Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 99 van de 101 [ 2502 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

 
Profiel   

Dee-es weer lekker een proef gefilmd, leuk! Ging het op de overgang na wel fijn?
Ah heb je ook mooi weer wat om aan te werken toch!

Vandaag ging het echt niet fijn haha. Ze blijft het in het donker bij lamplicht toch gek vinden. Heel veel spanning in het begin. Weet dan soms niet zo goed hoe ik haar daaruit moet rijden, eigenlijk moet ik vol gas naar voren rijden maar ben dan altijd bang dat ik geen controle meer heb of zo ergens vol in de ankers sta. Ze piepte er eerst tussenuit omdat ze van iets schrok, (vind ik helemaal niet erg, als de focus daarna maar weer bij mij is) daarna begon ze te stuiteren op de plek in galop bij de uitgang dus vanuit daar maar geprobeerd een kleine volte in te zetten en daarin weer naar voren met controle. Maar dan is een volte best moeilijk :+ Na 2x ongevraagd de andere kant op te stuiteren kreeg ik haar weer in een normale galop op de volte en toen was het met 2 rondjes ook klaar. Her en der blijft ze het wel spannend vinden maar laat zich dan wel weer rijden. Ergens vraag ik me ook wel af of het niet een stukje gebruik maken van de situatie is. Nog 2 maand dan kunnen we weer fijn bij daglicht rijden :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 21:40 



 
Profiel   

Gelukkig kwam je er alsnog wel doorheen Melissa, maar dat zijn wel lastige dingen. Vooral dat stukje controle willen houden ook ;)

Dee_Es dan zou ik gewoon een keer een bitfitter laten komen. Wij hebben Bianca Lodeweegs erbij gehad en echt niks dan positief. Ik heb alleen een bit (twijfelde heeeeeel erg over een hoofdstel dat ze zelf zei, als je zo twijfelt, niet doen, kan altijd nog) en mijn vriendin/stalgenoot heeft een heel stang en trens hoofdstel incl bitten gepast/geprobeerd en uiteindelijk besteld. Alles heel fijn en relaxed, ik was er super blij mee iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 12:18 



 
Profiel   

Dee_es leuk een proef weer! Heb je je punten al terug? :D

Melissa een beetje praatjes in het donker dus hahaha! Is ook anders bij gewoon daglicht... goed dat je er doorheen kon rijden!

Bitfitter lijkt me ook wel interessant een keer, al is het maat om het verschil te voelen.

Ik heb vanochtend gelest, met windkracht 100 heel dapper over de weg naar m'n lesgestapt & in de buitenbak gereden daar, dus ik was eigenlijk heel trots op d'r! Dat deed ze toch maar zonder gedoe!

Ze was eigenlijk heel lief! Ik moet alleen weer even hard prutsen aan mijn eigen houding, door de stressmomentjes ben ik weer heel erg voorover gekropen, dat moet er nu weer even uit _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 14:22 



 
Profiel   

Iedereen toch beetje bezig zo.

Ik ook wel opzich. Laatste tijd iets minder motivatie. Koud, donker haha. Ondanks binnenbak dan toch meestal geen zin. Dan maar ff longeren meestal.

Ik heb mijn startkaart opgezegd. Loopt tot 7-3 en moet maamd van te voren. Ik schakel m weer in zodra ik weer gewoon op pad kan. Ik baal al ontzettend dat ik maar 2x op pad heb gekund in een jaar..

Winstpunten blijven als t goed is toch staan dus ik ga ze niet meer spekken tot ik weer op pad kan haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 19:59 



 
Profiel   

Opluchting dat het ook bij jou weleens niet zo soepel loopt Melissa :o Ik herken dat gespook in het donker. Onze buurkat sluipt nogal eens in het donker rond de bak dus dan hoor je alleen geritsel en dat blijft een aanleiding om het op een rennen te zetten.
Gelukkig heb je het goed kunnen afsluiten.

Maaike, een vrouw van de vereniging waar ik les geef is bitfitter dus die komt idd een keer langs.

Sanne, bikkel! Jouw houding is toch al heel netjes? Dingetjes om aan te werken hou je toch altijd.

Begrijpelijk Wendy! Je kan zodra er weer wedstrijden zijn weer een startpas aanvragen. Motivatie-dipjes heb ik eigenlijk nooit. Ik vond het ideaal toen ik 2 paarden kon rijden, met 1 paard ben ik mijn rij-ei meestal nog niet kwijt. Ik moet ook echt vrije dagen inplannen anders zou ik m'n paard overtrainen vrees ik := al word ik echt ellendig van al die regen momenteel.

Ik had mijn punten met een dag terug, 206,5 punten dus we zijn weer 2 dikke winstpunten rijker. Dus ik moet maar eens aan de travers en keertwendingen gaan denken, help :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 23:13 



 
Profiel   

Gefelicteerd met je punten, Dee_Es, jullie blijven hard gaan!

Vervelend van al die spokende buitenbakken. Hier half herkenbaar, buitenbak op onze vorige stal was nooit een probleem, buitenbak op mijn huidige stal vind Eva een drama in het donker. Gelukkig hebben wij een binnenbak.

Wendy, begrijpelijk dat je even wacht tot we weer weg kunnen. Af en toe een keer een motivatie dipje is niet erg toch, even rustig aan doen zal je paard niet erg vinden.

Eef en ik zijn rustig op aan het starten. Rij haar nu eigenlijk weer alleen, maar pas het schema aan op hoe ik me voel. Met les rijdt mijn instructrice eerst, ik moet nog iets te veel met mezelf bezig zijn om helemaal goed door te pakken op Eva haar herstel na haar ontsteking. Op zich gaan we beiden goed vooruit, alleen rechter galop is opeens een probleem (wat het echt nog nooit geweest is). Dit weekend gaat een vriendin van mij haar longeren om te kijken of ze zonder ruiter wel fijn kan galopperen. Zelf longeren lukt me (nog) niet, zelf bewegen en kijken naar iets bewegends is nog iets teveel. Eva is aan de longe ook niet de makkelijkste, dus ik bouw het longeren voorzichtig op met de brave haflinger van een stalgenoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 13:09 



 
Profiel   

Dee-es wauw wat een mooie punten! Gefeliciteerd!
Haha thanks! Ik denk dat mijn houding best oké is hoor, altijd wel wat dingen maar dat houd je toch. (Ik draai mijn tenen bijv. echt giga naar buiten, hoe hard ik het ook probeer, ik krijg het niet recht _O- )
Maar doordat ze zo heeft lopen draken de afgelopen tijd heb ik mezelf op de een of andere manier aangeleerd lekker naar voren te gaan zitten; dat moet er wel weer even uit haha.

Roulette wat fijn dat je het zo kunt combineren met je instructrice en vriendin; zal voor jou ook een beetje rust geven! Gewoon rustig opbouwen zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 13:23 



 
Profiel   

Wendy groot gelijk dat je de startpas opzegt. Heb ik afgelopen voorjaar ook gedaan en toen in augustus weer geactiveerd toen ik weer op pad mocht. Ook nog maar weer 3x gebruik van kunnen maken helaas

Dee-es kan me voorstellen dat je paard van een kat in het donker ook wel gespannen wordt!
Mag ik vragen wie je als bitfitter neemt? Het lijkt mij ook nog wel een keer intressant maar ken er eigenlijk maar 1 hier redelijk in de buurt. Wil eigenlijk eerst eens wat vergelijken
Wauw wat een mooie punten! Jullie gaan hard :D

Roulette fijn dat je langzaamaan weer wat meer kan oppakken. Wel vervelend van de rechtergalop, hopen dat je dat snel weer kunt oplossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:32 



 
Profiel   

Sanne herkenbaar qua houding, voorover kruipen is ook het eerste wat ik doe bij enige vorm van spanning. Maar je bent wel lekker aan het rijden!!

Dee_Es wat een dikke punten rij je toch, super gaaf. Gefeliciteerd!

Wendy groot gelijk van je startpas, is veel geld voor iets waar je geen gebruik van kunt maken. Succes met de motivatie weer vinden, heel herkenbaar...

Roulette wat een fijne combinatie om zo op te kunnen bouwen met je instructrice en vriendin. Dat is veel waard :)

Hier een slechte week qua motivatie. Snob is gelukkig lief blij en braaf dus als we wat doen, gaat dat eigenlijk best prima. Komende week weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Kreeg deze week veulenfoto's van Snob die ik niet eerder had gekregen. Super schattig!
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 15:13 



 
Profiel   

Oh wat een heerlijke foto's Maaike!

Afgelopen week was het ook wel echt weer om weinig motivatie te hebben.
Wij hebben afgelopen week 2x gereden waarvan 1x binnen. Met die harde wind en regen vond ik het wel even prima :+
Vanmiddag wel lekker in het zonnetje gereden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 16:23 



 
Profiel   

Vandaag was het wel weer fijn weer om te rijden idd! Wij hebben een rondje bos meegestapt met vriendin en haar paard, die moeten even kalm aan doen na een osteopaat bezoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 17:08 



 
Profiel   

Dat is ook lekker Maaike!

