[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:55

Wauw Ginatje! Wat een superdag voor jullie! Gefeliciteerd :D

Dee Es dat is inderdaad jammer op zon wedstrijd!

Ik zou in eerste instantie morgenmiddag kampioenschap hebben, ze hadden het verplaatst naar morgenochtend, 07.00 uur eerste start en 10.30 de laatste voor de grootste warmte uit. Ik had om 08.03 moeten starten maar vanmiddag is toch besloten dat ze het niet door laten gaan. Heel begrijpelijk maar wel logisch natuurlijk.
Al vind ik het wel jammer, had er veel zin in. 08.00 uur proef rijden en dan direct naar huis was wel te doen geweest. Nu hopen dat ze het gaan verplaatsen, maar denk wel dat dat moet ivm hippiade.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:31

Melissa bedankt!! Jammer dat het niet doorgaat, vooral omdat zo vroeg starten nog wel te doen is, zeker als je er helemaal klaar voor bent. Maar wel heel begrijpelijk inderdaad, het is ook belachelijk heet. Ben benieuwd wanneer het ingehaald wordt, zeker met oog op de hippiade!

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:42

Jammer melissa! Maar inderdaad wel begrijpelijk. Het is natuurlijk niet alleen het starten maar ook het vervoer van de paarden.

Ik vind het niet erg dat het zo warm is maar ik vind het wel jammer dat ik niet kan rijden. We zetten ze hier 's ochtends op stal en dan komen ze er nog een paar keer uit om te douchen, zodra de zon onder gaat mogen ze weer naar buiten. Ik vind het nu ook te zwaar voor ze om op koelere momenten te rijden, zeker voor de merries met veulens. Dus verder is het paardjes kijken vanuit het zwembad (we hebben een heel groot bad op stal :D )

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:06

Kan even niet reageren op iedereen omdat ik op mijn mobiel zit haha. Heb wel alles gelezen.

Wou even mededelen dat wij woensdag eind van de middag een afspraak hebben staan voor Gestoa. We gaan dan foto's maken en hopen dat we erachter komen waarom ze telkens kreupel werd

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:21

Hier hebben ze ook vrij gehad de afgelopen week. Vanmorgen vroeg heb ik weer even gereden en toen was het prima te doen :)
Wij hebben ze ook in de ochtend buiten lopen daarna op stal en savonds tegen 20.00 gaan ze weer naar buiten tot een uur of 22/23.00

De regio wordt donderdagavond :) En evt finale op vrijdagavond. Wel heel wat betere temperatuur die dagen

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:29

Hier was het dit weekend kampioenschap. Zaterdag de selectieproeven en zondag de kür op muziek. Heb mijn kür mogen rijden en paard was ontzettend braaf en hij liep heel goed :D . Met 65,7% ben ik 6de van de 12 geworden. Vind het wel jammer dat er in België zelfs al in de B veel mensen zijn met dressuurpaarden waar je u tegen zegt :\ . Als ik dan aan kom lopen met mijn Spanjaardje heb je vaak op voorhand al minder punten gescoord dan de rest. Is dat in Nederland ook zo? Lijkt ook of ze in België in de B een stuk strenger zijn dan in Nederland. Filmpje zal ik zsm ook even plaatsen :) .

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:31

Bij ons is op de kampioenschappen vanaf Z2 pas Kür. Wij hebben in de finale gewoon een B proef.
Hier heb je in de B ook wel paarden tussen lopen waar je u tegen zegt idd. Maar als je met een wat simpeler paard een foutloze proef rijd moet je net zo goed wel mee kunnen komen, net op de cijfers onderaan voor de gangen wordt het uiteraard wel iets lastiger.
Maar toch een heel mooie score! Mag je nu nog door naar een landelijk kampioenschap of was dit van heel Belgie?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:49

Vreemd dat het pas vanaf Z2 kür is :wow: .
Hier word je regelmatig op elk onderdeel afgestraft omdat ze je paard niet graag zien lopen.. Er zijn gelukkig ook genoeg jury's die wel eerlijk zijn hoor ;) . En onderaan worden er dan wel wat punten afgetrokken, dat snap ik helemaal, maar dat is maar één keer een punt op tien.
Bedankt! Nee, dit is eigenlijk gewoon kampioenschap van de provincie Antwerpen. Pas na niveau 4 (vergelijkbaar met Z2 ongeveer) ga je nationaal rijden.

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:52

Wij zijn officieel L1, vandaag gelijk dikke winstpunten gereden.

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:21

Wij hadden vandaag in de 1e proef 168..ging niet heel goed maar ook niet echt slecht beetje jammer van de punten had daar 178 ofzo verwacht. 2e proef ging best goed 193!

Waar ik alleen van baal is dat ie zo sloom is in de proef. Zodra ik de baan in kom. Zal wel met mijn spanning te maken hebben.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:36

Super Ellyc!
Marjolein jammer van de 1e, top van de 2e!

Ik heb vandaag de regio gehad, ze vond het reuze spannend op het losrijterrein, 12 ringen tegelijk is best heel veel op 1 veld. In de proef zakte de spanning wel weer af, proef met hele fijne stukken alleen de overgangen van galop naar draf waren soms iets tegen de hand. Bij de ene jury stonden we op 5 met 193,5 helaas bij de andere een wat tegenvallende 181 punten wat ons naar de 10e plek totaal zette. Ik vond m fijn voorwaarts, jury vond het te onstuimig en moest meer gesloten. Mochten er 6 door naar de finale, dus helaas. Van het winter nieuwe kansen :D
Ik ben blij hoe ze zich op zo'n groot terrein liet rijden.

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:00

Super Melissa en Elly!

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:19

Jammer altijd als de plaatsing zoveel verschilt

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:55

Wat een groot verschil in punten Marjolein en Melissa!

Ik vind zo'n groot veld met heel veel ringen behoorlijk intimiderend. Het grappige was wel dat ze B-L combinaties er vrij rustig doorheen reden terwijl er een aantal Z combinaties, die dus best wat ervaring zouden moeten hebben, vooral dwars over het veld vlogen. Ik heb mn ogen uitgekeken iig :=

Indoor was bij ons 2 ringen tegelijk. Dat is nog chaos met losrijden maar toch beter te doen ;)

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:19

Haha dat zie je inderdaad wel vaker met die Z combinaties :j ik vind het zelf ook altijd wel imponerend zoveel ringen. Ik rijd nu alleen op zand in de zomer en dan is er vaak alleen B/L dat dagdeel. Merk wel een veel ontspannener sfeer!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:08

Ik kom redelijk aso even binnenvallen, maar ik start morgen voor het eerst met mijn jonge pony! Verwacht er niks van, want zeker de galop hebben we nog niet echt onder controle. We gaan op goed geluk en voor de ervaring :P Ik heb ook geen idee wat hij er van gaat vinden en we starten in een ring met lage witte hekjes :+

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:12

Ghostattack schreef:
Ik kom redelijk aso even binnenvallen, maar ik start morgen voor het eerst met mijn jonge pony! Verwacht er niks van, want zeker de galop hebben we nog niet echt onder controle. We gaan op goed geluk en voor de ervaring :P Ik heb ook geen idee wat hij er van gaat vinden en we starten in een ring met lage witte hekjes :+


Ah lekker kilometers maken joh! Succes en vooral veel plezier!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:16

Hoihoi, ik had me pas geleden per ongeluk in het 2018 topic aangemeld :') maar ik wil me nu dan toch graag hier aanmelden! Ik heb 8 jaar lang op een manege gereden waarvan ik 6 jaar onderling heb gestart t/m het L2, maar nu heb ik sinds kort een verzorgpaardje waarmee ik een startpas mag gaan aanvragen! Ik hoop eind september/begin oktober ons debuut te maken.

Hij is een KWPNer van (volgensmij) 17 jaar, de eigenaresse heeft hem uitgebracht tot het M2 en getraind tot het ZZ-licht. Op het moment zijn we nog heel erg en team aan het worden, maar dat gaat me goed af! Ik heb eventueel een filmpje van de eerste keer rijden, zou ik kunnen sturen per pb!

Ik hoop dat ik hier welkom ben!

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:00

Succes ghostattack! Toch spannend zo'n 1e x!

Welkom murphypower! Wat leuk dat je deze kans krijgt om met zon paard te starten!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:23

M_arjolein schreef:
Succes ghostattack! Toch spannend zo'n 1e x!

Welkom murphypower! Wat leuk dat je deze kans krijgt om met zon paard te starten!


Ja ik ben ook heel blij met deze kans!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:03

murphypower schreef:
Hoihoi, ik had me pas geleden per ongeluk in het 2018 topic aangemeld :') maar ik wil me nu dan toch graag hier aanmelden! Ik heb 8 jaar lang op een manege gereden waarvan ik 6 jaar onderling heb gestart t/m het L2, maar nu heb ik sinds kort een verzorgpaardje waarmee ik een startpas mag gaan aanvragen! Ik hoop eind september/begin oktober ons debuut te maken.

Hij is een KWPNer van (volgensmij) 17 jaar, de eigenaresse heeft hem uitgebracht tot het M2 en getraind tot het ZZ-licht. Op het moment zijn we nog heel erg en team aan het worden, maar dat gaat me goed af! Ik heb eventueel een filmpje van de eerste keer rijden, zou ik kunnen sturen per pb!

Ik hoop dat ik hier welkom ben!


Leuk zeg zo'n kans! Veel plezier :D

Ik hoop nou ook eens eindelijk te kunnen haha

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:22

Wij hebben net onze vuurdoop gehad! Met 174.5 en 175.5 echt een mooi debuut denk ik. Zeker omdat hij nog alles behalve B klaar is en we puur voor de ervaring gingen.

Conclusie van de dag: Paard is niet onder de indruk van witte hekjes, plantjes en juryhokjes _O- Zo nuchter, echt geweldig

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:44

Keurig hoor! Niks zo fijn als een paard waar je op kan vertrouwen :D

Ik heb dinsdag m'n L1 debuut, ben erg benieuwd, heb nog nooit L1 gereden, ook niet onderling, dus heb eigenlijk geen idee hoe we er voor staan :')
Paard is braaf, dus zal om details gaan :)

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:56

Wat super ghostattack! Mooi debuut hoor! Nou weet je in ieder geval hoe die is op ander terrein haha.

Spannend Letizia! Alvast succes!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:04

Welkom Murphypower!!

Netjes hoor Ghostattack.

Succes Letizia! Komt vast goed hoor.


Wij hebben dit weekend geen wedstrijd, zijn wel lekker aan het trainen voor het NK. Volgende week zaterdag hebben we een proefgerichte clinic op het programma staan, lijkt me erg leuk en leerzaam!