Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:24

novalol schreef:
Heyy! 2 dagen geleden (30 Maart) ook maar eens een proefje ingeleverd. Ben heel benieuwd! Helaas 2 foutjes waar ik achteraf achterkwam.. Drafpassen in stap verruimen alleen in het begin 2 of 3 en een keer te vroeg aandraven. Hopelijk keurt de jury dit niet heel erg af.. Voor de rest ging het wel goed kon beter maar over het algemeen tevreden. :)


De jury beoordeelt dit gewoon zoals zij horen te doen, dus ik gok dat je daarvoor een onvoldoende krijgt. Net als op een “normale” wedstrijd.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:52

Dat aandraven in stap verruimen zal een onvoldoende zijn, ja. Dat maakt niet uit of het in het begin, midden of einde is, het is een fout. 2 of 3 passen is minder erg als meer, maar alsnog wel onvoldoende, ja. Verder hangt er nog wel vanaf hoe de rest van de oefening ging.

Te vroeg aandragen hangt van wat meer dingen af, hoeveel te vroeg en hoe de rest was. Dat is een wat kleinere fout, meer een slordigheidje als je begrijpt wat ik bedoel.

Zoals hierboven wordt gezegd, gewoon zoals een normale wedstrijd idd. Maar je bent een mens en hebt te maken met een dier, er worden best vaak zulke foutjes gemaakt en dat is echt niet dramatisch.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:43

Ik heb gisteren ingestuurd, een L1 proef. Vandaag de punten terug en erg tevreden. 189 punten en eigenlijk precies zoals ik mezelf ook beoordeeld had. Was ons eerste proefje samen, een chique donkerbruine merrie en ik ben vrij lang en iets steviger. Benieuwd of de jury ook in dit topic zit, herkent 1 van de jury’s dit?

novalol
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-04-22

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:03

Punten zijn inmiddels terug! Een winstpunt gereden. En heb dus een 3 voor dat te vroeg aandraven.. Beetje streng..

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:31

Je had ook een 1 kunnen krijgen want de opdracht is immers niet getoond.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:49

Spenk schreef:
Je had ook een 1 kunnen krijgen want de opdracht is immers niet getoond.


Natuurlijk wel. Alleen te vroeg. Een 1 had je pas gekregen als je eraan had moeten hangen om hem naar stap te krijgen, paard zijn hoofd in de lucht gooide, er vandoor ging en verder denderde en pas ergens verderop een keer naar stap te sleuren was.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 05-04-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:52

Suzanne F. schreef:
Spenk schreef:
Je had ook een 1 kunnen krijgen want de opdracht is immers niet getoond.


Natuurlijk wel. Alleen te vroeg.

Nou ik ben niet anders gewend dan dat je dan een 1-3 krijgt hoor... zeker als het veel te vroeg was.

Ik ben laatst nog een letter te vroeg aangesprongen dat was zelfs een 0 met de letter onderstreept en niet getoond bij letter. Aanspringen zelf was niks mis mee hoor :D was puur dat het daar niet hoorde. Gaat wel om een Z proef.
Laatst bijgewerkt door Spenk op 05-04-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:52

Voor te vroeg aanspringen mag je nooit een 0 krijgen. En ook geen 1.
Edit: je sprong een letter te vroeg aan? Ja dan heb je wel een dikke onvoldoende, maar als het aanspringen correct was dan krijg je nog geen 1. Ik zou in het Z voor aanspringen bij de verkeerde letter wel naar een 3 gaan denk ik.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 05-04-22 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:55

Spenk schreef:
Suzanne F. schreef:

Natuurlijk wel. Alleen te vroeg.

Nou ik ben niet anders gewend dan dat je dan een 1-3 krijgt hoor... zeker als het veel te vroeg was.

Ik ben laatst nog een letter te vroeg aangesprongen dat was zelfs een 0 met de letter onderstreept en niet getoond bij letter. Aanspringen zelf was niks mis mee hoor :D was puur dat het daar niet hoorde. Gaat wel om een Z proef.

Volgens de KNHS gaat de kwaliteit van de overgang voor op de exacte plaats. Natuurlijk gaat het cijfer omlaag als een overgang veel te vroeg is, maar de kwaliteit weegt altijd mee. Voor een 1 moet het dus ook een hele beroerde overgang zijn (naast dat hij te vroeg is).

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:56

Suzanne F. schreef:
Voor te vroeg aanspringen mag je nooit een 0 krijgen. En ook geen 1.
Edit: je sprong een letter te vroeg aan? Ja dan heb je wel een dikke onvoldoende, maar als het aanspringen correct was dan krijg je nog geen 1.

Ja ik rij uit mijn hoofd en vergiste mij. Je zou het ook als vergissing in programma kunnen zien natuurlijk. Uitleg erbij was ook aanspringen was netjes maar te vroeg en te vroeg is niet getoond wat er vervolgens gevraagd wordt. Maar dat zal voor de Z wellicht anders liggen dan de B. Was ook gewoon domme fout natuurlijk.

Maar de 3 van persoon hier is toch niet onterecht lijkt me? Je gaat daar ook geen 6 voor geven.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:00

Fout in het programma was het niet omdat je niet je eigen lijn doorkruiste. Je was gewoon te vroeg.

De 3 hierboven is op zich niet heel gek, maar ik weet niet hoe de overgang zelf was. Als dit een overgang was voor een 6je maar dan veel te vroeg dan is dat wel reeel inderdaad.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10442
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:02

Ik denk dat het een hele lastige discussie is aangezien we de proeven zelf niet gezien hebben.

Het is denk ik ook heel afhankelijk van hoe het geheel er uit zag.

Is een 3 streng. Ja, dat wil alleen niet zeggen dat hij niet rechtvaardig was. Misschien had het wel iets hoger kunnen zijn, wellicht ook niet. Dat heeft ook met alle andere factoren te maken zoals tact, regelmaat, ontspanning etc etc.

De jury die deze 3 uitgedeeld heeft, heeft ook de rest van de onderdelen beoordeeld en overal kwam daar een winstpunt uit.

Je kan over ieder onderdeel van een proef een discussie houden over het cijfer.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:02

En het zal vast ook meegespeeld hebben bij de 3 of het te vroeg een hulp geven was of dat het paard zelf vast aandraaft en de ruiter het verder laat omdat ze verderop toch in draf moeten?

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:54

Afbeelding
Voor eventuele juryleden. Mag deze kleur broek op wedstrijd? Geval wil dat mn witte broek lekker onder de gele vlekken zit nu ik hm net uit mn kast haalde. Huilen

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:25

In het wedstrijd reglement staat welke kleuren broek zijn toegestaan (artikel 117.2.c)

Wit, geel of Beige zijn toegestaan.

De broek op de foto is naar mijn idee te donker

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:28

Die is te donker ja.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:49

Bij het springen zie ik die kleur wel regelmatig voorbij komen

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:58

VWestra schreef:
In het wedstrijd reglement staat welke kleuren broek zijn toegestaan (artikel 117.2.c)

Wit, geel of Beige zijn toegestaan.

De broek op de foto is naar mijn idee te donker

Online? Dan is wedstrijd tenue niet verplicht. Zie https://paardrijden.nl/criteria

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:37

Haar vraag was of het mocht op wedstrijd. Niet voor online dressuur starten l. Dan gelden inderdaad de (aanvullende) reglementen die op paardrijden.nl staan.

FabulosoHC

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Heerlen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:10

Weet iemand misschien wat de laatste tijd de doorlooptijden zijn qua beoordeling? Ik heb zaterdagavond ingestuurd en vraag me af wanneer ik de beoordeling ongeveer kan verwachten.

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:23

Ik heb gisteren 8 L proeven gehad maar heb er de komende dagen pas tijd voor. Periode 4-4 tot 10-4

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:35

Ik heb er net 9 bekeken waarvan 3 afgekeurd -O-
Nieuwe manier wijken vanaf de hoefslag is wel even wennen voor de mensen. Verder weinig spannends of nieuw in de L

_Lorette_

Berichten: 12094
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:45

Om welke redenen moest je ze afkeuren?

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:53

Bij wijken vanaf de hoefslag zal je er veel hebben die de achterhand voor gooien of die gewoon schuin naar binnen sturen.

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:09

_Lorette_ schreef:
Om welke redenen moest je ze afkeuren?

Paspoort niet leesbaar door heel snel te bladeren en camera er ver vanaf, 1x geen neusriemcontrole en bij 1 paste het topje van de vingers er niet eens onder. Na 2 jaar online lijkt het mij dat het ondertussen wel bekend moet zijn hoe je de intro doet.

@suzanne het was oa achterhand niet meenemen, schuin naar ac lijn en verkeerde buiging