Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:57

ik ga binnenkort ook weer online een proefje insturen. nu hebben wij een 20x40 binnenbak alleen kan er niet iemand achter de c staan maar moet diegene volgens de site ter hoogte van de g staan in de bak. met de a-c lijn lijkt het me dat de filmer dan eerst je afwenden en je begin lijn filmt en dan opzij stapt? en met de grote voltes etc ook een paar passen opzij of naar achteren doet?

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:16

kimwilliam schreef:
ik ga binnenkort ook weer online een proefje insturen. nu hebben wij een 20x40 binnenbak alleen kan er niet iemand achter de c staan maar moet diegene volgens de site ter hoogte van de g staan in de bak. met de a-c lijn lijkt het me dat de filmer dan eerst je afwenden en je begin lijn filmt en dan opzij stapt? en met de grote voltes etc ook een paar passen opzij of naar achteren doet?


De voltes bleek bij ons niet nodig te zijn. Camera pakt een groot genoege hoek. Bij ac lijn stapte mijn lezer opzij als ik ongeveer bij x was.
Probleem was dat pony elke keer dacht dat ze met de lezer kon knuffelen en er dus extra hard heen rende :')

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:23

Lumi schreef:
kimwilliam schreef:
ik ga binnenkort ook weer online een proefje insturen. nu hebben wij een 20x40 binnenbak alleen kan er niet iemand achter de c staan maar moet diegene volgens de site ter hoogte van de g staan in de bak. met de a-c lijn lijkt het me dat de filmer dan eerst je afwenden en je begin lijn filmt en dan opzij stapt? en met de grote voltes etc ook een paar passen opzij of naar achteren doet?


De voltes bleek bij ons niet nodig te zijn. Camera pakt een groot genoege hoek. Bij ac lijn stapte mijn lezer opzij als ik ongeveer bij x was.
Probleem was dat pony elke keer dacht dat ze met de lezer kon knuffelen en er dus extra hard heen rende :')


oke, wij gaan vrijdag waarschijnlijk repetitie filmen hahaha om te kijken waar we eventueel tegenaan lopen.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:13

Ik begon juist bij C met filmen en liep na het passeren van de ruiter naar G

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:07

Hoi hoi,

Ik ben aan het twijfelen om op deze manier te beginnen met wedstrijden te rijden. Alleen zou ik heel graag willen weten wat voor proefjes er beschikbaar zijn in de B. Maar om dit in te zien heb je perse een startkaart nodig. Vind het nogal zonde om alleen online te kunnen kijken een startkaart te kopen. Kan iemand me vertellen wat voor proefjes er online staan in de B categorie? :)

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:31

In de B wordt proef 21 gereden ainds 1 oktober. Als je googlet op proef 21 knhs dan krijg je de proef te zien!

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:24

Muffin01 schreef:
Hoi hoi,

Ik ben aan het twijfelen om op deze manier te beginnen met wedstrijden te rijden. Alleen zou ik heel graag willen weten wat voor proefjes er beschikbaar zijn in de B. Maar om dit in te zien heb je perse een startkaart nodig. Vind het nogal zonde om alleen online te kunnen kijken een startkaart te kopen. Kan iemand me vertellen wat voor proefjes er online staan in de B categorie? :)


Gewoon doen. Het is zo leuk om op die manier feedback te krijgen.

Zie afbeelding voor het overzicht van de proeven.

Afbeelding

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:57

Muffin01 schreef:
Hoi hoi,

Ik ben aan het twijfelen om op deze manier te beginnen met wedstrijden te rijden. Alleen zou ik heel graag willen weten wat voor proefjes er beschikbaar zijn in de B. Maar om dit in te zien heb je perse een startkaart nodig. Vind het nogal zonde om alleen online te kunnen kijken een startkaart te kopen. Kan iemand me vertellen wat voor proefjes er online staan in de B categorie? :)


Om de proeven te bekijken hoef je geen startpas aan te vragen. Je kunt ze op https://dressuurproeven.nl/ vinden

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 23:18

Ik meld me hier en ga dan terug lezen, ik wil met 1 van m'n dames in de L1 beginnen eerst even thuis/voor haar bekend terrein zodat we dat rustig kunnen opbouwen.

3 jaar terug hebben we dit met een van onze andere paarden ook wel eens gedaan maar het zit hier niet echt meer goed in het geheugen van hoe en wat :=

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:06

@melzazu
Geweldig en zeer herkenbaar. Een uitwedstrijd met je eigen paard met je eigen auto/trailer combinatie is al een overwinning opzich!
Ik zit ook in de met ponys tussen de paarden groep. Daar had ik uitgebreid gereageerd. Ik zal het hier ook even plaatsen.

