Met een pony tussen de paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:17

MariekeRomy schreef:
Het is trouwens nog niet duidelijk of ik BB of B ga starten, voor bb moeten ze wel gemeten zijn dacht ik? Startpas was daar niet voor nodig toch

Idd, wel gemeten en geen startpas. Voor de B kan je ook een startpas voor een dag aanvragen, maar dát is relatief duur vind ik.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:31

Bij ons komt de ponymeter 1 keer per jaar op de vereniging zodat pony leden hun pony´s kunnen meten. Ik was toen een tientje kwijt voor de officiële meting.
Kan me alleen heugen dat het voor een bepaalde datum moest en dat is nu te laat.
Als je niet op korte termijn wil starten zou je dat kunnen checken.

Ik zou overigens lekker bij de pony´s starten. Veel eerlijker voor jullie beide.

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:48

Ik zou ook bij de pony's starten zo lang dit nog kan.

Ik betaal meestal 5 euro als ik naar de meter toe ga.
Ik heb laatst aan de andere kant van het land een pony bij de fokker op locatie laten meteen. Toen was ik 20 euro kwijt (ik weet niet om wat voor afstand het ging van de meter naar de fokker).

0000
Berichten: 5490
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:25

Die 40 euro extra ben je anders ook snel kwijt als je tussen de paarden start... Zowel de startpas als de inschrijfgelden zijn een stuk duurder. Dus voor de kosten hoef je dat niet te laten. Ik zou ook voor de pony's gaan, veel leuker en beter passend qua niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:58

Ik snap dat 40 euro geld is waar je een boel andere leuke dingen mee kan doen, maar in verhouding met de rest van de kosten van op wedstrijd gaan (lid worden van een vereniging, startkaart, startgeld, evt transport) is het peanuts.
Waarom is het zo’n issue voor je om dat geld te besteden aan een meting? Ik vraag me dan eerlijk gezegd af hoe realistisch je beeld is van de overige kosten, als dit al een probleem oplevert.

En nogmaals, je bent 16 en gaat voor het eerst starten. Omdat paardrijden je hobby is. Maak het dan ook zo leuk mogelijk voor jezelf. Een B proef bij de paarden en bij de pony’s is echt een ander verhaal, qua ervaring van de ruiters, jurering en sfeer :)

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 14:23

€40 is voor mij best veel omdat dit de grootste kostenpost gaat zijn.

De proef kost bij de pony’s €8,50 (en dan dus 2x) (bij de paarden €10 dus geen mega verschil)
En de startpas €19. (Voor 1 dag is de prijs van pony’s en paarden ook hetzelfde)
Ik hoef geen lid te worden van een vereniging. Ik sta ingeschreven bij een fnrs Manege en kan hiermee een startpas aanvragen.
Laatst bijgewerkt door MariekeRomy op 16-09-20 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 14:25

Ik heb iemand op de stal naast me gevonden die misschien ook wilt gaan meten omdat we dan de kosten kunnen delen Wij zijn de enige 2 pony’s hier dus anders zou zij het volgend jaar doen. Pony is al 8 dus zij doet wss mee en dan kost het me €20.

Transport heb ik verder geen kosten aan gelukkig

Edit: Ik kan dus gelukkig nu hopelijk goedkoper laten meten dus dan is het probleem opgelost!