Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olijkje

Berichten: 1334
Geregistreerd: 28-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:58

Hai Allemaal,

Het is mij nu niet helemaal duidelijk hoeveel een online startpas voor 1 keer (1 maand geldig) kost, in de tarievenlijst staat 12,50 voor online starten maar is dat niet per proef die je instuurt?

En moet je verder gewoon volledig knhs en verenigingslid zijn om deze online startpas aan te vragen?

Spenk
Berichten: 21812
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:38

Ja je moet overal lid van zijn en een dagpas kost €20

Olijkje

Berichten: 1334
Geregistreerd: 28-01-07

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:26

Dank!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:56

Dus je rijdt of uit je hoofd, of je hebt een voorlezer nodig én iemand die de video opneemt?

Zijn er mensen die met een camera systeem zoals pivo of pyxio hebben opgenomen, of mag dat niet?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 21:07

Ik weet dat iemand eens de telefoon aan een paal heeft gebonden. Dat was toen wel geaccepteerd. Officieel mag je niet zoomen t/m M2 en dat doen die camera systemen wel?

Ik vind uit het hoofd leren en dan 1 persoon om te filmen zelf het meest praktische.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:23

Ik snap de redenatie van de knhs, maar mijn filmpjes met zoom zijn volgens mij 10x beter te beoordelen.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:27

Als je een wat onhandige filmer hebt die te snel zoomt of op het verkeerde moment, wordt het wel onduidelijk

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:44

Zoom kun je met pivo gewoon uitzetten.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:25

Ik leer hem ook uit mijn hoofd. Anders moet je idd twee mensen zien te regelen en uitleggen wat ze moeten doen.

Met pivo lijkt me ook niet zo handig, moet je eerst naast je paard het paspoort filmen en dan een rondje eromheen lopen en dan erop gaan en rijden? Lijkt me iemand vragen om te filmen praktischer :P

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:08

Ik zit te denken hoe ik t deed, of ik de filmer ook niet liet voorlezen _O-

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:16

_Lorette_ schreef:
Ik snap de redenatie van de knhs, maar mijn filmpjes met zoom zijn volgens mij 10x beter te beoordelen.


Als er ingezoomd wordt zijn vaak de verhoudingen vaak niet meer goed te zien waardoor het beoordelen juist moeilijker wordt

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:43

Pivo volgt ook niet goed genoeg, de kans dat je buiten beeld raakt is best behoorlijk.

Persoonlijk heb ik als jury geen moeite met het inzoomen, maar het mag niet t/t M2. Soms zit er weleens een proef bij waar het gedaan wordt. Die keur ik dan ook niet af.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:46

Ik zak hem ook niet afkeuren maar het maakt het niet altijd makkelijker.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:53

Hebben jullie wel eens proeven beoordeeld in een buiten bak wanneer het donker is? Is dit een beetje te jureren?
Wij hebben enorm goede buitenlampen, en mijn paard is wit. Dus ik denk dat het prima wil. Maar mocht het niet fijn te jureren zijn wacht ik totdat ik overdag kan opnemen.

Muronia

Berichten: 19620
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:28

Ik heb een probleempje. Ik wil een proef naar de jury sturen en heb (inmiddels al 2 keer omdat het niet leek te lukken) een online dressuurartikel gekocht. Het geld (nu 25 euro) is van mijn rekening af, maar ik heb geen bevestigingsmails gehad en ik kan mijn proef niet insturen omdat ik nog een artikel moet kopen volgens de knhs. Heeft iemand dit wel eens gehad?

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:30

Vorig jaar hadden ze problemen met Ideal en Android telefoons. Als je dan op een computer je artikel koopt komt hij wel in je "bezit". Even een appje naar de KNHS en dan krijg je die 25€ netjes terug.

Misschien dat dit nog niet opgelost is? Dan zou ik dus even dit doen! :D

Muronia

Berichten: 19620
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:33

Oh kun je met ze appen? Staat er ergens een telefoonnummer?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:39


veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:10

Ik zou eigenlijk dit weekend een proefje opnemen maar heb gisteren een ongelukje gehad en kan bijna niet lopen dus moet het maar weer uitstellen :(

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:24

Ik heb voor een stalgenootje haar Z proef gefilmd, was even oefenen met het inzoomen/uitzoomen. Hoeken korte zijde in beeld houden gaat wel, maar dan heb je de combinatie dus niet altijd in het midden van je filmpje. Agja, proef is ingestuurd en stalgenootje heeft zeer nette punten terug. Nu willen 3 andere combinaties dat ik ook hun Z proef ga filmen. Ga het nog druk krijgen := .

Nu zelf zondag hopelijk filmen. Ga kijken of de binnenbaan toch niet gaat lukken met direct vanaf achter de C maar dan op 2 meter hoogte (zodat je de combinatie deels van boven kan filmen). De kleine buiten baan is te nat en de 20x60 baan mag ik de bordjes niet omhangen en baan verkleinen voor het filmen van een B proef.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:37

Ik had vandaag een combinatie die een keer van hand veranderen miste. Het was een B proef met na t van hand veranderen e afwenden B rechterhand dus maakte het voor de volgende onderdelen niet heel veel uit behalve dat ze vanaf de verkeerde hand op E af gereden was.

Alleen zo jammer van de punten

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:01

Ik ga morgen ook weer een Z proefje opnemen als er verder niemand rijdt.
Hier de proef ook uit het hoofd geleerd dus ik hoef maar 1 iemand te regelen om te filmen.

Helaas nog geen punten terug van vorige week..

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:15

miss_lizje schreef:
Ik heb voor een stalgenootje haar Z proef gefilmd, was even oefenen met het inzoomen/uitzoomen. Hoeken korte zijde in beeld houden gaat wel, maar dan heb je de combinatie dus niet altijd in het midden van je filmpje.


Ik heb de combinatie ook lang niet altijd in het midden in de Z proeven. Ruiter krijgt altijd positief commentaar over het filmen..lijkt me het belangrijkste dat de jury kan zien waar in de baan je rijdt. Als de ruiter bijv van hand verandert richting K of F laat ik de ruiter soms best veel naar de zijkant van het beeld komen, zodat de A wel goed in beeld is.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:40

Miss lizje kun je niet gewoon prikletters kopen en de andere letters even afplakken met een zakje ofzo tegen de verwarring? Omheining is niet nodig dus dan heb je gewoon aan één korte zijde geen bakrand?
Dat lijkt me toch geen enkel probleem voor een stalhouder, je haalt na het rijden je prikletters weer weg en dan heeft niemand er last van gehad toch?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 22:16

veertje99 schreef:
Ik zou eigenlijk dit weekend een proefje opnemen maar heb gisteren een ongelukje gehad en kan bijna niet lopen dus moet het maar weer uitstellen :(

Oh nee! Wat is er gebeurd? Verder niks ernstigs?

miss_lizje, wel leuk zo dat je het samen met stalgenoten kunt doen! Met zoveel filmen kun je ook mooi eens een keer wat terug vragen ;)

Ynskek, oh dat is zonde zeg! Ik heb altijd wel direct door als ik verkeerd rijdt want dan klopt ineens m'n proefje niet meer :+