Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:25

Tot nu toe gaat het erg goed met de neusriemcontrole. Helaas wel weer iemand die denkt dat je geen bladzijde met aftekeningen hoeft te laten zien als het paard geen aftekeningen heeft. Vraagje voor de andere juryleden: keuren jullie daarop af of geven jullie een waarschuwing mee?

HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:28

Ik doe daar niks mee. Bij 80% staat er toch toch niks ingevuld..

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:33

Hmm, dan zie je andere paspoorten dan ik. De aftekeningen zijn inderdaad niet altijd ingetekend, maar normaal gesproken wel beschreven.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:41

En je wilt wel graag weten of paspoort ook geen aftekeningen aangeeft denk ik?
Niet dat het paspoort een bles en wit been beschrijft en je een paard zonder aftekeningen voor je hebt :D

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:42

Anoeska27 schreef:
Tot nu toe gaat het erg goed met de neusriemcontrole. Helaas wel weer iemand die denkt dat je geen bladzijde met aftekeningen hoeft te laten zien als het paard geen aftekeningen heeft. Vraagje voor de andere juryleden: keuren jullie daarop af of geven jullie een waarschuwing mee?


Ik geef de opmerking mee in zo'n geval.

@Harmany, dat kom ik echt zelden tot nooit tegen. De schets idd niet altijd, de omschrijving wel altijd netjes.

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:46

MyWishMax schreef:
En je wilt wel graag weten of paspoort ook geen aftekeningen aangeeft denk ik?
Niet dat het paspoort een bles en wit been beschrijft en je een paard zonder aftekeningen voor je hebt :D



Dit lijkt me toch wel vrij belangrijk, anders heeft het toch geen nut ?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:53

Ja, maar ik vind de omschrijving in onze afchecklijst zo ontzettend vaag. Als het paspoort niet duidelijk of volledig getoond wordt dan moeten niet afkeuren en een opmerking meegeven. Behalve als we daardoor de check niet goed uit kunnen voeren.

Maar je kan de check nooit goed uitvoeren als het paspoort niet duidelijk of volledig getoond wordt.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:19

Als de blz met geschreven aftekeningen of de ingetekende versie niet wordt getoond keur ik af want hoe weet ik dat het paspoort dan bij dit paard hoort?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:28

Anoeska27 schreef:
Ja, maar ik vind de omschrijving in onze afchecklijst zo ontzettend vaag. Als het paspoort niet duidelijk of volledig getoond wordt dan moeten niet afkeuren en een opmerking meegeven. Behalve als we daardoor de check niet goed uit kunnen voeren.

Maar je kan de check nooit goed uitvoeren als het paspoort niet duidelijk of volledig getoond wordt.


Mwa, ik heb wel een paar gehad die net niet lekker scherp waren. Met wat moeite toch de omschrijving eruit gehaald, maar dan echt de opmerking wel en niet afkeuren. Of een levensnummer wat alleen de laatste paar cijfers leesbaar is.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:29

caro29 schreef:
Als de blz met geschreven aftekeningen of de ingetekende versie niet wordt getoond keur ik af want hoe weet ik dat het paspoort dan bij dit paard hoort?


Dat weet je bij een aantal paarden toch al niet. Bij bijna alle friezen kun je mij gerust wijsmaken dat het paard A is terwijl paard B er staat. Dat haal ik niet uit het paspoort, daar zou je een chipreader bij moeten hebben.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:44

WenK schreef:
caro29 schreef:
Als de blz met geschreven aftekeningen of de ingetekende versie niet wordt getoond keur ik af want hoe weet ik dat het paspoort dan bij dit paard hoort?


Dat weet je bij een aantal paarden toch al niet. Bij bijna alle friezen kun je mij gerust wijsmaken dat het paard A is terwijl paard B er staat. Dat haal ik niet uit het paspoort, daar zou je een chipreader bij moeten hebben.

Dat is dus inderdaad mijn dilemma, we kunnen online toch vrij weinig controleren.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:50

WenK schreef:
caro29 schreef:
Als de blz met geschreven aftekeningen of de ingetekende versie niet wordt getoond keur ik af want hoe weet ik dat het paspoort dan bij dit paard hoort?


Dat weet je bij een aantal paarden toch al niet. Bij bijna alle friezen kun je mij gerust wijsmaken dat het paard A is terwijl paard B er staat. Dat haal ik niet uit het paspoort, daar zou je een chipreader bij moeten hebben.


Dat klopt en dat vind ik lastig maar dat vind ik op reguliere wedstrijden ook.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:12

Anoeska27 schreef:
Tot nu toe gaat het erg goed met de neusriemcontrole. Helaas wel weer iemand die denkt dat je geen bladzijde met aftekeningen hoeft te laten zien als het paard geen aftekeningen heeft. Vraagje voor de andere juryleden: keuren jullie daarop af of geven jullie een waarschuwing mee?


Bij de meeste paspoorten staat de uitgeschreven aftekeningen toch op dezelfde pagina als het levensnummer? Dan hoef je toch niet de pagina met specifiek de aftekeningen (het getekende paard) te laten zien?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:25

Elise_K schreef:
Anoeska27 schreef:
Tot nu toe gaat het erg goed met de neusriemcontrole. Helaas wel weer iemand die denkt dat je geen bladzijde met aftekeningen hoeft te laten zien als het paard geen aftekeningen heeft. Vraagje voor de andere juryleden: keuren jullie daarop af of geven jullie een waarschuwing mee?


Bij de meeste paspoorten staat de uitgeschreven aftekeningen toch op dezelfde pagina als het levensnummer? Dan hoef je toch niet de pagina met specifiek de aftekeningen (het getekende paard) te laten zien?

Bij de meesten wel, maar niet bij allemaal. In dit geval stond alleen de afstamming op de eerste bladzijde en geen aftekeningen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:35

Anoeska27 schreef:
Elise_K schreef:


Bij de meeste paspoorten staat de uitgeschreven aftekeningen toch op dezelfde pagina als het levensnummer? Dan hoef je toch niet de pagina met specifiek de aftekeningen (het getekende paard) te laten zien?

Bij de meesten wel, maar niet bij allemaal. In dit geval stond alleen de afstamming op de eerste bladzijde en geen aftekeningen.


Ik zit er nog eens over na te denken en zou denk ik toch eens contact opnemen met de KNHS, laat hun anders even uitsluitsel geven. Denk dat ik dit zou doen.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 20:35

Unleash, gefeliciteerd met je mooie punten!

Dennis, fijn dat je zo'n lekkere proef hebt kunnen neerzetten!

En de juryleden allemaal best wat proeven, wel weer meer deelnemers in het voorjaar lijkt het zo.

Qua halthouden klinkt het een beetje alsof je niet of anders niet lang hebt stil gestaan? Ik doe altijd een paar seconden. Maar heeft inmiddels vast en jury wel willen meekijken :)

Ik kijk alweer uit naar 2 mei, dan kunnen wij weer filmen. Duurt lang :')

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:48

De buitenbak en het weiland zijn nu goed te rijden. T is langer licht...

Een 2.5 is best erg laag, dan zou er toch commentaar bij moeten staan

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:51

Voor een 2,5 moet er echt wel flink wat misgaan hoor. Dan moet hij eigenlijk niet echt stilgestaan hebben. Of heel scheef. Of een slechte overgang.

Tizzy1

Berichten: 286
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:14

Hefke, in welke klasse werd de 2,5 gegeven voor halthouden?
Ik zou zelf niet snel een 2,5 geven, en zo wel dan met uitgebreider commentaar wat het punt kan rechtvaardigen.

Zelf ooit een 1 voor het verkeerd aanspringen in galop gekregen (L2 geloof ik), wel vrij snel gecorrigeerd. Vond t wel erg streng maar gelukkig was t maar op een clubkampioenschap en bij een jury wat over het algemeen erg streng maar vaak wel rechtvaardig jureert, al vond ik dat toen uiteraard niet ;)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:11

Hoi allemaal. Ik heb me lang onder mijn steen gehouden maar ik meld me weer. Vandaag weer een proefje ingestuurd, de L1 proef 8. Zelf niet mega tevreden maar ik ben wel toe aan wat feedback van een ander die ons niet dagelijks ziet rijden. Nog meer mensen in spanning aan het afwachten? :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:16

Ik heb met mijn laatste proef een 1 gehaald op halthouden :Y) dus een 2,5 kan natuurlijk ook... (in mijn geval gewoon te kort stil blijven staan, direct achterwaarts ingezet en toen kreeg ik dus gewoon een 1 met “niet getoond”. Ergens streng, maar ergens ook gewoon terecht :j )

MelissaSKy
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-02-21

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:19

Nou! Zo trots op knappe Sky! Vandaag de punten terug van mn proef en jaja, we hebben de laatste punten binnen dus mogen nu M2 starten! Nog even lekker door oefenen en trainen en dan eens een M2 proef opnemen!

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:25

In ons B-debuut 187.5 punten gehaald! *\o/* Erg jammer dat ik zelf vaak op het verkeerde been reed (shame on me, moet er weer aandacht aan besteden want voel het écht niet op haar) en dat onze bak scheef is qua bakletters, maar mega tevreden! :)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:41

Gefeliciteerd beide met de behaalde puntjes! :)

Is het trouwens vanaf nu ook dat je 5 winst op “reguliere” wedstrijden of meetmomenten moet rijden voor je mag promoveren?

MelissaSKy
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:45

mcjv schreef:
Gefeliciteerd beide met de behaalde puntjes! :)

Is het trouwens vanaf nu ook dat je 5 winst op “reguliere” wedstrijden of meetmomenten moet rijden voor je mag promoveren?


Bedankt! Nee is pas als ze weer beginnen met de meetmomenten of wedstrijden, alles wat je nu haalt telt gewoon mee :-)