Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 194 van de 207 [ 5169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 207  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

 
Profiel   

caro29 schreef
[
@suzanne het was oa achterhand niet meenemen, schuin naar ac lijn en verkeerde buiging


Wat bedoel je met verkeerde buiging? Wijken heeft geen buiging officieel gezien.
Ik denk dat de meesten kantelden in de aanleuning en geen juiste stelling hadden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 17:00 



 
Profiel   

Stelling naar de ac lijn. Dat bedoelde ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 17:01 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Fout in het programma was het niet omdat je niet je eigen lijn doorkruiste. Je was gewoon te vroeg.

De 3 hierboven is op zich niet heel gek, maar ik weet niet hoe de overgang zelf was. Als dit een overgang was voor een 6je maar dan veel te vroeg dan is dat wel reeel inderdaad.


Dat eigen lijn kruisen lijkt wel iets uit het springen. Als je H-F moet uitstrekken en je doet H-K of H-B, of traver ipv schouderbinnenwaarts etc maak je ook een programma fout=-2.
Dat eigen lijn doorkruisen kom ik nergens tegen in de reglementen nog in de opleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 18:01 



 
Profiel   

caro29 schreef
_Lorette_ schreef
Om welke redenen moest je ze afkeuren?

Paspoort niet leesbaar door heel snel te bladeren en camera er ver vanaf, 1x geen neusriemcontrole en bij 1 paste het topje van de vingers er niet eens onder. Na 2 jaar online lijkt het mij dat het ondertussen wel bekend moet zijn hoe je de intro doet.

@suzanne het was oa achterhand niet meenemen, schuin naar ac lijn en verkeerde buiging


Buiging? Wijken kent geen buiging, wel stelling. En die is stelling rechts bij wijken voor het rechterbeen en links bij wijken voor het linkerbeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 18:05 



 
Profiel   

Ik bedoelde ook stelling maar kan bericht niet aanpassen. Dat heb ik al eerder aangegeven. Ik weet hoe je moet wijken en hoe ik dat moet beoordelen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 18:40 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Suzanne F. schreef
Fout in het programma was het niet omdat je niet je eigen lijn doorkruiste. Je was gewoon te vroeg.

De 3 hierboven is op zich niet heel gek, maar ik weet niet hoe de overgang zelf was. Als dit een overgang was voor een 6je maar dan veel te vroeg dan is dat wel reeel inderdaad.


Dat eigen lijn kruisen lijkt wel iets uit het springen. Als je H-F moet uitstrekken en je doet H-K of H-B, of traver ipv schouderbinnenwaarts etc maak je ook een programma fout=-2.
Dat eigen lijn doorkruisen kom ik nergens tegen in de reglementen nog in de opleiding.


Hm ik ben er al een tijd uit maar er staat me echt iets van bij. In het voorbeeld wat jij geeft van H naar F wordt H-B is het een dikke onvoldoende en in het geval van SB en travers een 0. Maar geen -2. Zodra je die H-K doet wordt het wel een -2 want dan moet je de lijn kruisen om weer op de goede hand te komen.
-2 is echt de verkeerde kant oprijden of een voltetje tussendoor draaien.
Er staat mij echt iets bij dat mij dit vroeger zo geleerd is. Maar nogmaals, ik ben er al even uit dus misschien heb ik het fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 19:39 



 
Profiel   

Hoop dat ik alles goed heb gedaan, was de eerste keer online, een B proef. Ben nog in afwachting, toch wel erg nieuwsgierig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:08 



 
Profiel   

FabulosoHC schreef
Weet iemand misschien wat de laatste tijd de doorlooptijden zijn qua beoordeling? Ik heb zaterdagavond ingestuurd en vraag me af wanneer ik de beoordeling ongeveer kan verwachten.


Ik had zondagmiddag ingestuurd en maandagavond de beoordeling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:55 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
CharleyT schreef
Suzanne F. schreef
Fout in het programma was het niet omdat je niet je eigen lijn doorkruiste. Je was gewoon te vroeg.

De 3 hierboven is op zich niet heel gek, maar ik weet niet hoe de overgang zelf was. Als dit een overgang was voor een 6je maar dan veel te vroeg dan is dat wel reeel inderdaad.