Wij hebben vanmiddag een oefenparcours gedaan. Eerst m'n zusje een rondje en daarna zelf een rondje gedaan. Ze was een beetje over enthousiast :+
Reden we daar naar toe met de trailer, heb een stuk 80 weg waar 2 rotondes vlak achter elkaar zitten. Kwam er na die 2e rotonde een motoragent naast mij rijden, teken dat ik raam open moest doen. Denk zal wel iets met de verlichting zijn. Zegt hij, mevrouw mag ik vragen waarom u zo langzaam rijd? Dus ik denk wat krijgen we nu :+ Hele weg netjes 80 gereden, op één stuk bij een wegafzetting 50 en ja de rotondes rij ik wel langzaam met een paard ja. Dus zeg ook gewoon, nouw omdat ik een paard erin heb staan? Zegt ie oh oké, en weg was ie. Net zo vaag :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 20:20 



 
Profiel   

Wat een rare situatie Melissa? Waarom u zo langzaam rijdt... ja sorry dat je niet plankgas over de rotondes gaat toch :))

Wat een deprimerend weer is het he! Volgens mij wordt het vandaag niet licht ofzo, zo grijs en grauw en regenachtig als het is. Bah. Ik ben echt zo hard aan het aftellen richting maart, dan zou het toch echt een keer beter moeten worden toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 09:05 



 
Profiel   

Ja echt he, ik was ook echt verbaasd. Me zusje zat naast mij en we keken elkaar aan, wat krijgen we nu :+

Maaike ik was vandaag ook aan het berekenen dat als we ca 8 weken verder zijn de klok weer verzet word, kan niet wachten op het voorjaar.

Vandaag lekker gelest, fijn kunnen werken :)
Zaterdag gaan we een keer op andere locatie in de dressuurbaan oefenen, mooi weer even een beetje wedstrijdidee opdoen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 21:40 



 
Profiel   

Roulette, fijn dat je hulp hebt van je instructrice en een vriendin. Ging de rechtergalop aan de longe wel fijn? Anders misschien even een fysio mee laten kijken. Met een blessure kunnen ze zich flink vast zetten in het lijf.
En zo hard gaan wij niet hoor want ik stuur niet zoveel proefjes in. Gewoon op wedstrijd is handiger met 2 proeven rijden :')

Sanne, begrijpelijk dat je dan even 'efficiënt' bent gaan zitten en Edward Gal heeft ook kapstokvoetjes dus zou me er niet al te druk om maken :D

Melissa, L.otte K.lumper komt langs (als ik haar eindelijk een berichtje heb gestuurd dan...want dat heb ik nog niet gedaan).

Maaike, wat ontzettend lief! <3 Gaat het weer beter met de motivatie?

Melissa neeee dat meen je van die agent :') wat een mafketel. Waar hebben jullie het oefenparcours gesprongen? Ik zou stiekem heel graag een keer in de ankerhal springen, ziet er zo mooi uit allemaal. Succes morgen op de andere locatie!

Wij zijn weer wat vaker naar de binnenbak gereden want wat krijgen we toch idioot veel regen! Wel elke keer met daglicht en nu gaat het laden weer goed. Wel moet hij soms plassen en dan moet ik dus maar even geduld hebben want hij moet en zal dan plassen voor het laden maar hij plast echt als een oude opa met vergrote prostaat (maw, het duurt heeel lang). Vandaag had hij braaf geplast voor vertrek en liep hij netjes in 1x de trailer op.

Verder erg weinig te melden. We gaan binnenkort maar weer een proefje filmen en verder proberen we er maar het beste van te maken want door de nattigheid staan de paarden veel op stal helaas. We zitten net op een stukje kleigrond dus de weide is nu echt niet begaanbaar. Gelukkig komen er van het voorjaar zandpaddocks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 16:03 



 
Profiel   

Wat een vreemde situatie met die agent, ook dat hij na jouw antwoord gewoon weg rijdt...
Veel plezier morgen in de binnenbak, leuk om weer even ergens anders te gaan trainen.

Maaike, nou echt he. Hoorde vanochtend terwijl ik in de zeiknatte paddock stond dat er nog aardig wat kou aan komt. Hoop dat het mee valt, maar tot nu toe vind ik deze winter nog niet mega slecht.

Dee_Es wat fijn dat het goed gaat met de trailer en Blade. Wel zonde dat hij met deze nattigheid veel op stal staat, het is ook echt wel heel erg nat! Staan ze als het weer wel goed is dan altijd op de wei dat ze paddocks gaan maken? Nog even volhouden voor hem, bijna weer voorjaar.

