Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:55

Goede kans dat als er weer een jury tekort is je met je FNRS juydiploma toch de KBHS jurycursus mag gaan doen zonder M1+1. Heb ik een aantal jaar geleden ook gedaan :-)

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:00

Ik rijd de proef iedere keer uit mijn hoofd tot dusver.
Ik neem maar 1x op en dat moet voldoen. Op een echte wedstrijd kan ik ook niet 4x rijden en dan tegen de jury zeggen, beoordeel nummer 2 maar.

Maar goed dat is hoe ik het doe en ik kan ook heel goed begrijpen dat je vaker opneemt. Voor mijn gevoel is dat dan niet helemaal eerlijk maar nogmaals: dat ben ik hoor. No offense.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:57

Melzazu schreef:
Ik rijd de proef iedere keer uit mijn hoofd tot dusver.
Ik neem maar 1x op en dat moet voldoen. Op een echte wedstrijd kan ik ook niet 4x rijden en dan tegen de jury zeggen, beoordeel nummer 2 maar.

Maar goed dat is hoe ik het doe en ik kan ook heel goed begrijpen dat je vaker opneemt. Voor mijn gevoel is dat dan niet helemaal eerlijk maar nogmaals: dat ben ik hoor. No offense.


Ja dat vind ik dus ook wel een beetje :o maar leuk om te lezen dat iedereen het anders aanpakt!
Ik moet wel zeggen dat de zenuwen voor de uitslag nu dus al sinds het insturen heb :')

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:14

Oh nee zenuwen niet echt maar ik vind het wachten wel altijd te lang duren whaha.
Je bent toch gewoon heel benieuwd dan hè?

Mijn doel is ook om het M te halen maar ben nog maar pas gestart met de B dus dat duurt nog even.

Ik heb er tot dusver gewoon heel veel plezier in en vind het leuk om gericht te kunnen trainen en daarvoor helpt het inzicht van de jury heel goed vind ik.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 17:06

Nou ik neem het meerdere keren op. Er mag max een week tussen zitten loopt tot zondag dus als je er maandag 2 hebt heb je voor die week en die maandag er op 1. Daarnaast is het heel goed om daarna kritisch naar jezelf te kijken. Tijdens het rijden ging de 3e proef het lekkerst voor mijn gevoel. 1e ging niet goed ook mijn filmer zei dat ze niet op de juiste plek stond. 3e proef wijken telt dubbel mee liep hij over zijn schouder weg wat ik duidelijk op het filmpje kon zien. Dan toch maar de 2e ingeleverd. Je hebt de kans om het zo vaak te filmen hoe vaak je wilt wel met in oog houden welzijn van het paard uiteraard. Waarom niet dan daarvan gebruik maken? Je moet toch ook 5 winstpunten halen in de offline wereld waha. Daarbij kon ik ook een score van 193,5 rijden geeft me dat nog eens extra bevestiging. Vandaag alvast wat L2 oefeningen meegepakt in mijn training.

Hoe doen jullie dat? Knotten jullie je paard in? Rij je in wedstrijd tenue?

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 17:56

Ik snap het hoor dat je het zo doet maar ik kies er niet voor op die manier.

Ik heb tot dusver 1x niet geknot en niet in wedstrijd tenue gegaan vanwege tijd maar omdat ik het ook doe als oefening doe ik het dus liever wel helemaal zoals op wedstrijd. Het scheelde sowieso een punt bij me. De jury waardeert het dus wel als je het wel doet.

Wat doe jij?

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:06

Ik knot wel. Heb een schimmel dus ik heb niet gewassen (ook weleens fijn :D ) ben zelf ook in wedstrijd tenue

Waar kan je trouwens je protocol inzien? Waar komt dat te staan?

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:21

Autumnn schreef:
Ik knot wel. Heb een schimmel dus ik heb niet gewassen (ook weleens fijn :D ) ben zelf ook in wedstrijd tenue

Waar kan je trouwens je protocol inzien? Waar komt dat te staan?


Je krijgt een mail en dan kun je op paardrijden.nl waar je het filmpje hebt ingestuurd het protocol openen. In plaats van: beoordeling gepland staat er dan: open protocol.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:24

Afbeelding

De meeste keren ging ik zo maar laatste keer in mijn Bluebell Le Mieux set (trui, rijbroek en dekje) ik wist niet zeker of mijn filmer zou komen, woon een half uur rijden van stal en het regende best wel erg en ja we hebben een binnenbak maar filmen is in de buitenbak makkelijker.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:45

Melzazu schreef:
Autumnn schreef:
Ik knot wel. Heb een schimmel dus ik heb niet gewassen (ook weleens fijn :D ) ben zelf ook in wedstrijd tenue

Waar kan je trouwens je protocol inzien? Waar komt dat te staan?


Je krijgt een mail en dan kun je op paardrijden.nl waar je het filmpje hebt ingestuurd het protocol openen. In plaats van: beoordeling gepland staat er dan: open protocol.


Oh super! Dank je wel :j

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 06:40

XRuby_SymmyX schreef:
[ [url=m/BOSfOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

De meeste keren ging ik zo maar laatste keer in mijn Bluebell Le Mieux set (trui, rijbroek en dekje) ik wist niet zeker of mijn filmer zou komen, woon een half uur rijden van stal en het regende best wel erg en ja we hebben een binnenbak maar filmen is in de buitenbak makkelijker.


De keer zonder volledig tenue had ik inderdaad wel truitje met bijpassend dekje gedaan maar dat heb ik meestal wel :D

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:43

Ik had mijn protocol weer terug en het doel van dit keer is bereikt. Ik wilde hoger scoren dan de vorige keer en dat is gelukt.
4 punten meer 189,5 en dus ook weer een winstpuntje. Blij mee!

Verder blijven ze eigenlijk steeds hetzelfde zeggen. Vriendelijke proef, mag nog meer nageeflijk en constanter in de aanleuning.
Daar ben ik het mee eens hoewel het al beter is en we werken er ook hard aan!

Ik ben er weer blij mee zo.
Volgende stap: naar een meetmoment toe. Heel benieuwd hoe het op vreemd terrein zal gaan.
Doel is dus ook alleen zien en beleven hoe dat gaat, voor mijn paard maar ook voor mezelf. Of ik niet doodga van de zenuwen bijvoorbeeld :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 18:33

Melzazu schreef:
Ik had mijn protocol weer terug en het doel van dit keer is bereikt. Ik wilde hoger scoren dan de vorige keer en dat is gelukt.
4 punten meer 189,5 en dus ook weer een winstpuntje. Blij mee!

Verder blijven ze eigenlijk steeds hetzelfde zeggen. Vriendelijke proef, mag nog meer nageeflijk en constanter in de aanleuning.
Daar ben ik het mee eens hoewel het al beter is en we werken er ook hard aan!

Ik ben er weer blij mee zo.
Volgende stap: naar een meetmoment toe. Heel benieuwd hoe het op vreemd terrein zal gaan.
Doel is dus ook alleen zien en beleven hoe dat gaat, voor mijn paard maar ook voor mezelf. Of ik niet doodga van de zenuwen bijvoorbeeld :D


Gefeliciteerd! Wat voor paard heb je? Fijn dat je doel is behaald.

Komt vast goed! En dat had ik ook als doel gewoon weten hoe hij was. Ze vonden mijn pony heel leuk en gingen echt met me in gesprek na elke proef. 1e proef 163 en 2e proef 177,5 maar laatst weer een uitwedstrijd en toen had ik wel een winstpunt en liep hij super fijn.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:48

Dankjewel!

Wat leuk dat je vraagt naar mijn paard :j

Ik heb sinds 2 jaar een 11 jarig springgefokt paard waar ik dan dressuur mee doe :D
Hij heeft wel mooie gangen, het is alleen een grote van rond de 1.78 dus hij heeft nogal een lijf bij elkaar te rapen. Hij had al wel eens B dressuur gelopen zonder winst en L springen met winst.

