[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:45

Wel goed dat je wel gesprongen hebt!
Ik vind t ook altijd eng, maar ook wel heel tof! Haha.

Gister heerlijk gereden. Echt, als ze dan gewoon aan t been is na 10 minuten kan ze zo travers en renvers. Dat vind ze dan makkelijker dan gewoon simpel rechtuit :')
Galop blijft een dingetje, die moet nog zoveel sterker. Kan daar nog niet echt in schakelen. Hoop met de draf wat kracht erin te kunnen krijgen.
Vanuit stap naar galop lukt ook wel. Achterwaarts gaat ook steeds beter.

Vandaag had ze vrij want ik had geen zin ondanks binnenbak haha.
Morgen weer een dag! Dan okk lekker vrij dus alle tijd om weer even te rijden. Even kijken of ik mezelf dan stukje kan filmen.
Wilde ik gister doen maar toen was t druk in de bak. Hopelijk morgen alleen..

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:27

Melissa; Nova krijgt sojaschroot. Goedkoop & werkt dus echt supergoed!

Wendy als ze snel schuurt snap ik dat je voorzichtig bent met suikers... lastig he dat voer!
Ik vraag de moeilijkere oefeningen ook alleen als ze echt fijn los is! Dan kan het heel snel gaan.

Melissa, filmpje gezien en top hoor! Niet te kritisch op jezelf :D

Hier liep ze gister in de les zó goed. Echt heel stabiel, mooi op het achterbeen, actief én recht.

Moet nu nog even het magische knopje thuis vinden :+ ik heb zo'n maffe knol die dus op andere locaties fijner is dan thuis, ook als ik geen les heb. Best lastig soms, want het frustreerd dan een beetje dat we niet tot dat zelfde kunnen komen als we thuis rijden..

Vooral die activiteit is het probleem dan, ze loopt wel, maar blijft niet uit zichzelf doorlopen. Terwijl ze dat dus wel kan/doet op ander terrein. Dus moet ik even vinden hoe ik d'r "aan" krijg thuis haha. Want als ze teveel terug komt, wordt ze natuurlijk ook schever enz enz.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:14

Gezien dat we waarschijnlijk weer op pad kunnen vanaf volgende week? :)) meet momenten kunnen weer gaan plaats vinden :)
Nu even kijken wanneer ik kan en dan maar weer proefje oefenen :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:03

XSanne, ach je kunt het beter zo hebben dan andersom! ;) thuis train je veel vaker dus dat is sneller opgelost dan wanneer het juist op ander terrein moeilijker gaat :j

Wendy, galop is herkenbaar! Hier ook een pony die niet zo’n sterke galop van zichzelf heeft. Toch ook een beetje koudbloeden dingetje volgens mij...
We hebben daar altijd al problemen mee gehad en heeft gewoon langer nodig om daar kracht en balans in op te bouwen. Eerst was aanspringen een probleem, daarna sturen, daarna aanleuning, en nu hebben we vaak een prima basisgalop (hoewel aanspringen echt nog wel meer gesloten mag, maar ik ben al blij dát ze aanspringt :P ) maar schakelen is nog heel lastig. Sommige dagen loopt ze heel fijn en dan is haar balans in galop gelijk een stuk beter. Zelfs de gebroken lijntjes gaan dan heel goed :j maar woensdag kreeg ik haar balans niet in orde, dan valt ze ook gelijk uit de galop zodra ik een stukje contra wil pakken.... ach ja we moeten blij zijn met de momenten waarop het goed gaat. En de momenten die nog minder goed gaan zijn het bewijs dat er nog veel meer kracht en balans moet zijn voordat we aan het M zouden mogen denken :P ;)

Wel hebben wij ons online doel behaald; 2 wp in een proefje behalen! Ondanks wat dure foutjes in het wijken (had gesleuteld aan schouderbinnenwaarts en arme dier raakte helemaal de kluts kwijt. Blame myself! Ik had het wijken al even moeten meepakken in het losrijden... :o ) toch nog 195,5 punt!
Nu moeten we weer kilometers op ander terrein gaan maken, daar heeft ze nog gewoon veel te weinig ervaring mee! En ik ook, een wedstrijd betekend voor mij altijd nog een hoop stress, hart in mijn keel, niet kunnen eten, enzovoort... dus ik hoop oprecht dat onze reeds ingeschreven wedstrijden omgezet zullen gaan worden naar een meetmoment....... :=

Wie gaan er allemaal nog meer op pad als er meetmomenten komen? En hoe gaat het bij de rest met trainen? :)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:28

Mooie score Linda!! Jullie gaan echt lekker in de L2 joh. Tof :j galop kan idd best een koudbloedendingetje zijn. Die zijn vaak gewoon niet gemaakt om galopwerk te doen van origine en als wij dat dan wel gaan vragen is dat lastiger dan voor een paard die een andere achtergrond heeft.

Hier zijn er nog niet heel veel meetmomenten te vinden, gemeentes/veilgheidsregio's moeten het ook toestaan en dat valt nog niet zo mee. Snap ik ook wel als het aantal besmettingen zo oploopt. Het voelt een beetje gek om dan extra dingen te gaan toestaan.

Sanne fijn idd dat ze op vreemd terrein wel door wil lopen! Als Snob het heel eng vindt gaat hij juist teveel terug denken.

Hier gaat het trainen wel fijn. Blij met mijn nieuwe zadel! Les vandaag kon helaas niet doorgaan door een migraine aanval aan mijn kant. Hopelijk volgende week beter.
Ondertussen staan Snob en ik nog steeds op de 1e plaats in de tussenstand bij de zadelrubriek van het Groninger paard. Maandagavond sluit de competitie dus ik ben heel benieuwd waar we gaan eindigen!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:07

Maaike, oh wat goed zeg!! Behalve je migraine verhaal dan, dat is balen zeg :(:)

Ben het met je eens dat het enigszins haaks staat op de oplopende cijfers, maar paardrijden is wel een contactloze individuele sport. Ik voel me op mijn pony tijdens een meetmoment op een kleine(re) locatie veiliger dan tussen de aso’s in de supermarkt... :o :=

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:33

wendy1987 schreef:
Gezien dat we waarschijnlijk weer op pad kunnen vanaf volgende week? :)) meet momenten kunnen weer gaan plaats vinden :)
Nu even kijken wanneer ik kan en dan maar weer proefje oefenen :D


Idd heel fijn dat we weer op pad mogen :) Al verbaasd het me ergens wel nu de besemettingen weer oplopen.
Ik heb 27 december oefendressuur opgegeven, eens kijken of dit oefendressuur blijft of een meetmoment wordt. Het maakt me vrij weinig uit, ben blij dat we weer kunnen :D

Ook hier is de galop nog het meest lastige.(met een warmbloed :+ ) Ze vond het heel erg lastig om net het laatste stukje los te laten in de galop, en als ze los was dan was een volte sturen ineens heel moeilijk. Sinds een week of 2 begint ze echt fijn los te laten in de galop en kunnen we ook voltes klein en groot makkelijker sturen.
Nu we wat begonnen zijn met sluiten in de galop vind ze ook nog wel heel erg lastig, alles met kleine stapjes, het vergt natuurlijk ook best wat kracht van ze

Linda wat een mooie score, super zeg!
Ik heb dan eind dec een oefendressuur gepland en ga even kijken of ik dan ergens 1e/2e week januari een keer een meetmoment in de buurt kan inschrijven

Maaike super dat je zadel zo goed bevalt. Balen van je les, maar inderdaad volgende week weer nieuwe kansen :)
Oh spannend zeg, ik duim voor jullie dat je bovenaan blijft staan!

Wij hebben afgelopen week fijn kunnen werken, woensdag voor het eerst met de dubbele longe gewerkt, had er hulp bij en dat was ook maar goed. Ze vond het behoorlijk spannend in het begin, ze deed het wel fijn. Nu de lijn nog niet achterlangs gehad, eerst een paar keer over de rug totdat ze daar geen spanning meer op heeft.
Donderdag gelest, fijn kunnen werken. Ze had een aantal hele fijn stukken erin :)

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:08

Mooie punten Linda! Gefeliciteerd!

Ah fijn dat je zadel bevalt Maaike! Balen van de migraine, dat is zo naar... :(:)

Ik vind het lastig, meetmomenten die weer mogen. Ik ben vooral benieuwd of gemeenten hier toestemming voor gaan geven. Ik vind het niet helemaal rijmen met de cijfers, of het nou een contactsport is of niet. Maargoed ik denk dus ook dat ik de keus maak om nog niet te gaan, maar snap het wel als anderen wel gaan!

Ik heb gister wel weer een proefje opgenomen! Ben benieuwd naar m'n punten. Met losrijden was ze weer heel fris en rende zelfs bijna m'n filmer omver _O- maar het proefje ging gelukkig beter haha

Zometeen hebben we lekker springles!

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:26

Hier gaat t weer steeds beter.
Vandaag travers over middenlijn gedaan.

Afbeelding
Afbeelding

Ze doet t zo goed :+: of in ieder geval, ze doet zo goed haar best !! :))


Afbeelding
Knappe poowny

Edit, voor de liefhebber heb ik 10 minuutjes aan film. Niets bijzonders maar voor mezelf wel weer even goed om te zien haha

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:18

Hele knappe pony Wendy!!

Sanne hoe ging je springles? Fijn dat ze in je proef beter ging dan met losrijden, de filmer laten staan is op zich best praktisch :D

Melissa tof dat je met de dubbele longe bezig bent, kan volgens mij echt een mooie aanvulling zijn op je training.

Wij hebben gister in de bak gereden, gezellig samen met een vriendin (en zo ongeveer mijn enige onder het zadel rijdende stalgenoot ;) ). Snob werd stukjes heel stoer in galop, echt leuk.
Vandaag zouden we weer in de bak gaan rijden maar dat werd een rondje bos. Ook leuk en fijne afwisseling!
Oh en Snob wordt beroemd :D we hadden ons jaaroverzicht op Bokt gezet en naar aanleiding daarvan werd ik benaderd voor een interview wat vandaag online gezet is:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... eruit.html

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:38

Ja arme filmer _O-

Het proefje ging echt fijn daarintegen en we zijn dan ook beloond met 199 punten! Echt superblij mee! *\o/*

Springles was intens, ze is heel fris met dit weer haha, maar wel weer heel leerzaam. Ze zet het af en toe flink op het lopen, maar kon d'r wel aan blijven rijden haha

Afbeelding

Knappe haf heb je Wendy!

Wat een leuk artikel Maaike! Leuk dat je daarvoor benaderd was! Snob is echt een stoer paard!!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:32

Sanne een lekkere frisse Nova, fijn dat je proef fijn ging!
Hoe is de springles gegaan?

Wendy wat een knapperd! Beelden zien er fijn uit :D
Super dat hij het na een pauze weer zo fijn oppakt!

Maaike heerlijk een rondje bos, genieten :D
Wat super tof dat je gevraagd bent voor een intervieuw! Leuk artikel!

Wauw Sanne wat een mooie punten, super!! *\o/*
En gave springfoto's!

Gisteren ook lekker in de bak gereden en vandaag een rondje naar buiten. Heerlijk in het zonnetje :D
Een heerlijk blij paard <3
Afbeelding

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:35

Sanne das wel positief dat je er iig aan kon blijven rijden ondanks de frissigheid toch! Ik vind je zo stoer dat je springles hebt :j

Melissa ook al zo lekker gereden, fijn als ze zo blij zijn he :)

Thanks voor de leuke reacties op het artikel, ik ben er zo blij mee!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:32

Sanne, wat een mooie score zeg, jullie gaan super hard volgens mij :))

Wendy, wat gaaf zeg. Geen idee of het technisch goed is, ik heb nog nooit van mijn leven een travers gereden hahaha! Maar het ziet er wel fijn uit en lijkt mij ook een extra moeilijkheidsgraad om het op de middenlijn uit te voeren?

Melissa, wat heerlijk zeg! en dan met dat zonnetje, dat ziet er fijn uit :j

Dee_Es hoe gaat het bij jullie?

Wij dachten ons online doel behaald te hebben en wilde meer ervaring op ander terrein gaan opdoen met de meetmomenten. Maar helaas (zoals verwacht) een lockdown. Wij hebben er dik 7 maanden uitgelegen dus ik heb geen zin om nog langer "stil te blijven zitten" :o
Dus wij gaan vandaag lessen in de buitenbak :D Hier heb ik nog niet eerder kunnen rijden omdat er geen omheining is en mijn pony nog wel eens op hol ging := maar vandaag durf ik het aan :j en zo doen we gelijk toch weer ervaring op! En ondertussen gaan we dan toch nog maar wat online proefjes opnemen komende weken.

