Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gecombineerde neusriem zonder sperriem

 
Profiel   

Weet iemand toevallig hoe het zit met hoofdstellen / neusriemen? Ik rijd mijn paard altijd zonder sperriem, maar mijn ene neusriem heeft wel een lusje voor de sperriem. Nu zegt mijn instructrice dat ik deze niet op wedstrijd mag gebruiken zonder sperriem, zodra er een lusje aan zit voor de sperriem moet de sperriem ook gebruikt worden. Maar ik kijk net in de harnachementgids 2020 van de KNHS (https://www.knhs.nl/media/19115/knhs-ha ... s-2020.pdf, onderaan pagina 22), en daar staat het volgende:

Hoofdstel met gecombineerde neusriem, ook toegestaan met het weglaten van de sperriem.

Dus dan zou ik zeggen dat het wel gewoon mag? Is dit misschien een nieuwe regeling, waardoor mijn instructrice dacht dat het niet mag? En wat is het nut ervan, dat het niet zou mogen?

Alvast bedankt! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:00 



 
Profiel   

Vroeger was het zo dat als er een lusje aan zat er ook een sperriem aan moest zitten, maar die regel is inderdaad aangepast. Je mag nu dus inderdaad een hoge neusriem met lusje gebruiken. :) Ik denk stiekem ook niet dat er voorheen ooit echt iemand is uitgesloten omdat er geen sperriem aan het lusje zat. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:02 



 
Profiel   

Mag nu met lus...
En als je het mooier wil koop je er een zonder... ze zijn los te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:03 



 
Profiel   

Dat vind ik fijn, het lusje stoort mij niet, dus dan kan ik het mooi zo laten :D Anders moest ik het lusje ergens laten verwijderen, maar dat hoeft nu dus gelukkig niet meer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:08 



 
Profiel   

Ik start al jaren met zo'n lusje zonder sperren en nog nooit iets over gehoord :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:27 



 
Profiel   

bliksemflits schreef
Ik start al jaren met zo'n lusje zonder sperren en nog nooit iets over gehoord :D


Altijd mazzel gehad :D Ik snap het nut er ook niet van, waarom dat niet zou mogen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:34 



 
Profiel   

Dit kwam voort uit het feit dat je met een volledig harnachement moet rijden.
Door het lusje te laten zitten is als het ware het hoofdstel niet compleet maar dat schoot het doel voorbij en toen is dit apart een x vermeldt dat de sperriem niet noodzakelijk was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 11:09 



 
Profiel   

EllyC schreef
Dit kwam voort uit het feit dat je met een volledig harnachement moet rijden.
Door het lusje te laten zitten is als het ware het hoofdstel niet compleet maar dat schoot het doel voorbij en toen is dit apart een x vermeldt dat de sperriem niet noodzakelijk was.


Het spijt me, maar dat vind ik echt een onzin regel.. :+ Ben blij dat dat van de baan is! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 14:37 



 
Profiel   

Ik snap het nut er niet van hoor, beetje onzin vind ik het persoonlijk wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 09:57 



 
Profiel   

Neehoor , die hoeft er niet aan ! Je mag gewoon starten zonder sper riem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen