Mag je een andere proef starten dan aanbevolen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Mag je een andere proef starten dan aanbevolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 03:01

Beste bokkers,

Vanaf januari wil ik graag officieel starten in de Z1. Maar ik zou in december graag HC willen meenemen, echter zijn proef 25 en 26 aanbevolen in de maand december. Ik heb nu gemaild met een wedstrijd of het mogelijk is dat ik de proef van januari mag rijden HC.

Weten jullie misschien of dit toegestaan is? Ik kon niet echt iets duidelijks vinden alleen dat de deelneemster mag kiezen tussen de twee aanbevolen proeven. Mag sinds 2018 wordt er niet meer gewerkt met een vaste kalender qua aanbevolen proeven. Alhoewel het is niet verplicht bedoel ik.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 07:36

De organisatie mag wel afwijken van de aanbevolen proeven, jij al deelnemer niet. Met een oefenwedstrijd is het vaak wel mogelijk aan te geven welke proef je zou willen rijden.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 07:56

Dat de deelnemer mag kiezen tussen de uitgeschreven proeven houdt meer in dat je tegenwoordig ook alleen de 2e proef mag rijden. (Voorheen was het zo dat als je maar 1 proef wou starten je verplicht de 1e moest rijden, nu mag je ook alleen de 2e rijden. Dit geldt natuurlijk alleen als er 2 proeven worden uitgeschreven :+ ). De organisatie mag kiezen welke proeven ze uitschrijven, dit zijn meestal de aanbevolen proeven van de maand maar hier mag van afgeweken worden.

Helemaal zelf kiezen welke proeven je rijdt is niet mogelijk, want als de ene helft van de deelnemers proef 3 en 4 rijdt (bijvoorbeeld) en de andere helft 5 en 6, dan zou de organisatie meerdere prijsuitreikingen moeten houden :)

Maar aangezien je HC rijdt en dus niet mee doet voor de prijzen kun je het inderdaad altijd vragen of het dit keer zou mogen..

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Mag je een andere proef starten dan aanbevolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:28

Waarom wil je dan een andere proef rijden dan als aanbevolen is? Helemaal als je toch HC gaat starten. Zou gewoon 1 van de proeven rijden die de wedstrijd heeft uitgeschreven. En anders tot januari wachten met starten. En ja, ik weet dat proef 25 en proef 26 pittig zijn. Maar kan je zeggen dat zijn proef 23 en 24 ook. Wat ook mag als je Z1 start. Daarom start ikzelf ook maar 1 proef. Als je normale punten in de M2 hebt gereden, ga je normaal gezien echt niet af als je 1 van die 2 proeven start.

Anoniem

Re: Mag je een andere proef starten dan aanbevolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:59

HC starten betekent niet dat je gewoon maar wat mag doen, je hebt je gewoon aan het wedstrijdreglement te houden en in dit geval aan de uitgeschreven proef.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Mag je een andere proef starten dan aanbevolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 14:29

Dankjewel ik heb een mail gestuurd, dus nu even afwachten.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Mag je een andere proef starten dan aanbevolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 10:25

Nog even terugkomend hierop. Het is inderdaad mogelijk om een andere proef te rijden als aanbevolen wanneer je graag even HC wil oefenen. Hier zijn verder geen aparte regels voor. Ik mag in december de proef rijden van januari dus dat is super geregeld

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:28

Dat is de kans die de organisatie je biedt. Iets om heel dankbaar voor te zijn!

Anoniem

Re: Mag je een andere proef starten dan aanbevolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:54

Inderdaad, reglementair 'mag' het niet, maar als de jury en organisatie het toestaan heb je geluk :j

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:43

Ik heb zo'n vermoeden dat je bij ons start :+ Wij kregen precies dit verzoek binnen, moest meteen aan dit topic denken :D

We hebben even overlegd en ach, waarom niet. Kost ons geen extra moeite.