Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste wedstrijd

 
Profiel   

Beste bokkers,

Ik heb dus deze zondag mijn eerste wedstrijd
Het stelt niet zo veel voor want het is een wedstrijd op de manege waar ik rijd met een manegepony en gewoon een proef met tempowisselingen in galop. Omdat het mijn eerste wedstrijd is ben ik echt heel zenuwachtig, ik heb nu al (woensdag) buikpijn van de stress maar ik kijk er ook naar uit natuurlijk. Hebben jullie tips en misschien ervaringen om te delen bij jullie eerste wedstrijd?
Xxx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 07:37 



 
Profiel   

Spannend eerste wedstrijd!
Mijn allereerste wedstrijd is denk ik alweer 16 jaar geleden, toen was ik ook poepie zenuwachtig.
Probeer gewoon lekker te genieten van je proef en je pony en ademen!

Laat je weten hoe het ging? Succes zondag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 07:45 



 
Profiel   

Zorg dat je ruim op tijd bent. Dan heb je genoeg tijd om je aan te melden en je pony te verzorgen. Start je alleen op de pony of rijdt er nog iemand anders voor je?
Leg de dag van te voren alles klaar zodat je niets vergeet. En probeer de proef uit je hoofd te leren. Dat rijdt veel makkelijker. Dan hoef je tijdens je proef minder na te denken over wat je moet gaan rijden. Succes en vooral veel plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:51 



 
Profiel   

Wees op tijd, maar ook weer niet te veel, als je nog 1,5 uur moet gaan zitten wachten ga je jezelf helemaal opvreten van de zenuwen.

Alles een dag van te voren klaar leggen, eventueel alles checken door een lijstje te maken en goed voorbereiden. Probeer je focus op jezelf en je paard te houden. Meer kun je niet doen.

Het is echt niet raar dat je zenuwachtig bent hoor. Ik heb al heel veel wedstrijden gereden en ga deze winter weer starten met een nieuw paard na een paar jaar niet gereden te hebben. Ik ben nu al zenuwachtig en ik heb de startkaart nog niet eens aangevraagd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 09:08 



 
Profiel   

Inderdaad alles wat Sporthorsies zegt. Op tijd, maar niet te vroeg. Te laat geeft stress want haast, te vroeg geeft zenuwen want je zit maar te wachten.

En ik ben nog steeds zenuwachtig voor elke wedstrijd, ook al heb ik er al zat gereden en afgelopen jaren. Hoort er (voor mij) bij en ik vind het niet meer dan logisch.

Succes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 09:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen