Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_Bronkhorst

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-01-21

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:03

Wauw wat knap 3 winstpunten. Mijn record staat nu op 209,5 net geen 3.

xRoossie95

Berichten: 1386
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:07

Ik dacht altijd dat er 2 vingers onder moesten kunnen, als je vingers een kwartslag gedraaid waren :') Weer wat geleerd (maakt het ook wel wat makkelijker)

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:07

Queelens, niet om je te demotiveren maar knhs heeft de indoorkampioenschappen al afgelast en aangegeven dat ze HOPEN dat in het outdoorseizoen weer meetmomenten mogelijk zullen worden.... dus ik vrees....... :=

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:11

linda2008 schreef:
Queelens, niet om je te demotiveren maar knhs heeft de indoorkampioenschappen al afgelast en aangegeven dat ze HOPEN dat in het outdoorseizoen weer meetmomenten mogelijk zullen worden.... dus ik vrees....... :=


Ja ik vrees mee hoor. Veel geduld hebben, ooit mogen we weer :)

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:12

xRoossie95 schreef:
Ik dacht altijd dat er 2 vingers onder moesten kunnen, als je vingers een kwartslag gedraaid waren :') Weer wat geleerd (maakt het ook wel wat makkelijker)


Volgens mij is het 2 mannenvingers en een ruime 2 tot 3 vrouwenvingers. Maar er passen er hier makkelijk 3 tussen dus dat is wel duidelijk genoeg denk ik :D

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:26

Wij hebben op 19 april onze eerste outdoor staan. Ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

RedRoses

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-01-14

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:03

Net mijn punten. 186,5 in de L2. Eigenlijk wat ik ook wel verwacht had, ik had hem een stuk netter kunnen afwerken. Helaas rende de kat door de baan constant, haha. Maar dit was wel het laatste puntje in het L2, dus we gaan lekker verder trainen en dan snel M1 starten! *\o/*

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:22

Toch bijzonder dat er nog steeds filmpjes ingestuurd worden zonder inzoomen op bit, sporen...

MerleSimone

Berichten: 5734
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:37

PSvanLot schreef:
Toch bijzonder dat er nog steeds filmpjes ingestuurd worden zonder inzoomen op bit, sporen...

Dan lees je toch ook die melding niet als je inlevert.. :=

saltshaker23
Berichten: 177
Geregistreerd: 22-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:43

MerleSimone schreef:
PSvanLot schreef:
Toch bijzonder dat er nog steeds filmpjes ingestuurd worden zonder inzoomen op bit, sporen...

Dan lees je toch ook die melding niet als je inlevert.. :=


Ik zou hem afkeuren idd.

Aan de andere kant, ik snap ook waarom ze worden gestuurd. Ik rij op een bijrijdspaard, en de andere bijrijder rijdt ook online proeven. Wij hadden afgesproken dat het paard mog alleen 1x in de week de proef lopen, en wij rijden een proef om de week dus. Mijn vriend die weet niks van paarden en vind ze ook eng filmt voor mij, en soms snap hij niet allees heel goed, zo als ik nu zie op mijn laast filmpje met de neusriem. Maar ik kan hem dus niet opnieuw filmen - of pas over twee weken - en de KNHS is ook heel flexiebel geweest tot nu.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:43

Ik snap dat ook niet goed, heb hem ook niet goedgekeurd.

Had een heel schattig A pony'tje, kind deed gruwelijk haar best. Veel punten natuurlijk (L1), maar ergens vind ik dat ook heel moeilijk. Want als je zit wat er van zo'n grietje straks in het L2 gaat moeten kunnen, dat is dan weer heel erg sneu.

Zou toch fijn zijn als ze weer terug gaan naar eenvoudigere proeven voor de A-B pony's.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:34

Ik had een paar weken geleden een heel schattig kind op een ponytje waarbij ze vergaten de peeskappen af te doen. Dan vind ik het dus echt zo sneu om af te moeten keuren (maar dat doe ik dus wel). In zo'n geval zit ik veel liever regulier, want dan kan ik gewoon een reminder geven dat ze wat vergeten.

Inmiddels alweer even geen proeven gekregen, ik krijg ze sinds de nieuwe site alleen als ik zelf even een mailtje stuur. Maar dan voel ik me zo'n zeur, dus ik ben nu maar begonnen met het uitzoeken van mijn boeken. Daarvan moet de helft weg en ik heb er zo'n 700...

saltshaker23
Berichten: 177
Geregistreerd: 22-04-20

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:55

Dat is jammer. Ik wacht sinds Woensdag avond op mijn L2 proef weer.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:09

Anoeska27 schreef:
Ik had een paar weken geleden een heel schattig kind op een ponytje waarbij ze vergaten de peeskappen af te doen. Dan vind ik het dus echt zo sneu om af te moeten keuren (maar dat doe ik dus wel). In zo'n geval zit ik veel liever regulier, want dan kan ik gewoon een reminder geven dat ze wat vergeten.


Maar waarom zou je dat online niet gewoon een keertje eronder kunnen zetten? Ik heb in het echt ook wel is een proef gereden met m'n peeskappen nog om (was lopend naar de wedstrijd gegaan), paard liep heel fijn dus de jury zei achteraf dat ze mij niet meer wou stoppen in de proef, wel -2 aan het einde maar ben er niet door gediskwalificeerd.

Snap je en helemaal terecht dat je hem afgekeurd heb natuurlijk want dat zijn nou eenmaal de regels, maar in mijn ogen kan iedereen ook wel is wat vergeten en de peeskappen omlaten vind ik zelf een minder grote ramp dan gewoon de regels niet lezen en bijv je bit niet filmen :)

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:19

PSvanLot schreef:
Ik snap dat ook niet goed, heb hem ook niet goedgekeurd.

Had een heel schattig A pony'tje, kind deed gruwelijk haar best. Veel punten natuurlijk (L1), maar ergens vind ik dat ook heel moeilijk. Want als je zit wat er van zo'n grietje straks in het L2 gaat moeten kunnen, dat is dan weer heel erg sneu.

Zou toch fijn zijn als ze weer terug gaan naar eenvoudigere proeven voor de A-B pony's.


Andersom is het ook zo, ik haalde het al (veel) eerder in het topic aan. Je hebt ook jonge ruiters die al wel wat langer zijn en dus op een C of D zitten maar die motorisch dus hetzelfde zijn als die kleinere op een A of B pony. En ik merk heel duidelijk dat een jury de leeftijd schat naar de hoogte van de pony. Dan kan dat grotere, maar net zo jonge kind ook gruwelijk haar best doen maar krijgt ze nooit de punten die de kleinere krijgt

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:51

Maar dat vind ik toch wat anders. Het overgrote deel van de A/B pony's is door de hoogte en lengte in het lijf gewoon niet in staat om een goede schouderbinnenwaarts of travers te laten zien, terwijl dat eigenlijk wel verwacht wordt.

Als ik allemaal D/E pony's in een ring krijg, dan kan ik niet het jongere en nog minder handige kind anders punten dan een 16 jarige die het al met de 4e pony op dit niveau doet.
Ik denk ook niet dat een jury de leeftijd schat naar de hoogte van de pony. De jury punt naar hoe een oefening gereden wordt. Dat dat bij een oudere ruiter/amazone beter uit de verf komt en daardoor hoger scoort, heeft niet met de leeftijd van de ruiter te maken, maar met het gereden zijn van de oefening.
Het maakt voor een jury niet uit of er een 10 of een 16 jarige op zit, het gaat om het gereden zijn van de proef. Bij de A/B pony's ben je enorm coulant, bij de C pony's wordt het rij technisch aspect al wat belangrijker en dit is bij de D/E pony's nog belangrijker.

Dan zou je mee moeten doen aan de leeftijdscategoriën die de KNHS als pilot een paar keer uitgeschreven heeft.

Wat ik heel vervelend vind is als er rubriek in handicap gereden wordt. C/D/E pony's bijvoorbeeld. Je kunt deze drie categorieën niet hetzelfde beoordelen, wat wel zou moeten want ze rijden voor 1 prijzenstelsel.

Suzanne F.

Berichten: 49457
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:59

PSvanLot schreef:
Maar dat vind ik toch wat anders. Het overgrote deel van de A/B pony's is door de hoogte en lengte in het lijf gewoon niet in staat om een goede schouderbinnenwaarts of travers te laten zien, terwijl dat eigenlijk wel verwacht wordt.

Als ik allemaal D/E pony's in een ring krijg, dan kan ik niet het jongere en nog minder handige kind anders punten dan een 16 jarige die het al met de 4e pony op dit niveau doet.
Ik denk ook niet dat een jury de leeftijd schat naar de hoogte van de pony. De jury punt naar hoe een oefening gereden wordt. Dat dat bij een oudere ruiter/amazone beter uit de verf komt en daardoor hoger scoort, heeft niet met de leeftijd van de ruiter te maken, maar met het gereden zijn van de oefening.
Het maakt voor een jury niet uit of er een 10 of een 16 jarige op zit, het gaat om het gereden zijn van de proef. Bij de A/B pony's ben je enorm coulant, bij de C pony's wordt het rij technisch aspect al wat belangrijker en dit is bij de D/E pony's nog belangrijker.

Dan zou je mee moeten doen aan de leeftijdscategoriën die de KNHS als pilot een paar keer uitgeschreven heeft.

Wat ik heel vervelend vind is als er rubriek in handicap gereden wordt. C/D/E pony's bijvoorbeeld. Je kunt deze drie categorieën niet hetzelfde beoordelen, wat wel zou moeten want ze rijden voor 1 prijzenstelsel.


Eens. Al heb je wel leuke en goede C pony’s. A en B wordt allemaal wel erg moeilijk. Dan ben je al blij als ze iets in aanleuning lopen en normaal een volte lopen.
Welke categorieën zijn er tegenwoordig? AB tot M? C tot Z?

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:02

Ik probeer de a/b net zo te punten als een c/d pony. Ook zij moeten fatsoenlijk lopen met stelling en buiging. Vaak staat dan ook de coupon vol met tekst. Ik ben niet heel vatbaar voor schattigheid al kan ik de pony wel geweldig vinden. Als een a/b combi niet klaar is voor de b dan is het gewoon niet klaar

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:02

Daarom kun je een C pony in het M ook al heel behoorlijk punten.

Maar een M1 of M2 proef met een A/B pony is anatomisch al bijna niet mogelijk.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:05

caro29 schreef:
Ik probeer de a/b net zo te punten als een c/d pony. Ook zij moeten fatsoenlijk lopen met stelling en buiging. Vaak staat dan ook de coupon vol met tekst. Ik ben niet heel vatbaar voor schattigheid al kan ik de pony wel geweldig vinden. Als een a/b combi niet klaar is voor de b dan is het gewoon niet klaar


Ik vind schattig ook niet belangrijk, maar als ik een jong kind met een kleine pony krijg die netjes op de bordjes kan rijden, de voltes mooi rond maakt en wat kunnen versnellen en aan het einde van de diagonaal kunnen opvangen dan geef ik daar echt wel mooie punten voor.

Daar ga ik niet van verwachten dat ze stelling en buiging hebben. Zolang de pony niet met de kop omhoog, de verkeerde kant op loopt en er netjes gereden wordt door de kleintjes, dan vind ik dat al een pluim waard.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:17

PSvanLot schreef:
Maar dat vind ik toch wat anders. Het overgrote deel van de A/B pony's is door de hoogte en lengte in het lijf gewoon niet in staat om een goede schouderbinnenwaarts of travers te laten zien, terwijl dat eigenlijk wel verwacht wordt.

Als ik allemaal D/E pony's in een ring krijg, dan kan ik niet het jongere en nog minder handige kind anders punten dan een 16 jarige die het al met de 4e pony op dit niveau doet.
Ik denk ook niet dat een jury de leeftijd schat naar de hoogte van de pony. De jury punt naar hoe een oefening gereden wordt. Dat dat bij een oudere ruiter/amazone beter uit de verf komt en daardoor hoger scoort, heeft niet met de leeftijd van de ruiter te maken, maar met het gereden zijn van de oefening.
Het maakt voor een jury niet uit of er een 10 of een 16 jarige op zit, het gaat om het gereden zijn van de proef. Bij de A/B pony's ben je enorm coulant, bij de C pony's wordt het rij technisch aspect al wat belangrijker en dit is bij de D/E pony's nog belangrijker.

Dan zou je mee moeten doen aan de leeftijdscategoriën die de KNHS als pilot een paar keer uitgeschreven heeft.

Wat ik heel vervelend vind is als er rubriek in handicap gereden wordt. C/D/E pony's bijvoorbeeld. Je kunt deze drie categorieën niet hetzelfde beoordelen, wat wel zou moeten want ze rijden voor 1 prijzenstelsel.



Ik dacht dat een AB pony dit toch prima kan alleen lopen de sporen waarin ze moeten lopen wat dichter naar de hoefslag omdat ze inderdaad de lengte missen. Maar dan lopen ze toch nog steeds in hun 3 of 4 sporen?
Leeftijd hebben we inderdaad gestart maar wordt hier in de buurt nog niet zoveel uitgeschreven. Wat er was hebben we mee gereden.
En inderdaad word de klasse van onze dochter (vrijwel) altijd samen gevoegd met de DE omdat er hier in de buurt geen C loopt in die klasse. Dat is voor haar wel eens teleurstellend want in dit geval komt ze (vrijwel) nooit eens met een prijsje thuis. Gelukkig heeft ze zich erbij neer gelegd aangezien zij zelf de keuze heeft gemaakt om door te stromen naar de volgende klasse. Ze heeft een doel gezet en dat wil ze perse halen, ik vind het knap dat ze daar voor "vecht" en dat koppie als ze een wp heeft behaald is onbetaalbaar, daar kan geen prijsje tegen op. Zolang zij het nog leuk vind ga ik mee. Zodra de lol eraf is gaan we zoeken naar een nieuwe uitdaging.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:27

Als de pony het al kan, leer het dan een heel jong kind maar eens aan op de juiste manier. Voor mij hadden ze het mogen laten zoals een aantal jaar geleden. Speciale A/B-B proefjes en daarna alle gewone proeven 1 klasse lager. Dan is de M1 proef de moeilijkste proef en dat is voor sommige nog redelijk te doen.

Dat is inderdaad een heel groot nadeel bij de C-pony's.

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:28

@ ps ik ook hoor maar helaas zie je ook wel anders en die krijgen soms een bult punten. Netjes gereden en dan nog niet helemaal nagefelijk vind ik geen probleem.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:33

Ik zit met de AB-tjes nooit lager dan 175 eigenlijk. Ze hebben meer aan een begeleidend schrijven of een woordje achteraf dan aan 5en naar mijn mening.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:38

Even een klein vraagje namens Iris. Ze rijdt met haar e pony M1 (9) zonder sporen. Nog nooit eigenlijk met spoor of zweep gereden. Vroeger als ik me goed herinner moest je in de M met spoor rijden. Hoe kijkt de jury hierna? Hij is goed aan de hulpen, maar missen jullie een spoortje in een M combinatie?