Hoe ziet jullie "planning" er uit qua wedstrijden / online / train je door etc. ?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:35

Linda succes met het rijden in de buitenbak vandaag! Kan me goed voorstellen dat je het wel spannend vind als er geen omheining aanwezig is.

Ik had ook eigenlijk af en toe een meetmoment willen meepakken, zo'n zin om weer op pad te gaan..
Wij blijven voorlopig gewoon weer lekker doortrainen, af en toe een sprongetje en een buitenritje. En eens kijken of we de dubbele longe verder kunnen gaan oppakken. Online blijf ik bij mij standpunt dat ik dat niet ga doen. Maar hopen dat we van t voorjaar weer op pad mogen (en het liefst nog eerder natuurlijk :D )

Gisteren lekker gelest, vooral bezig geweest met een stukje basis, lossigheid en klein stukje sluiten. Fijn kunnen werken :)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:48

Linda geen omheining is inderdaad wel even een dingetje, maar goed toch dat je het nu gewoon doet! Leuk om je te beseffen dat jullie zo'n progressie hebben geboekt. Succes met je proeven opnemen, jullie gaan lekker qua punten joh. Heel tof!

Melissa top dat je les zo fijn ging, lekker gepuzzeld zo te lezen.

Ik heb gisteren leuk gereden met Snob, heeeeeel veel overgangen gereden. Daar laten we punten liggen in proeven, dus mooi thuis aan verder werken. Hij mag in alle overgangen net wat fijner door zijn lijf blijven lopen. Achterwaarts gaat steeds wat beter, heel grappig vind ik dat. Ik had het eventjes niet meer meegenomen in het rijden en dan pak je het weer een keer mee en gaat het beter dan het ging. Volgende week heb ik een volle week qua werken, dus heeft Snob het maar even iets rustiger. Krijgt ie niks van.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:37

Linda, thanks! 3 proefjes, 3 wp nu, dus we beginnen pas! Maar ik hen een maand-startkaart, dus daarom wel vrij vlot achter elkaar.
En wel heel blij met de score van vorige week natuurlijk!

Vandaag geprobeerd een proefje op te nemen maar dat ging niet, ze had zooo veel stress..
Ik snap er niks van, prima weer weinig wind, geen gekke dingen... en gister in de les was er ook niks aan de hand...

Dus we proberen het zondag nog eens en anders laten we deze week voor wat het is.

Ik snap wel dat je dan nog even doorgaat met online proeven! Nu is er toch geen ander alternatief!

Maaike, lekker hoor! En een beetje rust is vast prima ja!

Qua planning Linda; ik had dus nu een maandkaart om te kijken waar we staan. In januari komt de osteopaat voor de jaarlijkse check en doen we lekker rustig aan denk ik. Daarna wil ik weer wat meer oppakken en dan kijken of we echt op pad kunnen of dat het online wordt :+
Tussendoor lekker springen, buitenrijden...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:47

Sanne wat balen dat het opnemen van je proef niet ging vandaag. Ik vond het juist wel wat gekker weer dan gisteren, het waaide bij ons veel meer. Dus misschien heb jij dat niet zo gemerkt maar zij wel?

Snob moet zijn rustige week wel verdienen natuurlijk ;) dus vandaag nog lekker gereden. Veel galop meegepakt en daar veel in geschakeld. Snob had t er goed warm van :D ik ook, wel gek om met 10 graden te rijden in december!
Na het rijden mocht Snob op stal want de veearts kwam om te enten. Snob stond zich enorm uit te sloven toen ze kwam, de mafkees. Niks opdringerigs maar wel steeds heel blij kijken en vrolijk doen. Te grappig, veearts moest er erg om lachen. Of ie met rijden ook zo was. Ehhh ja :)) hij is gewoon echt een blij ei en zit zo goed in zijn vel.
Morgen een dagje rust dus dan kan ik mooi zijn staart en manen weer eens fatsoeneren.

Wendy hoe gaat het met de bodybuilder??

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:58

Melissa, ja super jammer van de meetmomenten. En je standpunt over online mag natuurlijk hoor :j ik kan het me ook goed voorstellen. Ik was eigenlijk ook niet direct voorstander :o (en nog niet geheel, maar ik vind het wel een prachtig alternatief :j )

Maaike, wat goed dat je zo fijn hebt kunnen rijden. Een weekje rustig aan tussendoor is alleen maar goed vind ik altijd :j wij doen zelf ook wel eens wat dagen rustiger aan ;)
Inderdaad gek he! Deze temperaturen in december... maar ik klaag niet :P haha!

Sanne, nou dat gaat hard zat, mooie score had je! Wat jammer dat het vandaag niet wilde... :(:) maar jouw pony was ook nog jong toch? Dan zijn die ups en downs wel heel gebruikelijk, gaat vast snel weer beter. Toevallig antwoordde ik ook “het kan vriezen en het kan dooien” toen mijn instructrice vroeg hoe het gegaan was afgelopen week...... beetje onnozel maar het kan echt de ene dag heel goed gaan en de andere dag heel slecht. Hoort er bij, het blijven dieren :j

Het rijden op zich ging vandaag niet fijn. Ze bleef achter te traag en hoe meer ik aan achter ging zitten hoe meer ze door mijn hand heen duwde. Wel fijne tools gekregen om daar aan te kunnen werken dus daar gaan we voorlopig op focussen. We hebben 1x buiten de baan gestaan :o (echt serieus, ze deed niks geks, maar voordat ik het wist stonden we er naast.... :roll: ) maar enorm tevreden met hoe braaf ze eigenlijk was in een vreemde bak <3 die ervaring hebben we mooi op zak :D

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:18

Maaike, ja kan hoor! Vriendin dr paard was ook al wat fris. Dus we laten dit gewoon weer achter ons en gaan lekker verder dit weekend *D

Hahaha lekker van Snob, blij paard is een blije baas toch!

Klopt hoor Linda! Ze is 7, maar we zijn pas sinds eind juni echt aan het rijden na heel veel stress problemen.
Vind het ook niet erg dat het niet helemaal ging, dat kan gebeuren! Kon er alleen geen "aanleiding" voor vinden, en dat is dan lastig. Maar inderdaad; we gaan lekker weer verder prutsen *D

Wat fijn dat het goed ging in de andere bak! Weer een mijlpaal!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:47

Maaike weer lekker gereden, heel fijn dat Snob het achterwaarts weer simpel meepakte!

Sanne balen zeg dat Nova zoveel stress had.. Hopen dat het morgen fijner wil!

Maaike het is echt warm he! Ik heb vanmiddag gewoon zonder jas gereden, had het warm zat met alleen een vest :+ Maar ik vind het totaaal niet erg haha
Snob weer de jaarlijkse enting, beter zo vrolijk bij de DA dan bang haha


Linda super dat Raika het zo braaf deed op vreemd terrein, weer een mooie ervaring rijker samen!
Jammer dat het rijden opzich net niet lekker ging, maar net wat je zegt het blijven jonge paarden.Dat hoort erbij af en toe

Vanmiddag lekker gereden :) Even wat gesleuteld met de zijgangen, ging eerst even niet zo. Ze denderde nogal onder me uit en dan blijft er van een zijgang niet veel over. Even paar keer verteld dat ze ook gewoon kan wachten en toen ging het best fijn :)
Morgen lekker naar het bos

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:58

xSanne, ah dat was het inderdaad, niet de leeftijd maar nog niet zo lang serieus aan het rijden. Zoiets kon ik me herinneren. Nou jullie gaan toch onwijs goed dan zo :D heel knap!

