Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Strawberry3

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-04-11
Woonplaats: Purmerend

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:00

Ik heb er woensdag ook eentje ingestuurd, volgende dag zag ik hem pas bij een jury liggen en inmiddels alweer bij een andere

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:04

Toevallig had ik donderdag 12 proeven gehad.. Ze komen nu zo onverwacht, ik had dit weekend echt geen tijd, dus gevraagd of ze naar een andere jury konden.

Toen er geen echte wedstrijden werden georganiseerd was het echt leuk om de online proeven te beoordelen, nu zit ik elk weekend wel ergens te jureren. De tijd is gewoon op.. Heb ook nog een paard en een man en huishouden wat gedaan moet worden. Ik zal niet de enige zijn die het veel drukker heeft.

Muronia

Berichten: 19567
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:36

Dat is ook heel begrijpelijk en is ook niet aan juryleden te wijten hoor. De KNHS biedt deze manier aan en dan is het ook aan hen om dat goed weg te zetten. Deelnemers betalen er best flink voor vind ik. Mijn proef ligt inmiddels... nog steeds niet bij een jurylid. Dat vind ik toch wel een beetje gek.

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:36

Muronia schreef:
Dat is ook heel begrijpelijk en is ook niet aan juryleden te wijten hoor. De KNHS biedt deze manier aan en dan is het ook aan hen om dat goed weg te zetten. Deelnemers betalen er best flink voor vind ik. Mijn proef ligt inmiddels... nog steeds niet bij een jurylid. Dat vind ik toch wel een beetje gek.


De mijne ook niet, wel vandaag die van vorig weekend terug gehad gelukkig

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:37

Muronia schreef:
Ondersteboven draaien ze inderdaad om, maar je moet wel horizontaal filmen. Hoop voor je dat ie niet wordt afgekeurd maar ik denk dat de kans reëel is.

Ik heb gisteren ook eens weer eentje ingestuurd om er even weer in te komen na januari. Ik zie dat hij nog niet aan een jurylid is toegewezen. Ik dacht dat dit altijd meteen gebeurde of loopt het niet meer zo'n vaart nu men weer regulier start?


zou echt heel jammer zijn van alle moeite,.maar ik duim heel heel hard dat ze het beoordelen, hij loopt echt nergens uit beeld en alles is goed te zien :=

Strawberry3

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-04-11
Woonplaats: Purmerend

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:58

Dat is wel gek muronia, anders toch een berichtje sturen
Mijne kwam vanmiddag terug met 188,5 *\o/*

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:07

Weet iemand hier welke proeven er per 1 april ingeleverd kunnen worden? Zijn dit dan ook de eerste proeven van de klasse?

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:12

Dat zullen de nieuwe proeven zijn.

Zoe99
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:34

Sterre80 schreef:
Muronia schreef:
Dat is ook heel begrijpelijk en is ook niet aan juryleden te wijten hoor. De KNHS biedt deze manier aan en dan is het ook aan hen om dat goed weg te zetten. Deelnemers betalen er best flink voor vind ik. Mijn proef ligt inmiddels... nog steeds niet bij een jurylid. Dat vind ik toch wel een beetje gek.


De mijne ook niet, wel vandaag die van vorig weekend terug gehad gelukkig


Ik heb hetzelfde ☹️ Zondag ingediend en ligt nog steeds niet bij een jury...

Muronia

Berichten: 19567
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:10

Ik heb inmiddels een appje richting KNHS gestuurd erover. Als ik iets hoor zal ik het hier posten.

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:33

Ze mogen naar mij hoor :-)

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:48

Ik krijg geen online proeven en ik word alleen gevraagd om te jureren op dagen dat ik niet kan. Ik zit eraan te denken om te stoppen met jureren want ik heb beperkt oppas en weiger betaalde oppas te regelen voor het jureren. Ik jureer sinds 2009 maar met een kind heb ik amper tijd. Online jureren is voor mij een stuk makkelijker

Muronia

Berichten: 19567
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:25

Inmiddels is de mijne gekoppeld aan een jurylid. Die van jullie nu ook?

Zoe99
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:58

Muronia schreef:
Inmiddels is de mijne gekoppeld aan een jurylid. Die van jullie nu ook?


Ja de mijne ook!

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:26

Zoe99 schreef:
Muronia schreef:
Inmiddels is de mijne gekoppeld aan een jurylid. Die van jullie nu ook?


Ja de mijne ook!


yes hier ook

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:02

Ben benieuwd wanneer de uitslagen binnenkomen

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:50

AlaskaTorrie schreef:
Nou, weer 2 filmpjes opgenomen! Errug benieuwd wat eruit komt, gevoel was goed!


hi! ik was even terug aan het lezen en begrijp ik hieruit dat je op 1 dag 2 proeven mag opnemen en bv 1 op zaterdag insturen en de andere op maandag?

Zoe99
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:09

Sterre80 schreef:
AlaskaTorrie schreef:
Nou, weer 2 filmpjes opgenomen! Errug benieuwd wat eruit komt, gevoel was goed!


hi! ik was even terug aan het lezen en begrijp ik hieruit dat je op 1 dag 2 proeven mag opnemen en bv 1 op zaterdag insturen en de andere op maandag?


Volgens mij is het officieel niet de bedoeling, maar kan het theoretisch gezien wel. Ik heb er namelijk ook zondag een ingestuurd, en maandag de tweede. Die ik maandag heb ingestuurd heb ik zojuist terug: 190,5 punten. Met heel fijn jury commentaar, bij bijna elk puntje staat er wat bijgeschreven, echt super fijn :)

Muronia

Berichten: 19567
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:04

Ik heb ook weer een dingetje. Ik heb vanmiddag een proef opgenomen en toen ik hem net bekeek, ontdekte ik dat mijn dochter die het filmde, haar vingers onder de verkeerde "neusriem" had gestoken, namelijk de sperriem _O- . Is dat sowieso een afkeur of ligt het eraan wat de jury ermee doet?

Rex_Rolfo

Berichten: 5380
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:17

De vingers moeten aan de voorkant onder de riem. Dus waar neusriem en sperriem samen komen. Als het van opzij gedaan is loop je risico op afkeur. Maar als de neusriem zichtbaar niet strak zit en de proef was verder goed kun je het risico lopen. Ergste geval krijg je afkeur, ik heb dat ook een keer gehad (deel paspoort niet duidelijk op film oid) en kreeg toen het "artikel" weer terug. Heeft dus niets gekost.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:20

Als duidelijk te zien is dat hij niet strak zit dan heb je kan s op voordeel van de twijfel. Als jury twijfelt dan keuren zij zeker af

Muronia

Berichten: 19567
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:33

Nou ik gok hem er maar op, als het afkeur wordt heb ik pech en gaan we in de herkansing. Dochter krijgt volgende week een les "hoe heten alle riempjes van het hoofdstel" _O-

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:09

Ik heb zowaar een proef opgenomen met een paard dat ik 1 of 2 keer per week probeer te rijden. Prachtig weer ervoor!
Mijn wedstrijdkleding was te lang niet gebruikt, want de handschoenen zijn compleet vergaan tijdens het rijden. :+

En ik kwam vlak voor het rijden tot de ontdekking dat ik de proef nog even uit mijn hoofd moest leren. In grote lijnen lukt me dat heel snel, maar ik zie alleen een tekening in mijn hoofd. Dus dan weet ik niet meer precies waar ik in stap/draf/galop moet. Ik moet zo even controleren of het in de buurt komt van het gevraagde programma. Mijn filmer kreeg haar vingers niet onder de neusriem door ongeduld en jeuk van paard, dus ik weet nog niet zeker of het goed genoeg aan de voorwaarden voldoet. Mijn hele hand past eronder bij het neusbot, dus ik weet wel zeker dat het niet te strak zit.

Voor het paard was het een prachtige oefening. Haar eerste proef ooit en dat op vreemd terrein met hinnikende paarden en tuigpaarden die langs kwamen. Zo kan je het op concours ook tegenkomen.

*edit: ik weet niet goed of dit wordt geaccepteerd... Paard kauwt ongeduldig op het bit als we worden voorgesteld en dan krijgt mijn filmer haar vingers niet onder de neusriem (ze probeert dit ook van bovenaf, terwijl ze zelf niet groot is, dus dat gaat onhandig). Op film zegt ze ook: 'ik krijg mijn vingers er niet tussen'. Nu vraag ik me af of de jury dan denkt dat ik de hele handel heb aangesnoerd... }:0

Ik krijg verder de slappe lach van mijn interpretatie van de AC-lijn. :') Denk wel 4 meter ernaast. En dan ook bij elke oefening.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:05

Ach en als hij wordt afgekeurd dan was het een goede oefening toch? :+

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:48

Absoluut! Ik was blij met een braaf paard. Ik weet hoe lastig ze het vindt als ze alleen in de baan is op vreemd terrein.

https://www.youtube.com/watch?v=l3t8OKTVPs8

Ideetje van hoe we rondstuurden (L1). Dit was even een stukje om te laten zien aan de eigenaresse. Dit is met zoom. Het ingestuurde filmpje van de proef heeft dat natuurlijk niet. Ik heb al mooi wat aandachtspuntjes gespot voor mezelf, dus zelfs als het filmpje niet wordt goedgekeurd, dan heb ik er toch veel aan gehad. :j

Het valt me wel een beetje tegen hoeveel 'gedoe' het is om een online proef te rijden. Wat dat betreft kan je net zo goed naar een concours in de buurt rijden. Zeker omdat ik heen en weer moet rijden tussen paard van vriendin en mijn eigen bak. Merrie heeft er dan al een hele buitenrit op zitten. Met tasje op de rug waar het paspoort in zit en alle voorbijgangers die vragen waar de wedstrijd is. :))