wedstrijden starten, toch nog een paar vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teamshetjes
Berichten: 152
Geregistreerd: 28-12-16

wedstrijden starten, toch nog een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 10:11

hoi hoi,

ik ben nu al een paar keer gaan uitzoeken hoe het nou allemaal werkt met het starten van wedstrijden, maar ik kom er niet helemaal uit.

ten eerste, moet je op een manege staan om er lid van te zijn? aangezien je lid moet zijn van een knhs/fnrs manege voor een startkaart volgensmij.
ook meot je lid zijn van de KNHS, maar als ik lid wil worden kan ik alleen individueel lid worden en dan kan ik geen startpas aanvragen. hoe werkt dit?

ook weet ik niet zo goed wat een startpas nou is en waar je winst/verliespunten komen te staan.\
krijg je echt een materiële pas of is dit online?

kan iemand mij misschien de gehele procedure uitleggen?

sorry voor deze vele vragen maar hopelijk kan een van jullie me helpen.
alvast bedankt!

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: wedstrijden starten, toch nog een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:13

Al je antwoorden kun je vinden op de website van de KNHS. :)

teamshetjes
Berichten: 152
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 10:19

minouesmee schreef:
Al je antwoorden kun je vinden op de website van de KNHS. :)


ja daar heb ik gezocht maar toch snap ik het nog niet helemaal dus dacht ik ik vraag het hier maar even

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:20

Je kan kiezen om lid te worden van een FNRS manege, of van een vereniging. Voor wat betreft de manege hoef je er niet te staan met je paard.
Als je lid bent van een manege of vereniging én je bent lid van de KNHS, dan kun je ook een startpas aanvragen. Vroeger was dit een fysieke pas, nu is die alleen nog maar digitaal. Je kunt deze dan terug vinden op MijnKNHS. Net als je winstpunten, en de wedstrijdkalender. Via MijnKNHS kan je dan ook de wedstrijden inschrijven.

Verder raad ik je sowieso aan om even contact op te nemen met de KNHS. Ook kan iemand van jou manege of vereniging, of misschien een instructeur wel uitleggen hoe het verder werkt. Deze weten ook welke mensen je hiervoor het beste kan aanspreken. Een instructeur bijvoorbeeld kan ook altijd even met je meekijken op MijnKNHS en hoe je bijvoorbeeld moet opgeven voor wedstrijden.

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:23

Ik neem even aan dat je KNHS wil starten. Je hoeft niet op een manege te staan. Je moet lid worden van de KNHS en van een rijvereniging of ponyclub. Meestal regelt de vereniging het lidmaatschap van de KNHS.

Vervolgens kun je via internet op mijnknhs een startkaart aanvragen. Dat waren vroeger kaarten, daarna passen, maar nu is dat niks meer en staat het digitaal geregistreerd. Op mijnknhs kun je ook al je standen vinden, wedstrijden die georganiseerd worden etc.

teamshetjes
Berichten: 152
Geregistreerd: 28-12-16

Re: wedstrijden starten, toch nog een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 10:32

Weet iemand een vereniging in de buurt van Maastricht?

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Re: wedstrijden starten, toch nog een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:40

Je bent 15 zie ik in je profiel. Rij je met een pony of paard?

Dit is in ieder geval de site van regio Limburg: https://www.knhsregiolimburg.nl/
Ik neem aan dat Maastricht onder kring zuid valt, maar die lijken geen website te hebben. Onze kring heeft een site met alle verenigingen er op, dat is wel zo makkelijk.

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Re: wedstrijden starten, toch nog een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:46

Ik vind wel een Facebook pagina. KNHS kring zuid Limburg heet het. Misschien dat je daar een berichtje naar kunt sturen en kunt vragen naar een lijst van ponyclubs (als je met een pony start) of naar een lijst van rijverenigingen (als je met een paard start) binnen de kring.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:00

Sporthorsies schreef:
Je bent 15 zie ik in je profiel. Rij je met een pony of paard?

Dit is in ieder geval de site van regio Limburg: https://www.knhsregiolimburg.nl/
Ik neem aan dat Maastricht onder kring zuid valt, maar die lijken geen website te hebben. Onze kring heeft een site met alle verenigingen er op, dat is wel zo makkelijk.


Kring zuid bestaat niet meer sinds afgelopen week. Alle kringen zijn samen gegaan tot Kring Limburg.
Dus als je selectiewedstrijden wil gaan rijden dan is elke vereniging in Limburg prima.

Esva
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-10-19

Re: wedstrijden starten, toch nog een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:04

Tip. Knhs app op je telefoon zetten, dan heb je een duidelijk overzicht en kan je makkelijk een wedstrijd zoeken en inplannen

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:41

Scum schreef:
Sporthorsies schreef:
Je bent 15 zie ik in je profiel. Rij je met een pony of paard?

Dit is in ieder geval de site van regio Limburg: https://www.knhsregiolimburg.nl/
Ik neem aan dat Maastricht onder kring zuid valt, maar die lijken geen website te hebben. Onze kring heeft een site met alle verenigingen er op, dat is wel zo makkelijk.


Kring zuid bestaat niet meer sinds afgelopen week. Alle kringen zijn samen gegaan tot Kring Limburg.
Dus als je selectiewedstrijden wil gaan rijden dan is elke vereniging in Limburg prima.


Volgens mij gaat dit indoor seizoen de selectie voor het LK (Limburgse kampioenschappen) wel nog via de kringen en vervallen de kringen pas vanaf 2020. In dat geval heb je voor het indoorseizoen nog een vereniging in Zuid Limburg nodig, als je niet naar het LK wil maakt het niet uit waar je vereniging in Limburg zit. Bedenk ook vooral even wat je wil bij een vereniging, iedere week verenigingslessen of alleen op papier lid zijn om te kunnen starten?