[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:58

Wauw Linda wat een mooie punten, jullie hebben inderdaad een mooie stijgende lijn te pakken!
Duimen dat je het laatste puntje ook snel hebt! Jullie gaan snel :D

Ik ben eigenlijk niet echt proefgericht aan het trainen op moment. Vooral stukje basis en daarbij pakken we vaak wat oefeningen mee, in de les wel ook bezig met de oefeningen van de M spelenderwijs

Wauw Sanne wat een superscore! Gefeliciteerd :D

Dee-es ik ben normaal inderdaad ook meer van het voorwaarts rijden in de zijgangen maar dan inderdaad wel met controle :+ Ik wil nu vanuit het iets meer terug zien dat we in het zijwaarts wat pasjes gaan schakelen, maar dan met mijn controle
Lekker aan het trainen, super dat jullie wat pasjes traverd meegenomen hebben!
Gelukkig begin je je draai wat meer te vinden in de les bij je nieuwe instructie, toch altijd wel belangrijk dat je een klik met je instructeur hebt
Gefeliciteerd met jullie jubilieum! :D Hoe kan ik jullie vinden op insta? :)


Zondag heerlijk wezen buitenrijden, even met de trailer opstap zodat we echt het bos in konden :D
Gisteren even weer gewerkt met de dubbele longe, ging al stuk relaxter als de eerste keer. Volgende keer eens kijken of zover komen om de lijn achterlangs te doen.
Vandaag een dagje vrij en morgen lessen :)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:40

Je hebt een pb. Jullie zijn ook zo lekker gevarieerd bezig. Bij mij staat buiten rijden even op een laag pitje. Paard is erg druk als ik alleen met 'm op pad ga en mn stalgenootjes zitten allemaal met kreupele paarden dus heb even niemand die mee kan. Maar als het goed is kan mn vriend een mountainbike overnemen, dan kan ik met hem er op uit. Lijkt me helemaal leuk, gezellig met het "gezin" er op uit :o

Waren jullie trouwens van plan om mee te rijden voor de regio kampioenschappen? Als die nog door gaan....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:34

Dee_Es gefeliciteerd met jullie tweejarig samenzijn! En idd, hoe zijn jullie te vinden op insta?
Uitslag van de zadelrubriek is er helaas nog niet.. de competitie zou duren tot 14 december maar op 14 december werd het opeens met 2 weken verlengd. Dus nu loopt de competitie tot 31 december. Vind ik een bijzondere gang van zaken ;)

Melissa leuk om te lezen dat jullie zo lekker bezig zijn!

Regiokampioenschappen komen niet in onze agenda voor :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:37

Dee-es kan me voorstellen dat je het niet fijn vind om helemaal alleen op pad te gaan.. Zou leuk zijn als je straks samen met je vriend op pad kunt!
Als de regio en kring inderdaad verplaatst gaat worden wil ik wel kring rijden (en hopelijk regio). Maar geen idee of het wat wordt..

Maaike gek inderdaad dat ze de rubriek 2 weken verlengd hebben.. Sta je nog wel bovenaan? :)
ik ben te vinden als 19_melissa_93

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:02

Dee_es gefeliciteerd met jullie 2 jaar! *D
En fijn dat jullie je draai vinden met een nieuwe instructeur! Dat is altijd weer even wennen!

Melissa lekker weer buiten gereden! En fijn van de dubbele lijnen! Ik wil me daar toch ook wat meer in gaan verdiepen. Maar achterlangs weet ik dat ze heel veel moeite mee gaat hebben. Dus even over de rug dan _O-

Oh wat gek Maaike, dat het opeens verplaatst is?

Hier weinig spannends, de bak kan deze regen niet zo goed aan dus het wordt denk ik een rustig weekje...
Wilde eigenlijk nog 1 proefje doen, maar denk niet dat dat nog lukt haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:11

Melissa ja echt heel raar om op de laatste dag zoiets te verlengen. Ze wilden meer mensen de kans geven om mee te doen, de competitie stond natuurlijk ook "maar" een maand open... We staan nog steeds bovenaan met onze 69% ja :D Degene die tweede staat heeft 67%. Nog een week duimen draaien.

Sanne balen he van al die regen, bij ons is het ook super nat. De bak kan best veel hebben maar continu regen is gewoon niet tof. Er moet wel tijd zijn dat het weg kan zakken. Wel sip als daardoor je proef niet gaat lukken om nog te filmen.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:30

Hopelijk blijf je dan bovenaan staan Maaike! Zou toch heel leuk zijn! *D

Achja, ik heb al 4 proefjes gefilmd in een maand tijd, vind het opzich wel goed zo :j
Wil dit straks echt niet elke week doen, want vind dat toch wel veel gedoe haha. Was nu even vanwege m'n maand-startpas.

