Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alanta

Berichten: 2426
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Hoogkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:25

maralyn schreef:
Kan de jury tijdens het beoordelen op pauze drukken, dat de jury tijd krijgt om een beoordeling te schrijven?



Jahoor!

Roulette_
Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:56

Kom hier ook even binnenvallen met een vraag, of beter gezegd een hele vreemde reden van afkeur van mijn filmpje. Melding die ik kreeg is dat mijn filmpje is afgekeurd omdat er in landscape modus is opgenomen en het filmpje daardoor onduidelijk is en dat ik de volgende keer de telefoon verticaal moet houden.
Klopt inderdaad dat er horizontaal (landscape) is opgenomen, dat is namelijk letterlijk wat in de instructie staat. Dit is mijn 5e online, alles door dezelfde persoon met dezelfde telefoon en dezelfde instellingen opgenomen. Laatste drie zelfs in dezelfde bak en op hetzelfde moment van de dag, alle andere filmpjes zijn zonder enige commentaar geaccepteerd, dus ik snap deze afkeur ook echt niet.
KNHS reageert nog niet, maar omdat ik echt niet zou weten wat ik beter kan doen dan dit qua filmen (en de regels toch echt zeggen horizontaal te filmen) heb ik de neiging hetzelfde filmpje opnieuw in te sturen, vrijdag opgenomen dus qua datum mag dat nog. Weet iemand of ik dan wel bij een ander jurylid terecht kom?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6678
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:04

Ik zou even afwachten. Als het ten onrechte is afgekeurd, denk ik dat de KNHS het voor je gaat oplossen. Nu nog een keer insturen kost je ook nog een keer geld, dus dat is zonde denk ik.

Padoertje
Berichten: 1552
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:46

Roulette_ schreef:
Kom hier ook even binnenvallen met een vraag, of beter gezegd een hele vreemde reden van afkeur van mijn filmpje. Melding die ik kreeg is dat mijn filmpje is afgekeurd omdat er in landscape modus is opgenomen en het filmpje daardoor onduidelijk is en dat ik de volgende keer de telefoon verticaal moet houden.
Klopt inderdaad dat er horizontaal (landscape) is opgenomen, dat is namelijk letterlijk wat in de instructie staat. Dit is mijn 5e online, alles door dezelfde persoon met dezelfde telefoon en dezelfde instellingen opgenomen. Laatste drie zelfs in dezelfde bak en op hetzelfde moment van de dag, alle andere filmpjes zijn zonder enige commentaar geaccepteerd, dus ik snap deze afkeur ook echt niet.
KNHS reageert nog niet, maar omdat ik echt niet zou weten wat ik beter kan doen dan dit qua filmen (en de regels toch echt zeggen horizontaal te filmen) heb ik de neiging hetzelfde filmpje opnieuw in te sturen, vrijdag opgenomen dus qua datum mag dat nog. Weet iemand of ik dan wel bij een ander jurylid terecht kom?


Staat de video op je eigen telefoon, of op die van de filmer die het via whatsapp naar jou heeft gestuurd? Zo ja, dan gaat de kwaliteit zo enorm achteruit, dat het inderdaad slecht te zien is allemaal. Zo niet, dan ben ik reuze benieuwd naar de reactie van Ermelo.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:53

Vraagje:

Op paardrijden.nl staat bij 'veelgestelde vragen' het volgende:
Zodra er weer meetmomenten voor alle leeftijdsrubrieken en/of reguliere wedstrijden worden georganiseerd blijft het online laten beoordelen van proeven voor winstpunten mogelijk tot en met de klasse L2. Wil je promoveren naar een hogere klasse, dan moet je altijd minimaal vijf winstpunten op een meetmoment en/of reguliere wedstrijd reguliere wedstrijd hebben behaald (de online punten tijdens de periode dat er geen wedstrijden mogelijk waren tellen mee als reguliere punten).

Dus sta je zodra er weer meetmomenten en/of wedstrijden zijn op een stand van +8, dan mag je na het behalen van 2 winstpunten promoveren! Deze 2 punten mogen zowel online als regulier behaald worden.


Ik ben nu L2+8 met mijn paard, hopelijk na de twee ingestuurde proeven L2+10. Stel dat vanaf 11 mei meetmomenten weer toegestaan zijn. Klopt het dan dat ik geen M1 proeven online meer mag insturen?
En ik hoef dan op meetmomenten niet nog 5 winstpunten in de L2 te behalen, correct? Ik had hierover al eerder een whatsapp gestuurd naar de KNHS en daar kreeg ik een heel vaag antwoord op...

Ik start niet direct M1 maar wil dan liever thuis iets langer doortrainen en M1 starten dan ook nog meerdere meetmomenten moeten starten

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:01

Esssther schreef:
Vraagje:

Op paardrijden.nl staat bij 'veelgestelde vragen' het volgende:
Zodra er weer meetmomenten voor alle leeftijdsrubrieken en/of reguliere wedstrijden worden georganiseerd blijft het online laten beoordelen van proeven voor winstpunten mogelijk tot en met de klasse L2. Wil je promoveren naar een hogere klasse, dan moet je altijd minimaal vijf winstpunten op een meetmoment en/of reguliere wedstrijd reguliere wedstrijd hebben behaald (de online punten tijdens de periode dat er geen wedstrijden mogelijk waren tellen mee als reguliere punten).

Dus sta je zodra er weer meetmomenten en/of wedstrijden zijn op een stand van +8, dan mag je na het behalen van 2 winstpunten promoveren! Deze 2 punten mogen zowel online als regulier behaald worden.


Ik ben nu L2+8 met mijn paard, hopelijk na de twee ingestuurde proeven L2+10. Stel dat vanaf 11 mei meetmomenten weer toegestaan zijn. Klopt het dan dat ik geen M1 proeven online meer mag insturen?
En ik hoef dan op meetmomenten niet nog 5 winstpunten in de L2 te behalen, correct? Ik had hierover al eerder een whatsapp gestuurd naar de KNHS en daar kreeg ik een heel vaag antwoord op...

Ik start niet direct M1 maar wil dan liever thuis iets langer doortrainen en M1 starten dan ook nog meerdere meetmomenten moeten starten


Als de meetmomenten weer breed toegestaan worden (open voor alle verenigingen,zonder leeftijdsbeperking) dan gaat de regel in dat je tm L2 kunt en minimaal 5 winstpunten regulier moet halen. Alle tot dan toe behaalde punten tellen als regulier.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:05

Dank je! Dan trainen we dus thuis even lekker door voor de M1 :D

Roulette_
Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:05

Inmiddels reactie gehad van KNHS. Blijkbaar kan je naast horizontaal en verticaal ook nog horizontaal in landscape modus opnemen en dan is het slecht zichtbaar, dit staat overigens niet in de regels of uitleg dus kan je niet vooraf weten. Volgens KNHS zien ze ook verschil met de vorige twee proeven (die op mijn telefoon volledig identiek aan elkaar zijn, zelfde instellingen, filmer, moment van de dag, bak, lengte filmpje scheelt een paar seconden en bestandsgrootte is ook vrijwel hetzelfde).
Dit staat dus nergens in een instructie of uitleg en eigenlijk snap ik ook nog steeds niet welke instelling bedoeld wordt met 'landscape', dus ik kan ook echt niets met deze uitleg. En ondanks dat de vorige vier juryleden mijn kwaliteit van filmen goed genoeg vonden (en heel eerlijk, mijn eerste twee filmpjes zijn in een andere bak opgenomen, die filmpjes waren kwalitatief echt minder duidelijk dan deze), mag deze jury mijn filmpje af keuren en dan is er niets meer mogelijk want het besluit van deze jury is definitief.
Upload is gedaan vanaf de telefoon waarmee gefilmd is, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Conclusie: ik heb voldaan aan iedere vorm van instructie/uitleg/regels, maar als de jury 'nee' zegt wordt er niet beoordeeld. Lekker dan.... Heb overigens ook niet hoeven te betalen, dat is nog iets.

xSannee

Berichten: 4358
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:46

Roulette: ik vermoed dat ze de groothoeklens bedoelen. Mijn telefoon heeft die optie in ieder geval.
Dat zorgt er inderdaad voor dat het beeld vervormd, het loopt een beetje rond namelijk.

Mijn telefoon wisselt heel snel en onopvallend tussen "gewoon" horizontaal en "groothoek". Dus wij letten daar ook extra op.

Ik heb de video natuurlijk niet gezien, dus als dit ook niet het geval is dan klinkt het wel heel gek allemaal.

MyWishMax

Berichten: 25369
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:55

Ik gok eerder dat ze doelen op de soort 'zoom'/verhouding, namelijk groothoek. Bij veel telefoons kan je een wijder beeld instellen ipv normale verhouding, waardoor er meer in beeld is. Dat kan handig zijn voor landschappen, want je hebt dus meer omgeving. En dat mag dus niet, want vervorming.

Wel heel zuur, vooral als er dus niks anders is.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 26-04-21 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:59

Elke keer als ik probeer te filmen met mijn telefoon, maakt niet uit wat, dan spring hij ook naar landscape, heel irritant.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:01

De jury zal je filmpje niet voor niets afkeuren, sterker nog je leest hier veel juryleden die enorm balen als ze weer iets moeten afkeuren. De KNHS gaat super coulant om met fouten dus ik denk dat je vooral de eerste twee keer mazzel hebt gehad. Heel vervelend natuurlijk als het resultaat niet zo is dat het goed te beoordelen is maar daar kunnen de KNHS en de jury niets aan doen. Er staat nergens in de regels dat je in de landscape modus van je telefoon moet filmen (wat dat ook mag zijn) maar alleen dat er horizontaal gefilmd moet worden.
Hopelijk lukt het de volgende keer wel en super netjes van ze dat je het inschrijfgeld zelfs nog terug krijgt.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:19

Ik moet eerlijk zeggen, die keren dat er hier is afgekeurd, hebben we altijd het inschrijfgeld terug gehad. Lijkt er op dat wanneer hij afgekeurd is je dat altijd krijgt

Roulette_
Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:40

Katja, ben het met je eens dat de jury er weinig aan kan doen, maar denk dat de KNHS wel degelijk iets had kunnen doen om dit te voorkomen. KNHS maakt de instructies, dus als dit zo belangrijk is, neem het dan op in die instructies. Er is zo veel waar je aan moet denken met een online proefje, ik doe mijn best om aan alles te voldoen en de jury een zo duidelijk mogelijk proefje aan te leveren, als iets simpels als een instelling het voor een jury fijner maakt dan wil ik dat natuurlijk doen, moet het wel even weten :) Heb dat trouwens ook bij de KNHS aangegeven toen ik vandaag contact met hen had.
Afijn, zal de volgende met een andere telefoon filmen, heb toevallig net een nieuwe. Nu een Apple en hiervoor een Android, dus een heel scala aan nieuwe instellingen om te ontdekken :')

Getup

Berichten: 8298
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:39

Maar hoe duidelijk wil je het hebben :o . Het staat er letterlijk stap voor stap inclusief instructiefilmpje .

Al wist ik niet, dat landscape bestond, dus daar ga ik ook eens op letten :o?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:42

Ik denk niet dat je van de KNHS kunt verwachten dat ze alle optimale instellingen van iedere telefoon gaan melden. Je hebt daar je eigen verantwoordelijkheid in.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:22

Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn van een startpas voor 1 online proef?

Ik kan het niet vinden in de tarieven lijst

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:28

Daarvoor moet je de gewone startpas voor een dag voor aanvragen. Uit mijn hoofd rond de €20.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:40

oke dank je, ik had gehoopt op een aangepast tarief. Dan ga ik toch maar gewoon voor een jaar pas

MyWishMax

Berichten: 25369
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:42

Ik dacht dat er wel iets was? Geen dag pas maar 1 proef pas? Of zou dat afgeschaft zijn. Dat was toen je nog noest inschrijven en dat kon niet net dagpas oid.

Citaat:
Speciaal voor het online paardrijden is er een dagpas '1 online proef''. Deze is een maand geldig en kun je voor 1 online proef gebruiken.

https://klantenservice.knhs.nl/topic/bm ... y953tbczAT

Ik kan alleen niet vinden wat die kost. Bij mijn knhs kan je hem aanvragen, maar ik durfde niet door te klikken :')

Padoertje
Berichten: 1552
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:32

loulou schreef:
oke dank je, ik had gehoopt op een aangepast tarief. Dan ga ik toch maar gewoon voor een jaar pas


Nee, geen aangepast tarief helaas. 19,50 per dagpas en is geldig tot je je proef instuurt die week. Hij is dus langer geldig dan de dag die je aanvraagt

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:37

Je kan met een week startpas wel 2 proeven insturen. Dan moet je m in laten gaan op bijvoorbeeld woensdag en dan filmpje 1 inleveren. Vanaf de maandag erna kan je dan je 2e filmpje inleveren.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:43

tammiebels schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, die keren dat er hier is afgekeurd, hebben we altijd het inschrijfgeld terug gehad. Lijkt er op dat wanneer hij afgekeurd is je dat altijd krijgt

Wat fijn om dit te lezen, dat over dat terug betalen wist ik niet. Netjes!

Ik heb gelukkig nog geen filmpje gehad die afgekeurd zijn, maar mocht dat zo zijn dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor, want regels zijn regels, ik vind het al lang leuk dat het online kan, eerst dacht ik nee ik wil dit niet, maar nu we eenmaal online bezig zijn vinden we toch wel heel erg leuk en hebben we ook de wedstrijd spanning en is het ook wel fijn om niet naar wedstrijd doen we rijden met alle sores er omheen.

Ook vind ik het fijn dat de jury heel veel commentaar geeft op de protocollen, dat vind ik echt een extraatje ten opzichte van normale wedstrijden, zoals gezegd moeten we allemaal water bij de wijn doen in tijden van corona, en achteraf vind ik het heel fijn dat het toch op deze manier allemaal kan, petje af voor de KNHS

Wat betreft het filmen kan ik mij daar eerlijk gezegd helemaal in vinden, ik heb namelijk eerder een filmpje via WhatsApp gestuurd en daarna geüpload en de kwaliteit was echt heel veel minder, sindsdien doe ik het direct vanaf de telefoon waarmee gefilmd is en zie ik dat het beeld echt stukken beter is.

Daarnaast ben je afhankelijk van degene die jou filmt, en niet iedereen is soms zo fanatiek als dat jij misschien zou willen… ik snap dat dat soms balen is zo heb ik hier voorbeelden gelezen als vergeten in het paspoort te filmen, vergeten de neusriem te checken, et cetera et cetera, maar uiteindelijk leer je hoe het wel goed is en kan je prima op deze manier toch winstpunten halen of proeven rijden in tijden dat de wereld op slot zit.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:07

HarmanyL schreef:
Je kan met een week startpas wel 2 proeven insturen. Dan moet je m in laten gaan op bijvoorbeeld woensdag en dan filmpje 1 inleveren. Vanaf de maandag erna kan je dan je 2e filmpje inleveren.


Volgens mij klopt dat niet helemaal. Mijn zusje heeft hierover contact gehad met de KNHS. Zij heeft een startpas voor een maand en bij de KNHS gaven ze aan dat je dan 4 keer een proef kan insturen, dus 1 per week.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:29

Elitedeux schreef:
HarmanyL schreef:
Je kan met een week startpas wel 2 proeven insturen. Dan moet je m in laten gaan op bijvoorbeeld woensdag en dan filmpje 1 inleveren. Vanaf de maandag erna kan je dan je 2e filmpje inleveren.


Volgens mij klopt dat niet helemaal. Mijn zusje heeft hierover contact gehad met de KNHS. Zij heeft een startpas voor een maand en bij de KNHS gaven ze aan dat je dan 4 keer een proef kan insturen, dus 1 per week.


Je kunt er inderdaad 1 per week doen, maar de week van de KNHS begint op maandag :) dus als je er eentje woensdag instuurt en maandag, dan heb je er 1 per week. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat ook echt zo werkt bij een weekstartpas