Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nibbit

Berichten: 10425
Geregistreerd: 03-06-05

Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 13:51


Sabbientje

Berichten: 4717
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:17

Ik vind het een beetje onzin.
En vooral papierverspilling, omdat je nu 2 pagina's per proef nodig gaat hebben.

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:35

Sabbientje schreef:
Ik vind het een beetje onzin.
En vooral papierverspilling, omdat je nu 2 pagina's per proef nodig gaat hebben.


Zijn zat juryleden die zonder uitleg een laag cijfer geven en dit stimuleert om ze leerzaam commentaar erbij te laten zetten. Tuurlijk zijn er ook zat waar je wat aan hebt maar dit maakt t wel makkelijker.

Wat betreft extra papier, je kan toch dubbelzijdig printen, t zijn niet ineens 3 pagina's :list:

Moonlight17
Berichten: 2352
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:38

Bij het mennen is dit al langer zo, dubbelzijdig printen werkt prima. Uit eigen ervaring is het voor de schrijver zelfs minder werk. Je streept aan wat niet goed gaat en vult eventueel nog aan in het vakje erachter. Ik zeg positieve vooruitgang.

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:04

Ik vind het ook onzin..
Onderaan staan al algemene onderdelen en als je westrijden rijd lijkt het mij vanzelfsprekend dat je weet wat er gebeurd en moet gebeuren per onderdeel.
Ik zie liever aan het eind van de proef even extra tijd voor de jury om een algemeen verhaaltje te schrijven.
Verder voldoet kort maar krachtig het ook per onderdeel.

Ik ben benieuwd of dit jury's gaat stimuleren om meer te schrijven. Dat zou een voordeel zijn, maar kunnen ze ook op de oude papiertjes doen.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:17

Ik vind het fijn. Zeker voor ruiters die net starten kan dit heel verhelderend werken.

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:34

Ik schrijf vaak en dit is echt wel fijn hoor. Minder kramp in de vingers en je kan bijna per onderdeel aangeven waar het aan ontbreekt. Geeft echt meer informatie. Als de ruiter/amazone die wil hebben tenminste, want er zijn natuurlijk genoeg die het allemaal beter weten en nooit hun protocol lezen... >;)

_Charlot
Berichten: 1268
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:53

Het worden een beetje dezelfde protocollen als bij de subtop. Ook hier zijn het altijd al 3 blaadjes.
Veel standaard dingen staan er nu al in, waardoor schrijvers het wat makkelijker bij kunnen houden bij jury’s met veel commentaar.
En laten we hopen dat het jury’s met weinig commentaar wat extra kan stimuleren.

Zelf ben ik er niet zo weg van, want bij de subtop is het nu vaak dubbel. Iets aanstrepen en toch ook commentaar wat niet “aan te strepen” is.

Ik vind alles schrijven persoonlijk het fijnste. Maar waarschijnlijk wennen we hier ook vanzelf weer aan!

snorkel1986

Berichten: 3042
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:35

Maar de proeven zelf zijn niet veranderd toch?

_Charlot
Berichten: 1268
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:55

snorkel1986 schreef:
Maar de proeven zelf zijn niet veranderd toch?

Nee de proeven niet.

Deze veranderen meestal elke 5 jaar. Dus misschien volgend jaar wel nieuwe proeven.

prugelpiet

Berichten: 12594
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:04

Ik vind het, als net beginnende in de B, wel fijn. Ik moet echt nog veel oefenen en veel leren, en hoe duidelijker er in staat waar in aan moet werken, hoe fijner!

MarliesV

Berichten: 15247
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:31

Als schrijver vind ik het splitsen van de vakjes heel en half wel erg fijn.
De ene jury wil het zo genoteerd, de andere weer anders. Heb je nu daar geen gedoe meer over.

Ben benieuwd of het verder voordelen opleverd en voor wie.

Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:55

MarliesV schreef:
Als schrijver vind ik het splitsen van de vakjes heel en half wel erg fijn.
De ene jury wil het zo genoteerd, de andere weer anders. Heb je nu daar geen gedoe meer over.

Ben benieuwd of het verder voordelen opleverd en voor wie.

Dat is al sinds de invoering van de halve punten, dus dat kan niet zo lastig zijn toch?

Ik vond het als schrijver bij mennen wel fijn en ik hoop dat jury's zo meer opmerkingen er bij gaan zetten. Maar ik hoop ook dat ze er niet teveel op gaan hangen, dus dat er helemaal niets meer bijgeschreven wordt, want zeker niet alles is in deze punten te beschrijven.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:16

Ik ben heel benieuwd. Afgelopen weekend had ik bijvoorbeeld een 6 op wijze van rijden, terwijl dat voor mijn gevoel toch goed ging en ik daar meestal wel een 7 of 7,5 op heb. Bij zulke dingen ben ik dan altijd erg benieuwd wat er dan beter moet.

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:18

Het is dat het geen 1 april is, dit lijkt echt een grap. Als je je een beetje in dressuur verdiept, weet je dit toch?! Papier verspilling idd!
Er kon altijd al bij opmerking/tip ingevuld worden waar het op mis ging.. nu kan het dan onderstreept worden ofzo, dat is misschien sneller voor de schrijver..

MarliesV

Berichten: 15247
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:42

Bowo schreef:
MarliesV schreef:
Als schrijver vind ik het splitsen van de vakjes heel en half wel erg fijn.
De ene jury wil het zo genoteerd, de andere weer anders. Heb je nu daar geen gedoe meer over.

Ben benieuwd of het verder voordelen opleverd en voor wie.

Dat is al sinds de invoering van de halve punten, dus dat kan niet zo lastig zijn toch?

Ik vond het als schrijver bij mennen wel fijn en ik hoop dat jury's zo meer opmerkingen er bij gaan zetten. Maar ik hoop ook dat ze er niet teveel op gaan hangen, dus dat er helemaal niets meer bijgeschreven wordt, want zeker niet alles is in deze punten te beschrijven.


Hier blijkt maar weer uit dat ik weinig schrijf en liever ringmeester haha.

Suzanne F.

Berichten: 49422
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:03

Wat een belachelijke toestand. Alsof de jury’s steeds onkundiger worden. Alsof voorgekauwd moet worden welke criteria ze moeten hanteren. Een goede jury kent de criteria en zet in de omschrijving ook neer waar het in dat onderdeel aan ontbrak of wat er beter kan.
De dressuursport wordt steeds kinderachtiger. Eerst al die onzin van roze laarzen en kleding toestaan, toen hoefde groeten naar de jury ook niet meer en nu wordt de jury behandeld als een grote baby.
Ik ben steeds blijer met de keuze die ik gemaakt heb om te stoppen met jureren.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:08

Ik ben er wel blij mee. Je kunt net even gerichter in een korte tijd commentaar geven en ik denk dat het voor veel ruiters duidelijkheid geeft waar precies op gelet wordt per onderdeel. Natuurlijk weet je dat meestal wel maar bij de subtopproeven lees ik het vaak toch nog even door en dat vind ik dan weer fijn om mee te nemen in de training.

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Nieuwe uitgebreidere protocollen per 1 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 06:13

wat mij vooral verbaasd is dat de juryleden nog geen instructie gehad hebben.
De opmerking hiervoor dat juryleden nu wel commentaar gaan geven is de vraag. Als je het nu niet doet waarom zal je het dan door een extra kolom wel gaan doen?

Als ik het goed begrijp doet de knhs dit zodat de deelnemer meer begrijpt waar op gelet wordt.... "betuttelend" komt dan bij me op

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 06:58

Suzanne F. schreef:
Wat een belachelijke toestand. Alsof de jury’s steeds onkundiger worden. Alsof voorgekauwd moet worden welke criteria ze moeten hanteren. Een goede jury kent de criteria en zet in de omschrijving ook neer waar het in dat onderdeel aan ontbrak of wat er beter kan.
De dressuursport wordt steeds kinderachtiger. Eerst al die onzin van roze laarzen en kleding toestaan, toen hoefde groeten naar de jury ook niet meer en nu wordt de jury behandeld als een grote baby.
Ik ben steeds blijer met de keuze die ik gemaakt heb om te stoppen met jureren.


En vergeet de verklaring niet die je moest tekenen dat je je conformeert aan de KNHS en je niet negatief uitlaat over hen ... :roll:
Ik heb er ook geen spijt van.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:28

Fitzroy schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat een belachelijke toestand. Alsof de jury’s steeds onkundiger worden. Alsof voorgekauwd moet worden welke criteria ze moeten hanteren. Een goede jury kent de criteria en zet in de omschrijving ook neer waar het in dat onderdeel aan ontbrak of wat er beter kan.
De dressuursport wordt steeds kinderachtiger. Eerst al die onzin van roze laarzen en kleding toestaan, toen hoefde groeten naar de jury ook niet meer en nu wordt de jury behandeld als een grote baby.
Ik ben steeds blijer met de keuze die ik gemaakt heb om te stoppen met jureren.


En vergeet de verklaring niet die je moest tekenen dat je je conformeert aan de KNHS en je niet negatief uitlaat over hen ... :roll:
Ik heb er ook geen spijt van.


Hier nog 1 :Y) wat een farce

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:36

Katja schreef:
Ik ben er wel blij mee. Je kunt net even gerichter in een korte tijd commentaar geven en ik denk dat het voor veel ruiters duidelijkheid geeft waar precies op gelet wordt per onderdeel. Natuurlijk weet je dat meestal wel maar bij de subtopproeven lees ik het vaak toch nog even door en dat vind ik dan weer fijn om mee te nemen in de training.


Je gaat er gemakshalve vanuit dat de jury altijd een ervaren snelle schrijfster heeft? Geloof me, dat is nogal wisselend en het zijn ook nog vrijwilligers die zelden wat krijgen voor hun inzet.
Heb wat protocollen bestudeerd en het kan lastig zijn om snel te onderstrepen. Er staan nl gemiddeld zo'n 4/5 mogelijkheden. Dan nog een Tip er achter invullen.( Opmerking is vervangen door het hippe Tip)

liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:53

Maar deze optie was toch juist bedoeld om het voor deelnemers te verhelderen, en niet om de jury als een grote baby te behandelen...
En voor de mensen die zeggen papierverspilling: je kan dubbelzijdig printen tegenwoordig :Y)

Van mij had deze optie ook niet gehoeven hoor, maar sommige argumenten lijken me niet helemaal van toepassing.

Zick_Zack

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:05

EllyC schreef:
wat mij vooral verbaasd is dat de juryleden nog geen instructie gehad hebben.
De opmerking hiervoor dat juryleden nu wel commentaar gaan geven is de vraag. Als je het nu niet doet waarom zal je het dan door een extra kolom wel gaan doen?

Als ik het goed begrijp doet de knhs dit zodat de deelnemer meer begrijpt waar op gelet wordt.... "betuttelend" komt dan bij me op


Precies dit. Ga er vanuit dat als je wedstrijd gaat starten je weet waar je op beoordeeld gaat worden, ook als het niet zo direct achter elke oefening staat.
Heb het even doorgelezen, het heeft mij absoluut geen dingen vertelt waar ik nog niet van op de hoogte was. Hoop maar dat er commentaar bij geschreven blijft worden.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:07

Suzanne F. schreef:
Wat een belachelijke toestand. Alsof de jury’s steeds onkundiger worden. Alsof voorgekauwd moet worden welke criteria ze moeten hanteren. Een goede jury kent de criteria en zet in de omschrijving ook neer waar het in dat onderdeel aan ontbrak of wat er beter kan.
De dressuursport wordt steeds kinderachtiger. Eerst al die onzin van roze laarzen en kleding toestaan, toen hoefde groeten naar de jury ook niet meer en nu wordt de jury behandeld als een grote baby.
Ik ben steeds blijer met de keuze die ik gemaakt heb om te stoppen met jureren.


Volgens mij is dit vooral gedaan om de protocollen toegankelijker te maken voor de ruiters..