Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:31

Cyrina schreef:
Zondag wilde ik gaan opzadelen en zag ik tot mijn grote schrik dar mijn merrie net een miskraam had. Ze was 6.5 maand en er kwam een (uiteraard dood) merrietje af. Ik baalde er zo van! Ik had zo gehoopt op een merrie! De navelstreng bleek geroteerd waardoor het geen zuurstof genoeg meer kreeg

Oh nee, wat ontzettend sneu. Sterkte. -O-

M_Bronkhorst

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-01-21

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:48

Ik heb ook een tijd met een pony tussen de paarden gereden in het L2 en heb hier eigenlijk bijna al mijn proeven gewonnen.
Tot de Gelderse kampioenschappen. Toen stond ik onderaan. Best logisch ook hoor.

Maar gewoon in de regio heb ik er nooit hinder van gehad. Maar dit was ook een grote pony en zat ook tuigerbloed in. Dus dat zal ook wel schelen.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:54

linda2008 schreef:
MyWishMax schreef:
Heftig cyrina, sterkte!

Volgrns mij had het bij de c niet meer met lengte te maken, maar zijn vaak jongere kinderen. Bij de paarden zijn het volwassenen en je kan geen rekening houden met minpunten van een paard. Gewoon allemaal dezelfde eisen en de ene is er beter in als de ander en krijgt dus ook betere punten. Dat is net als de verruiming discussie. Dat het moeilijk is voor een paard betekent niet dat je een hoger punt verdient.


Klopt dat zijn vaak jongere kinderen. Maar omdat ook gezegd werd als de langere ruitertjes niet meer op een A/B passen... ik zal het straks even terugzoeken waar ik precies op doelde want mijn verhaal word onlogisch hahaha


Ik ben ook niet duidelijk, ik bedoel lengte van het paard maar lijkt net alsof ik ruitertje bedoelde :+ dat het moeilijk is om die allemaal hetzelfde te beoordelen, want een 10 jarige op c pony tegen een 16 jarige op d of e is ook wel anders qua commentaar en punten denkbik

SandraS73

Berichten: 88
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:29

Carina, sterkte met het verlies van dit zo gewenste merrieveulen.

Ik heb eindelijk m'n punten binnen. 187. Veel commentaar op impuls en aanleuning en een compliment over de overgangen. Ik heb wel beter gereden, maar dit kan ook gebeuren tijdens wedstrijd dus toch maar ingestuurd.
Ben het helemaal eens met het commentaar. Zinie was niet vooruit te branden en heel onrustig met haar hoofd. Daarna heb ik haar hoger in de bix gezet en nu loopt ze weer als vanouds.

We trainen lekker door en pakken over een week of 2 weer een proef mee.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:41

Fijn dat je eindelijk je punten binnen hebt Sandra.

Hier ook net de punten. Zwaar teleurgesteld hier. Ik was zelf erg tevreden over de, eindelijk, ontspannen proef. Ik heb nergens hoger dan een 6 gekregen. Waar ik de proef er voor nog 8en haalde voor oa binnenkomen, contra’s en houding en zit heb ik nu alleen maar 6jes. Laatste keren allemaal 178,5 gehaald omdat er wat grove fouten in zaten en nu slechts 173. Ik denk dat ik voorlopig maar even stop met online dressuur. Ben de lol kwijt, paard kent de proef uit zijn hoofd en de punten en commentaar zijn zwaar demotiverend nu.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:55

Ik heb vanochtend ook weer een B proefje gereden. Ik hoop op een winstpunt maar ik betwijfel of we die gaan krijgen. Verruimingen kwamen niet uit de verf, dus met een strenge jury krijg ik hier onvoldoendes voor. Ook soms niet zo netjes op de letter.

Vraagje aan de jury's: zien jullie liever een versnelling op de diagonaal zonder verruiming of een poging tot verruiming zonder versnelling (waarvan het verruimen mislukt) en waardoor het lijkt alsof er niks gebeurt? Ik krijg telkens het commentaar dat mijn pony niet mag versnellen, dus vandaag geprobeerd om bewust niet te versnellen maar hierdoor lijkt het onderaan de streep alsof we gewoon arbeidsdraf rijden en er niks gebeurd behalve een zwiepje van de staart. Lijkt nu alsof ik de oefening niet toon...

Blacksquad

Berichten: 53
Geregistreerd: 01-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:07

DewiFoto schreef:
Fijn dat je eindelijk je punten binnen hebt Sandra.

Hier ook net de punten. Zwaar teleurgesteld hier. Ik was zelf erg tevreden over de, eindelijk, ontspannen proef. Ik heb nergens hoger dan een 6 gekregen. Waar ik de proef er voor nog 8en haalde voor oa binnenkomen, contra’s en houding en zit heb ik nu alleen maar 6jes. Laatste keren allemaal 178,5 gehaald omdat er wat grove fouten in zaten en nu slechts 173. Ik denk dat ik voorlopig maar even stop met online dressuur. Ben de lol kwijt, paard kent de proef uit zijn hoofd en de punten en commentaar zijn zwaar demotiverend nu.


Klinkt als mijn verhaal! Net punten terug (wel de B), echt maximaal 6jes waar ik op eerdere proefjes soms wel 8en haalden. Andersom voor de slechte onderdelen dan weer een 5,5. Dus kom laatste paar proeven steeds net op of onder de 180.
Paard was ook superfris laatste tijd, dus eindelijk een ontspannen proef gereden! Was zelf dus wel erg tevreden, dan valt de 178 score wel tegen :(

tessie98xx

Berichten: 79
Geregistreerd: 12-03-17
Woonplaats: Amsterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:39

Ik heb maandagochtend een M1 proefje ingeleverd. Nog (geduldig :P ) aan het wachten op de uitslag

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:40

Blacksquad schreef:
DewiFoto schreef:
Fijn dat je eindelijk je punten binnen hebt Sandra.

Hier ook net de punten. Zwaar teleurgesteld hier. Ik was zelf erg tevreden over de, eindelijk, ontspannen proef. Ik heb nergens hoger dan een 6 gekregen. Waar ik de proef er voor nog 8en haalde voor oa binnenkomen, contra’s en houding en zit heb ik nu alleen maar 6jes. Laatste keren allemaal 178,5 gehaald omdat er wat grove fouten in zaten en nu slechts 173. Ik denk dat ik voorlopig maar even stop met online dressuur. Ben de lol kwijt, paard kent de proef uit zijn hoofd en de punten en commentaar zijn zwaar demotiverend nu.


Klinkt als mijn verhaal! Net punten terug (wel de B), echt maximaal 6jes waar ik op eerdere proefjes soms wel 8en haalden. Andersom voor de slechte onderdelen dan weer een 5,5. Dus kom laatste paar proeven steeds net op of onder de 180.
Paard was ook superfris laatste tijd, dus eindelijk een ontspannen proef gereden! Was zelf dus wel erg tevreden, dan valt de 178 score wel tegen :(


Dat had ik dus de laatste keer ook -O- Heel jammer! Ik hoop in februari ons laatste puntje in de L1 nog te halen en dan ben ik er ook wel even klaar mee...

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:03

tessie98xx schreef:
Ik heb maandagochtend een M1 proefje ingeleverd. Nog (geduldig :P ) aan het wachten op de uitslag

Same! Ik kan al wel de jury zien, jij ook?

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:21

Ook ik ingestuurd afgelopen maandag, klasse M2. Ik weet indd ook welke jury. Jullie ook?

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:38

hier zondag 1 ingestuurd en wachten ook. Kon jury zien en kon ook zien dat hij op dinsdag naar een andere jury is gezet want toen stond er een andere

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:40

@Unleash, versnellen is inderdaad niet de bedoeling, maar een oefening niet tonen is nog minder de bedoeling. Ik waardeer het altijd als iemand het in ieder geval probeert, ook al komt het dan niet optimaal uit de verf. Dus gewoon voorwaarts rijden in de proef en in je training veel schakelen om de verruiming beter te krijgen. Komt wel, kost tijd en training.

tessie98xx

Berichten: 79
Geregistreerd: 12-03-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:43

MerleSimone schreef:
tessie98xx schreef:
Ik heb maandagochtend een M1 proefje ingeleverd. Nog (geduldig :P ) aan het wachten op de uitslag

Same! Ik kan al wel de jury zien, jij ook?


Oeh spannend!
Ik zie alleen staan ‘beoordeling gepland’, dus volgens mij kan ik geen jury zien. Zou eigenlijk niet weten waar dat staat :=

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:57

Unleash schreef:
Ik heb vanochtend ook weer een B proefje gereden. Ik hoop op een winstpunt maar ik betwijfel of we die gaan krijgen. Verruimingen kwamen niet uit de verf, dus met een strenge jury krijg ik hier onvoldoendes voor. Ook soms niet zo netjes op de letter.

Vraagje aan de jury's: zien jullie liever een versnelling op de diagonaal zonder verruiming of een poging tot verruiming zonder versnelling (waarvan het verruimen mislukt) en waardoor het lijkt alsof er niks gebeurt? Ik krijg telkens het commentaar dat mijn pony niet mag versnellen, dus vandaag geprobeerd om bewust niet te versnellen maar hierdoor lijkt het onderaan de streep alsof we gewoon arbeidsdraf rijden en er niks gebeurd behalve een zwiepje van de staart. Lijkt nu alsof ik de oefening niet toon...