Dat eigen lijn kruisen lijkt wel iets uit het springen. Als je H-F moet uitstrekken en je doet H-K of H-B, of traver ipv schouderbinnenwaarts etc maak je ook een programma fout=-2.
Dat eigen lijn doorkruisen kom ik nergens tegen in de reglementen nog in de opleiding.


Hm ik ben er al een tijd uit maar er staat me echt iets van bij. In het voorbeeld wat jij geeft van H naar F wordt H-B is het een dikke onvoldoende en in het geval van SB en travers een 0. Maar geen -2. Zodra je die H-K doet wordt het wel een -2 want dan moet je de lijn kruisen om weer op de goede hand te komen.
-2 is echt de verkeerde kant oprijden of een voltetje tussendoor draaien.
Er staat mij echt iets bij dat mij dit vroeger zo geleerd is. Maar nogmaals, ik ben er al even uit dus misschien heb ik het fout.



Dat is ook goe ik het in t hoofd heb. Als de proef te vervolgen is zonder ingrijpen neem je het mee in het cijfer.

Dit is dus het geval als ipv HXF, HB gereden wordt. Als er HXK gereden wordt kan de proef niet verder zonder ingrijpen/corrigeren door een extra lijn te rijden en levert het strafpunten op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 21:31 



 
Profiel   

Viennanova schreef
FabulosoHC schreef
Weet iemand misschien wat de laatste tijd de doorlooptijden zijn qua beoordeling? Ik heb zaterdagavond ingestuurd en vraag me af wanneer ik de beoordeling ongeveer kan verwachten.


Ik had zondagmiddag ingestuurd en maandagavond de beoordeling!


Dankjewel, ik heb de beoordeling gisteravond ontvangen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-22 10:05 



 
Profiel   

Hallo, even binnenvallen, weet iemand of je in april en mei de proeven buiten moet opnemen voor de online proeven?

Of mag dit ook nog binnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 15:31 



 
Profiel   

smurvaas schreef
Hallo, even binnenvallen, weet iemand of je in april en mei de proeven buiten moet opnemen voor de online proeven?

Of mag dit ook nog binnen?


volgens mij maakt dat niet uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 15:35 



 
Profiel   

Volgens mij mag beiden. Net zoals een organisatie op wedstrijd nu in beide seizoenen voor zowel binnen als buiten starten mag kiezen als zij de omstandigheden daar naar vinden.

Ik had gister 10 proeven L1 binnen gekregen waarvan ik net de laatste 5 beoordeeld heb. Helaas 1 proef af moeten keuren aangezien de amazone de verkeerde proef reed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 16:29 



 
Profiel   

ynskek schreef
Volgens mij mag beiden. Net zoals een organisatie op wedstrijd nu in beide seizoenen voor zowel binnen als buiten starten mag kiezen als zij de omstandigheden daar naar vinden.

Ik had gister 10 proeven L1 binnen gekregen waarvan ik net de laatste 5 beoordeeld heb. Helaas 1 proef af moeten keuren aangezien de amazone de verkeerde proef reed.


Hé wat grappig jij hebt mij gejureerd volgens mij, ik had niet zulke denderende punten maar commentaar waar ik wat aan had (en "helaas" bekende punten, dus hard aan het oefenen :) )
En je komt uit Dronten, ik heb tot vorig jaar in Biddinghuizen gewoond :Y)

ik vind het wel knap hoor zo jureren want het is zo lastig te zien op de filmpjes vind ik!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 21:51 



 
Profiel   

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 22:36 



 
Profiel   

Enzo_Ollie schreef
ynskek schreef
Volgens mij mag beiden. Net zoals een organisatie op wedstrijd nu in beide seizoenen voor zowel binnen als buiten starten mag kiezen als zij de omstandigheden daar naar vinden.

Ik had gister 10 proeven L1 binnen gekregen waarvan ik net de laatste 5 beoordeeld heb. Helaas 1 proef af moeten keuren aangezien de amazone de verkeerde proef reed.


Hé wat grappig jij hebt mij gejureerd volgens mij, ik had niet zulke denderende punten maar commentaar waar ik wat aan had (en "helaas" bekende punten, dus hard aan het oefenen :) )
En je komt uit Dronten, ik heb tot vorig jaar in Biddinghuizen gewoond :Y)

ik vind het wel knap hoor zo jureren want het is zo lastig te zien op de filmpjes vind ik!!


Dat zou kunnen. Ik kan wel even kijken als je me een pb met je naam stuurt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 10:23 



 
Profiel   

Heyy! Net punten binnen 208,5 gereden! Heel blij ermee! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 18:08 



 
Profiel   

Ik heb een beetje een vraagje, hopelijk weet 1 van jullie het antwoord.
Afgelopen maandag met pasen proefjes gefilmt. Maar moest wachten op antwoord van de knhs op een vraag en daarna beetje druk. Dus pas vrijdag een startpas aan gevraagd. Die heeft wel vrijdag als ingangsdatum, maar is pas op de eerst volgende werkdag beschikbaar op de website voor het insturen.

Er staat 7 dagen en ik twijfel een beetje of als ik morgen instuur dat nog mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 22:31 



 
Profiel   

Gewoon doen en er even achteraan appen of mailen. Dat had ik ook gedaan toen ik erachter kwam dat mn startpas pas na t weekend in ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 07:07 



 
Profiel   

Heb ik nu gedaan, hopelijk is het geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 11:23 



 
Profiel   

Zo! Ik had sinds lange tijd weer een stapeltje proeven om te beoordelen! Was leuk om weer mee bezig te zijn. Heb er 8 gedaan (B, L1 en L2) en bewaar de laatste 4 voor donderdag. Hoe gaat het bij jullie? Nog fanatiek online aan het rijden of jureren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 23:13 



 
Profiel   

Ik heb de afgelopen tijd 5 proeven ingestuurd. Heb er nog 1 liggen voor volgende week. Maar daarna stop ik er mee. Ik merk dat ik het mega zonde van m'n geld vind en dat ik er echt niet de feedback uit haal die ik zoek.
Ik dacht dat het prettig zou zijn om 'thuis' vast wat proeven te rijden en dan met goed ingevulde protocollen aan te passen. Maar de praktijk is dat van de 4 die ik er nu terug heb, er 2 half leeg waren, en wat ingevuld was stond vol herhalingen. 1 andere stond vol type en zinsfouten. Slechts met 1 had ik echt zo iets van: hier staat wat. Die dan wel weer precies haaks staat op de 3 andere en wat ik zelf weet en zie. Tel ik daarbij op dat je er echt soms lang op moet wachten (6/7 dagen). Vind ik het echt wel een beetje een hopeloze dure exercise.

Dan ga ik liever gewoon maar minder voorbereid op uit wedstrijd. Dan doet paard tenminste ervaring op op vreemd terrein, heb ik een leuk dagje uit, en als je massel hebt kun je de jury nog eens om feeback vragen of krijg je een goed protocol meteen terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 03:02 



 
Profiel   

Wat spijtig dat dit jouw ervaring is! Ik vind het als jury juist prettig dat ik de tijd heb en er dus een goed gevuld protocol met veel tips van kan maken. Ik kan me voorstellen dat het teleurstellend is als je dan een halfleeg protocol terugkrijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 06:54 



 
Profiel   

Ik ben normaal ook van veel schrijven maar soms kom ik weleens een combinatie tegen waar ik weinig kwijt kan. Dat is dan of enorm goed of het is het allemaal net niet. Eigenlijk als je dan iets op zou moeten schrijven dan is het het complete rijtechnische plaatje. Paard actiever van achteren naar voren naar de hand toerijden, paard mag nageeflijker en meer in balans. Dat zou je dan bij elk onderdeel neer moeten zetten omdat dit hetgeen is wat de punten drukt. Dan ben je al snel klaar als er idem bij elk onderdeel komt te staan. Voor de ruiter is dit frustrerend want wat moet je hier nu mee. Dit is echt een taak voor instructie en eigenlijk niet voor de jury. De instructrice zou moeten weten wat het probleem is maar dat valt in praktijk nog vaak tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 07:42 



 
Profiel   

Dit heb je in het echt ook... als het een net niet combinatie is waar steeds hetzelfde niet goed is dan blijf je ook herhaling krijgen. Ik weet niet waarom je denkt dat je in het echt een goed gevuld protocol terug krijgt? Zoals hierboven ook staat dat is met regelmaat ook niet zo als het gewoon een paar grotere dingen zijn wat elk onderdeel de punten drukt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 08:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 194 van de 207 [ 5169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 207  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen