Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:35

Hier inmiddels de uitslag terug, 2 winstpunten erbij en leuk commentaar waar ik zeker iets mee kan, wij mogen nu M gaan starten *\o/* <3

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:02

xJen schreef:
Hier inmiddels de uitslag terug, 2 winstpunten erbij en leuk commentaar waar ik zeker iets mee kan, wij mogen nu M gaan starten *\o/* <3



whooohoooo gefeliciteerd xJ3n, ik heb nog geen uitslag helaas

puk16
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-06-22

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:07

* stipje *
Pas begonnen met een online wedstrijdje. Ik hou niet zo van rijden voor publiek dus dit is wel een uitkomst voor mij ( plankenkoorts/faalangst?)

Tot mijn verbazing een winstpunt gereden! Dat smaakte naar meer!
Inmiddels 4 online punten en 2 “echte”.
Ik hou het er maar even in, die online proefjes!

Wacht momenteel nog op 1 uitslag online .. gisteren ingestuurd dus ik moet nog even geduld hebben.

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:44

puk16 schreef:
* stipje *
Pas begonnen met een online wedstrijdje. Ik hou niet zo van rijden voor publiek dus dit is wel een uitkomst voor mij ( plankenkoorts/faalangst?)

Tot mijn verbazing een winstpunt gereden! Dat smaakte naar meer!
Inmiddels 4 online punten en 2 “echte”.
Ik hou het er maar even in, die online proefjes!

Wacht momenteel nog op 1 uitslag online .. gisteren ingestuurd dus ik moet nog even geduld hebben.


Welkom Puk16 en gefeliciteerd met je goede punten! Ik zag vandaag dat het proefje dat ik vorige week had ingestuurd vandaag naar een andere jury is gestuurd dus ook ik moet nog even geduld hebben . Maar het werkt inderdaad aanstekelijk zo online! Ik ben vaak net zo zenuwachtig online als voor het echie . Maar dus wel een hele goede oefening!

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:07

Hoe zie je dat Sterre dat je proefje naar een andere jury is gestuurd? Ik zie alleen maar beoordeling gepland staan.

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:09

Samy schreef:
Hoe zie je dat Sterre dat je proefje naar een andere jury is gestuurd? Ik zie alleen maar beoordeling gepland staan.


Als je al eerder een proefje hebt gereden ga je bij een ouder proefje naar open protocol.

dan kom je op het dashboard en heb je links bovenin 3 streepjes, als je daarop drukt krijg je een dropdown menu met je evenementen. als je dan klikt op je meest recente evenement zie je daar een jurynaam bij staan :)

Laat maar weten of het is gelukt

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:12

Weer iets geleerd! :) Thanks, is gelukt!

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:13

Samy schreef:
Weer iets geleerd! :) Thanks, is gelukt!


Toppie ik hoop dat die van jou wel snel terug komt :D

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:07

Mag je deze week nog de proeven van juni rijden of moet dat al juli zijn?
Aangezien de week nu 2 maanden heeft.

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:15

Samy schreef:
Mag je deze week nog de proeven van juni rijden of moet dat al juli zijn?
Aangezien de week nu 2 maanden heeft.


zo ver ik weet rij je de proef van de dag dat je hem instuurt. dus 30 juni is de proef van juni en 1 juli is de proef van juli

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:41

Helaas de proef van vorige week wederom naar een ander jurylid gestuurd net zoals vorige week. Ik denk toch dat ik het maar bij echte wedstrijden op locatie ga houden :(

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:17

Dat is wel heel vervelend Sterre. Al een mailtje er aan gewaagd naar de KNHS?

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:21

Samy schreef:
Dat is wel heel vervelend Sterre. Al een mailtje er aan gewaagd naar de KNHS?


Nee hoor de uitslag komt uiteindelijk vanzelf, al fijn dat ze het na een week toch bij een andere jury proberen, daardoor had ik het de vorige keer wel binnen een dag dat hij bij de andere jury lag :) , ze zitten er dus bovenop.

Ik kan me ook voorstellen dat jury's niet altijd tijd hebben om een hele pluk proeven te beoordelen en er daardoor wellicht niet aan toekomen.

Komt wel goed, maar ik merk toch dat ik daardoor op locatie rijden wel een stukje leuker vind :).

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:52

Ik heb nog een proef tegoed met mijn ongeklasseerde leenpaard, omdat de eerste poging was afgekeurd op de neusriemcontrole. Ik ga de KNHS er nog even over mailen, maar als ik dit lees...

Afbeelding

... dan staat er dus nergens expliciet vermeld dat de filmer de neusriemcheck moet doen. Die moet alleen de neusriemcheck vastleggen. Dus ik ga er toch wel een beetje vanuit dat ik de eigenaresse kan vragen om voor te lezen en haar hand onder de neusriem te steken. Of reken ik nu teveel naar mezelf toe?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:58

_Lorette_ schreef:
Ik heb nog een proef tegoed met mijn ongeklasseerde leenpaard, omdat de eerste poging was afgekeurd op de neusriemcontrole. Ik ga de KNHS er nog even over mailen, maar als ik dit lees...

[ [url=m/sGDe00.png]Afbeelding[/url] ]

... dan staat er dus nergens expliciet vermeld dat de filmer de neusriemcheck moet doen. Die moet alleen de neusriemcheck vastleggen. Dus ik ga er toch wel een beetje vanuit dat ik de eigenaresse kan vragen om voor te lezen en haar hand onder de neusriem te steken. Of reken ik nu teveel naar mezelf toe?


Nee hoor dat mag gewoon :j

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:03

Top! Dat scheelt weer!

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:57

Vaak filmt er iemand en een ander doet de neusriem check. Let er wel op dat het goed gebeurt voor hij opnieuw wordt afgewezen. Dat zou zonde zijn

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:01

Zolang mijn filmer maar niet twee dingen tegelijk hoeft te doen, komt dat wel goed. :j We weten hoe de check uitgevoerd moet worden.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:51

Dat mag idd gewoon, tenminste ik heb eens een voorlezer gehad die de neusriemcontrole deed. Dat proefje is gewoon goedgekeurd.

Vandaag ook een proefje ingestuurd, alleen twijfelde ik aan de neusriemcontrole. Aan het einde op film nog aan de filmer gevraagd het nog een keer te doen. Hopelijk is het goed.

Ik ben benieuwd wanneer de punten binnen komen, de laatste keer had ik ze binnen een dag geloof ik. Alleen als ik het zo lees in dit topic dan kan ik maar beter even rustig aan afwachten.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:02

Ik had vandaag een voorlezer, een filmer en een paspoort-vasthouder die uiteindelijk ook de honden in bedwang moest houden. Als mijn video nu niet wordt goedgekeurd, dan weet ik het ook niet meer. :P Dan doe ik het in elk geval nooit meer. :') Op concours gaan is makkelijker!

Paard heeft in elk geval weer veel geleerd. Vreemd terrein (oké, in maart is ze er ook geweest voor de 1e poging tot online rijden), twee honden die zich ermee bemoeien, mijn paarden die staan te hinniken en de heen- en terugreis langs de spoorlijn en over de spoorwegovergang (leverde meer zweet op dan het rijden an sich).

Ik schreef laatst bij een jury die aangaf dat ze bij het online jureren strenger was, omdat de paarden op eigen terrein lopen. Maar dat weet je toch niet? Ik neem dit nooit eerder uitgebrachte paard juist mee naar onbekend terrein om zo dicht mogelijk in de buurt van een wedstrijdsituatie te komen.

Suzanne F.

Berichten: 49274
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:03

Dat is raar. Je punt wat je ziet en niet in een bepaald perspectief.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:14

Ja, dat zou ik ook denken. Maar we zaten op dat moment bij een baan op een slechte grasbodem en het was aan het (stort)regenen. Op concours heb je er maar mee te dealen. In dat opzicht snap ik de redenatie (online kan je even wachten, goede bodem opzoeken), maar zo werkt jureren volgens mij niet. Je weet nooit wat er verder in de omgeving of privé speelt, hoe makkelijk of moeilijk het paard is, wat het paard kent en hoe het is opgeleid, etc.

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:10

Ik heb vandaag ook weer een online proef ingestuurd. Was 2 maanden geleden en de laatste keer was ik een beetje teleurgesteld over de punten. Hard aan het werk geweest en nu naar mijn gevoel wel een stukje beter, dus ik ben benieuwd. In augustus gaan we op vreemd terrein starten (eerste keer buiten), dus mooie oefening daarvoor. Hopelijk hoef ik nu niet weer zo lang te wachten op mn punten.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:46

Ik rij mijn online proeven wel op bekend maar niet op eigen terrein.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:21

Ik heb afgelopen weekend ook een online proef gereden, echter niet ingestuurd. Te veel tegenlicht en het hek zat helaas veel te prominent in beeld (wel 2m achter de C gefilmd maar met als gevolg het hek van de bak in beeld natuurlijk).
Volgende keer beter. We proberen het in het najaar wel een keer opnieuw.