Nou liever beiden niet. Maar dan nog liever een goede poging dan een diagonaal waar eigenlijk niks gebeurt. Dan kan je beter zorgen dat de rest gewoon wel klopt dus de voorbereiding in de hoeken, het rechtstellen, het duidelijk toerijden en het weer duidelijk opvangen. Daarbij een correcte nageeflijkheid en aanleuning en een goed evenwicht. Als hij dan alleen versnelt en niet verruimt dan zijn tenminste de dingen eromheen nog goed. Als ik geen verschil zie en ook geen moeite dan ging ik al heel snel naar een hele dikke onvoldoende. 1 keer meegemaakt dat er echt totaal geen inspanning werd gedaan, ik vroeg me echt af of ze het onderdeel niet gewoon vergeten was. Toen heb ik een 1 gegeven en als commentaar Niet getoond.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:08

MerleSimone schreef:
tessie98xx schreef:
Ik heb maandagochtend een M1 proefje ingeleverd. Nog (geduldig :P ) aan het wachten op de uitslag

Same! Ik kan al wel de jury zien, jij ook?

Same. _O- Ik wel.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:18

tessie98xx schreef:
Oeh spannend!
Ik zie alleen staan ‘beoordeling gepland’, dus volgens mij kan ik geen jury zien. Zou eigenlijk niet weten waar dat staat :=

Als je al eerder een proef heb laten beoordelen en je klikt op 'open protocol' kom je in je dashboard en zie je links onderin je laatste events. Als je daarop je laatst ingestuurde klikt zie je bij welke jury je film ligt.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:00

_Anneruth schreef:
tessie98xx schreef:
Oeh spannend!
Ik zie alleen staan ‘beoordeling gepland’, dus volgens mij kan ik geen jury zien. Zou eigenlijk niet weten waar dat staat :=

Als je al eerder een proef heb laten beoordelen en je klikt op 'open protocol' kom je in je dashboard en zie je links onderin je laatste events. Als je daarop je laatst ingestuurde klikt zie je bij welke jury je film ligt.

Hm jammer ik zie daar alleen de laatste events die ik zelf als jury heb gejureerd.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:01

O, staat jouw eigen gereden proef er niet tussen, SteffiY?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:02

SteffiiY schreef:
_Anneruth schreef:
tessie98xx schreef:
Oeh spannend!
Ik zie alleen staan ‘beoordeling gepland’, dus volgens mij kan ik geen jury zien. Zou eigenlijk niet weten waar dat staat :=

Als je al eerder een proef heb laten beoordelen en je klikt op 'open protocol' kom je in je dashboard en zie je links onderin je laatste events. Als je daarop je laatst ingestuurde klikt zie je bij welke jury je film ligt.

Hm jammer ik zie daar alleen de laatste events die ik zelf als jury heb gejureerd.


Dan moet je in t dashboard even van jury naar ruiter switchen

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:11

Inmiddels ook even de switch gemaakt naar ''ruiter'' maar daar staat enkel nog het event van mijn 1e proefje, nog niet van mijn nieuwe.

Ach geeft niet, ik wacht (on)geduldig af :D

RedRoses

Berichten: 504
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:17

SteffiiY schreef:
Inmiddels ook even de switch gemaakt naar ''ruiter'' maar daar staat enkel nog het event van mijn 1e proefje, nog niet van mijn nieuwe.

Ach geeft niet, ik wacht (on)geduldig af :D


Ik had het laatst ook, op zaterdag ingeleverd en kon op maandag de jury pas zien. Misschien is dat het :D

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 01:21

Ik wil morgen voor het eerst een filmpje opnemen, op hoeveel fps filmen jullie? Video opnemen iPhone staat ingesteld op 4K op 60 fps. Nadeel is dat dit 400 mb per minuut aan geheugen in beslag neemt. Twijfel of dit uiteindelijk te groot bestand wordt om online op te sturen en het beter is om resolutie iets te verlagen naar 4K op 30 fps wat 170 mb per minuut in beslag neemt. Of heb ik nu gewoon wedstrijd stress en maak ik mij druk om niets? :')

Dee_Es

Berichten: 3665
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 02:13

Femjo, ik denk dat je de resolutie prima iets naar beneden kan zetten hoor. Ik heb 2 proeven met een iPhone gefilmd en dan achteraf de video iets gecomprimeerd zodat hij nog te uploaden was maar dat was nog met de app, die deed moeilijk met grote bestanden.

Ik heb dinsdag mijn filmpje ingeleverd en vandaag al m'n punten voor de M1 dus ik hoop dat de andere M ruiters hier snel hun punten hebben.

Voor de B ruiters die gedemotiveerd raken, helpen jullie instructeurs niet mee? Ik heb echt proefgerichte lessen gehad, dat heeft mij iig enorm geholpen.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 03:10

Ik wil ook weer graag proefjes rijden. Maar we mogen geen B meer starten en de L beheerst het wijken niet helemaal, krijgen dat er lastig in. Schaart wel met zn voorbenen maar vergeet de achterhand nog wel eens mee te nemen. Hoe erg straffen de juryleden hier op? Iemand een idee?
Het zou zonde zijn als we dusdanig slechte punten daardoor rijden en we er dan geen zin in hebben voor de volgende keer. :+