Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 03:18

PSvanLot schreef:
caro29 schreef:
Ik probeer de a/b net zo te punten als een c/d pony. Ook zij moeten fatsoenlijk lopen met stelling en buiging. Vaak staat dan ook de coupon vol met tekst. Ik ben niet heel vatbaar voor schattigheid al kan ik de pony wel geweldig vinden. Als een a/b combi niet klaar is voor de b dan is het gewoon niet klaar


Ik vind schattig ook niet belangrijk, maar als ik een jong kind met een kleine pony krijg die netjes op de bordjes kan rijden, de voltes mooi rond maakt en wat kunnen versnellen en aan het einde van de diagonaal kunnen opvangen dan geef ik daar echt wel mooie punten voor.

Daar ga ik niet van verwachten dat ze stelling en buiging hebben. Zolang de pony niet met de kop omhoog, de verkeerde kant op loopt en er netjes gereden wordt door de kleintjes, dan vind ik dat al een pluim waard.


Ik heb een tijdje met mijn Welsh sectie A wedstrijd gereden, en die moest gewoon tussen de paarden starten omdat ik ruim volwassen ben. :+
Jury’s konden het wel altijd waarderen, werd dan ook altijd zeer netjes gepunt en liep netjes nageeflijk. Proefje duurde alleen iets langer voor mijn gevoel }>

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 07:31

Spaansepony schreef:
Ik wil ook weer graag proefjes rijden. Maar we mogen geen B meer starten en de L beheerst het wijken niet helemaal, krijgen dat er lastig in. Schaart wel met zn voorbenen maar vergeet de achterhand nog wel eens mee te nemen. Hoe erg straffen de juryleden hier op? Iemand een idee?
Het zou zonde zijn als we dusdanig slechte punten daardoor rijden en we er dan geen zin in hebben voor de volgende keer. :+

Alleen het wijken gaat nog niet optimaal? Misschien krijg je een 5 of een 6. Dat is zonde maar ondanks dat kan je nog wel mooie punten rijden als de rest wel goed gaat. Het wijken kan je ondertussen trainen zodat je daar ook mooie punten op gaat krijgen.

HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:36

Per 1 februari gaan de proeven wisselen :-)

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:42

Spaansepony schreef:
Ik wil ook weer graag proefjes rijden. Maar we mogen geen B meer starten en de L beheerst het wijken niet helemaal, krijgen dat er lastig in. Schaart wel met zn voorbenen maar vergeet de achterhand nog wel eens mee te nemen. Hoe erg straffen de juryleden hier op? Iemand een idee?
Het zou zonde zijn als we dusdanig slechte punten daardoor rijden en we er dan geen zin in hebben voor de volgende keer. :+


Voor mij klinkt dit heel vreemd want wijken is niets anders dan het gehoorzamen voor een eenzijdige kuithulp. Als dit niet voor elkaar is dan is er veel meer niet voor elkaar dan alleen het wijken.
En hij neemt de achterhand niet mee? Bedoel je niet dat hij over de schouder wegvalt? Want dat klinkt logischer. Ruiters denken vaak dat alles oké is behalve het wijken maar eigenlijk is het andersom; als het wijken niet lukt dan is de rest vaak niet oké.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:59

Ik krijg die foutmelding ook op paardrijden.nl waar jullie het in dit topic al eerder over hadden.
Ging dit bij jullie vanzelf weg?

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:18

HarmanyL schreef:
Per 1 februari gaan de proeven wisselen :-)

Waar zie je dat? *\o/*

xRoossie95

Berichten: 1377
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:20

Op insta!
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:30

1 februari is al snel. Ik mag toch zeker wel hopen dat ze dit op meerdere manieren gaan communiceren?! :=

xRoossie95

Berichten: 1377
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:52

Communiceren? Wat is dat dan??

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:54

xRoossie95 schreef:
Op insta!
[ [url=m/qxK3LS.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* *\o/* *\o/*

Blacksquad

Berichten: 53
Geregistreerd: 01-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:04

Dee_Es schreef:
Voor de B ruiters die gedemotiveerd raken, helpen jullie instructeurs niet mee? Ik heb echt proefgerichte lessen gehad, dat heeft mij iig enorm geholpen.


Zeker wel, maar ik heb ongeveer 1x in de twee weken les, zo vaak neem ik doorgaans ook een proefje op. En ik loop er bijvoorbeeld tegenaan dat de nageeflijkheid niet altijd goed is. Dat heb ik uiteraard niet in 1 of 2 lessen 'opgelost'. En omdat ik dus ook merk dat juryleden hier best verschillend op punten, heb ik wel zoiets van: ik ga lekker door met af en toe proefje opnemen en zie wel :) Heb geen zin om paard te forceren, ik wil vooral zelf tevreden zijn met een ontspannen proef.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:09

xRoossie95 schreef:
Op insta!
[ [url=m/qxK3LS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeej heel leuk! *\o/*

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:10

Dee_es, ik zag je punten op fb voorbij komen. Grote klasse! Gefeliciteerd!! Wil je mij je filmpje misschien appen :o ;) kan ik even kijken hoe het moet :P

Blacksquad, je kunt er ook voor kiezen om even een paar weken/maandjes te focussen op de basis van je training en de proefjes even "on hold" te zetten. Als je regelmatig proefjes rijdt dan is je training daar toch vooral op gebaseerd en soms helpt het om dat eventjes te pauzeren :j Ik ben dat momenteel ook aan het doen, in het begin erg jammer dat je even geen proefjes kunt rijden, maar als je na een tijdje verschil begint te merken dan ben je dat snel vergeten ;)

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:23

xRoossie95 schreef:
Op insta!
[ [url=m/qxK3LS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn een keer een andere proef!!!

Ik ben nog aan het wachten op mijn beoordeling, vorige week vrijdag mijn proef ingeleverd. Dus ben benieuwd!

saltshaker23
Berichten: 177
Geregistreerd: 22-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:36

xRoossie95 schreef:
Op insta!
[ [url=m/qxK3LS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn!

Ik had liever om de twee maanden maar ok :P

Ik wacht nog steeds op de uitslag van mijn proef van vorige week Woensdag, de KNHS heeft gister een herinnering gestuurd aan de jury. Het zou mijn laaste punt in de L2 zijn dus ik wil graag weten of ik volgende week nog een keer de L2 moet filmen of ik de M1 proef mag beginnen te oefenen.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:58

Het is nu dezelfde tijd als de normale wedstrijden. Daar heb je ook 3 maanden dezelfde proeven, half jaar zelfs als je ze alletwee neemt.

saltshaker23
Berichten: 177
Geregistreerd: 22-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:03

MyWishMax schreef:
Het is nu dezelfde tijd als de normale wedstrijden. Daar heb je ook 3 maanden dezelfde proeven, half jaar zelfs als je ze alletwee neemt.


Ja maar in een normale wedstrijd rij je twee verschillende proeven, je kan dus lekker afwisselen, hier is het dus maar 1 proef over 3 maanden.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:06

sott schreef:
MyWishMax schreef:
Het is nu dezelfde tijd als de normale wedstrijden. Daar heb je ook 3 maanden dezelfde proeven, half jaar zelfs als je ze alletwee neemt.


Ja maar in een normale wedstrijd rij je twee verschillende proeven, je kan dus lekker afwisselen, hier is het dus maar 1 proef over 3 maanden.


Je hebt alsnog de 1e proef die je moet rijden en die is ook 3 maanden hetzelfde. Dus als je maar 1 proef rijdt is er geen verschil... zelfs met 2 niet, want je rijdt ze allebei 3 maanden en je kiest er zelf voor hoeveel wedstrijden je rijdt. En dan 3 maanden andere om vervolgens weer die 1e 2 proeven te krijgen.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:07

Wat fijn zeg dat ze dit hebben doorgevoerd. Ze hebben me gehoord deze week denk ik dat ik proef 6 beu was _O- in dit geval ga ik dan maar weer eens een proefje opnemen :D

Dee_Es

Berichten: 3665
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:13

Blacksquad schreef:
Dee_Es schreef:
Voor de B ruiters die gedemotiveerd raken, helpen jullie instructeurs niet mee? Ik heb echt proefgerichte lessen gehad, dat heeft mij iig enorm geholpen.


Zeker wel, maar ik heb ongeveer 1x in de twee weken les, zo vaak neem ik doorgaans ook een proefje op. En ik loop er bijvoorbeeld tegenaan dat de nageeflijkheid niet altijd goed is. Dat heb ik uiteraard niet in 1 of 2 lessen 'opgelost'. En omdat ik dus ook merk dat juryleden hier best verschillend op punten, heb ik wel zoiets van: ik ga lekker door met af en toe proefje opnemen en zie wel :) Heb geen zin om paard te forceren, ik wil vooral zelf tevreden zijn met een ontspannen proef.


Nageeflijkheid niet op orde is idd wel echt een dingetje, daar zal je ook tegenaan blijven lopen zolang dat niet op orde is. Maar als je in de tussentijd er voor zorgt dat al je rechte lijnen echt recht zijn en je voltes echt rond dan vliegen straks de punten je vast om de oren.

Linda, ik app jou zo even :D zaten ook nog genoeg 'dingetjes' in hoor.

En nu moet ik dus een andere proef uit m'n hoofd gaan leren :\ ik vind proef 18 wel prima eigenlijk.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:49

Ik word echt gek van die regen constant :+
Heb al sinds eind november niks meer op kunnen nemen :(

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:03

Wat fijn dat per 1 februari nieuwe proefjes gereden mogen worden :D

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:43

Yes! Andere proeven! Wat goed nieuws!

Heb trouwens wel weer verbinding met paardrijden.nl door een tip hier eerder in het topic.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:48

Heel stiekem vond ik elke keer de proef wel fijn, kon ik hem mooi perfectioneren :o :D

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:05

Ik ga denk ik ook pas vanaf 1 februari weer nieuwe proef opnemen. Ben wel toe aan een andere M2 proef, dan wil ik ook meteen de andere pony in de B starten, toch maar een online debuut maken :D