[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:24

Ghostattack wat een heerlijke foto's <3 ! Oortjes erop en gaan!! Ze ziet eruit alsof ze erg gretig is. Is dit in Ermelo? Welke regio zit je? Hier in de buurt kan ik een B rijbewijs vrachtwagentje huren voor een vrij redelijke prijs. Heb hetzelfde vervoer probleem..

Haha MyWishMax, dat laat maar zien hoe irrationeel zulke dingen zijn :')! Wat rot voor je dat je zo met je gezondheid zit. Ik weet er helaas het een en ander van. Ik zou het dan zo doen denk ik: volgende week les, dan zelf trainen, de week erna les en dan nog een keer zelf trainen. Dan kan je tijdens de lessen nog huiswerk meenemen om de puntjes op de i te zetten voor je moet shinen 8-) !

Overigens vind ik een boomstam een stuk minder eng dan een gewone hindernis van dezelfde hoogte. Gek he! Zie dan ook heel erg op tegen het B springparcours!

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:30

Ja, was op het KNHS centrum met de Paard&Leven dag! Ze werd te enthousiast waardoor we spontaan piaffe en passage konden. Ik had toen nog weinig ervaring met springen met haar, dus ik werd daar best onzeker van :+ Inmiddels ken ik haar beter en weet ik hoe ik ermee om moet gaan, maar het is een gigantisch pittig ding. Mijn paard staat vlakbij Tiel, hier kan je helaas alleen trailers huren a 35 euro per dag. Trailer van stal is dan gratis en mag ook gewoon, maar zou liever zelf iets willen zodat je niks hoeft te regelen :o

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:59

Leuk die crossers! Met mijn eigen paard had ik ook ooit de ambitie om een officiële cross te rijden. Verder dan bb springen en een tweetal oefencrossen is het helaas nooit gekomen.
Afbeelding
Hij loopt nog steeds, maar dat is het ook zo'n beetje. Wedstrijden hoeft hij niet meer en springen mag niet meer helaas.

Het paard waarmee ik wedstrijden ga rijden is een fries... Helaas gaat dat nooit een springpaard worden. Haha

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:05

Leuk crosser! Wij doen het op ons eigen niveau ook een beetje. Vindt mijn kleine pretletter leuk :D .

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:05

Saar88 schreef:
Haha, nu zeg ik dit heel stoer hoor, maar op de dag zelf pies ik in mijn broek van angst hoor :')
De eerste keer dat ik ging crossen stond ik ook doodsangsten uit, maar eenmaal bezig is het WAANZINNIG!! Helemaal verslaafd! Mijn doel is dan ook een winstpunt te halen in de dressuur, om dan door te stromen naar het springen en vervolgens de cross. Maar goed, voordat we (beiden) zo ver zijn, zijn we wel weer even verder :D.

Waar woon je Avalon? Er zijn nog plekjes vrij in de puppygroep! I smell mini Bdressuurders meeting *\o/*

MyWishMax, oh dat gevoel ken ik zo goed. Dat zit volledig voorgeprogrammeerd. Ik heb het soms met Vin ook nog, omdat hij in het verleden ook compleet kon ontploffen. Nu heeft hij ook nog zijn paniek momentjes, maar ik kan hem er weer door krijgen. Maar soms voel ik dan zo'n rilling door hem heen gaan en dan kan ik compleet op slot slaan.
Kan je niet aankijken hoe je je voelt per week? Of is het niet zo dat je betere en slechtere dagen hebt :)?


Als jij er bent voor mentale steun ga ik het mini-parcours maar eens proberen dan. :D Ik woon in het oosten van Friesland. Tegen het randje van Groningen. Waarschijnlijk uit de richting?

Ghostattack: prachtige blije foto's zeg! Doet paarden wel goed om even wat anders te doen zo af en toe.

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:09

@ Veraaaaah; Lief van je! En je bent altijd welkom, kun je een keertje voetballen met 'm :D Gaat bij jou helemaal goed komen. Vind het tof dat je weer bent gestart en kijk eens hoe ver je nu al weer bent! Hoe doet je paard het zo met de kou?

@ Saar88; leuk hoor, crossen! Voor mij voorlopig ook nog niet in de picture, maar oh wat zou het gaaf zijn.

@ MWM; heel herkenbaar, je verhaal over de spanning vanuit eerdere ervaringen met andere paarden.

@ KH; fijn dat je lekker hebt kunnen vrij rijden!

