Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:37

Suzanne F. schreef:
Maar 4 sporen is toch altijd 4 sporen? Of het nou een Shetlander is of een Shire?
En ja, bij de ene zie je een klein kontje en bij de andere een enorme kont maar een jury kijkt naar de lengtebuiging en het aantal sporen, niet naar een grotere of kleinere kont die opzij gaat.


Eens, en toch komt het schijnbaar dus niet tot zijn recht op film als de jury het stukje extra informatie qua stokmaat niet heeft. Dit was in ieder geval bij ons dus wel het geval

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:12

tammiebels schreef:
PSvanLot schreef:
Maar dat vind ik toch wat anders. Het overgrote deel van de A/B pony's is door de hoogte en lengte in het lijf gewoon niet in staat om een goede schouderbinnenwaarts of travers te laten zien, terwijl dat eigenlijk wel verwacht wordt.

..................


PsvanLot, wij hebben deze "discussie" of hoe je het moet noemen al eerder gehad in januari. Dit is stukje van de quote wat over sb en travers gaat



Klopt, maar ik ga er hier vanuit dat een volwassene niet op een A of B pony tussen de paarden rijdt.

Ik had laatst 20 proeven M2 met A en B pony's. Daar was er niet een die op 4 of 4 sporen liep met fijne lengtebuiging.

Dit vind ik toch anders beoordelen dan een grote pony, zeker gereden tussen de paarden.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:52

RedRoses schreef:
Ik heb m’n eerste proef na 3 maanden ook weer ingeleverd, heel spannend. Gok toch net geen punt, maar we gaan het zien, altijd leerzaam.

Er blijft bij mij alleen dit staan: [ [url=m/wjoJYI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand anders dat ook? Gaat het dan wel goed? Ik heb dat nog nooit gehad namelijk. :)


Had ik laatst ook. Duurt even voordat het weg gaat maar het uploaden is dan wel goed gegaan!

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:16

Mijn mening, en op onze eigen ervaring gebasseerd dan, is dat je de oefeningen echt minder goed op film tot zijn recht kunt laten komen bij kleinere pony's. Onze pony is 1.32 stokmaat, voor wat je ziet rondrijden een kleine C dus. Dit is voor ons nu wel de reden geweest om (voorlopig?) te stoppen met het online dressuur rijden

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:19

Hey een vraagje! Waar kan je je ingestuurde proeven vinden? Ik zit me rot te zoeken maar ik kan het maar niet vinden. En er zijn niet eens zoveel dingen waar je op kan klikken op de website :')

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:58

PSvanLot schreef:
Ik had laatst 20 proeven M2 met A en B pony's. Daar was er niet een die op 4 of 4 sporen liep met fijne lengtebuiging.

Dit vind ik toch anders beoordelen dan een grote pony, zeker gereden tussen de paarden.


M AB ponies is toch onmogelijk te jureren vind ik. Wat kan je daar nou van verwachten? En welke standaarden moet je hanteren? Ik jureerde het niet graag eigenlijk. Ik vond Z ponies in de D of E klasse wel altijd leuk om te doen.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:05

Suzanne F. schreef:
M AB ponies is toch onmogelijk te jureren vind ik. Wat kan je daar nou van verwachten? En welke standaarden moet je hanteren? Ik jureerde het niet graag eigenlijk. Ik vond Z ponies in de D of E klasse wel altijd leuk om te doen.


