laatste tijd een beetje de neiging om teveel te buigen, daarmee te diep te komen en te hangen in mijn hand. Vooral bezig geweest met opwaarts rijden, zodat ik het gevoel krijg dat ik ook echt iets vóór me heb en dat hij op eigen benen loopt en niet regelrecht de grond in loopt. Heel fijn kunnen rijden uiteindelijk, toch weer vertrouwen in onze wedstrijd volgende week. *\%/*

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:40

Irocco is toch die gave schimmel lindamusters? Ik meen me opeens een topic van jullie te kunnen herinneren!

Avalon, wat leuk!! Nog nooit gedaan, maar lijkt me erg leerzaam. Ik ben zo scheef als een hoepel haha dus misschien moet ik me ook eens opgeven :D

Dexcense, daar heb ik inderdaad naar gekeken maar ik vind die neusriemen zo lelijk :o . Zeker voor het springen. Ben heel erg fan van ps of sweden en Dyon, maar die geldboom he... Vind de HH Anatomic wel iets, maar die lijkt wel weer op de Micklem en dat vindt paardlief weer niks. Misschien dan een los kopstuk bestellen oid..

Kabriogirl, maak je ook 'gewoon' leren? Ik wil dolgraag een mooie gevlochten, ben niet zo van de bling :o

Gea_thora, welkom!! Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Wat is het voor paard :) (vol in de nieuwsgierigheidsmodus ;) )

Lootje1991 welke bedoel je? Ik kan om de een of andere reden het topic niet vinden. Maar dat zal de Lingus of de Alton zijn? Die zijn nieuw geloof ik. Vind ik erg interessante hoofdstellen, maar helaas beiden niet in extra full |( .
Super fijn dat je het hebt kunnen regelen! Meestal moet dat ook even settelen, dan is na een tijdje wel duidelijk wie wat voor wensen heeft.

*&@&@%^*(&**@(*&@@%(^$#%^&*^@(*&^%$@##$%^&* KALOTEWEER

Weet niet hoe het bij jullie is maar hier staat zo'n ijskoude, keiharde hoofdpijn wind. Echt niet leuk meer gewoon. Paarden stonden ook in het schuilstalletje, terwijl ze daar werkelijk waar nooit staan.
En met die drollen kun je een moord begaan, ze zitten hier zelfs aan de grond vast gevroren :\

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:18

Ik volg een beetje op de achtergrond mee, omdat ik niet veel kan meepraten. Ik rij natuurlijk niet dagelijks het beestje omdat het een manegepony is, dus vandaar :o

@Saar88, ik vind het vre-se-lijk. De kou lijkt hier nog wel te doen, maar die wind maakt het onmogelijk om uberhaupt naar buiten te gaan -O-

Vandaag heb ik toch maar de kou geaccepteerd en een uurtje vrijgereden met Nelis. Gelukkig was hij even daarvoor al losgegooid, dus hij was zijn dosis 'dodelijke' energie al kwijt :') Lekker de tijd genomen om aan de lange teugel warm te stappen en te draven en daarna heel fijn kunnen oppakken.

Ons grootste verbeterpunt is de ontspanning in de galop en over het algemeen niet te diep. Hij heeft snel de neiging om erachter te kruipen als ik gespannen ben. Vandaag ging het heel goed en hebben we zelfs een paar ontspannen stukjes in galop gedaan!

Mijn volgende wedstrijd is op 8 april dus we hebben nog even de tijd om te oefenen. Als we die galop netjes voor elkaar krijgen gaan we echt leuke punten scoren :j

Wanneer gaan jullie allemaal weer op wedstrijd?

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:33

Helemaal mee eens! Kou kan ik me op kleden, no problem. Maar die wind!!

Ik durf nog niet goed iets in te plannen haha. Ik vind ons bij lange na nog niet B waardig. Eerst maar eens kijken hoe meneer het doet op vreemd terrein, 22 april gaan we crossen!

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:42

Saar88 schreef:
Helemaal mee eens! Kou kan ik me op kleden, no problem. Maar die wind!!

Ik durf nog niet goed iets in te plannen haha. Ik vind ons bij lange na nog niet B waardig. Eerst maar eens kijken hoe meneer het doet op vreemd terrein, 22 april gaan we crossen!


Crossen! Gedurft maar super leuk. Dat is tot nu toe nog steeds iets "outside my comfortzone"

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:49

Ik heb al respect voor je dat je gewoon gaat crossen om te oefenen op vreemd terrein. :')
Kirstenhorse, ik rijd ook maar 2 keer per week op het paard dat ik start :(:)


Vandaag voor het eerst sinds de regiokampioenschappen (één na laatste week januari) weer echt gereden. Jammer genoeg even wat stress van mijn kant, mijn hoofd en lichaam verwachten de rodeo nog van vorige paard. Die kon je niet een paar dagen niet rijden, dan ontplofte hij op het zadel, dus na een paar weken niet rijden had ik wat paniek. Ook al is zij absoluut niet zo en weet ik dat wel... Maar goed, zadel lag goed, ze liep redelijk goed, alleen beetje narrig dat ze weer moest werken. Ze wilde best lopen, maar dan zoals aan de longeerlijn, dus lekker lang en laag en rechts vasthouden. :')
Ik zit alleen een beetje met de planning voor de komende 2 weken. Ik wil graag nog lessen voor het NK. Ik rijd 2 keer per week. Nu is mijn gezondheid bagger en daar moet ik wel echt rekening mee houden. (vandaag een half uurtje gereden met veel stappen en ik kan niet meer lopen nu) Dus ik twijfel nogal. Heb nog 4 keer om te rijden, neem ik 1 keer les de week voor het NK, 2 keer les de week ervoor, of volgende week 1 en week ervoor 1 of 3 keer. En dan nog beslissen wanneer, zal wel even overleggen met instructie.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:07

Haha, nu zeg ik dit heel stoer hoor, maar op de dag zelf pies ik in mijn broek van angst hoor :')
De eerste keer dat ik ging crossen stond ik ook doodsangsten uit, maar eenmaal bezig is het WAANZINNIG!! Helemaal verslaafd! Mijn doel is dan ook een winstpunt te halen in de dressuur, om dan door te stromen naar het springen en vervolgens de cross. Maar goed, voordat we (beiden) zo ver zijn, zijn we wel weer even verder :D.

Waar woon je Avalon? Er zijn nog plekjes vrij in de puppygroep! I smell mini Bdressuurders meeting *\o/*

MyWishMax, oh dat gevoel ken ik zo goed. Dat zit volledig voorgeprogrammeerd. Ik heb het soms met Vin ook nog, omdat hij in het verleden ook compleet kon ontploffen. Nu heeft hij ook nog zijn paniek momentjes, maar ik kan hem er weer door krijgen. Maar soms voel ik dan zo'n rilling door hem heen gaan en dan kan ik compleet op slot slaan.
Kan je niet aankijken hoe je je voelt per week? Of is het niet zo dat je betere en slechtere dagen hebt :)?

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:10

Oh cross is gaaf! Ik lag er met mijn eerste crossles ooit al gelijk naast _O- Baal wel ontzettend dat we op dit moment geen springzadel hebben, maar dat komt wel weer op zijn tijd. Dan wil ik ook het springen en crossen gaan oppakken, mijn pony vindt het helemaal prachtig namelijk. Ik wil eerst het rijden met zadel weer oppakken en zorgen dat dat zo goed als vlekkeloos gaat, daarna hoop ik een ruim budget te hebben (lees circa €1200) voor een springzadel. Enige probleem waar ik mee zit is het vervoer, ik heb zelf geen trailer en geen E-rijbewijs. Mag wel de trailer van stal lenen, maar vind dat ook zo banketstaaf elke keer :o Plan is wel om zelf E te halen en uiteindelijk ook een trailertje aan te schaffen denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:14

Jij hebt het dan nog met hetzelfde paard, Saar88! Bij mij zijn het 2 verschillende, waarvan de ontploffer al anderhalf jaar niet meer leeft en daarvoor het al 4 jaar geleden was dat ik er op zat. _O-

Wel betere en slechtere dagen, maar ik moet ook goed plannen om uberhaupt een wedstrijd te kunnen rijden op een goede dag. Plus dat lessen ingepland moeten worden om andere lessen heen, dus instructie moet dat wel zsm weten haha. En ik moet dan dagen ruilen met mijn moeder, zorgen dat zij mee kan om af te zadelen en me naar huis te brengen na een les. :+

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:17

@saar ja! Deze ;)Afbeelding

@kirsten wat rottig dat je zo moet plannen he.. Ik zou inderdaad kijken met je instructeur hoe of wat, ik vind persoonlijk zelf een les net voor wedstrijd heel fijn om de puntjes op de i te zetten!
Wij gaan 11 maart weer.

Oooh jee en de rest allemaal crossers!! Wat gaaf! Ik wil het ook graag gaan proberen, maar eerst mn springlessen weer maar op gaan pakken.. Ik ben echt een prutser met springen, vergeet te rijden en paard is nog niet ervaren genoeg om zich dan te redden. Maar dat komt vanzelf!