Instructrice en vriendin zijn allebei toppers, ben echt heel blij met ze. Aan de longe loopt ze wat makkelijker, maar laat ze verder wel hetzelfde zien. Instructrice kan haar inmiddels wel in galop krijgen, ikzelf nog niet op een fijne manier. Vertrouw het niet helemaal, Eva is een ontzettend pieperd die alles waar ze last van heeft gelijk laat zien, maar ook altijd haar best zal doen om te doen wat ik vraag. Omdat ze ook boos wordt als ik haar buik aanraak toch maar voor woensdag een afspraak gemaakt met de dierenarts, gelukkig werkt hij zeer goed samen met onze fysiotherapeut/chiropractor (dat is zijn vrouw, top combinatie). We gaan het zien, goede voornemen van dit jaar was de dierenarts minder vaak zien dan afgelopen jaar, tot nu toe gaat dat nog niet heel goed :') Gelukkig gaat het met mijzelf wel steeds beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 17:10 



 
Profiel   

Oh jeej, kunnen het dan geen maagzweren zijn? Maar dan zou je denken dat de linkergalop ook een probleem zijn. Iig goed dat je naar de dierenarts gaat. Jij kent jouw paard het beste en als het niet goed voelt dan moet je dat niet negeren.

Ze staan bij ons op grasweitjes/graspaddocks. Een beetje blubber geeft niet maar nu is het gewoon te nat, hebben al meerdere paarden met mok staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 19:12 



 
Profiel   

Dee-es ah leuk! Ben benieuwd naar hoe dat precies gaat zo'n bitfitting. Lotte heeft bij mij het hoofdstel aangemeten voor beide paarden (vorige paard en huidige paard).
We zijn afgelopen weekend naar Leusink in Rekken geweest (voor jouw een beetje de andere kant op).Heel stuk simpeler en kleiner dan in de Ankerhal, maar opzich wel prima.
M'n zusje heeft 2 weken terug in de Ankerhal gesprongen, stond echt een mooi parcours in. Wil eigenlijk graag dat ze die van mij daar binnenkort ook een keer springt, is mooi veel te zien :D
Heel fijn dat het trailerladen weer beter gaat!
Groot gelijk dat je naar de binnenbak gaat, niks aan dit weer..

Roulette heel fijn dat je het zo kunt combineren. Hopen dat de da/fysio je verder kan helpen!
Als ze zo gevoelig op de buik is misschien een maagzweer?

Hier staan ze helaas nu ook wel wat in de drek, gelukkig nog wel wat redelijke droge plekken. En met 2 bakken hooi vermaken ze zich er wel een aantal uur.
De bak thuis was woensdag nog goed, maar inmiddels ook wel een zwembad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 20:39 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier?

Voor ons was het even weer een hele goede oefening om afgelopen weekend op ander terrein te trainen in 'concoursvorm'. Ik had mn handen goed vol :+ Ze was eerst mega fris maar dat was met een paar rondjes een heel stuk beter. Daarna de baan in vond ze eerst heel spannend maar met een beetje hulp kreeg ik haar wel redelijk vlot rond. Paard voor mij ging daarna weg en daardoor was ze echt enorm afgeleid in combinatie met wat spanning op paarden die achter de baan liepen en werkzaamheden op het erf. Voor het eerst een L2 proef gereden, dat ging dan ook alles behalve fijn, veel te gehaast en rommelig. Daarna stukje gewoon gereden met hulp en toen nog een keer de proef gereden. 2e keer ging het echt een heel stuk fijner, nog genoeg werkpunten uiteraard maar dat gaf wel een oke gevoel.
Heb een klein stukje op film van de 2e proef, zal die even uploaden. De rest is per ongeluk niet op film gekomen :+
Was dus wel even heel fijn en leerzaam om weer zo op vreemd terrein in een baan te oefenen. Kan dan toch wel merken dat ze een paar maand niet mee is geweest op concours.

Kwaliteit van de film is helaas niet al te best

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 22:02 



 
Profiel   

Hoe is het met iedereen, de sneeuw goed doorstaan?

Snob vond de sneeuw leuk maar stond wel veel op stal door diezelfde sneeuw. Gelukkig kon ik er dagelijks naartoe zodat hij wel een frisse neus kon halen en als de sneeuw straks weg is gaat hij gewoon weer hele dagen de wei op.
Zaterdag hadden Snob en ik een fotograaf op bezoek dus mocht hij even zonder jas buiten spelen: [ITP] SneeuwSnob: ook hij moest eraan geloven

Melissa mooie oefening heb je zo gehad tussen de witte hekjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 14:10 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit Melissa, goed dat je weer ergens concours kon oefenen.