Dat lijkt me inderdaad ook super lastig, je hebt inderdaad de "eisen" waaraan een goed gereden oefening aan moet voldoen maar is die kunde te verwachten van een (waarschijnlijk) jong kind?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:25

Enerverende groep vandaag. Totaal 11 combinaties maar helaas 4 af moeten keuren. 1 mega strakke proef erbij die uitkwam op 225 uitkwam met oa negens. Dat is leuk jureren want helaas komt het niet vaak voor.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:02

Ik ben helemaal blij haha. November gestopt met proeven na een jurylid wat zo streng jureerde dat ik 4e van de 9 deelnemers was met 164 en 169 punten. Toen was ik er echt zo klaar mee. Nu vorige week voor de lol met mn kwpner een proef opgenomen en 192,5 gereden! Dus ik denk deze week ik ga ook eens met mijn 11 jarige Fries proberen die nu ongeveer 5 maand onder het zadel is. Ik had de proef zelf dik onder de winstpunt gegeven. Toch opgestuurd omdat commentaar ook we eens handig is. en kreeg hm net terug met 183,5. Super leuk! Nog zeker veel werk aan de winkel.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:18

Weet niemand waar je dus je protocollen kan vinden? Ik zoek nog steeds :')

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:22

caro29 schreef:
Enerverende groep vandaag. Totaal 11 combinaties maar helaas 4 af moeten keuren. 1 mega strakke proef erbij die uitkwam op 225 uitkwam met oa negens. Dat is leuk jureren want helaas komt het niet vaak voor.


Ik was van de week echt blij met een paar ruim in de dubbele winstpunten :j

225 heb ik online nog niet gehad.

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:49

immanuela29 schreef:
Weet niemand waar je dus je protocollen kan vinden? Ik zoek nog steeds :')


Toch gewoon bij paardrijden.nl —> home. Dan zie ik al mijn filmpjes staan en kan ik op ‘open protocol’ klikken. En als je er eentje open hebt, zie je aan de linkerkant de anderen

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:26

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
Ik had laatst 20 proeven M2 met A en B pony's. Daar was er niet een die op 4 of 4 sporen liep met fijne lengtebuiging.

Dit vind ik toch anders beoordelen dan een grote pony, zeker gereden tussen de paarden.


M AB ponies is toch onmogelijk te jureren vind ik. Wat kan je daar nou van verwachten? En welke standaarden moet je hanteren? Ik jureerde het niet graag eigenlijk. Ik vond Z ponies in de D of E klasse wel altijd leuk om te doen.


Ze hadden nooit de AB proeven hetzelfde moeten maken als alle andere categoriën. Het was best oké dat ze net wat makkelijkere proeven hadden bij deze kleine pony's met veelal beginnende ruiters.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:36

caro29 schreef:
Enerverende groep vandaag. Totaal 11 combinaties maar helaas 4 af moeten keuren. 1 mega strakke proef erbij die uitkwam op 225 uitkwam met oa negens. Dat is leuk jureren want helaas komt het niet vaak voor.


Die heeft z'n drie punten dan ook dik verdiend denk ik dan! Super tof om dat ook te lezen.

Ik lees de enthousiastme door het scherm heen.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:36

Hier ook weer aangehaakt. Valt soms niet mee om meteen Z2 proeven te rijden :P Eerste keer terecht geen winst, tweede keer duidelijk beter en 222,5 punten van dezelfde jury, dan is dan wel fijn. Volgens mij een int. jury en staat steeds heel bruikbaar commentaar bij.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 07:58

Caro29 en Ynskek, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast worden van de goede proeven!

Heb het idee dat sommige jury’s er goed gebruik van maken dat je een online proef ook op pauze kunt zetten om te typen, paar proeven geleden kreeg ik een protocol terug waar bij iedere oefening wel een opmerking stond, zo fijn als iemand echt de tijd en moeite neemt om te proberen mij verder te helpen.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:24

Ja! Dat vind ik ook echt het leuke aan online beoordelen! Je kan zoveel meer kwijt. Ik merk ook dat ik veel typ en probeer zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat er volgens mij beter kan. Live kom je toch niet verder dan wat steekwoorden, nu leg ik meer uit. Bijvoorbeeld wat ik bedoel met ‘overgangen markeren’ of dat ik in het verruimen in stap graag zie dat ze het paard wat teugelruimte geven zodat het paard de bovenlijn en passen kan verlengen.

Ik merk al wel dat ik moet opletten dat ik niet als instructeur ga praten, maar het echt bij een beschouwing houd. :o En soms heb ik al zoveel bij de onderdelen getypt, dat ik echt even moet nadenken wat ik dan nog onderaan extra ga belichten.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:40

Roulette_ schreef:
Caro29 en Ynskek, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast worden van de goede proeven!

Heb het idee dat sommige jury’s er goed gebruik van maken dat je een online proef ook op pauze kunt zetten om te typen, paar proeven geleden kreeg ik een protocol terug waar bij iedere oefening wel een opmerking stond, zo fijn als iemand echt de tijd en moeite neemt om te proberen mij verder te helpen.


Dat mag je van iedere jury verwachten.
Juryleden doen dit uit liefde en passie voor de sport. En ze worden ook heel blij van goede proeven. Ze worden vaak weggezet als boemannen en daarmee is er wel een imagoprobleem over het algemeen.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:47

Ballard_L schreef:
immanuela29 schreef:
Weet niemand waar je dus je protocollen kan vinden? Ik zoek nog steeds :')


Toch gewoon bij paardrijden.nl —> home. Dan zie ik al mijn filmpjes staan en kan ik op ‘open protocol’ klikken. En als je er eentje open hebt, zie je aan de linkerkant de anderen


Jaaa nu wel idd *\o/* Gister de hele dag dat ik keek waren al mijn filmpjes weg. Maar gelukkig staan ze er nu weer :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:02

Suzanne F. schreef:
Dat mag je van iedere jury verwachten.
Juryleden doen dit uit liefde en passie voor de sport. En ze worden ook heel blij van goede proeven. Ze worden vaak weggezet als boemannen en daarmee is er wel een imagoprobleem over het algemeen.


Maar zelfs als dat heel normaal is (wat voor heel veel jury’s ook zo is) dan is het toch nog steeds leuk om te zeggen of te horen dat dat gewaardeerd wordt?
Denk dat veel jury’s wel worden gezien als positief kritische mensen, alleen over en weer onthoud en bespreek je vaak de negatieve uitgebreid. Dat is jammer voor alle goeden, maar moet je denk ik ook niet te generiek gaan zien als imagoprobleem voor iedereen.

Tizzy1

Berichten: 286
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:11

Heb weer 10 L2 proeven, net 5 gedaan maar och wat blijft de neusriem controle lastig, van de 5 proefjes 3 aan de zijkant getoond. En 1 die aan het inzoomen was de gehele proef, niet irritant gelukkig, maar wel een opmerking over gemaakt. Morgen de andere 5 maar doen :)

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:45

Had 10x L1. Bij mij gaan tot nu toe de voorstel rondjes goed! Ook 5 gedaan. Voor 1 proef even gemaild, die is van de 25e. Zelf geen probleem mee om te beoordelen, maar valt natuurlijk buiten het evenement.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:10

HarmanyL schreef:
Had 10x L1. Bij mij gaan tot nu toe de voorstel rondjes goed! Ook 5 gedaan. Voor 1 proef even gemaild, die is van de 25e. Zelf geen probleem mee om te beoordelen, maar valt natuurlijk buiten het evenement.


Als ze zaterdag ingestuurd hebben kan het zijn dat hij nu pas bij jou ligt. Dan was ie nog net binnen de 7 dagen ;)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:20

Zo, hier weer 10 L2 proeven gehad met wat spoed. Zijn weer retour, helaas toch 2 af moeten keuren, 1 wegens niet kloppend paspoort. Hoop dat ze dat gelijk gaan regelen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:24

Ik heb er van de laatste 3x10 die ik gehad heb ook bij iedere groep verschillende af moeten keuren.

- paspoort onleesbaar.
- paspoort enkel de afrekeningen gefilmd.
- proef wazig.
- geen neusriem.
- niet ingezoomd op sporen en bit.
- rondje om het paard enkel romp in beeld

En zo nog wat dingen... Ze worden wat laks.