Ik heb een tijd mij terug getrokken uit de wedstrijden. Dat was vanaf oktober.
In 1 week 6 winstpunten rijden waarbij de wedstrijd klasse L1 hadden uitgereden met als commentaar laatste proef:

Nette proef, vriendelijk voorgesteld

Het ging zo mega snel dat ik me niet helemaal goed had voor kunnen bereiden op de L2. Heel gaaf zo snel (6 winstpunten in 1 week) maar er zit dus ook een keerzijde aan. Al hoe ik best perfectionistisch ben en zowel mijn pony als ik er een handje van hebben te moeilijk te denken.
Ik had mij ingeschreven voor de L2 maar mij terug getrokken, meer op aandringen van mijn ervaren bijrijdster, uit de wedstrijd. Mijn pony en ik waren elkaar totaal kwijt onder het zadel. Dat uitte zich in staakgedrag, stagneren en achterwaarts gaan, bokken etc. Ik was mijn hele motivatie even totaal ook kwijt om naar mijn pony te gaan. Toen ben ik mij volledig in gaan zetten op de basis. Geen enkele oefening meer uit de proeven. Elkaar vinden, want we waren opeens enorm zoekend. Voorwaarts, rechtgericht, buiging en stelling. Ik was al blij als we hier doorheen waren soms was het gewoon 5 keer staken. Ik begon het leuk te vinden om te zien hoe we het uur begonnen en ik hem eindelijk weer normaal door de baan kreeg recht, met voorwaartse drang als we eindelijk na een uur ploeteren de basis fijn op orde hadden en ik al die gekke bewegingen en bokken die soms super hoog waren had uit gezeten. Hij is tot zijn 10e prestatie dekhengst geweest, je moet hem wel echt rijden maar hij is ook weer heel hoog opgeleid (kent alles tmt grand prix zat met zijn 6e al in de z dressuur) waardoor hij heel gevoelig is op je handen of je benen daar reageert hij enorm op ook als je hem per ongeluk niet daarin goed begeleid op een zachte consequente manier(is nog best ingewikkeld die twee samen te combineren  ) krijg je het gelijk terug. Als jij het verkeerd doet dan of hij stagneert(direct nukkig stilstaan, gaat achteruit, trapt naar je been, gaat hoog bokken etc.) of hij sluit zich af en je kan niks meer. Van een uur lang alleen maar met voorwaarts, oplossen van het staak gedrag, rechtgericht en soepelheid in buiging en stelling bezig te zijn pakte ik verloop van tijd iets van de wedstrijdoefeningen mee. Steeds beetje bij beetje. Hoe het nu super goed gaat weer heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en ons ingeschreven voor L2 10 maart gewoon op eigen stal. Bij het doornemen en het tekenen van de proef dacht ik jeetje dit gaat nog wat worden. Gisteren en vandaag gereden en na even goed op de basis los gereden kreeg ik er gewoon alles uit. Ik zit weer op vleugels. Ik heb wel altijd veel spanning op een wedstrijddag maar als het zoals vandaag gaat dan heb ik er alle vertrouwen in. En nee ik moet ook niet gelijk denken dat ik winst moet rijden. Alleen al de ervaring en in de wedstrijdring zijn is al heel wat.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:37

Het is nogal stil hier. Ik rij nog wel een enkele keer een online proef maar wij gaan nu ook wel gewoon offline op wedstrijd. Ik mag nog 1 punt online halen voor de B en dat benut ik nog wel. Wij gaan maar maandelijks 1x op wedstrijd en dan is online erbij wel echt fijn vind ik. Ik vind het leuk om te gaan hoor maar het is bij mij deels ook een kwestie van tijd dus als ik ergens een keer over mag naar L1 ga ik wel weer ook online rijden voor feedback en eventueel enkele punten.

Zijn er nog bokkers die online rijden?

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:25

Tot nu toe heb ik alleen maar proeven beoordeeld! Echt honderden in Coronatijd en nu af en toe nog een groepje.

Sommige juryleden zijn erg cynisch over deze manier van beoordelen, maar ik vind het leuk dat het nog steeds kan. Wel jammer vind ik dat de filmpjes nog steeds niet altijd aan de eisen voldoen en het niveau is de laatste tijd ook niet heel hoog. Maar aan de andere kant, wel leuk dat het laagdrempelig is en je kan als jury heel veel commentaar kwijt.

En.. ik heb een nieuw paard en ben van de zomer ook van plan om een online proef op te nemen. Helemaal nu ik de KNHS app heb en daarmee de proef kan voorlezen (tasje om mijn middel met mijn telefoon). Moet wel een beetje doorrijden op snelheid 1.0 haha.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:26

Tilmar schreef:
Tot nu toe heb ik alleen maar proeven beoordeeld! Echt honderden in Coronatijd en nu af en toe nog een groepje.

Sommige juryleden zijn erg cynisch over deze manier van beoordelen, maar ik vind het leuk dat het nog steeds kan. Wel jammer vind ik dat de filmpjes nog steeds niet altijd aan de eisen voldoen en het niveau is de laatste tijd ook niet heel hoog. Maar aan de andere kant, wel leuk dat het laagdrempelig is en je kan als jury heel veel commentaar kwijt.

En.. ik heb een nieuw paard en ben van de zomer ook van plan om een online proef op te nemen. Helemaal nu ik de KNHS app heb en daarmee de proef kan voorlezen (tasje om mijn middel met mijn telefoon). Moet wel een beetje doorrijden op snelheid 1.0 haha.



Oh mag dat dan Tilmar dat je je laat voorlezen vanaf de app? Ik rij ze tot dusver uit het hoofd maar dit leek me ook al wel handig want ik heb 1x het filmpje opnieuw opgenomen omdat ik dacht dat ik verkeerd reed en toen ik hem opnieuw reed erachter kwam dat ik dus toch niet verkeerd reed whaha.

Ik neem zelf normaal gewoon in 1x op en dat stuur ik ook in. Vind ik wel zo fair en is het niet zo geweldig dan vind ik de feedback erg fijn en daar heb ik ook al veel aan gehad.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:30

Tilmar schreef:
Tot nu toe heb ik alleen maar proeven beoordeeld! Echt honderden in Coronatijd en nu af en toe nog een groepje.

Sommige juryleden zijn erg cynisch over deze manier van beoordelen, maar ik vind het leuk dat het nog steeds kan. Wel jammer vind ik dat de filmpjes nog steeds niet altijd aan de eisen voldoen en het niveau is de laatste tijd ook niet heel hoog. Maar aan de andere kant, wel leuk dat het laagdrempelig is en je kan als jury heel veel commentaar kwijt.

En.. ik heb een nieuw paard en ben van de zomer ook van plan om een online proef op te nemen. Helemaal nu ik de KNHS app heb en daarmee de proef kan voorlezen (tasje om mijn middel met mijn telefoon). Moet wel een beetje doorrijden op snelheid 1.0 haha.


En dat mag dus niet. Lees dit topic maar eens
[WD-V] Voorleesfunctie knhs proeven app

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:43

Ik wou net zeggen neem aan als je jury bent je dat wel weet? Dat is dus absoluut niet toegestaan.

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:50

Spenk schreef:
Ik wou net zeggen neem aan als je jury bent je dat wel weet? Dat is dus absoluut niet toegestaan.


O haha, dat is niet zo mooi.
Ik dacht dat het met gewone wedstrijden niet mocht.

Vanuit de knhs heb ik daar niks over gehoord, staat het in de regels?

Overigens denk ik dat een jury dat op een filmpje helemaal niet ziet/hoort.

Edit
Dat topic gaat wel expliciet over gewone wedstrijden, dat het dan overlast kan geven. Dat argument gaat niet op bij een online proef.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:04

Je kunt dan aanwijzingen krijgen dus daarom mag het niet. Dat geld ook online.

Het gaat niet om overlast natuurlijk. Maar juist dat de jury niet horen kan en je evengoed je instructrice door de speaker kan hebben.ik

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:35

Maar bij online proeven geldt toch het gewone wedstrijdreglement ook Tilmar.
Ik denk dat het thuis wel kan als je je telefoon ergens langs de kant legt en dat het dan vanaf afstand afspeelt net als met een gewone voorlezer maar niet zo hup in je jaszak hoor.

Ik vroeg me dus ook nog wel af of het startnummer nu online dan ook verplicht is. Ik zou denken van wel omdat dus het wedstrijdreglement dressuur geldt. En het is niet zo’n moeite dus het volgende filmpje doe ik voor de zekerheid maar wel het nummer aah het hoofdstel.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 23:23

Ik ben verhuisd van stal. Het staat sowieso wel in de planning. Heb as 2 zondagen een thuis en een uit wedstrijd en ik heb al een thuis wedstrijd gehad met 2 winstpunten. Ik rij nu L2 dus het lijkt me wel fijn om online nog wat proefjes mee te pakken. Is de laatste klasse ook waarbij het mag natuurlijk. Heb al mensen gevonden die ook wel het leuk vinden om online proefjes te doen.