Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RedRoses

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:34

Ik heb mijn punten terug. 174,5 voor de tweede keer M1. Meer dan terecht, want hij ging zeker niet goed, pony was erg onrustig en loperig. Wel echt commentaar waar ik blij van word, heel concreet en vooral: als jullie hieraan gaan werken zit er zeker meer in. Tof dat juryleden de moeite nemen om zo’n stuk te typen onderaan. *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:41

Ik heb afgelopen donderdag ook 11 proeven gehad met datum 2 mei (de zondag daarvoor) die ik vrijdags beoordeeld heb.

Dan kan ik als jury niet heel veel sneller terwijl filmpjes dan wel bijna een week oud zijn...

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:05

Ik had weer zin in een online proefje :D dus de hulptroepen opgetrommeld.
Wel fijn gereden, paar kleine slordigheidsfoutjes,dus ik ben benieuwd wat dit waard is.

Het geld is wel afgeschreven, maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan, kan niet uploaden. Morgen weer proberen en anders bel ik even.

M_Bronkhorst

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-01-21

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:42

Mag je nog steeds M1 en hoger insturen dan? Ik dacht dat ze dit gingen afschaffen als meet momenten weer toegestaan waren voor alle leeftijden.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:47

M_Bronkhorst schreef:
Mag je nog steeds M1 en hoger insturen dan? Ik dacht dat ze dit gingen afschaffen als meet momenten weer toegestaan waren voor alle leeftijden.

Meetmomenten zijn op dit moment nog niet toegestaan (enkel onderling op eigen vereniging) dus mag nog gewoon :j

Wij wachten nog op de punten van het proefje van afgelopen donderdag maar hebben gister deelgenomen aan een onderlinge. Met 187 en 194 punten kunnen we stellen dat haar debuut op locatie geslaagd was *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:25

Elise_K schreef:
SpikkelFire schreef:
Je moet je combinatienummer opnoemen of laten zien, dus die volgorde gaat helaas niet. Je zult eerst een pas moeten aanvragen.


Dit is niet meer zo. Met het nieuwe platform is je combinatienummer al gekoppeld bij insturen. Ik heb nog nooit mijn combinatienummer genoemd en alles is goedgekeurd.

Sterker nog, ik heb met een tijdelijk paard hetzelfde gedaan als wat hierboven werd genoemd: proef opgenomen en toen het beviel die avond een dagstartpas aangevraagd. Deze komt dan een werkdag later in je account en dan kun je hem insturen.


Duurt het altijd een werkdag voordat hij in je account komt?

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:16

Sammiex2000 schreef:
Elise_K schreef:



Dit is niet meer zo. Met het nieuwe platform is je combinatienummer al gekoppeld bij insturen. Ik heb nog nooit mijn combinatienummer genoemd en alles is goedgekeurd.

Sterker nog, ik heb met een tijdelijk paard hetzelfde gedaan als wat hierboven werd genoemd: proef opgenomen en toen het beviel die avond een dagstartpas aangevraagd. Deze komt dan een werkdag later in je account en dan kun je hem insturen.


Duurt het altijd een werkdag voordat hij in je account komt?



Dat was bij mij wel zo. Maar ik had op een zondag proef opgenomen en dagpas aangevraagd. Helemaal in paniek dat het systeem niet werkte en de aanvraag van mijn pas mis was gelopen... stond er dus in de FAQ dat het een werkdag duurt voordat hij in paardrijden.nl verschijnt :+
Ik denk dat de medewerkers hem handmatig moeten toevoegen aan het platform.

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:21

Ik heb via online proeven een klasse doorgereden tot 10 winstpunten. Inmiddels ben ik aan het trainen voor de volgende klasse. Als we straks weer op wedstrijd mogen, dan blijven mijn 10 gereden punten gewoon geldig toch? En kan ik gewoon de overstap maken toch??? Iemand zei me namelijk dat ik er dan alsnog 5 op reguliere wedstrijd zou moeten halen, tenzij ik nu overstap. Maar daar zijn we nog niet klaar voor.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:47

Nee je tot nu toe behaalde online wp blijven staan.

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:01

Getup schreef:
Nee je tot nu toe behaalde online wp blijven staan.

Gelukkig

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:11


Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:15

Nee ik zou ook niet weten hoe de KNHS hier toch meetmomenten van maken kan... Als je die nu toch toelaat dan kon het al die tijd al want er verandert eigenlijk bijna niets

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:26

Spenk schreef:
Nee ik zou ook niet weten hoe de KNHS hier toch meetmomenten van maken kan... Als je die nu toch toelaat dan kon het al die tijd al want er verandert eigenlijk bijna niets


Ze doen nu natuurlijk al dingen die niet mogen met onderlinge wedstrijden boven de 26. Veel verenigingen zoeken daarin de mazen van de wet op.

Hoop dat het snel beter wordt, en niet alleen voor de sport, ook voor de gehele opening.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:29

Spenk schreef:
Nee ik zou ook niet weten hoe de KNHS hier toch meetmomenten van maken kan... Als je die nu toch toelaat dan kon het al die tijd al want er verandert eigenlijk bijna niets

Ik vind dat we toch een flink verschil tussen meetmoment en wedstrijd zit. Afgelopen weekend voor het eerst naar een "meetmoment" geweest ofwel op eigen vereniging maar je komt, doet je rondje, gaat je punten halen en vertrekt weer.

Terwijl je op wedstrijd na de proefjes rond blijft hangen of op terrein ofwel in de kantine om vervolgens ook allemaal weer bij elkaar te komen tijdens de prijsuitreiking. Die groepsvorming heb he niet tijdens een meetmoment.

Uiteraard heb je bij beide je reisbeweging maar contact met andere is minimaal, zeker als de coupons op een tafel worden gelegd waar je ze kan ophalen

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:40

bamsy schreef:
Spenk schreef:
Nee ik zou ook niet weten hoe de KNHS hier toch meetmomenten van maken kan... Als je die nu toch toelaat dan kon het al die tijd al want er verandert eigenlijk bijna niets

Ik vind dat we toch een flink verschil tussen meetmoment en wedstrijd zit. Afgelopen weekend voor het eerst naar een "meetmoment" geweest ofwel op eigen vereniging maar je komt, doet je rondje, gaat je punten halen en vertrekt weer.

Terwijl je op wedstrijd na de proefjes rond blijft hangen of op terrein ofwel in de kantine om vervolgens ook allemaal weer bij elkaar te komen tijdens de prijsuitreiking. Die groepsvorming heb he niet tijdens een meetmoment.

Uiteraard heb je bij beide je reisbeweging maar contact met andere is minimaal, zeker als de coupons op een tafel worden gelegd waar je ze kan ophalen


Maar als er geen wedstrijden tussen andere clubs gehouden mogen worden voor andere sporten, dan kan de KNHS moeilijk meetmomenten organiseren. Dat is natuurlijk hetzelfde onder een andere naam.

Mensen gaan idd sneller, maar mijn ervaring leert van vorig jaar op meetmomenten dat het vaak toch ook rete gezellig was en mensen volop bij elkaar bleven hangen met een biertje.
Ook heel begrijpelijk met ons sociale gedrag.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:44

Dat is de ervaring met de huidige onderlinge inderdaad ook. Begreep er hier in de buurt ook al wat van gezegd is/gewaarschuwd. Bleven mensen ook gezellig plakken met zijn allen en de hele familie mee ipv 1 begeleider.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:51

Ik kan inderdaad alleen oordelen over die ene keer dat ik geweest ben maar als mensen elkaar inderdaad ook opzoeken dan gaat het zijn doel een beetje voorbij 8)7 zonde want het idee achter de meetmomenten vind ik goed. Echter moeten mensen zich dan wel aan de regels staat het meetmoment houden.

Hier trouwens nog steeds in spanning aan het afwachten tot de punten van vorige week donderdag terug komen :=

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:15

Het houden aan de regels is moeilijk, begrijpelijk ook.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:30

Was op n bixie evenement in De Peelbergen ( via de knhs !, maar je was dus meteen lid van die vereniging voor 1 dag ) . Daar kwam je het terrein niet op zonder aanmelding / betaling. En daar konden dus niet zomaar mensen naar binnen rijden met :" ik hoor bij die en die " .

Via de ene weg heen, proefje / parcours doen en via andere weg terug. Kinderen konden hun emmer met spulletjes ophalen, buiten in de rij staan en 1 voor 1 binnen gelaten.

Uiteraard heeft niemand n masker op, ook niet bij t binnengaan van de toiletten, terwijl er wel n bordje hangt met: mondkapje verplicht bij binnenkomst.

Dat is bij ons wel anders.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:35

Getup schreef:
Was op n bixie evenement in De Peelbergen ( via de knhs !, maar je was dus meteen lid van die vereniging voor 1 dag ) . Daar kwam je het terrein niet op zonder aanmelding / betaling. En daar konden dus niet zomaar mensen naar binnen rijden met :" ik hoor bij die en die " .

Via de ene weg heen, proefje / parcours doen en via andere weg terug. Kinderen konden hun emmer met spulletjes ophalen, buiten in de rij staan en 1 voor 1 binnen gelaten.

Uiteraard heeft niemand n masker op, ook niet bij t binnengaan van de toiletten, terwijl er wel n bordje hangt met: mondkapje verplicht bij binnenkomst.

Dat is bij ons wel anders.


Dat is bij een locatie als de peelbergen goed te regelen, maar bij een gewone wedstrijd vele malen moeilijker.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:36

Precies.... lastig hoor, dat te controleren als vereniging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:34

PSvanLot schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/m ... 19-mei.png

Dit ziet er niet goed uit voor de wedstrijden dit seizoen...


Ik geloof dat de mogelijkheid om online proeven te rijden vervalt zodra er weer meet momenten mogen, en dat je dan in de B en L nog vijf winstpunten online mag rijden. Maar zou dit betekenen dat je wel door kunt gaan met online proeven?

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:52

Sammiex2000 schreef:
PSvanLot schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/m ... 19-mei.png

Dit ziet er niet goed uit voor de wedstrijden dit seizoen...


Ik geloof dat de mogelijkheid om online proeven te rijden vervalt zodra er weer meet momenten mogen, en dat je dan in de B en L nog vijf winstpunten online mag rijden. Maar zou dit betekenen dat je wel door kunt gaan met online proeven?

Online vervalt enkel vanaf de klasse M1 en hoger zodra meetmomenten en wedstrijden weer mogen. Vanaf dat moment zijn 5 online punten geldend de rest moet je halen op locatie.

Ik vermoed dat je dan geen optie meet hebt hoger dan L2 in te leveren op de site

Anoniem

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:55

Dat is niet helemaal waar, of we begrijpen elkaar verkeerd. Als het online rijden vervalt, mag je nog vijf winstpunten Rijden in de klasse B, l1 en L2. Als je nu dus B +2 bent mag je er nog vijf rijden, ben je dan b +7 moet je nog voor die andere 3 wP op concours, maar onder deze omstandigheden zie ik het niet echt zitten dat ik voor die andere 3 Wp in de L1 op concours kan, mijn vereniging organiseert nooit wat

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:06

Sammiex2000 schreef:
Dat is niet helemaal waar, of we begrijpen elkaar verkeerd. Als het online rijden vervalt, mag je nog vijf winstpunten Rijden in de klasse B, l1 en L2. Als je nu dus B +2 bent mag je er nog vijf rijden, ben je dan b +7 moet je nog voor die andere 3 wP op concours, maar onder deze omstandigheden zie ik het niet echt zitten dat ik voor die andere 3 Wp in de L1 op concours kan, mijn vereniging organiseert nooit wat

Ja dat probeerde ik ook te zeggen maar dan hadden we eat miscommunicatie. Alle online punten nu zijn "gewone" punten en staan inderdaad vast. Straks zullen online punten als online punten geregistreerd worden dus zoals je zegt B+2 inderdaad 5 online en nog 3 op locatie.

Maar dat is pas als meetmomenten weer mogen dan kun je toch ook bij andere verenigingen starten? :o