Springen durf ik zelf niet zo goed meer (dit komt helaas met de leeftijd en heb er ooit een ongeluk mee gehad) maar ik zou het wel weer heel graag willen durven en aangezien hij wel heel blij wordt van het zien van een balk gebruiken we dit wel veel bij de training en af en toe zo’n klein huppeltje durf ik wel whaha.

Ik had in het verleden wel dressuurbloed maar wilde dat bewust niet meer. Ik ben echt heel blij nu met dit bloed, iets koeler in de kop zoals wij het dan zeggen.

En mijn meisjesdroom was altijd nog wedstrijden rijden. Dit was er door allerlei redenen toen ik jonger was niet van gekomen en nu maak ik die droom dus alsnog waar en ik vind het zo leuk :):)

Wat leuk te lezen dat ze jouw pony zo leuk vonden en dat je zo fijn een gesprek had steeds.

7 oktober gaan wij dus het eens buiten de deur proberen. +:)+

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:38

Melzazu schreef:
Dankjewel!

Wat leuk dat je vraagt naar mijn paard :j

Ik heb sinds 2 jaar een 11 jarig springgefokt paard waar ik dan dressuur mee doe :D
Hij heeft wel mooie gangen, het is alleen een grote van rond de 1.78 dus hij heeft nogal een lijf bij elkaar te rapen. Hij had al wel eens B dressuur gelopen zonder winst en L springen met winst.

Springen durf ik zelf niet zo goed meer (dit komt helaas met de leeftijd en heb er ooit een ongeluk mee gehad) maar ik zou het wel weer heel graag willen durven en aangezien hij wel heel blij wordt van het zien van een balk gebruiken we dit wel veel bij de training en af en toe zo’n klein huppeltje durf ik wel whaha.

Ik had in het verleden wel dressuurbloed maar wilde dat bewust niet meer. Ik ben echt heel blij nu met dit bloed, iets koeler in de kop zoals wij het dan zeggen.

En mijn meisjesdroom was altijd nog wedstrijden rijden. Dit was er door allerlei redenen toen ik jonger was niet van gekomen en nu maak ik die droom dus alsnog waar en ik vind het zo leuk :):)

Wat leuk te lezen dat ze jouw pony zo leuk vonden en dat je zo fijn een gesprek had steeds.

7 oktober gaan wij dus het eens buiten de deur proberen. +:)+


Aah ik snap ondanks dat ik zelf alleen ponys rijd wel dat dat veel bij elkaar rijden is. En ja over het algemeen is springbloed veel relaxter dan dressuurbloed. Wat fijn dat je toch nog aan je meisjesdroom kan werken.

Veel plezier 7e alvast

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:47

Nou na elke dag afwachten wel 10.000 keer met mijn eigen mening erbij mijn filmpje terug gekeken. Opzich wel netjes maar je weet het nooit. Zou het winstpunt waardig zijn? Waar zou zij/hij op letten. Tuurlijk zie je plus en minpunten want ik kan ook kritisch naar mezelf kijken. Maar soms kunnen jury's zo anders oordelen. Ze zeggen het weleens: Het blijft een jurysport

Gisteren om 22:41 dan eindelijk het verlossende mailtje: je beoordeling is klaar!

Ik durfde niet te kijken.. maar ik moest het weten.

Prachtig 193 punten en met als commentaar: 'Vriendelijk voorgesteld, nette proef'.

Super fijn afsluitende woorden waar je echt blij mee moet zijn.
Zo ben ik heel tevreden over hoe ik de L1 dan heb afgesloten en hoe ik zondag al voor het eerst echt voor de L2 trainde staan er 8 oktober offline 1 proef(mijn bijrijdster wilt ook graag wedstrijden rijden en zij rijdt L1 moet nog alle punten halen dus dan kan zij lekker rijden en pik ik 1 wedstrijdronde mee waar ik me volledig op kan richten en een nieuwe ervaring erbij zelfs al rijd ik rond de 160 is dat prima) en online 9 oktober 2 proeven op de planning.

