Inschalen paard die in buitenland is gestart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 11:12

Nou heb ik dus lopen zoeken in de wedstrijdreglementen van de knhs.. het enige wat ik kon vinden is dit:

“Een in het buitenland geklasseerd paard en/of geklasseerde ruiter is startgerechtigd in de hoogst gemeenschappelijke klasse, nadat de KNHS een schriftelijke verklaring van een erkende buitenlandse federatie heeft ontvangen ten aanzien van de hoogste klasse van het paard en/of de ruiter.”

Oké, hiermee begrijp ik dat als je als combinatie zo hoog mogelijk ingeschaald wilt worden, je de resultaten uit het buitenland moet opvragen en bij de knhs moet neerleggen.
Maar wat nou als je doel niet is om gelijk zo hoog mogelijk ingeschaald te worden? Ben je andersom dus ook “illegaal” bezig als je eventuele wedstrijdresultaten uit het buitenland NIET bij de knhs neerlegt? Ik bedoel, in veel landen mag je gewoon starten wat je wil, hierdoor ligt het niveau dan soms veel lager dan hier en als er in het buitenland met een mazzeltje 1x boven de 60% is gescoord in een bepaalde klasse heeft het paard dat op zijn naam staan. Maar dit betekent niet dat je hier als Nederlander vrolijk van wordt om deze klasse of eentje lager te moeten starten omdat je deze klasse zelf ook al in Nederland eerder hebt behaald met een ander paard.
Ik weet zelf wat IK mag starten, ik mag namelijk zo ieder paard in de ZZL starten. Alleen als ik een paard zou rijden die lichte tour of zware tour (met winst) in het buitenland heeft gelopen, maar in Nederland bij de knhs maar tot ZZL of ZZZ met winst geregistreerd staat, vraag ik mij af of ik dan gewoon ZZL of ZZZ mag starten, of dat ik verplicht ben de lichte/zware tour winstpunten van het paard door te geven bij de knhs. Ik heb zelf namelijk wel hoger gereden dan ZZL/ZZZ en daarmee zou “de gemeenschappelijke hoogste klasse of 1 niveau lager” voor mij en het buitenlandse paard uitkomen op lichte tour of ZZZ.

Heel verhaal maar mijn vraag is dus kort samengevat: is het overhevelen van buitenlandse resultaten van het paard VERPLICHT of is dat alleen iets wat als OPTIE aangedragen wordt wanneer de ruiter graag zo hoog mogelijk ingeschaald wil worden en dus graag de buitenlandse resultaten van het paard meegerekend ziet zodat de hoogste gemeenschappelijke klasse zo hoog mogelijk uitvalt?

Ik ben benieuwd of iemand hier het antwoord op weet want ik kan er niets over vinden. Ja, dat je pas kunt starten in de hoogste gemeenschappelijke klasse wanneer je die buitenlandse resultaten hebt doorgegeven aan de knhs. Maar er staat niks bij over of dit verplicht is

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 22:34

Niemand?

monsterina
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-06-08

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:52

Als ik je goed begrijp gaat het maar om 1 klasse die je lager wilt starten dan je ‘officieel’ zou worden ingeschaald toch? (ZZL) is het dan niet praktischer om die klasse keer HC te starten?

(Of gewoon te starten en als de KNHS vind dat je verkeerd gestart bent krijg je enkel een foutbrief, en start je de volgende keer ZZZ)

Je kunt ook op voorhand dispensatie aanvragen, als het paard al langere tijd (36 maanden) niet is uitgebracht.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 23:40

monsterina schreef:
Als ik je goed begrijp gaat het maar om 1 klasse die je lager wilt starten dan je ‘officieel’ zou worden ingeschaald toch? (ZZL) is het dan niet praktischer om die klasse keer HC te starten?

(Of gewoon te starten en als de KNHS vind dat je verkeerd gestart bent krijg je enkel een foutbrief, en start je de volgende keer ZZZ)

Je kunt ook op voorhand dispensatie aanvragen, als het paard al langere tijd (36 maanden) niet is uitgebracht.

Nou ik wil eigenlijk gewoon weten wat de regels zijn. Of het nodig is om buitenlandse resultaten over te zetten

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 02:44

Bel de knhs even :)

Na mijn weten ben je niet verplicht de resultaten uit het buitenland over te nemen maar ik denk dat je het beste en juiste antwoord bij de knhs zelf zult krijgen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 09:51

Boedha_1981 schreef:
Bel de knhs even :)

Na mijn weten ben je niet verplicht de resultaten uit het buitenland over te nemen maar ik denk dat je het beste en juiste antwoord bij de knhs zelf zult krijgen.

Met mijn inmiddels overleden paard heb ik toen ook al gebeld maar ik werd er niet wijzer van. Uiteindelijk bleek dat het paard nooit een wedstrijd had gelopen dus toen ben ik afgehaakt

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:26

Je kunt de knhs ook appen. Werkt prima.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:32

Dorine92 schreef:
Boedha_1981 schreef:
Bel de knhs even :)

Na mijn weten ben je niet verplicht de resultaten uit het buitenland over te nemen maar ik denk dat je het beste en juiste antwoord bij de knhs zelf zult krijgen.

Met mijn inmiddels overleden paard heb ik toen ook al gebeld maar ik werd er niet wijzer van. Uiteindelijk bleek dat het paard nooit een wedstrijd had gelopen dus toen ben ik afgehaakt


Toch is de knhs de plek die dit moet weten, misschien had je niet de juiste persoon of afdeling aan de telefoon? Of niet duidelijk uitgelegd?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 20:53

vur schreef:
Je kunt de knhs ook appen. Werkt prima.

Oh das een goeie
Ik zal het antwoord in dit topic posten als ik het niet vergeet
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 02-10-19 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:55

Dit soort dingen zou ik idd schriftelijk opvragen omdat je dan achteraf altijd iets hebt om op terug te vallen mocht er ineens iemand besluiten ergens werk van te maken.

Ik vind het wel een goeie vraag eigenlijk. Geen idee of het verplicht is.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:58

Ik zou gewoon even appen dan kun je dat antwoord ook altijd tonen als er toch gezeur is.
Zoals je het leest in het reglement zou je denken dat je, moreel, verplicht bent om het te melden maar als je het niet doet is er waarschijnlijk geen haan die er naar kraait.

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:59

Bij ons was het zo dat we zonder voorleggen van resultaten in B moesten aanvangen. Vermits we zelf hoger hadden gereden en ook hoger in Nederland wilden starten, hebben we een brief van VLP (of was het KBRSF?) bij KNHS ingediend. Hierop werden we Z (samengesteld mennen) ingeschaald maar verkozen we zelf omwille van de leeftijd van het paard, M te starten.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 21:01

Katja schreef:
Ik zou gewoon even appen dan kun je dat antwoord ook altijd tonen als er toch gezeur is.
Zoals je het leest in het reglement zou je denken dat je, moreel, verplicht bent om het te melden maar als je het niet doet is er waarschijnlijk geen haan die er naar kraait.

Nouja op zich is het best gek want dan kun je dus gewoon in het buitenland een klasse kiezen en als er een keer een sinterklaas jury zit, vlak van tevoren opgeven. Puntje rijden en klaar is kees. En dan zit de ruiter die vervolgens in Nederland wil starten met een paard die de hoogste gemeenschappelijke klasse helemaal niet naar behoren kan lopen
Ik bedoel als je zelf mag kiezen welke klasse je start ligt het niveau ook een stuk lager. Kijk maar naar wat er bijv in Frankrijk en de US op subtop niveau loopt

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:10

Klasseringen uit veel landen tellen ook niet mee voor de inschaling in ieder geval voor de ruiter niet maar volgens mij voor het paard ook niet.
Uit welk land komt het paard?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 00:58

Katja schreef:
Klasseringen uit veel landen tellen ook niet mee voor de inschaling in ieder geval voor de ruiter niet maar volgens mij voor het paard ook niet.
Uit welk land komt het paard?

Nederland maar is in België gestart

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:42

België is wel dichtbij huis en ik weet dat de KNHS die wel meeneemt of in ieder geval van de LRV de VLP is dan weer anders.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:53

Katja schreef:
België is wel dichtbij huis en ik weet dat de KNHS die wel meeneemt of in ieder geval van de LRV de VLP is dan weer anders.

Aangezien het over niveau boven Z gaat zullen dit wel VLP/nationale resultaten zijn. Die neemt de KNHS zonder problemen over. Maar of het verplicht is die resultaten te melden weet ik niet, ik heb alleen jonge paarden uit België in Nederland gestart, daar kon ik rustig L mee starten.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 14:35

Knhs antwoordt niet op de app ook
Heb al drie keer mijn vraagt herhaald en ze negeren het gewoon

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:43

Wat vaag zeg. Normaal zijn ze super snel met reageren op de app.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:47

Die ervaring heb ik ook. Vreemd.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:52

Gewoon ZZ licht starten. Geen probleem. Tegen de tijd dat ze er ooit (ik denk het niet) achter zouden komen dat je hoger had moeten starten ben je allang Lichte Tour.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:10

Katja schreef:
Wat vaag zeg. Normaal zijn ze super snel met reageren op de app.

Waarschijnlijk weet de persoon die de appjes leest ook niet goed wat hij/zij er van moet zeggen.



We zeggen nogal snel "bel de KNHS, het ministerie, de belastingdienst enz", maar feit is dat je niet met een alwetende instantie belt maar gewoon een persoon aan de lijn krijgt. Dan moet je maar net treffen dat die persoon precies het antwoord op je vraag weet. Zo nee, kun je maar beter hebben dat iemand het goed uitzoekt voor er een "ik denk dat het zus-en-zo zit" reactie komt waar je ook niet zeker van kunt zijn.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:57

Dit is wel een redelijk makkelijke vraag.
Maar in het verleden heb ik wel ingewikkeldere vragen gesteld en dan krijg ik altijd netjes terug dat ze het gaan overleggen of verder uitzoeken en wanneer ze verwachten terug te appen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:03

Katja schreef:
Dit is wel een redelijk makkelijke vraag.
Maar in het verleden heb ik wel ingewikkeldere vragen gesteld en dan krijg ik altijd netjes terug dat ze het gaan overleggen of verder uitzoeken en wanneer ze verwachten terug te appen.

Zo zie je maar weer "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" is niet alleen op de aandelenbeurs _O-

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:48

Bij mij reageren ze altijd vlot op de app. Maar goed ben je niet mee geholpen.

ik heb een en hetzelfde paard zelf uitgebracht in zowel Nederland als Frankrijk. Ik heb de scores van Frankrijk nooit gegeven aan de KNHS en hier gewoon weer in de L1 begonnen ten ik terugkwam. Nooit iets van gehoord!