Van B naar L dressuur maak je WP vol, is overgang groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:23

janouk schreef:
Ik snap nooit waarom je een klasse helemaal vol winstpunten zou moeten rijden. Ik zie er geen voordeel in, tenzij je in aanmerking komt voor de kampioenschappen.


Ik sluit me hierbij helemaal aan. Ik ben met mijn eerste paard over gegaan op B+11 (reed er de laatste wedstrijd 3, dus tsja :D). Mijn tweede paard ging met B+10 het land op en die heb ik na het land nog één keer B gestart (een tweedaagse) om erin te komen. Dus daarmee ging ik uiteindelijk over met B+14. Met mijn huidige paard ben ik nu B+8, daarmee ga ik over zodra het mag.

In het L1 kun je (dacht ik) geen negatieve verliespunten rijden. En als je altijd met winst thuiskomt in het B, dan rijd je in het L1 echt niet ineens verlies.

Rex_Rolfo schreef:
Als je het zo bekijkt leer je meer met 176 punten in de L1 dan met 184 in de B.


Precies dit. Als je in het B vaker geen winst rijdt dan wel, is het misschien handig om eerst nog thuis door te trainen - dan zou ik denk ik überhaupt niet (vaak) starten. Maar als je in het B altijd rondom de 180-185 zit, zou ik die extra ervaring op gaan doen in het L ipv in het B. Alle winstpunten boven de 10 zijn eigenlijk relatief 'waardeloos', dus dan zou ik kiezen voor het L, waar je gelijk je leerpunten uit kunt halen! :-)