Melissa, hihi die is zo herkenbaar! Als ze "de kop er op zetten" blijft er weinig zijwaarts over :P gelukkig kon je er goed aan sleutelen en heb je vooruitgang kunnen boeken :)

Na 4 proefjes tussen 180 en 187, zijn de laatste 3 proefjes beoordeeld met 193,5, 195,5 en 195,5. Ik vind die stijgende lijn echt enorm belangrijk :j daarmee durf ik nu wel te zeggen dat we niet tot 30wp door hoeven te rijden in het L2. Direct M1 starten is ook nog kansloos :P Maar ik merk dat mijn trainingen nu vooral gericht zijn op de proefjes. Dus ik hoop stiekem deze week nog 1x op te nemen en daarmee het laatste puntje te halen... Dan kunnen we de wedstrijden even los laten en verder trainen naar het M1 :D
Hebben jullie dat ook dat je training er toch anders uit ziet als je een proefje/wedstrijd in het vooruitzicht hebt? Terwijl ik niet eens mijn proefjes oefen ofzo, maar toch vind ik de training dan meer gefocused op de oefeningetjes en minder op het feit dat ze veel meer aan elkaar moet nog.... :=

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:26

Ik mag ook nooit meer zeuren. Zondag proef nog een keer gefilmt. Lang niet tevreden maar toch maar ingestuurd onder het mom van; je hebt een maandkaart dus straks kan het niet meer... 205,5 punten terug gekregen 8)7
Die had ik even niet zien aankomen _O-

Linda had het al gezegd maar weer gefeliciteerd! Jullie houden die stijgende lijn mooi vast! Ik vind het M dan altijd best een stap na het L, maar met wat training komen jullie daar ook makkelijk met de scores die jullie nu rijden!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:46

Melissa doordenderen en zijgangen rijden is niet echt een fijne combinatie idd. Mooi dat het later beter ging!

Linda!!!!! Je hoeft gewoon nog maar 1 punt voor de M1! Super stoer en knap! Gefeliciteerd :)
Wedstrijdgericht trainen is idd wel anders dan "gewoon" trainen. Ik vond het laatst ook heel verhelderend om weer eens een proef te rijden toen voor de zadelrubriek van de Groningers. Zet je weer even op scherp zeg maar.

Sanne, jij ook al zo goed en wat een dikke punten!! Gefeliciteerd, heel gaaf!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:55

Ik heb jullie echt verwaarloosd sorry!

Sanne jeetje jullie gaan hard zo! Gefeliciteerd met je mooie punten en heel veel respect voor jullie springkunsten.

Linda, jullie zijn nu dus een stuk stabieler in de proeven?! Gefeliciteerd met je winstpunten, nog maar 1 dan kan je gezellig bij mij in de M komen :D Ik heb dat ook hoor wat betreft de proeven. Dan train ik toch net wat anders, meer proefgericht en minder basis. In gewone trainingen doe ik heel veel oefeningen op de volte, eindeloos veel overgangen en tempowisselingen rijden, ik let dan meer op het juiste moment en niet op het 'op de letter rijden'. En ik zag dat jullie ook in een vreemde bak hebben gereden, wat goed!

Melissa, ik vind dat altijd zo lastig als ze het op een lopen zetten in zijgangen. Ik probeer juist wat op te rijden in zijgangen maar dan moeten ze idd niet hectisch worden en weg gaan rennen voor je been.

Maaike wat heb je toch een heerlijk paard! Heb je al de uitslag van de Groninger-wedstrijd?

Hier gaat het z'n gangetje. Niet meer online gestart want ik had best drukke weken/kon me er niet helemaal toe zetten/had geen zin om een filmer te regelen. Verder wel lekker aan het trainen en de lessen gaan steeds beter. Was toch echt even zoeken met een nieuwe instructrice maar inmiddels zet ze ons aardig aan het werk. Blade ziet er top uit, glanst als een spiegel, veel energie. Donderdag voor het eerst een paar pasjes travers meegenomen in de les en dat deed hij al zo knap! Geen lange zijde lang maar wel 3/4 pasjes mooi in balans. Normaalgesproken zou ik dan doorpushen om daar 5-6-7 pasjes van te maken maar less is more dus belonen, uitdraven en lekker met een bak slobber op stal. Ook voorzichtig eens wat aan het terugsluiten in galop. Afgelopen weekend een keer doorgesloten en hij gooide er zo een eenvoudige wissel uit (van li naar re, andere kant op is hij nog niet sterk genoeg voor). Dus behalve over het weer mag ik verder niet klagen.

Oh en voor wie ons niet op insta volgt, Blade is vandaag 2 jaar mijn paard <3 *\o/*