Ik wou voor 19 oktober wanneer ik op vakantie ga de L1 uit zijn. Ik loop dus voor op schema. Nu mijn schema wat bijgesteld: Het lijkt mij toch wel heel leuk om 1 winstpunt te halen van die drie dat ik in ieder geval officieel L2 ben.
De eerste offline proef verwacht ik nog helemaal niks maar nodige lessen staan al ingepland en wij gaan weer keihard trainen om ons klaar te stomen voor de L2 <3
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 26-09-23 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:49

Super, gefeliciteerd!!

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:17

XRuby_SymmyX schreef:
Nou na elke dag afwachten wel 10.000 keer met mijn eigen mening erbij mijn filmpje terug gekeken. Opzich wel netjes maar je weet het nooit. Zou het winstpunt waardig zijn? Waar zou zij/hij op letten. Tuurlijk zie je plus en minpunten want ik kan ook kritisch naar mezelf kijken. Maar soms kunnen jury's zo anders oordelen. Ze zeggen het weleens: Het blijft een jurysport

Gisteren om 22:41 dan eindelijk het verlossende mailtje: je beoordeling is klaar!

Ik durfde niet te kijken.. maar ik moest het weten.

Prachtig 193 punten en met als commentaar: 'Vriendelijk voorgesteld, nette proef'.

Super fijn afsluitende woorden waar je echt blij mee moet zijn.
Zo ben ik heel tevreden over hoe ik de L1 dan heb afgesloten en hoe ik zondag al voor het eerst echt voor de L2 trainde staan er 8 oktober offline 1 proef(mijn bijrijdster wilt ook graag wedstrijden rijden en zij rijdt L1 moet nog alle punten halen dus dan kan zij lekker rijden en pik ik 1 wedstrijdronde mee waar ik me volledig op kan richten en een nieuwe ervaring erbij zelfs al rijd ik rond de 160 is dat prima) en online 9 oktober 2 proeven op de planning.

Ik wou voor 19 oktober wanneer ik op vakantie ga de L1 uit zijn. Ik loop dus voor op schema. Nu mijn schema wat bijgesteld: Het lijkt mij toch wel heel leuk om 1 winstpunt te halen van die drie dat ik in ieder geval officieel L2 ben.
De eerste offline proef verwacht ik nog helemaal niks maar nodige lessen staan al ingepland en wij gaan weer keihard trainen om ons klaar te stomen voor de L2 <3


Wat goed zeg!!! Hele nette punten vind ik hoor. Boven de 190, echt supernetjes *\o/*

Jij gaat hard zeg maar superleuk toch dat het zo voorspoedig gaat. Ik kan me ook voorstellen dat als het zo gaat je dan ook je doel wat gaat bijstellen. Zou ik ook doen denk ik.

Succes dan de 8ste.
Leuk om van elkaar te blijven lezen zo hoe we vorderen. :)

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:53

Hoi,

Ik ga donderdag 2 online proeven opnemen 1 om deze week in te sturen en 1 om volgende week in te sturen. Maar je zit nu natuurlijk net op de wissel van maand met de nieuwe proef. Weet iemand of ik dan volgende week nog proef 24 mag insturen? Je hebt een week om een proef in te sturen dus als ik het zo beredeneer dan mag ik volgende week nog proef 24 insturen... Maar klopt dit ook? :?

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:52

Volgens mij las ik dat de datum van insturen leidend is.
Dan zou het een andere proef moeten zijn?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:27

Datum van insturen is leidend!

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:15

Daar was ik al een beetje bang voor -O- Dan toch maar even kijken of ik proef 25 ook nog in mijn hoofd ga krijgen.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:13

Gefeliciteerd !! Wat een mooie punten *\o/* en alvast succes met je L2 debuut. Ben je er al helemaal klaar voor? Ik start in principe 9/10 december voor het eerst L2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:10

Misschien speel ik wel vals wahah had mijn pony toen hij 14 was. Is nu 17. Liep op zijn 6e al z ponys en z paarden en werd door oa wat meiden uitgebracht of getraint die internationaal op het hoogste niveau rijden.

Wel moeten wij een combinatie vormen en samen er in groeien. Hij kan nog weleens te moeilijk denken: 'Nee jongen, na die pasjes achterwaarts niet in galop maar in draf weg'. Nee niet op elke zijde hoef je in middengalop nu moesten we juist bij E afwenden. Mijn pony kan natuurlijk van alles want hij kent alles tmt grand prix dus kan ik wel weer een paar pasjes iets meer verzamelen zodat we gerichter en mooier uitkomen. Die voltes 12 tot 15 meter in galop reden we al tot pirouette er aan toe. Hij is geen automaat maar denkt soms iets te veel vooruit en te moeilijk en dat laatste heb ik soms ook.

Dank jullie wel!

Klopt ik heb tijden lang geen wedstrijden gereden maar heb echt gejankt want ging te traag en stond stil en zo haal ik er geen plezier uit. Moet met een doel kunnen trainen want ik hou van keihard werken(soms iets te wahah dat moet ik afleren).

Ik heb 2 weken terug een week gehad met 180,5/193,5/201/191/180 en vandaag 193 tsjah dan vlieg je er doorheen.

Ik vind de L2 eigelijk meer mijn niveau zeg maar. Daar moeten we in gaan groeien. Ik vind kms maken in de wedstrijdring gewoon super belangrijk. We doen het de eerste keer dus voor de ervaring maar we gaan er wel serieus voor trainen. Ook het slimme nadenken in de proef hoe je een bepaalde oefening rijdt daar hou ik me erg mee bezig, ik bekijk rijtechnische videos van jill huijbrechts maar ook van andere ruiters in de L2 op YouTube. Daarnaast ga ik 5 november schrijven bij een grote manege in de buurt voor B, L1 en L2. Ik ben heel leergierig en ik wil graag en ben bereid hard te werken naast dat ik alleenstaande moeder ben, in mijn eentje een huishouden draaiend hou en ik ook langs het voetbalveld sta voor hun en zelf natuurlijk ook nog een sociaal leven heb naast het werk en mijn andere dieren. Ik heb een doel die ik wil bereiken en ben bereid er volop voor te gaan.

@autumnn nu ben ik zoooo benieuwd naar jouw punten *\o/*

@melzazu ja ik vind het ook super leuk om iedereen zo te volgen al heb ik tijdenlang niet op bokt gezeten word ik er nu heel enthousiast van.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:22

Nou even een update over mijn niet online proefjes van gisteren.

Ik was dus naar een meetmoment en jeeee wat hebben wij een plezier gehad. Ik was helemaal niet nerveus wat ik wel had gedacht. Het enige wat ik een beetje spannend vond was: hoe gaat mijn paard zijn, blijft hij braaf, loopt hij wel netjes de trailer op en zo.

Ik had gerekend op een half uur losrijden omdat ik bang was hem anders misschien leeg te rijden. Nou dat was dus te kort hahaha. Hij was superstoer en braaf maar wel enorm “aan” van zodra hij op het terrein was. Daardoor zat er geen rust in de proef. Hij wilde ook vooral lekker lopen dus dan ging hij al naar de galop en dacht ik: neee je moet nog draven hahaha.

Maarrr…. Ik zat er constant met een big smile op. Als hij rechts was gegaan waar hij links had gemoeten het maakte me niet uit, ik vond het zo geweldig dat wij daar samen waren.

De tweede proef ging met meer rust maar beide proeven geen winstpunten maar dat was ook ons doel niet. Ik had een geweldige ochtend en mijn paard vond het ook enorm leuk en dat was voor ons het belangrijkste.

Ik sprak de jury nog even en ze gaf me nog wat fijne tips. Ze zei ook dat ze het zo leuk vond om te zien dat hij de tweede proef zoveel meer rust al had.

Dit smaakt dus wel naar meer en ik wil zo eens per maand op pad gaan. Het volgende meetmoment staat dus gepland al voor november.

In de tussentijd ga ik ook online nog verder. Ik mag nog 2 winstpunten online behalen en ik vind de feedback ook leuk dus ik blijf wel actief in dit topic ook.

En hoe was het met jou vandaag gegaan XRuby_SymmyX ?