Vanochtend nog even op de manege in de binnebak kunnen trainen, dus toch nog even lekker gereden deze week!

Fijne feestdagen allemaal! {:) {:)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 02:08

Sanne er is ook wel echt heel veel water gevallen.. Ik hoop dat de bak morgen bij ons een beetje te doen is. En anders gaan we aqua trainen :+

Maaike super dat je nog bovenaan staat, ik duim nog even voor je!

Sanne heerlijk dat je nog even binnen kon rijden!

Gisteravond lekker gelest, fijn kunnen werken :)

Allemaal fijne feestdagen!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:17

Alles nog goed met iedereen?
Wij oefenen rustig door. Ene keer beter dan de andere keer haha. Vandaag wel weer heel fijn :)

En kijk, een maand bodybuilder achtig voer:

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:19

Wauw Wendy wat een mooi verschil al! Super dat het vandaag heel fijn ging!

Hier ook lekker aan de gang, helaas alles erg nat dus we hebben aqua training momenteel :+ De bak wordt gelukkig niet zwaar of glad maar ideaal is wat anders natuurlijk.
1e kerstdag naar buiten geweest, en dan is dit toch wel weer het voordeel van veel regen:


Morgen lekker even binnen rijden :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:29

Wendy, wauw wat een verschil al in een maandje zeg :oo dat doet goed zijn werk :D

Melissa, oh heerlijk zeg!! Het voordeel opzoeken van alle regen ;)

Hier weinig te melden eigenlijk... Raika pakt links momenteel vast dus de trainingen zijn even alleen daar op gefocust. We oefenen rustig verder :)
en hoe gaat het met de rest?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:15

Wendy dat is echt al een heel mooi verschil!

Haha Melissa gewoon een voordeel gevonden aan alle regen! :D

Snob heeft even wat rust gehad omdat hij niet fit was na zijn enting. Anderhalve week er niet op gezeten, wel af en toe even gelongeerd. Heeft goed uitgepakt, ik stapte vandaag op en hij was weer zijn vrolijke zelf. Heel fijn!

Linda mooi verder trainen dus, dan is het wel fijn dat je niet volop in het wedstrijdseizoen zit ;)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:30

Fijn dat Snob weer zichzelf is Maaike! Zag ik nu dat je op vakantie bent?

Vervelend Linda! Blade doet dat tegenwoordig ook. Ben er al achter dat het veel minder is als ik met een lage neusriem rij, met zn gewone hoofdstel wordt hij elke dag een beetje taaier links. Vooral naar de verbinding toe blijven rijden op je rechterteugel en lekker van links afblijven dan komen ze het snelst weer op 2 teugels.

Melissa, zo is het wel leuk dat het veel heeft geregend ;). Ik ben al een tijd niet op buitenrit geweest. De paarden van mn stalgenootjes zijn of niet braaf genoeg of staan met een blessure en Blade is momenteel een beetje te wakker om alleen op pad te gaan. Maar zodra het carbid gebulder over is gaan we weer eens op pad.

Wow Wendy, wat een verschil in een maand!

Sanne had je nog een proefje gereden?

Ik kreeg vandaag de vraag hoe oud Blade ook alweer is, hij vloog door de bak met zn staart op zn rug als een echte Gelder :') Hij is ontzettend wakker momenteel, lag er gister bijna naast maar wat doet hij het goed! Ik ben rustig richting de eenvoudige wissel aan het rijden en de sb en travers wat metertjes uitbreiden en van mn linkerhand af aan het blijven anders wordt ie loeisterk :') binnenkort toch maar weer eens een proefje opnemen want ik geloof niet dat er weer wedstrijden komen binnenkort.

Iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling. Op naar een nieuw jaar met heel veel vitamine P en een lading winstpunten voor iedereen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:45

Hahaha die Blade! Niks mis met een gekke Gelderse toch ;)
Ik ben idd een paar nachten weg, op nog geen half uur van huis. Even eruit!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:17

Dee-es balen dat je op moment geen geschikt buitenrij maatjes hebt. Ik ga/kan met Ken ook niet alleen naar buiten. Paard van me zusje is meestal heel makkelijk buiten en paard van stalgenootje is ook heel braaf dus dat is wel heel fijn.
Hopen dat jullie gauw ook weer een keer naar buiten kunnen!
Blade is goed fris dus momenteel, gelukkig ben je blijven zitten! Super dat je wat aan het sleutelen bent met de eenvoudige wissels
Ik ben ook bang dat er voorlopig nog geen wedstrijden komen, ik denk dat het wel voorjaar wordt..

Maaike heerlijk zeg, ondanks dat je niet ver weg bent ben je er inderdaad wel lekker even tussenuit. Veel plezier!

Ken vandaag een dagje vrij, er wordt toch nog best veel vuurwerk en carbid geschoten. Ze hebben tot in de middag nog wel lekker buiten gelopen.

Allemaal een hele fijne jaarwisseling een gelukkig, gezond en sportief nieuwjaar!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:38

Melissa, heerlijk zo buiten zeg!!

Linda, raika al weer iets losser? Bij Kayenne werkt het goed om juist rechts losser te maken, wordt ze vanzelf links ook losser.


Fijn dat snob weer lekker fit is. Entingen zijn toch altijd ff aanslag zo..

Deees, blade had er zin in. Toch leuk als ze zo blij zijn! Haha


Ja, je ziet toch wel verschil al he. Zo blij mee :))
Net even heerlijk gereden weer. In t begin altijd wat stug maar na 5 minuten weet ze t weer. Vandaag voor t eerst vooral op galop gefocust. Doen we nooit zoveel maar moet toch een keer..
Volte links, terug naar stap zo snel mogelijk en weer galop op volte rechts. Continu achtjes. Ze werd er flink heet van en snapte het snel. Hoop dat ze snel snapt dat ze terug kan komen in galop en ook vanuit daar naar stap kan. Stap galop gaat prima namelijk haha!

En iedereen de beste wensen voor 2021! Dat we maar veel winstpunten mogen behalen!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:26

Beste wensen allemaal!!

Melissa inmiddels weer gereden?

Wendy dat is best pittig trainen, grappig dat ze er zo heet van werd!

Snob en ik hebben de zadelrubriek gewonnen! Das wel kicken hoor, een onderdeel te weinig gereden en dan alsnog bovenaan staan met 69%. De 1e prijs is een fotoshoot dus hopelijk kunnen we die plannen als het minder nat en meer groen is :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:12

Wendy lekker aan het werken in de galop. Super dat jullie al de eenvoudige wissel meepakken!

Maaike gefeliciteerd!! Super leuk :D Een fotoshoot is altijd leuk :)

Ik heb de afgelopen 3 dagen weer lekker gereden. nieuwjaarsdag wat simpel werk gedaan met wat drafbalken. Gisteren wat meer opgepakt en wat gesleuteld aan de galop. Galop begint ze steeds fijner los te worden, heel blij mee :)
Vandaag een lekker rondje naar buiten :D maar wat een frisse wind vandaag :brr:

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:37

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Maaike, gefeliciteerd. Wat goed van jullie om zelfs met een foutje zo’n goede proef neer te zetten. En wat leuk dat je een fotoshoot hebt gewonnen, leuk vooruitzicht.

Melissa, je had een goed koude dag uitgekozen voor een rondje buiten. Fijn dat het met trainen goed gaat.

Dee_Es, heerlijk toch als iedereen je paard een heel stuk jonger inschat dan zijn werkelijke leeftijd. Fijn dat hij zo goed in zijn vel zit na je verhuizing, gelukkig dat je er op bent blijven zitten.

Herstel van mijn hersenschudding ging wat trager dan verwacht, heel veel last gehad van duizeligheid. Uiteindelijk wel het probleem gevonden (mijn ogen hebben moeite met samenwerken en met het verwerken van informatie. Ogen hebben heel veel invloed op je evenwicht, maar ook vrijwel alle andere klachten die ik had zijn daarmee te verklaren), daar nu met een therapeut druk mee bezig dat weer goed te krijgen. Verwachting is nog steeds dat het volledig gaat herstellen gelukkig. Eva is in dezelfde tijd ook een beetje op en af geweest, vage klachten met stijf en traag met rijden en dan soms de dag erna kreupel, maar ook momenten dat ze super actief was en goed liep. Ik reed haar toen zelf niet, maar was er wel altijd bij. Na rust hebben de dierenarts en de chiropractor samen gekeken hoe ze liep, dat was goed, dus alleen de chiropractor heeft behandeld. Week erna weer slecht, terug naar de dierenarts. Blijkt de ontsteking van 3 maanden geleden nog net niet helemaal weg te zijn... Medicijnen gekregen en eind deze week terug voor controle. Inmiddels mag ik zelf ook weer rustig een beetje rijden gelukkig. Beide zijn we nog niet helemaal hersteld, maar het komt wel weer goed.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:47

Wat een stilte hier :) Hoe is het met iedereen? Nog mensen online aan het starten?

Snob heeft gisteren een nieuw bit uit mogen zoeken en we kwamen uit op een anatomisch gevormde dubbelgebroken watertrens, dikte onderlegtrens. Dat vond hij duidelijk het fijnst. Nu mogen we er een paar weken mee rijden en dan beslissen of het een blijver is. Ik was super blij met Snob, kon er gewoon op blijven zitten terwijl de bitfitter bitten wisselde. Braaf paard :+:

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:23

Hier is het ook een beetje rustig haha! Laatste weken van december was mevrouw een beetje aan het spoken. Dus met m'n instructrice weer even hard gewerkt aan de juiste tools om haar weer wat normaler rond te kijken.
De lijn tussen een beetje uitproberen/klooien & stressen is bij haar heel dun, dus het is soms lastig vinden wat wel en niet werkt.

Nu is ze vorige week behandeld door de osteopaat; die was onwijs positief! Vond haar qua bespiering & beweging heel erg veranderd ten opzichte van vorig jaar dus ik kreeg complimenten over de manier van trainen. Nog wat kleine dingetjes aangepakt, maar al met al weer goed door de APK heel gekomen.

Gister voor het eerst weer rustig onder het zadel opgepakt. Hoop in februari weer een keer een proefje te filmen :j

Fijn dat je het bitje even kan testen, lijkt me best lastig voelen als je elke keer wisselt haha!
En dat is inderdaad heel braaf van je paard *D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:35

Fijn Sanne dat de osteopaat zo tevreden was, teken dat je goed bezig bent toch! Hoe vaak heb je de osteopaat erbij?

Dat dacht ik ook, dat het lastig was om verschil te voelen met de bitten. Maar Snob was eigenlijk vrij duidelijk, dus dat was heel fijn. Bit 1 kwam hij wat meer omhoog qua aanleuning, eigenlijk naar waar we hem naartoe willen hebben in de les. Dus dat was positief. Aanleuning voelde ook fijn. Bit 2 maakte heeeeel weinig verschil met mijn eigen bit, dus dat was geen verbetering. Bit 3 was bizar, daar was Snob het serieus niet mee eens en ging er gewoon tegenin trekken. Op beide handen zijn hoofd naar buiten zonder ook maar enige buiging in zijn hals. Ik ben er niet eens mee gaan draven. Bit 4 gaf een fijn gevoel en dat bleek bit 1 te zijn :D Dus die is het geworden.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:39

Haha nou alleen maar fijn als je zo'n duidelijk paard hebt!
Die van mij deed zo op een singel met elastiek, ik dacht; lekker comfortabel! Was ze het niet mee eens, ze liet me niet eens opstappen _O- meteen er afgehaald en toen mocht ik er weer op haha

Lijkt me wel interessant om eens te ervaren zo, die verschillende bitten!

Ik heb standaard 1x per jaar de osteopaat erbij. Als ik het idee heb dat er iets verkeerd zit (2 jaar geleden is ze een keer gevallen op het harde bijvoorbeeld) dan laat ik hem een keertje extra komen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:42

Maaike wat fijn dat je het bit zo een tijdje mag proberen om te kijken of het daadwerkelijk bevalt!

Sanne Nova was dus even een beetje haar eigen ding aan het doen. Fijn dat de osteo zo positief was!

Maaike heel fijn dat Snob zelf heel duidelijk aanga wat hij wel en niet prettig vond.

Ik doe ook altijd standaard 1x per jaar fysio check en mocht ik merken dat het vaker nodig is dan uiteraard vaker.

Hier wel lekker aan het rijden. Ze doet het fijn op moment :) Gisteren weer naar les geweest, fijn kunnen werken en mooi wat huiswerk meegekregen waar we weer mee bezig kunnen.
Van het weekend wordt het rijden denk ik niet echt wat gezien de voorspelde temperaturen, gelukkig lijkt het van korte duur. Misschien als het weer het toelaat nog een rondje naar buiten.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:55

Jeetje Roulette, duurt al met al wat langer dan verwacht dus. Zijn jullie nu weer rustig wat aan het werk samen?

Maaike, klinkt goed! Ik ben ook benieuwd of Blade liever iets anders zou willen.

Fijn Sanne! Dat zijn leuke complimenten. Voel je verschil onder het zadel?

Melissa, loopt die van jou ook weleens niet fijn? :') Nee heerlijk, zo'n paard dat altijd z'n best doet.

Wij hebben eindelijk weer een filmpje opgenomen. Nu de kampioenschappen definitief niet door gaan zal ik toch thuis m'n punten bij elkaar moeten rijden.

Voor het eerst een proef met een grote fout gereden. Ik ga letterlijk 5m voorbij de C naar draf := . Eigen schuld want ik heb met de galop-stap lopen prutsen de afgelopen tijd dus nu wil paard alleen naar stap vanuit galop. Gaan we even fixen deze week. Hij mag sowieso weer even wat scherper aan de hulpen. Ik had hem flink terug gezet in voer voor de feestdagen en dit eigenlijk niet terug verhoogd maar dat mag nu wel weer geloof ik :j