Hier was ik vandaag best tevreden! Maandag eigenlijk vooral probleemoplossend gereden :') Hij stond echt op scherp. Vandaag begonnen we ook zo, maar ik heb hem er goed doorheen kunnen rijden. En eigenlijk liep hij echt niet slecht :+

Het vervoer is bij mij ook het grootste euvel. Ook geen trailer en geen E rijbewijs. Komt er voorlopig ook even niet denk ik, dus hopelijk dit jaar de mogelijkheid om ergens wat te huren. Vorig jaar, vrijwel tegelijkertijd met de aanschaf van Jippie, hebben mijn vriend en ik een huis (nieuwbouwproject) gekocht. Was al heel dankbaar dat ik toen toch Jippie kon kopen, maar huis heeft nu wel even prioriteit.

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 07:04

Wat kletsen jullie weer wat af. Jeetje!
Even een algemene felicitatie voor iedereen die leuke puntjes gereden heeft met wedstrijden.

Ik zag dat er mensen waren die crossen geweldig vinden. Ik vind dat zelf doodeng. Gewoon springen vind ik al angstaanjagend en mijn eigen is zo eentje van oh, je bent niet op je gemak. Zal ik gewoon stilstaan en wachten tot je relaxter bent? En dat terwijl hij zelf springen heel leuk vindt. Op zich heel fijn, maar niet altijd even handig om over angsten heen te komen :))
Ook ik heb spanning met rijden. Sinds ongeveer 10/11 jaar vind ik de galop echt eng. Er zijn 2 paarden geweest waarbij ik wel heel fijn kon galopperen, maar beiden leven allebei niet meer. Alle andere die ik gereden hebben waren ook echt heel braaf en konden fijn galopperen, maar dan maakten ze net een wat grotere galopsprong dan ik gelijk mee kon uitzitten en dan trok ik uit angst al aan de rem. Mijn eigen galoppeert ook heel fijn en gemakkelijk aan, kent nu sinds een half jaar ook de linker- en rechtergalop goed. Dus dat wordt ook even lessen met de galop als extra aandachtspuntje voor mij :Y)

Het vervoerprobleem ken ik hier helaas ook. Kan een trailer van een vriendin lenen, maar mijn kleine rooie auto heeft geen trekhaak, en als die er een had, had die nooit een gevulde 2-paardstrailer kunnen trekken :Y) Is wel een vrij kale en lichte trailer geloof ik, tenminste zo ziet die uit, dat er met een B-rijbewijs en 1 grote pony/klein paard wel mee gereden mag worden. Dus ben ook afhankelijk of een aantal mensen voor mij kunnen rijden op bepaalde dagen. 20-30 minuutjes verderop worden ook kleine b-rijbewijs vrachtwagentjes verhuurd, dus dat is denk ik wel een optie om in gedachten te houden mocht niemand voor mij kunnen rijden.

Kwam er trouwens ook achter dat ik in mijn agenda gezet had dat ik aanstaande zondag weer er op ga (na ongeveer 3 maanden of zo := ) Waarschijnlijk vanwege het opbouwschema van de osteopaat dat ik in mijn agenda geschreven heb. Ben er nog niet zeker van of ik dat ook echt ga doen of niet. Wil wel weer rijden eigenlijk, het weer zou wel meewerken dit weekend met de fijne buitenbak die we hier hebben. Maar ja, het weer heeft ook het opbouwschema beetje in de war gegooid. Rijden mocht opzich al eerder van de osteopaat, rijdend opbouwen mocht ook ipv alleen longerend. Ik kijk wel hoe ik mij zondag voel :P
En ik wil kijken of ik 31 maart weer een onderlinge wedstrijd kan starten. Een dressuur Try Out. Eerst de proef rijden, jury die tips en commentaar geeft en de 2e keer de proef rijden aan de hand van de tips en dan pas een ingevuld protocol krijgen. Lijkt mij wel erg leuk om mee te rijden, ook om goed van te leren. Maar eerst maar eens zien of we de 31e er al klaar voor zijn. Wie weet stappen we op en rijden we zo weg. Wie weet hebben we echt even nodig om al rijdend weer een combinatie te worden.

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:48

Hier ook een bangerik met springen, laat staan crossen Hihi. Paardlief vind het wel erg leuk en kan het ook erg goed. Heeft bij de vorige eigenaar voornamelijk gesprongen.

Loveskiara waar is die oefenwedstrijd? Klinkt erg fijn. Ik kan nooit zoiets in de buurt vinden |(

Ik heb zn 3 weken geleden mijn trailer verkocht :oo :oo Ik kan stappend (25min) naar de manege om wedstrijd te rijden, maar iets verder weg zal ik er nu ook 1 moeten gaan huren

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:21

Ik ben 19 en pony is 12. Ben op mijn 16e voor het eerst in de B gestart met een ervaren paard. Helaas ging ik toen verhuizen, waardoor het gewoon onmogelijk was om nog dat paard te blijven rijden (lang leven het OV in Noord Oost Groningen). Heb met haar 7 winstpunten in de B gereden en 1x onderling een L1 proefje gestart.

@GA, fijn dat de galop goed ging! Dapper dat je nu toch doorzet en niet meer stopt omdat je onzeker wordt.
@Saar88, gaaf zo'n ritje in de duinen. Heerlijk he zo'n rengalop!
@yfkelover, wat netjes naar je paard toe dat je haar laat staan als ze er moeite mee krijgt! Post je wel foto's van het veulentje? <3
@gea_thora, welkom!
@avalon_ Interessant die clinics! Ik heb helaas nog nooit zulke gedaan.
@lindamusters, Klinkt als een geslaagde les! In de binnenbak is het goed te doen he? Heb echt medelijden met de mensen die buiten moeten rijden met zulke wind. :brr:
@KirstenHorse, heerlijk dat ie zo fijn was! Hopelijk gaat je wedstrijd op 8 april goed.
@MyWishMax, wat naar! Wat heb je, als ik vragen mag? :o Als je rekening moet houden met je gezondheid zou ik volgende week lekker 1x gaan en de week erna 2x. Je moet jezelf dan ook niet kapot rijden.
@GA, gave foto's!
@Loveskiara, heel herkenbaar hoor! Ik heb ook altijd een vreselijke springangst gehad en daarvoor ook een galopangst. Heeft lang geduurd voordat ik met mijn eerste pony durfde te galopperen. :j Springen heb ik met haar nooit gedaan. Dat heb ik pas gedaan met het wedstrijdpaard dat ik reed. Ze was springgefokt, maar niet verder dan de B uitgebracht in springen. Wel een paard dat je gewoon op sleeptouw meenam over de sprong. Bij haar was het een kwestie van sturen en zitten blijven. Heeft me veel vertrouwen opgeleverd gelukkig en nu ben ik voor zowel galop als springen niet meer bang. :j
Wat een fijne manier van een onderlinge wedstrijd zeg! Zoiets zou ik ook wel willen.

Zullen we trouwens wel een beetje op elkaar blijven reageren? Zie vaste mensen alleen hun eigen verhaaltje droppen en niet reageren op anderen tenzij ze een vraag gesteld wordt. :Y)

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:25

Ik wil altijd wel op iedereen reageren maar zit altijd op mijn telefoon dus reageer merendeels op de persoon boven me sorry :+

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:45

Hier inderdaad hetzelfde. Een echte bijleespost is op je telefoon echt niet handig.


Lootje en loveskiara ik ben ook een bange poeperd en vind springen super eng, maar toch vond ik dat crossen echt geweldig! Met de fries heb ik twee keer gesprongen en toen begreep ik meteen weer waarom het ook alweer eng was...
Nu we het zo over het springen hebben, is het misschien wel leuk om dat weer een beetje op te pakken zodra het beter weer is.
Zijn jullie dan ook van die bangeriken als jullie buiten rijden? Ik reed altijd fanatiek buiten, maar ben er twee keer erg hard vanaf gevallen en nu durf ik helaas niet meer buiten te rijden. Ik doe het met de fries wel soms, maar dan moet ik mezelf een goede schop onder de kont geven hoor.
Op wedstrijd vind ik ook spannend. Bang dat het paard ergens van schrikt, of in de staak schiet. Beetje meer lef zou hier wel fijn zijn!

Loveskiara ik kan me eigenlijk bijna niet indenken dat je een auto kunt vinden die een 2paardstrailer mag trekken en dat jij dan nog zonder e met die combinatie mag rijden eigenlijk. Wij hebben een 1.5 paards en een mondeo ervoor, je mag die combinatie niet rijden zonder e.
Wij hebben dus zelf een trailer en auto en mijn vriend rijdt altijd. Ik heb ook mijn e maar ik vind autorijden echt verschrikkelijk en doe het nooit.

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:05

Annetje schreef:
Hier inderdaad hetzelfde. Een echte bijleespost is op je telefoon echt niet handig.


Lootje en loveskiara ik ben ook een bange poeperd en vind springen super eng, maar toch vond ik dat crossen echt geweldig! Met de fries heb ik twee keer gesprongen en toen begreep ik meteen weer waarom het ook alweer eng was...
Nu we het zo over het springen hebben, is het misschien wel leuk om dat weer een beetje op te pakken zodra het beter weer is.
Zijn jullie dan ook van die bangeriken als jullie buiten rijden? Ik reed altijd fanatiek buiten, maar ben er twee keer erg hard vanaf gevallen en nu durf ik helaas niet meer buiten te rijden. Ik doe het met de fries wel soms, maar dan moet ik mezelf een goede schop onder de kont geven hoor.
Op wedstrijd vind ik ook spannend. Bang dat het paard ergens van schrikt, of in de staak schiet. Beetje meer lef zou hier wel fijn zijn!