Maaike, gave foto’s!

Eva heeft gebruik gemaakt van haar talent om de wereld naar haar hoef te zetten. DA en ik konden niet vinden waar het probleem precies zat, maar de DA zag net als ik wel dat ze ergens echt last van had.
Dus uiteindelijk heeft ze meerdere van de koude nachten doorgebracht in de verwarmde quarantaine stal van een (andere) kliniek voor een scintigrafie, daarna heeft onze eigen DA speciaal voor haar tijd gemaakt op zaterdag om haar SI gewricht en halswervel in te spuiten ‘Nu weten we waar het zit, kunnen we gelijk doorpakken, ze kan toch niet naar buiten nu.’
Ze staat nog t/m woensdag op boxrust en de rest van de groep houdt haar gezelschap omdat ze vanwege de sneeuw toch niet naar buiten kunnen. Eva heeft een hekel aan alleen staan...
En ik? Ik ben blij dat na een week van in de vrieskou met de trailer rijden, dierenartsen bezoeken, alsnog naar stal voor de pony van een zieke vriendin, slecht slapen omdat ik me zorgen maakte over Eva en de mantra ‘hobbies kosten nou eenmaal geld’, de rust weer terug gekeerd is en de blessure mee lijkt te vallen omdat ik er zo snel bij was. Over ruim een week mag ik haar weer op gaan pakken en dan zou het leuk zijn als we de rest van het jaar door komen zonder dierenarts bezoeken en we eindelijk een blessure-vrije L1 proef op kunnen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 16:52 



 
Profiel   

Maaike ik ga zo je topic kijken :)
Fijn dat Snob straks gewoon weer lekker hele dagen naar buiten kan!

Roulette wat een slopende week is dat voor jouw geweest! Fijn dat jullie nu wel de oorzaak hebben gevonden en er ook optijd bij zijn geweest. Ik duim voor jullie dat jullie binnenkort lekker een proef kunnen opnemen!

Hier de sneeuw ook weer doorstaan. Ik vind er echt niks aan. Als was het de laatste dagen wel lekker buiten met een zonnetje en witte wereld. Voor de paarden ben ik wel blij dat het weer klaar is.
Vandaag na ruim een week weer erop, het was nog een beetje behelpen, de hoefslag was op 1 plek na weer vrij, de laatste plek heb ik sneeuwvrij gemaakt en de helft van de bak over de lengte was vrij. Dus we konden hoefslag rijden, een gebroken lijn en een volte van 10 meter. Ze heeft in ieder geval fijn even weer wat beweging gehad. Eerst even een rondje gelongeerd maar ze was mooi relaxt, wel lekker voorwaarts, ze had er weer goed zin in :D Al koste het wel even moeite om de bak door te komen want her en der een sneeuwplek is natuurlijk wel heel raar, en al helemaal als er een sneeuwplek in de sloot zit :+ En dan lag er ook nog een blauwe ton in het midden van de bak half besneeuwd :+

Laat het voorjaar nu maar doorzetten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 20:31 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik kom mij na een hele lange tijd eindelijk weer melden :D Geen idee of er nog veel in dit topic gereageerd gaat worden.

7 maart heb ik eindelijk mijn B debuut staan met Gestoa. Nadat ze er een lange tijd uit heeft gelegen met een blessure gaat het eindelijk zo goed dat we dan kunnen gaan starten. 7 maart ga ik bij ons op de club starten en dat is dan een officieel meetmoment. Vandaag ga ik de proefjes met haar doornemen en we gaan het zien hoe het gaat over een weekje :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 10:37 



 
Profiel   

Hoe ging het oefenen veertje? Super dat jullie kunnen gaan starten na het blessureleed.

Hoe gaat het met de rest? Ik heb weinig nieuws te melden. Zadelpasser is geweest maar alles was goed. Paard krijgt nu even een kuurtje voor maag en darmen omdat hij misschien door buikklachten wat last had van zijn rug. We zijn verder weer lekker aan het opbouwen sinds de sneeuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 20:00 



 
Profiel   

Training vandaag ging echt super. Ze moest eventjes haar energie kwijt in de galop :+ Bokje en een sprintje verder, daarna deed ze de galop echt heel fijn. Ze moet nog wel veel meer op achteren komen in de galop, dat is een puntje om aan te werken maar ook niet erg nadat ze ruim 2 jaar ups & downs heeft gehad qua blessure en bijna geen galop heeft mogen doen. Vooral aanspringen geoefend en dat deed ze super netjes en rustig :D

Fijn dat je zadel wel goed ligt! Hopen dat de kuur gaat helpen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 99 van de 101 [ 2502 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen