Corona & Startkaart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Corona & Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 18:42

Hallo,

Ik heb de KNHS al gemaild, maar misschien vind ik hier eerder een antwoord.

Is er iets bekend over wat de KNHS gaat doen met de startkaarten en de betaling hiervan in verband met Corona?

Ik heb meerdere startkaarten, welke nu automatisch verlengd zijn, maar ik ben bang dat er voorlopig nog geen wedstrijden gereden kunnen worden. Is wel even een grote som geld in deze tijd. :o

Ik ben benieuwd of iemand al contact gehad heeft met de KNHS hierover.

Grtz.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:46

Gisteren hadden wij het hier op de rijvereniging ook nog over. Ik ben ook benieuwd of er 1 of andere compensatie komt. Die online wedstrijden kan je aan meedoen t/m het M, hoe kom je dan leden die hoger rijden tegemoet?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:52

Je kunt ze natuurlijk ook altijd opzeggen en weer aanvragen zodra je weer op pad mag.
Mits je dat 1 maand of 4 weken voor verlengingsdatum doet.

Anderzijds zal door het niet door laten gaan van dingen het lidmaatschap uiteindelijk alleen nog maar duurder worden verwacht ik.

Verwacht maar geen compensatie vanuit de KNHS hier van. Hun kosten lopen natuurlijk ook gewoon door ondanks dat hun inkomsten echt wel flink minder zullen zijn.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 30-04-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:24

Pattypaard schreef:
Je kunt ze natuurlijk ook altijd opzeggen en weer aanvragen zodra je weer op pad mag.
Mits je dat 1 maand of 4 weken voor verlengingsdatum doet.

Anderzijds zal door het niet door laten van dingen het lidmaatschap uiteindelijk alleen nog maar duurder worden verwacht ik.

Verwacht maar geen compensatie vanuit de KNHS hier van. Hun kosten lopen natuurlijk ook gewoon door ondanks dat hun inkomsten echt wel flink minder zullen zijn.


Dit... Als alle startpassen terugbetaald zouden worden, moet dat ergens in gecompenseerd worden. Die kosten zullen dan misschien gespreid worden over een langere periode, maar we gaan ze hoe dan ook samen betalen.

Ik vind ook zonde van het geld hoor, maar ik zou het wel begrijpen als de KNHS niet compenseert.

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Re: Corona & Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 19:57

Dat klopt, maar van de andere kant, je betaald ook al lidmaatschap..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Corona & Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:07

Je kunt toch "gewoon" dressuur starten?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:09

Maartje1990 schreef:
Je kunt toch "gewoon" dressuur starten?


Klopt! Maar daar heb je vrij weinig aan als je voornamelijk wilt springen en eventen of mennen.
Hoewel even wat dressuur doen vast voor niemand slecht zal zijn daar niet van. Kan alleen tm M2 vooralsnog.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 30-04-20 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:10

Fifo schreef:
Dat klopt, maar van de andere kant, je betaald ook al lidmaatschap..


Je wilt denk ik niet weten hoeveel leden met lidmaatschap maar zonder startkaart er zijn.
Lidmaatschap is echt nog een tussenstap voor een aantal dingen. Meen bijv. ook voor bijv. niet meer rijdende juryleden.

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 20:35

Maartje1990 schreef:
Je kunt toch "gewoon" dressuur starten?


Het is voorlopig nog niet de bedoeling om wedstrijden te gaan rijden, ook dressuurproefjes filmen hoeft niet! :D

Het gaat mij er om dat ik 'n factuur krijg van 'iets' waar ik op dit moment (al was dat dus niet de bedoeling) geen gebruik van kan maken. Gezien het feit dat dit dus een rekening is van startpassen voor meerdere paarden van meer dan €100,- per stuk, had ik gehoopt dat de KNHS hier ons misschien in tegemoet zou komen óf bijvoorbeeld uitgesteld had tot er weer de mogelijkheid is om op wedstrijd te gaan.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik ben zelf te laat met het afmelden van de startpassen, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat dit door de KNHS allemaal geregeld zou zijn i.v.m. corona, maar omdat er nu überhaupt de mogelijkheid niet is om op wedstrijd te gaan, vind ik het raar om de startkaarten automatisch te verlengen (denk ook aan dat niemand in deze periode een startkaart aan gaat vragen. :+ )

