[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:25

wendy1987 schreef:
Links:
[ [url=m/t5x1Nk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechts:
[ [url=m/GbMEIv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dat was dus gewoon niet zichtbaar voor t scheren..

Ze is wel knap!

[ [url=m/9FnOzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Drukplekken worden vaak pas zichtbaar na het wisselen van het vacht.

wendy1987

Berichten: 6956
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:46

Dat wist ik niet. Maargoed nu ik t weet gaan we er iets aan doen :))

Al 2 stal genoten die heel lief zeiden dat ze nog wel zadels hadden. Maar ik durf dat gewoon niet. Ik heb die kennis niet dus dan maar even maand zo aan hobbelen.
Ging best goed vandaag gelukkig! Kan alleen geen galop doen nu maar de rest eigenlijk wel gelukkig

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:08

Wendy balen dat de zadelmaker pas laat kan.. Kan je niet voor een keer een ander benaderen waar je goede verhalen over hoort?

Maaike balen dat je zadel scheef trekt.. Ik had dat ook tot een week of 2 terug, zadelmaker heeft m bijgevuld en nu ligt ie weer mooi recht. Hopen dat het bij jouw ook weer opgelost kan worden!
Super dat je les zo fijn ging, heerlijk als ze zo fijn meewerken :D

Linda wat super dat jullie je eerste wp binnen hebben! Top :D
Trailer nog optijd terug gehad voor de les?

Wendy fijn dat je een datum hebt! Het is inderdaad heerlijk weer voor het bos. Mij niet gezien zonder zadel haha
Inderdaad enorm balen van de plekken.. Maar ondanks dat is ze zeker wel knap!
Rij je nu gewoon helemaal zonder zadel? in ieder geval wel fijn dat je nog wat kan doen.

Ken ging afgelopen week thuis in het donker 1 avond eigenlijk heel fijn, 1 keer schrok ze flink van een witte hond die in het donker aan kwam lopen :+ de andere dag veel meer spanning in het begin, ik had mijn telefoon met zaklampje aan op de paal gelegd (moet een heel klein stukje over straat naar de bak dus dan neem ik altijd even een lampje mee) Maar dat was natuurlijk heel eng, uiteindelijk ging ze wel ontspannen er langs. Ze moet toch maar leren dat ze ook in hetdonker met lamplicht gewoon ontspannen kan blijven.
Vanmiddag lekker bij daglicht en zon rijden en morgen rondje naar buiten :)

wendy1987

Berichten: 6956
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:54

Ik rijd met sjabrak en deken singel. Helemaal zonder glijd ik er anders zo vanaf :')

In t donker rijden is toch altijd even wennen voor die paarden. Kayenne kijkt ook altijd net wat meer dan, zo aan t begin van donkere seizoen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:46

Wendy ze is zeker knap! Ik snap je wel dat je niet zo met zadels van stalgenoten aan de slag durft te gaan, even geduld hebben is soms beter.

Melissa ze moeten altijd even wennen weer in het donker he. Aftellen naar de zomertijd.... ;)

Wij hebben zaterdag fijn in de bak gereden, Snob was enthousiast en ik moest er wel om lachen. Hij wordt op zijn manier dan een beetje ondeugend maar dat kondigt hij zo ongeveer 2 rondjes van tevoren al wel aan dus dan kan ik wat anders/moeilijkers gaan doen en kunnen we gewoon verder rijden.
Zondag zijn we met een stalgenoot/vriendin en haar paard heerlijk naar buiten geweest. Ruim 5 kwartier gereden door het bos en over de zandverstuiving. Was het echt fantastisch weer voor. Gelukkig waren we een beetje op tijd zodat het nog niet enorm druk was.

linda2008

Berichten: 4258
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:49

Wendy, zeker heel knap! Ik zou trouwens ook niet zomaar met andere zadels aan de slag gaan, straks blijkt dat ook niet goed en ben je nog veel verder van huis... dan maar een maandje geduld ;)

Melissa, oh vreselijk is dat hea?! Sommige miepen ook zo op hun eigen schaduw :roll: ik heb "geluk" met het thuiswerken, nu ben ik altijd nog met daglicht op stal dus geen gedoe met in het donker rijden :=

Maaike, hihi wat schattig dat hij het zo ruim van te voren aangeeft :P kun je er goed op in spelen! hihi

Dee_Es, hoe gaat het inmiddels bij jullie?

Melissa, nee helaas was mijn trailer niet op tijd klaar. Baalde er echt van want ik voelde haar alweer minder fijn worden en ik had gehoopt dat we het punt voor konden blijven waarop het mis ging. Nou dikke pech, zondag was het dus inderdaad weer mis... (ze gaat dan met me aan de haal, word veel te loperig, rem kwijt, dat soort dingen) leuk hoor zo'n jonge pony met ups en downs :roll: ik krijg dat zonder hulp gewoon (nog) niet goed opgelost. Gister heeft ze een dagje vrij gehad en ik hoop dat ik er vanavond weer iets beter aan kan rijden... Vrijdag hebben we weer les :j

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:18

Wendy fijn dat je op deze manier toch wat kan blijven rijden!

Maaike inderdaad aftellen naar de zomertijd haha.
Snob had er goed zin in dus, heerlijk! En fijn buitengereden, genieten :D

Linda heel fijn dat je nu nog gewoon met daglicht kan rijden, het kan voor mij niet snel genoeg eind maart zijn :P
Balen dat je les niet doorging en het rijden even iets minder ging.. Wel heel herkenbaar hoor.
Ging het vandaag weer fijner?

Ken was vandaag ook eerst een beetje boeverig, zo toen ik na het opstappen weg wilde stappen hoofd omhoog omdat er iets heeeel eng was, omdraaien en dan wegracen met een bok, vervolgens stil gaan staan en niet meer vooruit willen, en dan gaat deze stomme muts weer teveel afwachten waardoor ze het nog een keer doet :+ Dan denk ik ook wel van stond nu mn instructrice er maar die me daar doorheen loodst. Daarna aan het werk gezet met veel overgangen en kleine voltes linksom/rechtsom en dan is het ook wel weer klaar en kan ik later ook wel langs het 'enge' punt heen rijden. En als ze dan een keer op zij springt voor een ritsel in de sloot vind ik dat ook niet erg maar ze moet wel de focus bij mij houden. Iets met jonge paarden :')

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:11

Sorry dames, ik heb jullie echt verwaarloosd.

Melissa, dat houdt je wel scherp toch :D Moet zeggen dat die oude van mij ook nog zulke acties heeft :') Toffe filmpjes!

Linda, ging het rijden alweer wat fijner? Hoort er wel echt bij he die ups en downs. Heb je nog weer punten van online proeven binnen? Wel echt een heerlijk L2 debuut hoor.

Maaike, dat klinkt heerlijk! Hier hebben we niet echt bos in de buurt maar wel lange zandpaden. Hier werkt dat inderdaad ook goed, even wat moeilijkers gaan doen als ze zo ondeugend zijn.

Wendy, fijn dat je toch nog wat kan doen zo zonder zadel. Met dekje en dekensingel klinkt voor mij heel glibberig, ik zit liever gewoon op de vacht. Hopelijk trekken de plekken nog wat weg, soms komen toch de donkere haren weer terug na het verharen.

Roulette, hoe gaat het bij jou?

Blade is inmiddels kaal. Dat vindt hij altijd erg leuk dus had mijn zweep maar in de kast laten liggen. Maar na een aantal keer wegspringen was hij eigenlijk heel fijn te rijden. Zaterdag even kort zonder zadel gereden en merkte toen dat ik in de linkergalop te veel gewicht op mijn linker zitknobbel heb en te weinig op rechts. Daar dus flink op gelet gisteren en nu zaten er wel hele fijne stukjes bij. Ook weer even het werk wat moeilijker gemaakt want ik heb heel veel basiswerk gedaan afgelopen weken maar als ik dat te lang doe gaat hij zelf trucjes verzinnen dus gisteren weer wat pasjes travers en appuyeren geoefend (verwacht er niet te veel van hoor) dan houdt hij weer even z'n kop bij het werk. Zal binnenkort nog even een fotootje spammen van Blade in z'n blote billen, hij is weer van een donkere vos in een lichte vos veranderd.

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:31

Hoi! Ik meld me (weer?) hier!
Volgens mij heb ik vorig jaar ook al even meegekletst, maar door wat stress problemen zijn de plannen om te starten nu pas wat serieuzer.

Ik heb me namelijk ingeschreven voor ons eerste online proefje met een maandstartkaart :))
Lekker laagdrempelig om een keer mee te beginnen en zo te kijken waar we staan in de training!

Volgende week mag ik filmen (voor de 26e), dus we nemen nu elke keer een paar oefeningen mee die in de B proef zitten. Ben heel benieuwd naar de eerste keer *D

wendy1987

Berichten: 6956
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:08

Leuk! Ben benieuwd sanne!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:49

Haha Dee-es leeftijd zegt dus niks :+ Is Blade al wat fijner te rijden in het donker inmiddels?
Blade weer kaal, ben benieuwd naar een foto :D
Vind het maar knap dat jullie zonder zadel rijden, dat durf ik op Ken echt niet :+
Eerder met de pony wel veel gedaan

Heel leuk Sanne dat jullie een proef gaan doen, gaat zeker goedkomen! :)

Vanavond lekker wezen lessen, fijn kunnen werken :) Wat bezig geweest met kleine stukjes wat sluiten in galop, vind ze nog lastig maar kleine stukjes doen haar goed, en lekker bezig geweest met wat zijgangen :)

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:13

Super stoer Sanne! Laat je even weten hoe het is gegaan?

Melissa heerlijk zulke lessen! Het zijn misschien maar kleine dingetjes maar het gevoel kan dan zo goed zijn.

Blade gaat weer fijner al was hij vandaag weer hopeloos. Ik wilde een half uurtje naar buiten maar hij voelde echt als een tikkende tijdbom. We zijn zonder kleerscheuren weer thuis gekomen gelukkig. Was misschien niet zo slim om zo kort op het scheren naar buiten te gaan 8)7

En aanschouw mijn bloterik :D
Afbeelding

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:33

Linda veel plezier met les vandaag!

Sanne wat leuk, komt vast helemaal goed :)

Knappe blote Blade! Gelukkig dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen :D

Melissa heel herkenbaar dat afwachtende als ze zelf initiatief nemen. Regelmatig lessen helpt bij mij heel goed, dan hoor ik op zulke momenten de stem van mijn juf in mijn hoofd en blijf ik er aan rijden (en gebeurt er niks bijzonders natuurlijk :+ ). Fijn dat je les zo goed ging!

Hier een rustig weekje. Ik kwam gisteravond op stal toen er net een enorme regenbui over was getrokken dus de bak was wat nat. Wel even gelongeerd, maar zo'n natte bodem is gewoon niet zo fijn. Vanavond weer een nieuwe kans.

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:46

Knappe bloterik Dee_es! Hij is heel licht geworden of niet? *D

Goed bezig Melissa! Fijn zo'n les!

Ik heb vandaag een buitenritje gemaakt. Het was een stuk kouder dan de rest van de week dus ze had er zin in _O-

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:55

Knappe Blade! Staat m goed mooi kaal!
Fijn dat hij alweer wat fijner gaat! Wel balen dat hij buiten vandaag een beetje minder was, gelukkig weer veilig op stal gekomen!

Maaike ja dat regelmatig lessen heb ik ook nodig inderdaad, merk echt dat als ik even niet gelest heb. Gelukkig kan ik meestal wel wekelijks lessen :)
Balen dat de bak te nat was, inderdaad niet fijn rijden als het zo nat is. Vandaag wel weer kunnen rijden?

Sanne een mooie vlotte buitenrit dus? :+

Ken vandaag een dagje vrij, morgen lekker in de bak aan de gang en zondag rondje naar buiten :)

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:51

https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... ganiseren/ dit geeft hoop

Want dat betekent dat de regio's dus ook door moeten gaan...

Melissa, achteraf kan ik er wel om lachen hoor. Wie gaat er dan ook met een net geschoren, fris paard op buitenrit. Was gewoon niet zo'n slimme actie. En ik heb altijd geroepen dat ik zo'n 'hete' wilde, nou Blade doet goed zn best momenteel :D
Jij veel plezier zondag met je buitenrit.

Sanne ook al zo'n fanatieke ;)

Vandaag had Blade een dagje vrij. Wel even lekker gepoetst. Ik vind dat altijd heerlijk als ie weer helemaal schoon op stal staat.

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:58

Jaa ze bleef wel braaf opzich, maar gewoon flink voorwaards haha! Alsnog heerlijk gereden hoor :D af en toe probeerde ze even een sprintje te trekken in de galop :+

Als ze net geschoren zijn, is het helemaal lekker fris natuurlijk haha! Gelukkig ook weer veilig thuis gekomen!

Ik les meestal ook elke week, merk dat ik dat wel heel fijn vind! Als het niet uitkomt slaan we een weekje over.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:22

Dee-es dat geeft inderdaad hoop voor de kampioenschappen! Mijn moeder zit in het regiobestuur van overijssel, en die gaf ook aan de ze wel voornemens zijn om de kampioenschappen door te laten gaan ook als de knhs kampioenschappen niet doorgaan.
Verwacht dat in twente de selecties er afgaan en dat we alleen een kring hebben (als we in januari weer mogen)
Hahaha ja ook niet helemaal gek inderdaad dat ie dan zo fris was.
Een poetsdag is ook heerlijk, mag dat ook graag doen als ik niet ga rijden. Of even de manen etc bijwerken.

Vandaag een keer een ander rondje buiten gedaan, was niet slim op de zondagochtend. Wat een drukte met wandelaars en mountainbikes :+

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:24

melissa_93 schreef:
Dee-es dat geeft inderdaad hoop voor de kampioenschappen! Mijn moeder zit in het regiobestuur van overijssel, en die gaf ook aan de ze wel voornemens zijn om de kampioenschappen door te laten gaan ook als de knhs kampioenschappen niet doorgaan.
Verwacht dat in twente de selecties er afgaan en dat we alleen een kring hebben (als we in januari weer mogen)
Hahaha ja ook niet helemaal gek inderdaad dat ie dan zo fris was.
Een poetsdag is ook heerlijk, mag dat ook graag doen als ik niet ga rijden. Of even de manen etc bijwerken.

Vandaag een keer een ander rondje buiten gedaan, was niet slim op de zondagochtend. Wat een drukte met wandelaars en mountainbikes :+


Dat is goed nieuws! Als er verder geen selecties zijn moet ik misschien toch nog wat online starten...maar aan de andere kant vind ik het ook wel lekker om zo wat te trainen.

Erg hè die zondagen! Eigenlijk de slechtste dag om op buitenrit te gaan maar ja, nu het zo kort licht is heb je weinig keus.

Hoe gaat het verder hier? Het is wat stil in het topic. Niemand online aan het starten?

Ik heb vanavond weer les. Vorige les ging knudde maar heb toen de dag daarna even flink doorgepakt en toen juist heel fijn gereden. Vanavond dus ook maar even flink doorpakken met het losrijden dan kan ik daarna zitten en genieten (hoop ik).

linda2008

Berichten: 4258
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:32

Sorry :o ik heb jullie verwaarloosd!