Loveskiara ik kan me eigenlijk bijna niet indenken dat je een auto kunt vinden die een 2paardstrailer mag trekken en dat jij dan nog zonder e met die combinatie mag rijden eigenlijk. Wij hebben een 1.5 paards en een mondeo ervoor, je mag die combinatie niet rijden zonder e.
Wij hebben dus zelf een trailer en auto en mijn vriend rijdt altijd. Ik heb ook mijn e maar ik vind autorijden echt verschrikkelijk en doe het nooit.

Met mijn jonkie heb ik nog niet buiten gereden :o is wel de bedoeling van de zomer, als hij iets beter bevestigd is :') . Met mijn ene pony rijd ik wel regelmatig buiten, die is alleen een beetje druk maar wel heel braaf. De andere kan best bang zijn van tractoren etc. maar probeer het wel regelmatig te doen voor de afwisseling :)


PeerAppel schreef:
Ik ben 19 en pony is 12. Ben op mijn 16e voor het eerst in de B gestart met een ervaren paard. Helaas ging ik toen verhuizen, waardoor het gewoon onmogelijk was om nog dat paard te blijven rijden (lang leven het OV in Noord Oost Groningen). Heb met haar 7 winstpunten in de B gereden en 1x onderling een L1 proefje gestart.

@GA, fijn dat de galop goed ging! Dapper dat je nu toch doorzet en niet meer stopt omdat je onzeker wordt.
@Saar88, gaaf zo'n ritje in de duinen. Heerlijk he zo'n rengalop!
@yfkelover, wat netjes naar je paard toe dat je haar laat staan als ze er moeite mee krijgt! Post je wel foto's van het veulentje? <3
@gea_thora, welkom!
@avalon_ Interessant die clinics! Ik heb helaas nog nooit zulke gedaan.
@lindamusters, Klinkt als een geslaagde les! In de binnenbak is het goed te doen he? Heb echt medelijden met de mensen die buiten moeten rijden met zulke wind. :brr:
@KirstenHorse, heerlijk dat ie zo fijn was! Hopelijk gaat je wedstrijd op 8 april goed.
@MyWishMax, wat naar! Wat heb je, als ik vragen mag? :o Als je rekening moet houden met je gezondheid zou ik volgende week lekker 1x gaan en de week erna 2x. Je moet jezelf dan ook niet kapot rijden.
@GA, gave foto's!
@Loveskiara, heel herkenbaar hoor! Ik heb ook altijd een vreselijke springangst gehad en daarvoor ook een galopangst. Heeft lang geduurd voordat ik met mijn eerste pony durfde te galopperen. :j Springen heb ik met haar nooit gedaan. Dat heb ik pas gedaan met het wedstrijdpaard dat ik reed. Ze was springgefokt, maar niet verder dan de B uitgebracht in springen. Wel een paard dat je gewoon op sleeptouw meenam over de sprong. Bij haar was het een kwestie van sturen en zitten blijven. Heeft me veel vertrouwen opgeleverd gelukkig en nu ben ik voor zowel galop als springen niet meer bang. :j
Wat een fijne manier van een onderlinge wedstrijd zeg! Zoiets zou ik ook wel willen.

Zullen we trouwens wel een beetje op elkaar blijven reageren? Zie vaste mensen alleen hun eigen verhaaltje droppen en niet reageren op anderen tenzij ze een vraag gesteld wordt. :Y)


Wat jammer dat je moest stoppen met dat paard! Van een ervaren paard kan je echt super veel leren.


loveskiara schreef:
Wat kletsen jullie weer wat af. Jeetje!
Even een algemene felicitatie voor iedereen die leuke puntjes gereden heeft met wedstrijden.

Ik zag dat er mensen waren die crossen geweldig vinden. Ik vind dat zelf doodeng. Gewoon springen vind ik al angstaanjagend en mijn eigen is zo eentje van oh, je bent niet op je gemak. Zal ik gewoon stilstaan en wachten tot je relaxter bent? En dat terwijl hij zelf springen heel leuk vindt. Op zich heel fijn, maar niet altijd even handig om over angsten heen te komen :))
Ook ik heb spanning met rijden. Sinds ongeveer 10/11 jaar vind ik de galop echt eng. Er zijn 2 paarden geweest waarbij ik wel heel fijn kon galopperen, maar beiden leven allebei niet meer. Alle andere die ik gereden hebben waren ook echt heel braaf en konden fijn galopperen, maar dan maakten ze net een wat grotere galopsprong dan ik gelijk mee kon uitzitten en dan trok ik uit angst al aan de rem. Mijn eigen galoppeert ook heel fijn en gemakkelijk aan, kent nu sinds een half jaar ook de linker- en rechtergalop goed. Dus dat wordt ook even lessen met de galop als extra aandachtspuntje voor mij :Y)

Het vervoerprobleem ken ik hier helaas ook. Kan een trailer van een vriendin lenen, maar mijn kleine rooie auto heeft geen trekhaak, en als die er een had, had die nooit een gevulde 2-paardstrailer kunnen trekken :Y) Is wel een vrij kale en lichte trailer geloof ik, tenminste zo ziet die uit, dat er met een B-rijbewijs en 1 grote pony/klein paard wel mee gereden mag worden. Dus ben ook afhankelijk of een aantal mensen voor mij kunnen rijden op bepaalde dagen. 20-30 minuutjes verderop worden ook kleine b-rijbewijs vrachtwagentjes verhuurd, dus dat is denk ik wel een optie om in gedachten te houden mocht niemand voor mij kunnen rijden.

Kwam er trouwens ook achter dat ik in mijn agenda gezet had dat ik aanstaande zondag weer er op ga (na ongeveer 3 maanden of zo := ) Waarschijnlijk vanwege het opbouwschema van de osteopaat dat ik in mijn agenda geschreven heb. Ben er nog niet zeker van of ik dat ook echt ga doen of niet. Wil wel weer rijden eigenlijk, het weer zou wel meewerken dit weekend met de fijne buitenbak die we hier hebben. Maar ja, het weer heeft ook het opbouwschema beetje in de war gegooid. Rijden mocht opzich al eerder van de osteopaat, rijdend opbouwen mocht ook ipv alleen longerend. Ik kijk wel hoe ik mij zondag voel :P
En ik wil kijken of ik 31 maart weer een onderlinge wedstrijd kan starten. Een dressuur Try Out. Eerst de proef rijden, jury die tips en commentaar geeft en de 2e keer de proef rijden aan de hand van de tips en dan pas een ingevuld protocol krijgen. Lijkt mij wel erg leuk om mee te rijden, ook om goed van te leren. Maar eerst maar eens zien of we de 31e er al klaar voor zijn. Wie weet stappen we op en rijden we zo weg. Wie weet hebben we echt even nodig om al rijdend weer een combinatie te worden.

Wat super leerzaam zo'n onderlinge wedstrijd! Ideaal


xVera94 schreef:
@ Veraaaaah; Lief van je! En je bent altijd welkom, kun je een keertje voetballen met 'm :D Gaat bij jou helemaal goed komen. Vind het tof dat je weer bent gestart en kijk eens hoe ver je nu al weer bent! Hoe doet je paard het zo met de kou?

@ Saar88; leuk hoor, crossen! Voor mij voorlopig ook nog niet in de picture, maar oh wat zou het gaaf zijn.

@ MWM; heel herkenbaar, je verhaal over de spanning vanuit eerdere ervaringen met andere paarden.

@ KH; fijn dat je lekker hebt kunnen vrij rijden!

Hier was ik vandaag best tevreden! Maandag eigenlijk vooral probleemoplossend gereden :') Hij stond echt op scherp. Vandaag begonnen we ook zo, maar ik heb hem er goed doorheen kunnen rijden. En eigenlijk liep hij echt niet slecht :+

Het vervoer is bij mij ook het grootste euvel. Ook geen trailer en geen E rijbewijs. Komt er voorlopig ook even niet denk ik, dus hopelijk dit jaar de mogelijkheid om ergens wat te huren. Vorig jaar, vrijwel tegelijkertijd met de aanschaf van Jippie, hebben mijn vriend en ik een huis (nieuwbouwproject) gekocht. Was al heel dankbaar dat ik toen toch Jippie kon kopen, maar huis heeft nu wel even prioriteit.

Vervelend, een vervoersprobleem.. :(


Annetje schreef:
Leuk die crossers! Met mijn eigen paard had ik ook ooit de ambitie om een officiële cross te rijden. Verder dan bb springen en een tweetal oefencrossen is het helaas nooit gekomen.
[ [url=m/Yk9Nmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij loopt nog steeds, maar dat is het ook zo'n beetje. Wedstrijden hoeft hij niet meer en springen mag niet meer helaas.

Het paard waarmee ik wedstrijden ga rijden is een fries... Helaas gaat dat nooit een springpaard worden. Haha

Leuk hoor!


lindamusters schreef:
@saar ja! Deze ;)[ [url=m/IUQqzQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

@kirsten wat rottig dat je zo moet plannen he.. Ik zou inderdaad kijken met je instructeur hoe of wat, ik vind persoonlijk zelf een les net voor wedstrijd heel fijn om de puntjes op de i te zetten!
Wij gaan 11 maart weer.

Oooh jee en de rest allemaal crossers!! Wat gaaf! Ik wil het ook graag gaan proberen, maar eerst mn springlessen weer maar op gaan pakken.. Ik ben echt een prutser met springen, vergeet te rijden en paard is nog niet ervaren genoeg om zich dan te redden. Maar dat komt vanzelf!

Leuk dier!


MyWishMax schreef:
Jij hebt het dan nog met hetzelfde paard, Saar88! Bij mij zijn het 2 verschillende, waarvan de ontploffer al anderhalf jaar niet meer leeft en daarvoor het al 4 jaar geleden was dat ik er op zat. _O-

Wel betere en slechtere dagen, maar ik moet ook goed plannen om uberhaupt een wedstrijd te kunnen rijden op een goede dag. Plus dat lessen ingepland moeten worden om andere lessen heen, dus instructie moet dat wel zsm weten haha. En ik moet dan dagen ruilen met mijn moeder, zorgen dat zij mee kan om af te zadelen en me naar huis te brengen na een les. :+

Wat vervelend dat je met je gezondheid zit.. :(


Ghostattack schreef:
Oh cross is gaaf! Ik lag er met mijn eerste crossles ooit al gelijk naast _O- Baal wel ontzettend dat we op dit moment geen springzadel hebben, maar dat komt wel weer op zijn tijd. Dan wil ik ook het springen en crossen gaan oppakken, mijn pony vindt het helemaal prachtig namelijk. Ik wil eerst het rijden met zadel weer oppakken en zorgen dat dat zo goed als vlekkeloos gaat, daarna hoop ik een ruim budget te hebben (lees circa €1200) voor een springzadel. Enige probleem waar ik mee zit is het vervoer, ik heb zelf geen trailer en geen E-rijbewijs. Mag wel de trailer van stal lenen, maar vind dat ook zo banketstaaf elke keer :o Plan is wel om zelf E te halen en uiteindelijk ook een trailertje aan te schaffen denk ik.

[ [url=m/nBvwK0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/61JIhz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Rdippd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UFhl3C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijke foto's!

--------
Ja die kou ben ik ook helemaal klaar mee :brr: Ik heb de paarden maar wat later buiten gedaan deze week. En de bak is ook niet te doen nu :( Van de week wel gelukkig een keer in de binnenbak kunnen rijden en vanmiddag lessen maar ze voorspellen sneeuw dus even afwachten of dat wel gaat lukken. ;( Hoop dat het weer snel beter wordt in ieder geval :Y)

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:15

GA ontzettend gave foto’s
Ik vind jou en he pony echt zon goede conbinatie samen ! Het klopt gewoon


MyWishMax schreef:
Jij hebt het dan nog met hetzelfde paard, Saar88! Bij mij zijn het 2 verschillende, waarvan de ontploffer al anderhalf jaar niet meer leeft en daarvoor het al 4 jaar geleden was dat ik er op zat. _O-

Wel betere en slechtere dagen, maar ik moet ook goed plannen om uberhaupt een wedstrijd te kunnen rijden op een goede dag. Plus dat lessen ingepland moeten worden om andere lessen heen, dus instructie moet dat wel zsm weten haha. En ik moet dan dagen ruilen met mijn moeder, zorgen dat zij mee kan om af te zadelen en me naar huis te brengen na een les. :+



O jeetje dat is wel een gedoe ja .
Hopelijk gaat het binnenkort als het wat warmer is ook wat soepeler weer .
Hier het geluk dat we een geweldige buitenbak hebben en als ik les wil kan dat zo goed als altijd


lindamusters schreef:
@saar ja! Deze ;)[ [url=m/IUQqzQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

@kirsten wat rottig dat je zo moet plannen he.. Ik zou inderdaad kijken met je instructeur hoe of wat, ik vind persoonlijk zelf een les net voor wedstrijd heel fijn om de puntjes op de i te zetten!
Wij gaan 11 maart weer.

Oooh jee en de rest allemaal crossers!! Wat gaaf! Ik wil het ook graag gaan proberen, maar eerst mn springlessen weer maar op gaan pakken.. Ik ben echt een prutser met springen, vergeet te rijden en paard is nog niet ervaren genoeg om zich dan te redden. Maar dat komt vanzelf!


Ben jij handig met cavalleties ?
Daarmee kan je ook echt bizar veel oefeningen opzetten en dat hoeft echt niet hoog te zijn


Saar88 schreef:
Ghostattack wat een heerlijke foto's <3 ! Oortjes erop en gaan!! Ze ziet eruit alsof ze erg gretig is. Is dit in Ermelo? Welke regio zit je? Hier in de buurt kan ik een B rijbewijs vrachtwagentje huren voor een vrij redelijke prijs. Heb hetzelfde vervoer probleem..

Haha MyWishMax, dat laat maar zien hoe irrationeel zulke dingen zijn :')! Wat rot voor je dat je zo met je gezondheid zit. Ik weet er helaas het een en ander van. Ik zou het dan zo doen denk ik: volgende week les, dan zelf trainen, de week erna les en dan nog een keer zelf trainen. Dan kan je tijdens de lessen nog huiswerk meenemen om de puntjes op de i te zetten voor je moet shinen 8-) !

Overigens vind ik een boomstam een stuk minder eng dan een gewone hindernis van dezelfde hoogte. Gek he! Zie dan ook heel erg op tegen het B springparcours!


Ik vind sowieso de B best hoog meteen al 1 meter moet je dan

@vera
Probleem oplossend rijden hoeft niet altijd verkeerd te zijn.
Je bent dan vaak wel veel meer evht aan het trainen dan als ze meteen al fijn lopen.
Leer je veel meer van vind ik

Klinkt interresant kiara
Waar ergens word zo’n try out georganiseerd ?

Lootje
Jeetje je trailer verkocht !
Hoezo dat ? Ik ben juist blij dat ik er 1 gekocht heb :o

Peer
Met dit paard dus nog niet gestart begrijp ik ?


Jullie weten dat op je telefoon je onderin alles kan lezen en quoten ?
Ik bok alleen maar op de telefoon dus het kan wel .

Hier een degelijke laguna voor de trailer en ga bijna altijd alleen op pad

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:16

Nooooo het zou gaan dooien -O-

Ik vind crossen inderdaad ook veeeeeel minder eng dan gewoon springen. Je wordt er dapper van (en je paard ook!). Ik heb mijn eerste crossless ook veel meer kunnen doen dan ik van te voren voor mogelijk hield!

Avalon, mentale steun en ik kan nog foto's maken ook :D! Helaas wel wat uit de richting inderdaad, ik zit in Zuid Holland :')

Hier ook vrijwel geen oefenwedstrijden in de buurt, lijkt mij ook wel fijn om te kijken waar je bent!

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:19

@Saar88 Nee alleen Swarovski!

Ik wil ook overal op reageren maar op zon forum gaat dat best lastig arggg is voor mij al poosje geleden dat ik op een forum post dus excuses als ik veel zelf drop en niet overal op reageer. Ik moet nog beetje oefenen!

Over het crossen, wij gaan binnenkort de SGW regio training doen. Ik zou niet snel een echte springwedstrijd of cross gaan rijden omdat ik van veel disciplines vind dat het voor mijn paard (eigenlijk pony) te belastend zou zijn. Ze is een koudbloed van net geen 157 en dan een meter springen vind ik beetje teveel.

We hebben wel elke week springles en dat is eigenlijk nooit hoog en echt voor de fun, ze vind springen enorm leuk dus voor de afwisseling heerlijk. We staan direct in het bos en we springen ook gewoon in het bos over omgevallen boompjes dat is leuk!

Over het vervoer ik heb 3 jaar het voor me uitgeschoven om mijn auto in te ruilen. Had wel al vorig jaar een eigen 1.5 paards trailer gekocht maar wilde mijn Cabrio niet kwijt...nu dan toch de stap gezet en zo fijn gevoel dat ik nu vrijheid heb..geen auto's meer huren of lenen al ging dat perfect hoor maar altijd gezeul met spullen nu kan ik gewoon trailer weg zetten en geen gehaast de huur auto weer in te leveren schoon en afgetankt..ik heb de *nieuwe* auto woensdag opgehaald en gisteren had ik steeds het gevoel dat ik hem weer in moest leveren whahaha.

Over het trekken met een B rijbewijs ik heb ooit daar ook naar moeten kijken hoe dat zat (nu niet meer van toepassing) maar dit is wat de RDW mij toen doorgaf...misschien dat iemand daar nog wat aan heeft..

De toegestane maximummassa (TMM)van de auto is (dus eigen gewicht auto samen MET laadvermogen +
De toegestane maximummassa (TMM)van de auto is (dus eigen gewicht trailer samen MET laadvermogen.
De combinatie van de TMM van beide voertuigen is gezamenlijk ..... kg.

Dat samen mag niet meer dan 3500kg zijn

Verder gisteren weer een dressuur les gehad op de vereniging en het waaide zo hard het dak vloog er bijna af maar mijn braverd blijft dapper doorstappen altijd zo trots op haar!! Vanavond wederom naar de rijhal van de vereniging dan heb ik weer privéles. Ik vind het ook altijd fijn nog te lessen voor een wedstrijd omdat je dan ook even kan voelen hoe je paard beweegt en reageert altijd prettig dan even weer wat aandachtspuntjes aan te pakken..

En nog een laatste ding als het goed is komt mijn zadel na het weekend!! Hij is opgestuurd vanuit de fabriek in Engeland en gaat nu rechtstreeks naar mijn fitter..en dan maandag of dinsdag gaan we hem helemaal afstellen op ons....ik ben echt zo benieuwd want je laat toch iets maken vanaf papier en wat stalen leder, het eindproduct dan in handen te houden is best raar...ik hoop ook dat we goede keuzes hebben gemaakt wat betreft de disciplines die we rijden..spannend dus!
Laatst bijgewerkt door KAbriogirl op 02-03-18 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:19

Ik heb een Peugeot 307sw zuipbak voor de trailer staan helaas, maar ik ben al lang blij dat ik een auto met trekhaak heb! :') Hoop uiteindelijk wel een diesel te rijden, zal voor mijn werk straks sowieso een diesel moeten hebben i.v.m. afstanden. Dan gaat de huidige auto eruit voor een goedkopere stadsauto denk ik.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:22

Ghost de laguna doet 1 op.3 als ik een keer flink optrek :,)
Doe ik niet net de trailer uiteraard .
Maar het is de auto van mijn vriend Afbeelding

Oftewel gratis benzine :Y)

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:23

'De moord met de drol'




|( |( |(

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:23

Owww jouw herder <3

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:27

Helaas niet van mij, het is onze stalhond! Heerlijk beest <3

Sneakt nog wel eens met me mee als ik op buitenrit gaat (mag eigenlijk niet van het erf af); ik vind het mega gezellig. In het bos/duin en op het strand luistert ze perfect ook. Helaas op straat niet altijd :\

En wel een ouwe viespeuk dus haha :D

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:28

Haha ja onze auto rijdt met de trailer erachter gemiddeld 1 op 6.. :') En dan rijden we heel netjes en rustig. Er ligt een 2L motor in en tanken is ook niet echt een pretje helaas. Er ligt ook een 2-paardstrailer achter die vrij zwaar is.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:31

Zo indd dat wil wel ja !
Ik heb dan een hele andere combinatie
3.0 v6 en een 1,5 paards lichte trailer erachter .

Is het bij jullie ook nog van die gemene snijwind ?

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:34

Ik had hoop dat het weer vandaag beter zou zijn, zodat ik weer even kon rijden. Het waait hier ontzettend hard en het is koud, dus ik hou het bij longeren vandaag denk ik :+

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:35

Ik ook, nog steeds harde wind inderdaad.. Misschien even losgooien in de bak, kijken of ik nog een beetje arabier naar boven kan halen!

En dan operatie waterbakken.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:43

Saar88 schreef:
Nooooo het zou gaan dooien -O-

Ik vind crossen inderdaad ook veeeeeel minder eng dan gewoon springen. Je wordt er dapper van (en je paard ook!). Ik heb mijn eerste crossless ook veel meer kunnen doen dan ik van te voren voor mogelijk hield!

Avalon, mentale steun en ik kan nog foto's maken ook :D! Helaas wel wat uit de richting inderdaad, ik zit in Zuid Holland :')

Hier ook vrijwel geen oefenwedstrijden in de buurt, lijkt mij ook wel fijn om te kijken waar je bent!


Waar in Zuid Holland? :D Ik zit er ook namelijk! Ga je crossen in Moordrecht of ehh, ships hoe heet die andere plaats?
Die oefenwedstrijden zijn er soms wel, maar wordt niet echt aangekondigd. Of soms in de vorm van een clinic.

Little_birdy; ik kan niet typen op telefoon. :') In ieder geval geen hele verhalen, daar heb ik echt een hekel aan, omdat woordenboek dan niet meewerkt en dingen aanpassen/wissen te lang duurt.

Hier eigen trailer en auto met trekhaak die het met gemak mag trekken. Volvo en een Ifor Williams trailer. Beide van mijn ouders, maar goed, paard is ook van moeder natuurlijk. :') Ik ga dus nooit alleen op wedstrijd, altijd samen met mijn moeder. Dan komt vader vaak kijken samen met mijn man. En ja, die volvo zuipt ook met trailer erachter, net als de van Ghostattack

Oh leuk hond! Ik heb hier 3 Duitse herders lopen, maar die gaan niet mee naar stal jammer genoeg. Daar had ik een dieselauto voor, omdat we flinke afstanden voor training rijden, maar die was niet meer te betalen. Diesel is bizar duur geworden.

Wat voor zadel krijg je Kabriogirl? Mijn zadel moet nog vanuit Engeland komen.... Beetje vertraging haha

Qua gezondheid is het bij mij een verzameling van erfelijke dingen en symptomen die bijna nooit voorkomen en waar ze nog geen 'oplossing' voor weten. Maar goed, ik heb er al zo'n 10 jaar last van en is langzaam erger geworden, dus voor mij is het vrij normaal. Maakt het niet makkelijker, maar ik ben gewend aan het plannen enzovoorts.

Eh... Ik ben nu de draad kwijt. :')