Andere organisaties/bedrijven, vragen bijvoorbeeld netjes of je het geld voor de niet geleverde diensten wilt doneren, maar de KNHS doet het ongevraagd. :+

Pattypaard schreef:
Je wilt denk ik niet weten hoeveel leden met lidmaatschap maar zonder startkaart er zijn.
Lidmaatschap is echt nog een tussenstap voor een aantal dingen. Meen bijv. ook voor bijv. niet meer rijdende juryleden.



Ik denk heel veel en het lidmaatschap betalen is voor mij ook geen probleem. Die €30,- per jaar betaal ik graag en zeker omdat ik denk dat de KNHS hetop dit moment het ook wat zwaarder heeft, zoals de rest van de mensen welke met de paardensport hun geld moeten verdienen. Ik vind een factuur van een paar honderd euro alleen een ander verhaal. :roll:
Laatst bijgewerkt door Fifo op 30-04-20 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:40

Snap dat je niet bepaald op die kosten zit te wachten. Niemand niet lijkt me, houden we allemaal liever in de beurs :D. Maar de startpassen waren al actief dus er is vast wel eerder mee gestart? Wellicht dat jullie momenteel niet (meer) op dat punt zijn maargoed.

Wellicht dat de KNHS toch nog ergens iets met je wil meedenken omdat het over meerdere passen gaat? Je kunt er altijd een mail aan wagen. Hoewel ik denk dat de 1e reactie zal zijn dat je zelf te laat bent met het annuleren. Wie weet willen ze toch een korting geven.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:46

Maartje1990 schreef:
Je kunt toch "gewoon" dressuur starten?


Als je Z1 en hoger start niet. Die online proeven zijn maar tot en met de M2.

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 14:24

Ik heb net de KNHS gebeld: Klantenservice kon mij eigenlijk niet helpen. De KNHS vindt dat de online dressuurwedstrijden moeten dienen als compensatie voor alle andere wedstrijdruiters en het besluit was verder dat de mensen die hier niet aan mee (kunnen) doen ook geen andere compensatie krijgen. 8)7 Werd geadviseerd om maar een klacht te schrijven, dus dat maar gedaan. :+ Ben benieuwd..

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:35

Nou, ze gaan toch de Z ruiters tegemoet komen. Zie voorpagina nieuws, krijg de link niet gekopieerd. Alleen jammer dat dit niet gaat tellen voor de punten en niet iedereen zal beschikken over een 20x60 baan.
We moeten nog wel een maand wachten.....

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:38

suffie schreef:
Nou, ze gaan toch de Z ruiters tegemoet komen. Zie voorpagina nieuws, krijg de link niet gekopieerd. Alleen jammer dat dit niet gaat tellen voor de punten en niet iedereen zal beschikken over een 20x60 baan.
We moeten nog wel een maand wachten.....

En voor de subtop doen ze niets... ik vind het echt belachelijk en ze zouden gewoon de boel on hold moeten zetten.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:41

xx_Irisje schreef:
suffie schreef:
Nou, ze gaan toch de Z ruiters tegemoet komen. Zie voorpagina nieuws, krijg de link niet gekopieerd. Alleen jammer dat dit niet gaat tellen voor de punten en niet iedereen zal beschikken over een 20x60 baan.
We moeten nog wel een maand wachten.....

En voor de subtop doen ze niets... ik vind het echt belachelijk en ze zouden gewoon de boel on hold moeten zetten.


Wat dacht je van springers of zelfs menners... Daar is ook nakkes voor zelfs niet op B niveau

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Corona & Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:50

Ik heb echt een pis hekel aan dressuurwedstrijden, en baal ook zeker dat er niks voor de springruiters is.

Momenteel zitten we nog niet op ons oude niveau, en hebben we de eerste lage sprongetjes pas weer opgepakt na een koliekoperatie 3,5 maand geleden. Dus nu nog niet zo erg, maar stel dat dit nog een half jaar duurt. Dan vind ik het wel echt zonde, want ik verwacht over een maand of 2/2,5 wel weer redelijk op niveau te zijn zoals ze nu alles oppakt.

Ik vind de opties die er zijn zeer karig, ook voor menners.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:54

Of gewoon sowieso. Ik wil wel een klacht indienen hoor.
1 week voor alles dicht ging mijn startkaart aangevraagd. Wel geteld 1 wedstrijd kunnen rijden.

Online events gaan open onder mijn werktijden en als het al zou lukken heb ik niemand om te filmen. Daarbij wil ik op wedstrijd en niet thuis rijden...

Compensatie lijkt me niet meer dan normaal, al mijn abonnementen hebben dat.
Sportschool bied compensatie, dierentuin ook...

Morgen maar eens klacht indienen!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:16

:z
lovehaffie schreef:
xx_Irisje schreef:
En voor de subtop doen ze niets... ik vind het echt belachelijk en ze zouden gewoon de boel on hold moeten zetten.


Wat dacht je van springers of zelfs menners... Daar is ook nakkes voor zelfs niet op B niveau

Je hebt helemaal gelijk, ik dscht alleen aan mn eigen straatje.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Corona & Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:03

Mijn klacht is op de mail gegaan :) :Y)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:32

‘Leuk’ die online wedstrijden maar als menner heb ik hier niets aan. Ik hoef echt niet het volledige bedrag terug maar een kleine compensatie in welke vorm dan ook zou ik netjes vinden. Dit kan wat mij betreft ook een korting op volgend jaar verlengen zijn of iets dergelijks.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:41

Mijn startkaart loopt tot 18 mei. Ik heb een mail gekregen van de knhs of ik mijn startkaart wel “gewoon” wil verlengen om hun te steunen. Nou dank je de koekoek :evaw: De knhs is mij al jaren geleden “kwijt” geraakt, geld beluste en verslindende organisatie in mijn ogen. Maar ja, wil ik wedstrijden rijden dan heb ik niet veel keus....
In mijn ogen had het ze als organisatie meer gesierd wanneer ze alle lopende startkaarten zouden “bevriezen”.

Setteli

Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Corona & Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:49

de mijne liep tot 18 april en heb ik daarvoor opgezegd. Ik reed al even geen wedstrijden ivm tijd en wil eerst in de training weer op niveau komen. Startpas is zo weer aangevraagd. Maar nu 115 euro betalen voor iets waar ik niets mee doen is wel heel jammer. Startpas van mijn dochter verloopt 25 mei en ook opgezegd.
Je kunt je startpas overigens tot een dag voor verlenging nog opzeggen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:54

De mijne is ook in april verlengd, ik heb ‘m gewoon door laten lopen.
Ik zie wel wanneer ik weer kan starten.
Vind even niet starten ook geen drama, je betaalt nu ook geen startgeld als je niet start, dus dat scheelt ook al in de kosten.

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:41

Ik zou ook balen wanneer je flink geld betaalt voor je startpas en totaal niet kan starten. Maar aan de andere kant: moeten we niet gewoon accepteren dat deze situatie volledige overmacht is? Als je net je startpas hebt verlengd en je paard heeft een kleine poos later een peesblessure, heb je toch ook gewoon pech?

En wat hierboven al is gezegd: het moet ergens vandaan komen...

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:41

Ik heb hierover ook al contact gehad met de knhs. Was net te laat met stop zetten en door corona is mijn financiële situatie ook veranderd. Dus dit is voor mij een heel bedrag. Ze willen niks, je ook niet tegemoet komen met het alsnog stopzetten (Ik zat nog wel voor de datum dat de nieuwe pas in zal gaan, maar niet meer een maand.)

Enige wat ze konden bieden is dat ik contact kon opnemen over de manier van betalen..

Ik ben ook teleurgesteld in de knhs, ze zijn de enige organisatie die paardensport wedstrijden bied, ik kan me niet voorstellen dat daar financieel geen ruimte is.

Zelfs van mijn 'kleine sportschool op de hoek' krijg ik de mogelijkheid om mijn lidmaatschapsgeld helemaal of gedeeltelijk terug te krijgen.