Sanne, welkom (terug)! leuk dat je ook online gaat starten, alvast veel succes :)

Dee_es, wat is ie KNAP <3 ik vind vossen juist super mooi als ze geschoren zijn :j

Maaike, wat jammer dat jullie bak dan gelijk niet meer te rijden is :(

Melissa, haha ja iedereen heeft hetzelfde idee op zondag; lekker naar buiten :=

Dee_es, succes met je les vanavond :D "zitten en genieten" haha dat klinkt heerlijk! Zo ver zijn wij nog lang niet :P hihi.

Raika doet het eigenlijk wel goed :j vrijdag eindelijk weer les gehad, was echt een fijne! Wel eerst een half uur bezig om haar te remmen, echt flink moeten doorremmen :o niet onze manier normaal gesproken maar ze is nogal *ahum* loperig.... (gaat gerust met me aan de haal, neemt tempo te snel over, dat soort dingen) dus het was gewoon even nodig. Dat kwam het halthouden ook ten goede. Als je dat de volgende dag zelf ook even denkt te herhalen, gaat het natuurlijk nergens meer over.... hebben meer mensen daar last van? Ik krijg haar nooit zo nagereden als in de les :o :n

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:28

Nee zelf even de les narijden is echt heel lastig :D Uiteindelijk lukt het wel hoor, maar dan zijn er alweer andere dingen die in de les lukken en zelf nog niet. Daarom zijn mijn lessen altijd heilig, die wil ik alleen afzeggen als het echt niet anders kan maar anders gaan ze altijd door.

Dat doordenderen is echt heel lastig, veel wachtoefeningen doen en domweg blijven herhalen. Ik snap Raika wel, die ben je natuurlijk toch een stukje meer bij elkaar aan het rijden nu in de L2, dan lekker gaan rennen is veel makkelijker dan op het achterbeen komen }>

wendy1987

Berichten: 6956
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:12

Ik lees nog mee hoor! Maar bij mij alles stil. Zit in thuis quarantaine. Mag maandag weer naar buiten als alles goed blijft.

Dan die donderdag zadel controle. Dus verder bij mij rustig.. helaas

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:21

Dee-es ja hopen dat we half december weer concoursen mogen rijden, zou wel fijn zijn om voor de kring nog een keer op pad te kunnen
Heb je fijn kunnen lessen vanavond?

Linda een fijne les gehad, Raika is dus maar wat blij dat ze weer mag, lekker fanatiek! Maar snap wel dat je de controle graag zelf wil houden :+
Heel herkenbaar hoor, ik krijg haar thuis ook niet zo fijn voor elkaar als in de les

Oh balen zeg Wendy.. Hopelijk niet teveel last gehad..

Vanavond thuis weer gereden, ze was een stuk relaxter dan de aflopen keren bij lamplicht, blij mee :)

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:50

wendy1987 schreef:
Ik lees nog mee hoor! Maar bij mij alles stil. Zit in thuis quarantaine. Mag maandag weer naar buiten als alles goed blijft.

Dan die donderdag zadel controle. Dus verder bij mij rustig.. helaas


Oh dat is rot, was je zelf ziek of was je bij iemand in de buurt geweest die ziek was? Hopelijk kan je maandag weer naar buiten!

Melissa, fijn dat ze weer relaxter was!

Ik heb best fijn gelest, even gezegd tegen mn instructrice dat ze ons iets meer mag aanpakken. Gelukkig was ze zelf ook al tot die conclusie gekomen en Blade deed het nu al veel fijner. En ik had vanmiddag ineens mijn punten terug, 202 punten voor onze 2e M1 proef dus ik stapte al met een goed gevoel op :D

linda2008

Berichten: 4258
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:59

Wat een fantastische punten zeg!!! :wow: gefeliciteerd!!!! Jullie zijn zo’n goed team! En fijn dat het nu met de instructie ook beter ging :j

Wendy, oh jee zelf ziek geweest?

Melissa, fijn dat de licht-spoken nu minder worden :Y)