Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:47

Ik wilde een proefje insturen, maar ik zie nu dat die prijs van 7,50 naar 12,50 is gegaan.
Ik had daar helemaal niks over gelezen en vind het een beste verhoging... Zeker als je hier in de buurt live meetmomenten kan rijden voor een tientje per proef.

xJurdyWonanx

Berichten: 4049
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:51

Ja ik zag het toevallig net idd. KNHS heeft gelukkig mijn foutieve proef van gisteren eruit gegooid en ik heb met dat artikelen de juiste kunnen insturen, maar ik vind het ook een flinke verhoging..

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:55

Dat is inderdaad een redelijke verhoging. Maar voor niets komt de zon op he. Ze moeten toch de juryleden en het systeem ervan betalen. En je bespaart toch op reiskosten naar de locatie of voor sommige mensen (in mijn geval) voor trailerhuur.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:18

Dat was wel bekend dat dat ging gebeuren zodra de meetmomenten weer mochten om het gelijk te trekken. Meeste meetmomenten kosten dat tegenwoordig ook al per proef.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:19

NikkiB1991 schreef:
Ik wilde een proefje insturen, maar ik zie nu dat die prijs van 7,50 naar 12,50 is gegaan.
Ik had daar helemaal niks over gelezen en vind het een beste verhoging... Zeker als je hier in de buurt live meetmomenten kan rijden voor een tientje per proef.


Van deze verhoging was ik al wel op de hoogte. Ik weet alleen niet meer hoe ik deze in het begin gecommuniceerd heb gekregen.

Er zijn weer officiele meetmomenten toegestaan zijn en vanaf 5 juni zijn competities voor de jeugd ook weer algeheel toegestaan door de overheid ( volgende staat op rijksoverheid.nl: Jeugdwedstrijden in competitieverband voor personen tot en met 17 jaar zijn weer toegestaan.) In verband met eventuele oneerlijke concurentie richting verenigingen qua startgelden heeft de KNHS bij mijn weten vanaf het begin af aangezegd dat, naast dat de online proeven vanaf dit moment maar tm L2 lopen en je minimaal 5 punten op een live meetmoment moet halen, de startgelden naar 12,50 euro zouden gaan.

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:29

Ik heb het ook gewoon wel ingestuurd hoor, en snap zeker dat voor niks de zon op gaat. Maar als ik mijn prijzen ineens bijna verdubbel gaan mijn klanten zich ook wel afvragen of het klopt.
De redenering betreft de concurrentie met de verenigingen vind ik heel logisch klinken. Zo had ik het nog niet bekeken. Nouja, we puzzelen vrolijk verder, alleen misschien niet meer wekelijks.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:53

Ik heb gister nog 4 proefjes gekocht voor 7,50 waarvan ik er 2 gebruikt heb(heb gister 2 pony's gefilmd). Vanmorgen geen tijd om die andere 2 in te sturen, dus die gebruik ik vanavond.

Queelens schreef:
Pfoe dennis dat is wel pittig ja. Wordt er voor mennen een stuk minder georganiseerd of is het de regio waar je zit?

Beide, maar vooral dat er voor het mennen veel minder is.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:59

Het is meer dat er in de oorspronkelijke pilot een korting gegeven werd en men besloten heeft die korting aan te houden totdat er weer officiële meetmomenten waren zodat de officiële meetmomenten geen oneerlijke concurrentie hadden van de online wedstrijden, maar men wel laagdrempelig kon kennismaken met online rijden en zo de meeste "waar" voor de kosten van de startkaart had. Zo heb ik het begrepen iig.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:00

Dennis schreef:
Meetmomenten binnen een straal van 20 km, dat klinkt als een sprookje!

Ik heb gister 125km gereden (enkele reis) voor een meetmoment, de dichtstbijzijnde voor nu. 18 juni mag ik dichtbij rijden, 50km, een van de locaties waar ik regelmatig rij.
En verder heb ik tot nu toe alleen het district kampioenschap op de planning staan op 115km. En verder is er niets dichterbij als menner.

Voor gewone wedstrijden rij ik normaal tot ong 1 uur. Dan kan ik gemiddeld 1x in de 3 weken op pad (en dan rij ik dus alles, selecteren waar ik graag wil rijden zit er dan niet in).


