Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 207 [ 5169 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 207  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

 
Profiel   

Welkom! Leuk dat je een kijkje komt nemen in dit topic :D Ben je nieuw en heb je vragen? Lees dan graag eerst even onderstaande informatie door.

Voor de rest is het van ontzettende meerwaarde dat hier deelnemers en juryleden meepraten. Dit willen we graag zo houden. Discussies voeren we met respect en meningen kunnen nu eenmaal verschillen :o

Starten met online proefjes rijden
Om mee te kunnen doen met online proefjes rijden maak je een account aan op paardrijden.nl. Je logt in met je relatienummer. Een uitgebreide uitleg over het online proefjes rijden vind je hier: https://paardrijden.nl/uitleg

Klassen en winstpunten
Momenteel zijn er geen wedstrijden mogelijk vanwege corona. Je kunt meedoen in de klassen B t/m M2. Alle punten nu behaald tellen mee als gewone winstpunten. Haal je in deze periode online 8 winstpunten, dan hoef je, als de wedstrijden weer doorgang vinden, nog maar 2 winstpunten te halen om te kunnen promoveren.

Voor de klasse Z t/m ZZL kan je ook deelnemen aan Online Dressuurproeven Beoordelen, alleen telt het resultaat niet mee voor winstpunten.

Starten straks de wedstrijden of meetmomenten weer, is online proefjes rijden alleen nog mogelijk in de klassen B t/m L2 en moet je van de 10 winstpunten, er 5 op wedstrijd rijden om te mogen promoveren.

Proefje kopen
Het idee achter paardrijden.nl is dat je filmt, een proefje koopt en dan instuurt. Het is geen event meer dat kan vol raken.

De ingestuurde proef wordt automatisch doorgezet naar een KNHS-jurylid die jouw proef beoordeelt. Zodra dit gereed is ontvang je binnen je eigen account het ingevulde protocol retour. Je krijgt een email wanneer de beoordeling binnen is, voor de oudgedienden, het refreshen in de KNHS app is verleden tijd ;)

Wanneer filmen?
De weken om te filmen lopen nu van maandag t/m zondag. Je mag 1x per week filmen. Toen het platform live ging was de eerste mogelijkheid om een proef in te leveren 1 t/m 6 december 2020. Als je in deze week een proefje heb ingeleverd mag je dus pas weer de volgende week meedoen 7 t/m 13 december.

Beschikbaarheid juryleden
Juryleden kunnen een account aanmaken om zich aan te melden voor het online jureren. De juryleden worden automatisch gemaild als ze proeven toegewezen krijgen. De to-do list wordt dan zichtbaar. Ze krijgen gemiddeld 10 filmpjes per week om te beoordelen.

Kan een jurylid een week niet? Dan kunnen zij de KNHS een bericht doen en dan zetten ze de beschikbaarheid voor die week op 0.

Wanneer krijg ik mijn punten terug?
Dit zal afhankelijk zijn van de jury waar je proefje terecht komt. Met het nieuwe systeem kan het binnen enkele uren. De jury krijgt direct na het uploaden het filmpje binnen, heeft de jury tijd, kan het proefje dus snel beoordeeld worden. Heeft de jury de proef beoordeeld en verzonden, is deze direct zichtbaar voor de deelnemer. De KNHS zit er niet meer tussen.

In de praktijk zal het vaker het geval zijn dat het minimaal een dag duurt, de kans dat je net een jury treft die vrij direct tijd heeft is natuurlijk klein. Er staat een maximum van 5 werkdagen voor, heb je na 5 werkdagen geen punten? Neem dan even contact op met de KNHS.

App paardrijden.nl
Voorheen moest je proefjes insturen via de app. Dit moet nu via de website van paardrijden.nl. De app kun je dus van je telefoon verwijderen.

Veel gestelde vragen

Wat als je niet achter C kan staan?
Wanneer er geen mogelijkheid is om achter de letter C te staan mag de opname ook vanuit de rijbaan gemaakt worden voor C. Let er als deelnemer dan wel op dat je de hoeken op de korte zijde bij C zo rijdt dat er gefilmd kan worden! In de praktijk kort je dan zelf de rijbak zo'n 2 meter in.

Moet je in volledig wedstrijd tenue rijden?
Het rijden in tenue is niet verplicht maar wel toegestaan en de meeste juryleden waarderen het erg als je deze moeite neemt. Ook het paard invlechten is niet verplicht, zorg er wel voor dat je paard netjes, schoon en verzorgd is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:05 



 
Profiel   

*\o/* Ik heb woensdagavond ingestuurd en mijn proefje ligt al bij een jury!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:09 



 
Profiel   

Ah, leuk! Mooie intro, Urosa!

@KirstenHorse: krijg je apart een melding dat je proef bij de jury is gearriveerd? Bij mij op de website staat nu 'beoordeling gepland'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:13 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
Ah, leuk! Mooie intro, Urosa!

@KirstenHorse: krijg je apart een melding dat je proef bij de jury is gearriveerd? Bij mij op de website staat nu 'beoordeling gepland'.


Nee, je kon zelf klikken op doorsturen naar de jury. Ik kreeg de volgende ochtend wel een mail dat het filmpje is goedgekeurd :) Er staat nu bij mij inderdaad ook 'beoordeling gepland' en ik neem dan eigenlijk aan dat hij bij de jury ligt, maar dat kan een foute aanname zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:17 



 
Profiel   

Van het weekend mag ik voor anderen gaan filmen.

zelf ook maar een x iets plannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:24 



 
Profiel   

KirstenHorse schreef
_Anneruth schreef
Ah, leuk! Mooie intro, Urosa!

@KirstenHorse: krijg je apart een melding dat je proef bij de jury is gearriveerd? Bij mij op de website staat nu 'beoordeling gepland'.


Nee, je kon zelf klikken op doorsturen naar de jury. Ik kreeg de volgende ochtend wel een mail dat het filmpje is goedgekeurd :) Er staat nu bij mij inderdaad ook 'beoordeling gepland' en ik neem dan eigenlijk aan dat hij bij de jury ligt, maar dat kan een foute aanname zijn :+


Ok, snap hem! Ja, ik heb die stappen ook doorlopen, heb de mail ook gehad en nu inderdaad beoordeling gepland. Kan hoor, dat hij dan ook al bij een jury ligt. Of dat de jury hem nog ergens uit een bak moet vissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:24 



 
Profiel   

joehooo een nieuw topic. Iedereen veel succes en urosa thx voor de goede uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:33 



 
Profiel   

Leuk, een nieuw systeem, een nieuw topic!


KirstenHorse schreef
_Anneruth schreef
Ah, leuk! Mooie intro, Urosa!

@KirstenHorse: krijg je apart een melding dat je proef bij de jury is gearriveerd? Bij mij op de website staat nu 'beoordeling gepland'.


Nee, je kon zelf klikken op doorsturen naar de jury. Ik kreeg de volgende ochtend wel een mail dat het filmpje is goedgekeurd :) Er staat nu bij mij inderdaad ook 'beoordeling gepland' en ik neem dan eigenlijk aan dat hij bij de jury ligt, maar dat kan een foute aanname zijn :+


Zo is het bij mij ook gegaan, en nu maar afwachten :D Ik vroeg me wel af wie dan het filmpje en waarop heeft goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:34 



 
Profiel   

Mooi die uitleg vooraf! Ik ga weer volgen ondanks dat ik zelf niet meer meedoe :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:46 



 
Profiel   

Goede intro Urosa!

Hoop deze maand dan laatste L2 pnt te halen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:48 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
KirstenHorse schreef


Nee, je kon zelf klikken op doorsturen naar de jury. Ik kreeg de volgende ochtend wel een mail dat het filmpje is goedgekeurd :) Er staat nu bij mij inderdaad ook 'beoordeling gepland' en ik neem dan eigenlijk aan dat hij bij de jury ligt, maar dat kan een foute aanname zijn :+


Ok, snap hem! Ja, ik heb die stappen ook doorlopen, heb de mail ook gehad en nu inderdaad beoordeling gepland. Kan hoor, dat hij dan ook al bij een jury ligt. Of dat de jury hem nog ergens uit een bak moet vissen.


Jury's krijgen proeven toebedeeld, kunnen ze niet zelf pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:50 



 
Profiel   

Even voor mijn beeldvorming, dus als ik klik op doorzenden naar jury gaat ie via een automatisch systeem rechtstreeks naar een jury?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:55 



 
Profiel   

Wat een goeie openingspost zo! Leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:00 



 
Profiel   

Goeie openingspost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:17 



 
Profiel   

Heel duidelijk de opening, zijn meteen de vragen die ik al had beantwoord. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:22 



 
Profiel   

Ik heb nog wel een vraag, betekent dit nieuwe systeem dat je bijvoorbeeld op een zaterdag 2 proeven op kunt nemen en je de ene instuurt op diezelfde dag en de volgende na maandag? (Is immers een nieuwe week en de video is dan max. een week oud) :+

Denk overigens dat ik voor het antwoord daarop naar de KNHS zelf zal moeten maar ben benieuwd hoe jullie daar naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:24 



 
Profiel   

xVerax schreef
Ik heb nog wel een vraag, betekent dit nieuwe systeem dat je bijvoorbeeld op een zaterdag 2 proeven op kunt nemen en je de ene instuurt op diezelfde dag en de volgende na maandag? (Is immers een nieuwe week en de video is dan max. een week oud) :+

Denk overigens dat ik voor het antwoord daarop naar de KNHS zelf zal moeten maar ben benieuwd hoe jullie daar naar kijken.


Dat kan in theorie denk ik wel, maar is niet de bedoeling.

Of het moet zijn dat het programma zo ver is doorontwikkeld dat het kan zien wanneer het opgenomen is, maar dat weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:27 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

xVerax schreef
Ik heb nog wel een vraag, betekent dit nieuwe systeem dat je bijvoorbeeld op een zaterdag 2 proeven op kunt nemen en je de ene instuurt op diezelfde dag en de volgende na maandag? (Is immers een nieuwe week en de video is dan max. een week oud) :+

Denk overigens dat ik voor het antwoord daarop naar de KNHS zelf zal moeten maar ben benieuwd hoe jullie daar naar kijken.

De KNHS heeft op Facebook beantwoord dat het zo niet de bedoeling is.


_Anneruth schreef
Even voor mijn beeldvorming, dus als ik klik op doorzenden naar jury gaat ie via een automatisch systeem rechtstreeks naar een jury?

Zoals de KNHS het op de website heeft gezet is dat inderdaad zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:28 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
xVerax schreef
Ik heb nog wel een vraag, betekent dit nieuwe systeem dat je bijvoorbeeld op een zaterdag 2 proeven op kunt nemen en je de ene instuurt op diezelfde dag en de volgende na maandag? (Is immers een nieuwe week en de video is dan max. een week oud) :+

Denk overigens dat ik voor het antwoord daarop naar de KNHS zelf zal moeten maar ben benieuwd hoe jullie daar naar kijken.


Dat kan in theorie denk ik wel, maar is niet de bedoeling.

Of het moet zijn dat het programma zo ver is doorontwikkeld dat het kan zien wanneer het opgenomen is, maar dat weet ik niet.


Ik bedoel het wel legitiem hoor, geen datumvervalsing maar wel echt de datum van filmen noemen in het voorstelrondje. In de bepalingen staat namelijk dat je 1x per week mag insturen, maar niet dat je 1x per week mag filmen. Maar het voelt inderdaad meer als een maas in de wet dan dat het de bedoeling is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:30 



 
Profiel   

urosa schreef
Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

xVerax schreef
Ik heb nog wel een vraag, betekent dit nieuwe systeem dat je bijvoorbeeld op een zaterdag 2 proeven op kunt nemen en je de ene instuurt op diezelfde dag en de volgende na maandag? (Is immers een nieuwe week en de video is dan max. een week oud) :+

Denk overigens dat ik voor het antwoord daarop naar de KNHS zelf zal moeten maar ben benieuwd hoe jullie daar naar kijken.

De KNHS heeft op Facebook beantwoord dat het zo niet de bedoeling is.


_Anneruth schreef
Even voor mijn beeldvorming, dus als ik klik op doorzenden naar jury gaat ie via een automatisch systeem rechtstreeks naar een jury?

Zoals de KNHS het op de website heeft gezet is dat inderdaad zo.


Duidelijk, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:30 



 
Profiel   

Fijne uitleg! Ik ga weer volgen ondanks dat ik zelf niet meer meedoe

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:40 



 
Profiel   

Duidelijke OP :)
Ik ga zaterdag weer filmen. Is weer even geleden. Had me laatst wel voor een event opgegeven maar het was helaas toch thuis wat te druk met verhuizen dus niet kunnen filmen :( dat maakt het wel fijn dat je nu niet meer van tevoren in hoeft te schrijven. Ik lees goede verhalen over het nieuwe systeem dus ben erg benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:41 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee. Ben nog aan het twijfelen of ik mee doe. Bepaalde dingen blijken bij een filmpje bij ons niet goed uit de verf te komen terwijl ik daar normaal juist complimenten van juryleden over krijg. Heb nog even om na te denken, wil in januari een keer moe doen als m1 debuut als er nog geen wedstrijden mogelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 12:43 



 
Profiel   

Hoe zit dat met aantonen dat er 2 vingers tussen de neusriem kunnen? Moet degene die filmt dit nu doen? Bij mij past de hele hand er wel tussen, dat ding zit er bij mij voor de sier aan.. maar lijkt me lastig filmen terwijl je dat doet.. Dat was eerst toch niet zo? Wij hebben dat tot nu toe niet gedaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 13:03 



 
Profiel   

Ik heb er als jury ook niets van gehoord, staat dat nu in de eisen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 207 [ 5169 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 207  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen