Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:00

Ik vind het er goed uit zien Lorette :) voor wat ik nu op het filmpje kan zien geeft het in ieder geval een mooi stabiel beeld :)

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:08

_Lorette_ schreef:
Het valt me wel een beetje tegen hoeveel 'gedoe' het is om een online proef te rijden.

Dat klopt, het is net een echte wedstrijd _O-


Nu moet ik toegeven dat het soepeler gaat als je het een paar keer gedaan hebt, met name mijn filmer moest er even in komen. Maar ik vind presentatie ook belangrijk, dus vlechten in, laarzen poetsen enz.

Voordeel van je buitenrit is dat je nauwelijks nog hoeft los te rijden als je aankomt waar je wilt filmen.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:02

Hebben jullie wel eens geprobeerd om je eigen proef te beoordelen aan de hand van het filmpje? En kwam dat dan in de buurt van de punten die je ervoor kreeg?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:22

_Lorette_ schreef:
Hebben jullie wel eens geprobeerd om je eigen proef te beoordelen aan de hand van het filmpje? En kwam dat dan in de buurt van de punten die je ervoor kreeg?


Ik heb dat zelf heel veel gedaan! :j Kwam dan standaard te laag uit over het algemeen, maar dat vond ik eigenlijk wel een goed ding.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:17

Ik heb dat ook wel eens gedaan, ik kwam vaak ook lager uit dan ik terug kreeg maar dat komt denk ik omdat ik met een te kritisch oog naar mezelf kijk :+

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:26

Heel goed denk ik! Veel ruiters zijn alles behalve kritisch. Die hebben een instructrice die ze naar de mond praat dat het zo geweldig gaat en als ze met lage punten thuiskomen dan hadden ze weer een slechte jury.
Ik heb meerdere keren weleens gezegd tegen ruiters die bij mij kwamen: Heb je de proef laten filmen? Zo nee, doe dat dan eens. Ruiters hebben vaak geen idee hoe het eruit ziet. Nou moet ik zeggen dat het de laatste jaren wel meer wordt omdat je ook met mobiel kunt filmen nu en er meer social media is etc. Beelden/filmpjes zijn veel makkelijker te maken dan vroeger. Of het voor veel meer zelfreflectie zorgt weet ik niet. Hier op Bokt kom ik gelukkig wel mensen tegen die weten waar ze staan en daarmee aan de slag willen en geen blinde vlek hebben voor hun eigen rijden.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:44

Ik ga zelf uit van een gevoel, toeschouwers van een beeld en juryleden punten per onderdeel. Dat is toch wel een wezenlijk verschil. Met een video die op de plek van de jury is gefilmd, kan ik wel goed zien wat voor de jury extra opvalt (mijn vrije interpretatie van de letters en lijnen).

Als ik zelf punt, kom ik nu op een krappe winstpunt. Mijn filmer komt precies 10 punten hoger uit. Dat kan maar zo zitten in het verschil tussen een 6 en een 6,5. Ik vind dat een lastig cijfer. Het verschil tussen een 6 en een 7 snap ik nog, maar wanneer geef je een 6,5?

MyWishMax

Berichten: 25264
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:47

Ik vind die halve punten ook erg lastig. Ik zit zelf altijd lager, een stuk lager zelfs. Maar ik kan mezelf ook niet beoordelen met die halve punten :') dus daar mis je soms al een hoop idd.
Dus zelf bijvoorbeeld net een winstpunt en dan zijn het er 2. Of goed genoeg voor rond de 2 en dan zijn het er 3 := voor anderen ben ik iets minder streng, maar nog wel strenger als juryleden.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:16

_Lorette_ schreef:
Het verschil tussen een 6 en een 7 snap ik nog, maar wanneer geef je een 6,5?


Als het te goed is voor een 6 maar te weinig voor een 7? :P

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:33

Ik heb zelf 1x een filmpje opgenomen en toen kwam ik met mijn eigen beoordeling iets lager uit dan de beoordelende jury. Ik kwam zelf geloof ik op 183.5 waar de jury op 186.5 uit kwam.

En precies zoals Suzanne zegt is een 6,5 voor als een 6 te weinig is maar het ook nog geen 7 waard is.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:37

In theorie snap ik dat, maar ik kan me er geen voorstelling bij maken.

MyWishMax

Berichten: 25264
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:19

_Lorette_ schreef:
In theorie snap ik dat, maar ik kan me er geen voorstelling bij maken.


Nee, precies. Heel herkenbaar.

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:06

Viennanova schreef:
Weet iemand hier welke proeven er per 1 april ingeleverd kunnen worden? Zijn dit dan ook de eerste proeven van de klasse?


Heb je hier al antwoord op? Het is mij namelijk ook nog niet helder

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:28

Dit stond in de mail:
Afbeelding

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:35

Dankjewel!

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:52

Muronia schreef:
Nou ik gok hem er maar op, als het afkeur wordt heb ik pech en gaan we in de herkansing. Dochter krijgt volgende week een les "hoe heten alle riempjes van het hoofdstel" _O-


Inmiddels is hij afgewezen. Ik had het wel verwacht en had donderdag al een nieuwe opgenomen, waar ik achteraf gezien zelf ook veel meer tevreden over ben. Voelt een stuk beter dat deze mn L1 debuut met dit paard wordt, dus die leveren we maandag in :)

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:33

Ik ben benieuwd hoe het met mijn video gaat. Dat de beoordeling even op zich laat wachten vind ik niet erg, maar ik maak me een beetje zorgen over de goedkeuring/afkeuring.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:57

Helaas afgekeurd. Ik vind het vooral sneu voor mijn moeder. Met haar pijnlijke lijf toch proberen om het in beeld te brengen. Het lukt gewoon niet.

Het was zo mooi geweest om een beoordeling te hebben voor de operatie. Nu stellen we ons debuut nog maar een tijd uit.

Mag je als ruiter niet zelf de check doen? Dan kan de helper tenminste zien wat hij/zij (scherp) filmt. Zou dat mogen?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:07

Welke opmerking staat bij de afkeuring?

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:11

Dat we ons best hebben gedaan, maar dat de neusriemcontrole onvoldoende in beeld is gebracht.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:44

Wat sneu. Ja je weet dat je hem ook naar mij mag sturen maar ik kan je geen winstpunten geven natuurlijk.
Regels zijn regels en in deze is het wel sneu, vooral omdat je moeder zo haar best heeft gedaan.

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:34

Ik heb dinsdag een proef gefilmt en meteen geupload. Helaas heb ik niet gezien dat mijn filmer een foutje heeft gemaakt. Ze heeft tussen het filmen van het paspoort en het starten de film gestopt. Daardoor staat op de ingezonden film mijn paspoort niet. Wordt deze daarop afgekeurd?

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:44

Oei dat is balen. Ja die zal worden afgekeurd, paspoort is een verplicht onderdeel.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:46

De film moet inderdaad in 1 stuk opgenomen zijn.

Dit zou voor mij duidelijk afkeuring zijn.

novalol
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:21

Heyy! 2 dagen geleden (30 Maart) ook maar eens een proefje ingeleverd. Ben heel benieuwd! Helaas 2 foutjes waar ik achteraf achterkwam.. Drafpassen in stap verruimen alleen in het begin 2 of 3 en een keer te vroeg aandraven. Hopelijk keurt de jury dit niet heel erg af.. Voor de rest ging het wel goed kon beter maar over het algemeen tevreden. :)