Dennis, wil jij contact met me opnemen via pb of mail oid? Weet jij of er meer menners bij jou in de buurt zijn met dezelfde wens? Wie weet kunnen we via het regiobestuur meer samenwerking met het mendistrict opzoeken en het mennen laten groeien in de regio. Ik hoor het graag van je!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:01

WenK schreef:
Het is meer dat er in de oorspronkelijke pilot een korting gegeven werd en men besloten heeft die korting aan te houden totdat er weer officiële meetmomenten waren zodat de officiële meetmomenten geen oneerlijke concurrentie hadden van de online wedstrijden, maar men wel laagdrempelig kon kennismaken met online rijden en zo de meeste "waar" voor de kosten van de startkaart had. Zo heb ik het begrepen iig.


Dit is ook hoe ik het begrepen heb. De 7,50 per proef was eigenlijk een kortingstarief dat ze als service aangeboden hebben tot officieel ook weer meetmomenten mochten plaats vinden.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:07

SweetVanille schreef:
Roulette_ schreef:
Zou morgen even contact opnemen met de KNHS, die kunnen je vast verder helpen. Klinkt als iets wat ze voor je kunnen herstellen.

Hebben er meer dat het nu langer duurt dan eerder voor je proef is beoordeeld? Bij eerdere proeven had ik na een dag of 2 a 3 mijn punten wel, nu ben ik al een week (on)geduldig aan het wachten.



Hier ook al een week aan het wachten. Denk dat ik dit het irritantste vind van het online rijden..
Als je als jury in ruim een week incl weekend niet eens de tijd hebt, kunnen ze zich beter afmelden. Scheelt veel frustratie voor ruiters, die willen ook doorrr.


Soms zijn jury's ook net mensen. Ik heb ook al een week helaas proeven liggen die ik vandaag terug ga geven. Helaas onderuit getrokken door een paard, dus 2 dagen met pijnstillers op bed gelegen. Pols zit nog in tape en met pijnstillers loop ik wel weer rond, maarja, kostte wel wat dagen. Ik had al mijn hoop dus op het weekeinde gelegd en echt zin om, naast de clinic die ik zaterdag gaf, de online proeven te beoordelen.
Helaas kwam er een situatie op het werk langs die acuut extra aandacht vroeg en toen was de week zomaar voorbij.

Ik baal als een stekker dat ik de proeven moet teruggeven. En op dat moment neem ik jouw berichtje dus ook persoonlijk. Moet ik me afmelden omdat ik er 1 keer niet aan toe kwam? Ik bekijk ook alle proeven die slecht gefilmd zijn, beoordeel ook filmpjes die net niet helemaal aan alle eisen voldoen, stop er meer tijd in dan er in theorie voor staat.... Oh ja, afgekeurde filmpjes worden niet betaald en kosten wel tijd ;-)

Ieder verhaal heeft twee kanten. Juryleden weten dat jullie zitten te springen om de beoordeling. Juryleden zitten te springen om te jureren. En soms loopt dat even anders. Helaas. Ik ga maar niet uit van onwil, maar van onmacht. Dat maakt de beker weer half vol.

Ik hoop dat je snel je beoordeling krijgt :-)

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:15

Beterschap ilja! En helemaal eens hoor.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:59

Begrijpelijk Ilja en beterschap! Ik las de post overigens als "afmelden voor de betreffende week", maar dat is wellicht mijn positieve bril.

Had er vandaag weer een aardige pluk in t M1, maar dat was nog niet zo positief. Heb nu 7 filmpjes bekeken en al 3 af moeten keuren, alle 3 met meerdere redenen. Moet zo weer een paar uur les geven, maar de rest komt morgen aan de beurt.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:23

Ilja000 schreef:
Moet ik me afmelden omdat ik er 1 keer niet aan toe kwam?


Een appje naar KNHS dat je er niet aan toe komt is een hele kleine moeite, sturen ze het naar een jury die dan wel tijd heeft :)

Scheelt voor beide partijen frustratie.

Wenk, inderdaad, die betreffende week, dus dan even regelen zoals bovenstaande bedoelde ik, helemaal afmelden is wat rigoreus, snap best dat je de ene keer meer tijd hebt dan de andere keer :)

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:02

SweetVanille schreef:
Ilja000 schreef:
Moet ik me afmelden omdat ik er 1 keer niet aan toe kwam?


Een appje naar KNHS dat je er niet aan toe komt is een hele kleine moeite, sturen ze het naar een jury die dan wel tijd heeft :)

Scheelt voor beide partijen frustratie.


Als je voor een studie een toets maakt of iets moet je toch ook wachten op de uitslag? Hoe snel die komt hangt vaak van je docent af. Dat wéét je toch? Zo vervelend en raar is dat niet...

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:18

liespr schreef:
Zo vervelend en raar is dat niet...

Ja zeg, vertel dat mijn F5 toets. Dat arme ding rammelt helemaal tot de draad versleten in het toetsenbord.


:+

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:15

Doedatje schreef:
Heb gister voor het eerst een B proef ingeleverd. Ging niet zo heel goed, maar we moeten ergens beginnen. Ben benieuwd wat voor cijfers er gegeven worden voor bepaalde oefeningen die 'foutjes' bevatten.


186 punten en commentaar waar ik veel mee kan :)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:37

Poeh wat een bizarre groep was dit. Van de 14 er 7(!) af moeten keuren. Variërend van gewoon geen neusriemcontrole tot alleen de pagina met afstamming tonen in het paspoort. En het was M1, dus je mag verwachten dat die wel een beetje doorhebben wat er verwacht wordt, helemaal omdat dit de laatste kans was om in te sturen voor ze. Vond het dus best een beetje zuur om af te moeten keuren, maar de regels zijn er ook niet voor niets.

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:57

Rex_Rolfo schreef:
liespr schreef:
Zo vervelend en raar is dat niet...

Ja zeg, vertel dat mijn F5 toets. Dat arme ding rammelt helemaal tot de draad versleten in het toetsenbord.


:+



Je hebt gelijk, ik stel mijn mening bij. Even een momentje voor alle F5 knoppen in deze zware tijden. :')

Het lijkt me vervelend om zo veel af te moeten keuren als jury, WenK! Precies raketwetenschappen zijn het nu ook weer niet.

Anyway, ik heb afgelopen weekend weer voor het eerst een meetmoment gereden. Wat had ik dat gemist, zeg! *\o/*

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:59

WenK schreef:
Poeh wat een bizarre groep was dit. Van de 14 er 7(!) af moeten keuren. Variërend van gewoon geen neusriemcontrole tot alleen de pagina met afstamming tonen in het paspoort. En het was M1, dus je mag verwachten dat die wel een beetje doorhebben wat er verwacht wordt, helemaal omdat dit de laatste kans was om in te sturen voor ze. Vond het dus best een beetje zuur om af te moeten keuren, maar de regels zijn er ook niet voor niets.


Ik heb het ook vaak bij de m dat ik er minimaal 3 af moet keuren van de 10. Neusriemcontrole, sporen niet tonen, rondje overslaan, paspoort verkeerde pagina enz. Bij de lagere klasse gebeurt het veel minder

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:47

Ik heb nu ook M2 en tot nu toe gaat het met voorstellen nog goed. Alleen een beetje jammer dat ik er nu geen licentiepunt meer voor krijg, maar ik heb er gelukkig genoeg.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:11

Hoezo geen licentie punt. Ik ga er vanuit dat ik gewoon mijn punten krijg als ik van de Knhs wat te beoordelen krijg

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:17

caro29 schreef:
Hoezo geen licentie punt. Ik ga er vanuit dat ik gewoon mijn punten krijg als ik van de Knhs wat te beoordelen krijg

Staat in de laatste mail die we hebben gehad, bij minder dan 10 proeven krijg je geen licentiepunt meer. En ik heb er 8 gekregen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:26

Daar heb ik compleet overheen gelezen

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:09

Anoeska27 schreef:
caro29 schreef:
Hoezo geen licentie punt. Ik ga er vanuit dat ik gewoon mijn punten krijg als ik van de Knhs wat te beoordelen krijg

Staat in de laatste mail die we hebben gehad, bij minder dan 10 proeven krijg je geen licentiepunt meer. En ik heb er 8 gekregen.


Maar daar kun je toch niks aan doen dat zij je niet genoeg sturen?