Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Herinneringen dressuurjury mw E. Meijerink (kring NVF/NOV)

 
Profiel   

Wie heeft er ooit zijn/haar dressuurproef gereden bij mevrouw E. Meijerink? Heb je er toevallig nog (leuke) herinneringen aan overgehouden?

Dé mevrouw E. (Elly) Meijerink is (was) mijn oma. Ze is gisteren overleden aan corona. Ze was tot een aantal jaren geleden fanatiek dressuurjury. En een strenge ook! "O, familie van...??' hoorde ik standaard. Mijn moeder heeft zich nooit aangesproken gevoeld bij de naam 'mevrouw Meijerink'. Dat was oma!

Ze was erg van de regeltjes en zorgde er altijd voor dat ze een andere ring kreeg als ik per ongeluk bij haar ring op de startlijst stond. Misschien maar beter ook, want ik denk dat ze anders om de 'schijn tegen te gaan' in elk geval niet soepeler dan normaal zou zijn geweest.

We wisten dat ze ontzettend trots was op haar kleinkinderen en dat ze van mij graag hoorde hoe mijn wedstrijd was gegaan, als ze zelf niet op het concours was. Niet dat ze dan heel leuk reageerde... Als ik haar opbelde met een verhaal over mooie punten en prijzen, dan reageerde ze kortaf met een 'Ow... Oké, doei!' Om het vervolgens wel heel trots aan anderen te vertellen. :+ Een wat typisch mens, maar ze bedoelde het goed. Ik wist gelukkig als kind al dat ze mijn verslag sowieso waardeerde.

Wat mij altijd bij bleef was dat ze de onderkant van mijn beugelblokjes inspecteerde. Of ik ze wel écht goed had schoongemaakt (meestal niet dus, want wie keek er nou naar de onderkant van die blokjes...). :Y) Daarnaast moest het flapje van de teugel (sluiting in het midden) altijd naar rechts wijzen. Want ja, zo zou het water (regen) er gemakkelijker afglijden en het leer beter blijven. Dat vraag ik me nog steeds af, want volgens mij hangt dat af van diverse factoren, maar tot op de dag van vandaag doe ik het 'lipje' altijd netjes naar rechts, zoals het hoort. :P Ze controleerde altijd even mijn neusriem + keelriem + singel op strakheid. Ook later, toen de inspectie na de proef er al tijden af was of ik gewoon thuis reed, moest ze even checken. Een gewoonte.

Ze stopte met jureren toen ze zichzelf te oud vond worden, maar ze bleef nog altijd zoveel mogelijk betrokken bij de paardensport. Zo was ze vorig jaar natuurlijk nog aanwezig op de concoursen in Hattem. Bij de SGW moest oma dan wel regelmatig met scootmobiel en al uit de modder getrokken worden. Veiliger was haar vaste zitplaats in de VIP-tent van het Hippinksterconcours. Hoe dan ook, ze was erbij.

Ik durf wel te stellen dat ik zonder de bemoeienis van oma nooit eigen paarden had gehad. Zij was degene die een verzorgpony voor mij regelde. Daar was ik niet eens naar op zoek. Oma vond het een goed idee. Vooral omdat de pony in conditie gehouden moest worden voor de verkoop. Je kunt wel raden hoe dat afliep... Pony nummer 1 stond bij ons op stal en er volgden snel meer. Uiteindelijk reed het hele gezin weer.

Ik ben benieuwd of iemand nog een herinnering aan haar heeft die ik mee kan nemen in een verhaaltje. Het was een aparte dame, dus het mag ook een iets minder leuke herinnering zijn, maar we proberen het uiteindelijke verhaaltje natuurlijk wel positief te houden. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 16:34 



 
Profiel   

Allereerst gecondoleerd ;( . Ik ken haar zeker nog wel als jurylid. Wat ik.mij het meest herinner is haar eerlijkheid. En die was niet altijd wat je wilde horen, maar of je nou met een top gefokt paard de ring in kwam of met een huis tuin en keuken paard maakte niet uit je kreeg de punten die je verdiende. En je wist dat ze de auto uit kon komen om te kijken of alles wel goed gepoetst was. Zelfs onder het zweetband. Poeh als ik wist dat zij jureerde op de wedstrijd waar ik heen ging poetste ik alles nog een keertje extra :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 17:15 



 

Je hebt PB :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 18:29 



 
Profiel   

Heb helaas geen herinnering of verhaal maar wil je wel veel sterkte wensen met het verlies van jouw oma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 18:35 



 
Profiel   

Gecondoleerd Lorette

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 18:36 



 
Profiel   

och jeetje wat verdrietig Lorette, gecondoleerd! :(:)

Zeker herinner ik me je oma nog.

Niet alleen als jury, maar ook vanuit het kringbestuur.
En later, toen ze al gestopt was met jureren en kring, kwam ze ieder jaar nog naar onze toneelavonden.
We stuurden haar speciaal haar eigen uitnodiging, met genodigden plek op de 1e rij :D ook al had ze geen kring functie meer. :+
En ieder jaar maakte ik dan altijd even een praatje met haar.

Qua jureren weet ik nog een keer: het was in Doornspijk, uiteraard op gras, het was tegen het modderige aan, het liep iets uit, dus terwijl je oma nog mijn voorganger van commentaar aan het voorzien was, wilde ik mijn paard even wakker maken door wat in de ring te galopperen. Ik was nog geen 10 m onderweg of ze stak haar hoofd uit het raam vd de auto, en het schalde " NIET GALOPPEREN IN DE RING, IK ZEG NIET GALOPPEREN IN DE RING". Ik had geen idee dat dat niet mocht voor de proef, of waarom het niet mocht. Maar uiteraard wel meteen gestopt. Toen ik aan de beurt was, en ze dus zag dat ik het was zei ze " oh ben jij het, ik wilde alleen maar zorgen dat er zo min mogelijk gereden werd in de baan , zodat de laatsten niet een hele modderige baan hebben". Dat was wel heel attent van haar.

En verder stond ze natuurlijk bekend om haar grondige inspectie. Inderdaad de onderkant vd beugelblokjes, of eigenlijk zelfs de onderkant die je helemaal niet zit, die dan op het metaal ligt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 19:12 



 
Profiel   

Allereerst gecondoleerd en sterkte met het verlies van je oma. Toevallig haalde ik van de week nog herinneringen aan haar op met een kennis. Ik zal morgen er even voor gaan zitten en je pb'en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 20:02 



 
Profiel   

Ik ben zo blij met jullie reacties! Wat lief dat jullie hier de moeite voor nemen. :+:

@Kelan: de toneelavonden _/-\o_ Daar keek ze volgens mij een heel jaar naar uit. Misschien wel haar favorietje uitje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 20:23 



 
Profiel   

Gecondoleerd Y;( Ik heb haar niet gekend, maar het klonk als een heerlijk mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 20:30 



 
Profiel   

Gecondoleerd

jaren lid geweest in de Vereniging voordat ik naar Enschede verhuisde

Ze was streng maar rechtvaardig. Ik was wel een beetje bang voor haar in het begin
Maar ja mijn eerste en vele proeven daarna bij haar gereden.
Zadel en hoofdstel werd bekeken, of ze wel schoon waren zelfs ooit mijn zweep opgemeten

Mijn eerste wedstrijd pony hield niet zo van stil staan... zeker niet recht. Blijven oefen het gaat jullie wel lukken zei ze dan. Weet nog heel goed dat toen hij eindelijk met afgroeten recht en stil stond de auto uit kwam om te vertellen dat ze trost op me was

Als ik nu een proefrij en je mag naar de jury komen voor commentaar stap ik eigenlijk nog steeds af om te luisteren en dank je wel voor het jureren te zeggen. Dat moest altijd

Ze zal gemist worden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 12:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen