Springwedstrijd BB dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lobke_

Berichten: 1202
Geregistreerd: 17-07-12

Springwedstrijd BB dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 18:46

Aanstaande zondag hebben wij onze eerste oefen springwedstrijd in de BB. We hebben ervoor gekozen om 50 cm te springen. Ik heb me verdiept in de reglementen. Ik vraag me af hoe jullie in 15 minuten het parcours kunnen leren. Ik zie het helemaal voor me dat ik tig keer de lijnen heb gelopen, maar op het moment als het moet helemaal verkeerd ga.

Hebben jullie tips?

Anoniem

Re: Springwedstrijd BB dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:53

Ik heb een aantal weken terug voor het eerst een oefenwedstrijd gereden. Ik was ook echt bang dat ik het parcours vergat maar ik vond de meeste hindernissen wel op een logische plek staan. Bij sommige hindernissen was het even goed onthouden of je links of rechts moest maar daarna wees het zich weer vanzelf.

Ik ben het parcours gaan lopen zoals ik ook echt wilde rijden. Dus bij een grote bocht ook de grote bocht gelopen.

Succes met je wedstrijd!

_Lobke_

Berichten: 1202
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Springwedstrijd BB dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 19:47

Dankjewel voor je snelle reactie! :D

Oja dat links rechts moet ik ook even goed opletten. Dat is net weer wat mij om dat precies door elkaar te halen.

Dankjewel!

BowoJarig
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Springwedstrijd BB dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:03

De meeste lijnen zijn inderdaad logisch en de nummers staan bij de hindernis (altijd rechts).

Zelf doe ik 1x volledig lopen. Daarna in het midden staan en dan wijs ik vanaf daar de hindernissen en lijnen. Dan probeer ik nog eens in mijn hoofd de lijnen/locaties voor me te zien. Dat laatste herhaal ik ook tijdens het losrijden nog een paar. En voordat de ring ingaat en voor de "deur" wacht, kun je nog eens het parcours aanwijzen en/of degene voor je kijken

Kimren
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Springwedstrijd BB dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:39

Ik doe hetzelfde als Bowo, na het lopen en tijdens het inrijden de lijnen nog eens in mijn hoofd rijden. Als er genoeg tijd voor is kijk ik altijd nog een paar mensen om het parcours nog eens goed te zien.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Springwedstrijd BB dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:40

Ik was echt heel slecht met het onthouden. Maar ik liep het, ik keek echt heel goed. En met een zweepje of een vinger echt het parcour volgen. En nog een x lopen en als het kon met inrijden af en toe ff kijken.
En onthouden de kleuren wel vaak :o

Maar ik was echt slecht totdat ik steeds vaker ging

Eef_Bam

Berichten: 4125
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:43

Valt neimeand de topictitel op :Y) ? Springwedstrijd BB dressuur :D

Maar goed, inhoudelijk: Inderdaad lopen, daarna op 1 plek gaan staan en proberen je hindernissen aan te wijzen. Verder zijn de lijnen vaak vrij logisch, zeker in een wat smallere binnenbak.

_Lobke_

Berichten: 1202
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Springwedstrijd BB dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 20:53

Bowo: dankjewel voor de tips. Denk toch dat het inderdaad een beetje zo moet.

Kimren: dankjewel voor je reactie en tips.

Freekie: dat is ook nog wel een goede om het ook nog een keer met vinger of zweepje te volgen

_Lobke_

Berichten: 1202
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 20:54

Eef_Bam schreef:
Valt neimeand de topictitel op :Y) ? Springwedstrijd BB dressuur :D

Maar goed, inhoudelijk: Inderdaad lopen, daarna op 1 plek gaan staan en proberen je hindernissen aan te wijzen. Verder zijn de lijnen vaak vrij logisch, zeker in een wat smallere binnenbak.


Omg hoe heb ik dat nou weer voor elkaar gekregen :') . Jij bent scherp! Dankjewel voor de tips. Toevallig is het inderdaad in een binnebak. Ik ben heel benieuwd.